Dacia Sandero Stepway 3 - 1.0 CVT
Ultima postare: mai 24 2022 18:03, Inițiat de
daLeo
, iun 02 2021 19:39
·
0
#145
Publicat: 12 iulie 2021 - 11:30
Consumul depinde de mai multi factori, poate cel mai important fiind motorul (ajutat de electronica). Anul trecut, am scos consum de 8.4 in oras (sotia acasa, iar eu mergeam la servici). In carte am consum de 8.8 la suta. Oricum, Sandero nu este monument de aerodinamica (primul e berlina, apoi break, apoi hatchback si SUV). Mai are timp sa-si dea drumul. La mine am simit-o ca s-a lasat spre 6-7.000 km.
|
#149
Publicat: 12 iulie 2021 - 12:49
CVT=transmisie cu variatie continua, nu este automata traditionala sau Easy-R (manuala pilotata). Pastreaza turatia in zona de cuplu (care poate varia de la 2.000 la 3.000 rpm intr-o suta de metri la viteza constanta). Si da, are un consum mai maricel fata de manuala in oras. La drum lung nu stiu cum se comporta (daca exista diferente semnificative).
|
#151
Publicat: 13 iulie 2021 - 16:53
Azi m-am dus la Dacia să las hârtiile pentru rabla și m-am uitat un pic la roata de rezervă. Era marcată cu 80 ca limită de viteză bănuiesc și am crezut că e dinaceea slim. Nu am putut citi pe ea ceva dimensiuni că era cam întuneric cum era poziționată mașina dar întradevăr era mai îngustă ca cele 4 din dotare dar nici chiar slim nu părea. Întrebând un reprezentant a zis că e 185/65/15 ceea ce corespunde și cu marcaju de pe ușă căruia i-am făcut o poză. Deci nici versiunile fără GPL nu vin cu roată de rezervă identică cu celelalte 4. Practic dimensiunile rezervei sunt identice cu ale loganului 1 care-l am acuma.
Încă analizez cum voi proceda cu rezerva. |
#153
Publicat: 14 iulie 2021 - 21:57
Am revenit dupa un road trip de 1300km. Consumul mediu, resetat la plecare, a fost de 7.4l/100km, pe computerul de bord (pe mine nu ma intereseaza sa stau sa calculez). Avand in vedere ca am urcat de 2 ori pe Transfagarasan si 2 ori pe Transalpina , plus pe A1, cu cam 140 km/h si mai ales traversat Bucurestiul, e drept ca nu la rush hour, mie mi se pare decent. Daca vroiam consum mai mic, as fi mers pe GPL, dar eu am vrut comoditate... de aceea zic ca, consumul mi se pare decent.
Culmea am reusit sa urc pe transalpina, la Ranca, fara sa turez motorul la 5000 rot/min, ca si uni asa zis revieweri de prin RO.... Coborand de pe Transfagarasan am testat si modul L. Am cam inteles cum functioneaza, tinand motorul pe la 3000 rot, nu se accelereaza asa repede pe coborare, ca si in modul D, unde am vazut ca, creste viteza pe coborare mult mai repede, motorul fiind pe la 1500 rot/min. Pe Transalpina am coborat in D de curiozitate mai mult, sa vad daca franele se incalzesc, dar nu am simtit nici un miros de frana incinsa. (Cred ca Dacia /Renault testeaza ceva motor nou, pe transalpina era plin de Logan-uri si Clio cu numere cu "probe") Ca minusuri ce le-am observat, ar fi ca daca sunt pe la 30 km/h si ridic piciorul de pe acceleratie, parca se ineaca si smuceste... dar apoi isi revine. Si doar daca viteza e intre 27-30 am vazut ca face asta. Am sa discut sapt viitoare la Dacia, cand sunt programat sa imi schimbe macaraua defecta de la usa spate, sunt curios ce zic. Si al doilea minus, Android Auto mi sa tot declupat si nu mai puteam sa il cuplez. Aici suspectez totusi telefonul sau cablul, deoarce am incercat cu un iphone si se conecta la Media Display. Am sa incerc si cu un cablu original Samsung, sa vad daca se va ma i decupla, In rest sunt inca multumit de masina. Fișiere atașateEditat de daLeo, 14 iulie 2021 - 22:08. |
#154
Publicat: 14 iulie 2021 - 22:40
Mai mult ca sigur de la cablu e cu Android Auto.
Eu am inlocuit cablul cu unul in forma de L si la orice miscare se deconecta. Am revenint la cablul original si si-a revenit. |
|
#155
Publicat: 15 iulie 2021 - 07:31
#156
Publicat: 15 iulie 2021 - 08:18
XAN, on 13 iulie 2021 - 16:53, said:
Azi m-am dus la Dacia să las hârtiile pentru rabla și m-am uitat un pic la roata de rezervă. Era marcată cu 80 ca limită de viteză bănuiesc și am crezut că e dinaceea slim. Nu am putut citi pe ea ceva dimensiuni că era cam întuneric cum era poziționată mașina dar întradevăr era mai îngustă ca cele 4 din dotare dar nici chiar slim nu părea. Întrebând un reprezentant a zis că e 185/65/15 ceea ce corespunde și cu marcaju de pