Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?

Compatibilitate placa de baza/pro...
 Identificare soi vita de vie

Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12

Examen restant
 Colonoscopie

sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...

Prima iesire cu masina in Grecia,...
 A mai cumparat cineva tastaturi d...

Generator hidro artizanal

Convertire imprimanta pt sublimare

Despagubire defectiune curent?
 

Viitorul masinilor Audi din 2026

- - - - -
  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#19
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Cai verzi pe pereti.. Si producatorii si fanii electrice..''fura curent''. Nu se poate implementa la nivel mondial aceasta imbecilitate in 10 ani.
Inca nu mi-a raspuns niciun fan, ce se intampla cand venim toti seara de la munca acasa si bagam in priza saraciile. Nu mai zic daca vrei sa speli niste haine, ca oricum sare siguranta direct la Portile de fier.

Edited by mariovrs, 23 June 2021 - 14:08.


#20
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View PostFriskey, on 23 iunie 2021 - 13:33, said:

Ba, lasati masinile de orice fel ar fi. Biden deja a anuntat urgenta impunerii unui lockdown in domeniul energiei. Ca cica trebuie planeta salvata.

Si unde impune lockdown? In Puerto Rico?
Rad chinejii de Mos Bideu si mai trantesc 200 de fabrici poluante.

#21
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,843
  • Înscris: 12.09.2015

View PostsSorsy, on 23 iunie 2021 - 12:35, said:

In 5 ani se pot schimba multe...

La noi in tara nu sper sa se schimbe multe .Ca exemplu in toamna se asfalteaza,in primavara rupi masina prin cratere si noi sa ne gandim la electrice,sa fim seriosi.Degeaba au chinezii sisteme de incarcare electrice la tot pasul,noi suntem in Romania antica.Ca sa nu ma mai gandesc la cate strazi pietruite avem in tara asta si sate fara curent.Avem autostrazi pe hartie de 40 de ani si pe hartie au ramas.Noi nu avem autostrazi ,de incarcatoare cu disponibilitate mare  pentru masini electrice nici nu ma gandesc.

Edited by PiticVerde, 23 June 2021 - 14:18.


#22
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View Postmariovrs, on 23 iunie 2021 - 14:07, said:

Cai verzi pe pereti.. Si producatorii si fanii electrice..''fura curent''. Nu se poate implementa la nivel mondial aceasta imbecilitate in 10 ani.
Inca nu mi-a raspuns niciun fan, ce se intampla cand venim toti seara de la munca acasa si bagam in priza saraciile. Nu mai zic daca vrei sa speli niste haine, ca oricum sare siguranta direct la Portile de fier.

Ce sa se intample? Blackout. Se poate calcula simplu, daca intr-un bloc cu 10 etaje jumate baga electricele in priza pe timp de iarna, adio mama, se depaseste cu mult capacitatea transormatorului de cartier. Vara idem, daca au jumate aerul conditionat pornit.
Da' las ca baga Greta eoliene si panouri portabile pe vaci si oi si o sa de acurent la toata Ioropa.
Meanwhile, nemtii se intreaba cum sa defiseze fundatiile de beton de la eolienele expirate.

#23
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postmariovrs, on 23 iunie 2021 - 14:07, said:

Inca nu mi-a raspuns niciun fan, ce se intampla cand venim toti seara de la munca acasa si bagam in priza saraciile.

Raspunsul este mai simplu decat ati putea crede, respectiv va creste natalitatea, conform urmatoarei scheme logice: tot blocul baga in priza -> pana de curent -> plictiseala + bezna -> imposibil de gasit prezervativele -> sex neprotejat -> copii

Edited by jiovrica-ciobanoiu, 23 June 2021 - 14:45.


#24
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,153
  • Înscris: 15.10.2020
Audi va produce fosile până în 2033, românii le vor cumpăra SH până în 2040, după aceea putem să trecem liniștiți la Merțanuri și Bemveuri SH. Problema e rezolvată, fără pene de curent, cu fumigene până în 2050 cel puțin.

Decizia Audi e perfect logică și la mintea cocoșului. Fosilele de lux nu mai sunt competitive cu mașinile electrice din aceeași gamă, normele de poluare se înăspresc. Viitorul e electric, nu plânge hAudi după niște clienți români pierduți.

#25
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
masinile electrice sunt nesustenabile. Este doar prostia celor de la bruxel in frunte cu timmermans care vor sa distruga toata industria auto europeana sa ajunga europa sa importe cacaturi din china. Nu au cum sa fie nici mai bune nici mai ieftine decat sunt acum. Bateriile sunt deja foarte aproape de maximul teoretic al densitatii de energie si pretul lor a scazut o vreme dar acum scaderile sunt tot mai mici si se va plafona in curand. Acum sunt pe la 130$/kwh si se estimeaza ca va ajunge maxim la 100. Din cauza cererii si a consumarii rezervelor pretul litiului si al cobaltului desigur ca va creste. Reciclarea nu exista, e doar pe hartie pentru ca in realitate tot ce se face e ca se toaca bateriile si se recupereaza cuprul si restul se trimite prin diverse tari africane sau est europene sa fie ingropat/ars. In plus cam la 10 ani bateria e moarta indiferent ca ai mers mult sau putin cu masina.
Masinile populare nu pot sa fie electrice din cauza pretului ca nu are cum sa dea guvernul cadou cate 10500 euro la fiecare masina si nici asa nu sunt accesibile iar masinile performante nici ele nu prea pot sa fie electrice ca nu au range. Cotetul ala de Dacia spring fara suvbentie costa 18000E , bani cu care se poate cumpara o masina adevarata nu un cotet de mers prin oras facut in china cu finisaje de nivelul daciilor din anii 80. Tesla e data de exemplu ca are putere si ar avea ceva range. In realitate nu are range sa mergi cu ea pe autobahn, daca ii dai talpa bateria se termina asa repede ca ajungi la urmatorul charger, are range sa mergi cu un pasager prin oras. E o masina foarte grea de cca 1700kg care duce o sarcina utila de aproximativ 100kg si care la drum lung necesita un raport de cca 4 : 1 intre timpul de condus si cel de incarcare si asta la un condus temperat.
Nenea asta a facut un drum lung vara si unul iarna si prezinta toate statisticile.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UskzfQJt2Bc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 15:15.


#26
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,092
  • Înscris: 11.01.2013
Unde mai pui ca la toate problemele astea cu incapacitatea infrastructurii (de productie dar si de transport) de a asigura suficient curent electric, se mai adauga inca una: masinile electrice depind exclusiv de materiale rare si foarte rare, care sunt exact dupa cum le spune numele: rare si foarte rare. Dar macar pana pocneste bula asta a electricelor sa se imbogateasca niste smecheri, inclusiv partidul comunist chinez care detine cam 90% din materialele astea rare si foarte rare.
Treaba cu electricele e exact ca cu socialismul/comunismul: pe hartie e idealul, in practica e un rahat cu muste.
GPL si mai ales CNG sunt de departe cele mai curate surse de energie, dar e greu de inteles pentru talibanii verzi care, ca orice taliban care se respecta, trebuie mereu sa aiba o cauza sfanta pentru care sa verse sange.

Edited by Friskey, 23 June 2021 - 15:16.


#27
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,153
  • Înscris: 15.10.2020

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 15:01, said:

masinile electrice sunt nesustenabile.
Cât costă o Dacia Spring? Am înțeles că modelul de bază va fi vreo 16 mii de euro, o avere, ce să zic. Există litiu căcălău, vezi în apa oceanelor. Totuși, au tot apărut baterii solid state.

#28
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,915
  • Înscris: 24.11.2015
Sunt doar aberatii, e prea scurt timpul ca sa se treaca brusc la electrice.
Si in plus am 1.9tdi deja Posted Image  , ii fac un schimb de axa cu came si tacheti cand o sa fie necesar si mai duce jumatate de milion Posted Image , rugina nu are cum au daciile astea de 2-3 ani Posted Image

#29
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,554
  • Înscris: 01.11.2011
Păi mai ia unul, două, să ai de rezervă. Aș lua și eu unul, doar ca să moară de ciudă ecologiștii. dar mi-e frică de reparatii. :D

#30
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View Posthorny_hornet, on 23 iunie 2021 - 15:13, said:

Cât costă o Dacia Spring? Am înțeles că modelul de bază va fi vreo 16 mii de euro, o avere, ce să zic. Există litiu căcălău, vezi în apa oceanelor. Totuși, au tot apărut baterii solid state.

Marea problema ramane costul extractiei. Daca in final litiul extras din apa marii va costa de 50 de ori mai mult decat ala produs de chinezi...
Un exemplu: nodulii care contin mangan (sau altii polimetalici):
https://en.wikipedia...anganese_nodule
In final au ajuns la concluzia ca extractia de la cativa km adancime nu-i rentabila.
In plus si-au varat ratul, inevitabil, talibanii verzi.

Un alt exemplu: propulsia cu hidrogen. Ca sa extragi hidrogen prin electroliza apei de mare si sa-l comprimi, consumi mai mult curent electric decat daca-l extragi din gaz metan.
Car curent electric, de unde vine? Nuclear? Nu, ca le pute khmerilor verzi.  Fotovoltaice si eoliene... of course, peste vreo 500 de ani, daca acoperim toata suprafata globului cu panouri...  termocentrale pe carbune? e cah la talibanii verzi ca iese carbonu si moare balena... etc.

#31
Adi blondu

Adi blondu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,711
  • Înscris: 05.01.2007
De motoare nu se aude nimic? Cand apar motociclete electrice? Actualele nu polueaza mai ales fonic?

#32
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,153
  • Înscris: 15.10.2020

View PostFriskey, on 23 iunie 2021 - 15:10, said:

Unde mai pui ca la toate problemele astea cu incapacitatea infrastructurii (de productie dar si de transport) de a asigura suficient curent electric, se mai adauga inca una: masinile electrice depind exclusiv de materiale rare si foarte rare, care sunt exact dupa cum le spune numele: rare si foarte rare.
Câți km face zilnic românul de rând (în medie). Câți Wh/km crezi că consumă o mașină electrică? Fă un calcul, dar nu e ceva extraordinar.

Te ajut: vreo 70% din români fac <15000 km/an. Ca să-mi fie mai ușor, voi zice că românii fac 12000 km/an în medie, 1000 km pe lună, 33 km/zi. O mașină electrică consumă <200 Wh/km, mai ales la noi (lipsă autostrăzi). Deci, românul ar consuma vreo 6,6 kWh pe zi cu mașina electrică, vreo 200 kWh pe lună. Eu am pus cazul cel mai grav de consum, în condiții bune consumi 100 Wh/km.

#33
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Litiu exista desigur cacalau in apa oceanelor, problema e ca e extrem de diluat si extragerea lui ar fi excesiv de scumpa si necesita prea multa energie. Acum se extrage tot din depozite de sare in care prin fenomene naturale s-a concentrat litiul suficient ca sa poata fi extras relativ profitabil. Odata epuizate aceste rezerve nu mai e altul decat in apa oceanului. Extractia lui din bateriile folosite e mai scumpa si energofaga decat extractia din depozitele alea asa ca nu poate deveni mai ieftin prin reciclare. In realitate reciclarea asteapta cresterea pretului ca sa devina rentabila.
Mai mult de atata masinile electrice sunt doar marginal mai eficiente si asta e valabil in cateva tari care nu pot fi date ca exemplu cum ar fi suedia si norvegia care au peste 90% din energie hidro si populatie mica. In majoritatea tarilor europene nu ai prea multa energie regenerabila. Ce e peste paralela 45 nu e rentabil pentru solar si oricum solarul e alta gogoasa umflata pentru ca soare ai doar ziua. Ca sa ai energie noaptea ai nevoie de baterii (alt litiu, alta distractie). Intrucat nu avem baterii si masinile electrice se incarca 90% noaptea in realitate se incarca de la centrale termice pe gaz sau carbune. In plus sursele de energie sunt in mod fals etichetate drept verzi de talibanii eco. Energia nucleara nu e verde pentru ca uraniul nu creste in copaci, necesita operatiuni miniere energofage de extractie si separare a izotopilor. Nici macar hidro nu e verde pentru ca pana faci un baraj  vei produce milioane de tone de CO2 sapand albia raului si carand piatra, trebuie fabricate milioane de tone de ciment si otel care trebuie carate cu camioane. Barajul va lucra vreo 20 de ani daor ca sa ajunga la paritate energia produsa cu cea consumata. Panourile solare de randament ridicat necesita elemente rare gen germaniu, indiu iar cele comune abia daca produc de 3x energia consumata la producerea lor in decurs de 25 de ani de lucru. In plus europa nu e buna pentru panouri solare. Ce e la nord de paralela 45 produce prea putin ca sa merite, si atat la nord cat si la sud terenul e prea valoros pentru agricultura ca sa pui panouri solare care produc un cacat. Alea sunt de pus in desert nu pe teren agricol. Toate astea sunt verz-ish nu verzi

#34
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017
Ca si curiozitate: Toyota produce berlina cu hidrogen de serie:
https://www.toyota.fr/new-cars/mirai/
De unde pisici o incarci cu hidrogen?
Probabil de la gazele intestinale ale veganilor, care se stie, nu emit metan ca dauneaza stratului de ozon...

#35
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,915
  • Înscris: 24.11.2015

View Postneur0, on 23 iunie 2021 - 15:33, said:

Păi mai ia unul, două, să ai de rezervă. Aș lua și eu unul, doar ca să moară de ciudă ecologiștii. dar mi-e frică de reparatii. Posted Image

Ce reparatii, ca il am de o gramada de ani si nu cere nimic decat lichide si consumabile, in schimb mizeriile astea moderne mereu au cate o problema (atat a mea cat si al altora pe care ii cunosc), e doar designul cu leduri, navigatii mari si altele de ele , in rest nu-s bune de nimic.

#36
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View PostTruculMagic, on 23 iunie 2021 - 15:32, said:

rugina nu are cum au daciile astea de 2-3 ani Posted Image


ete, powla, confunzi Dacia cu Opel big time.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate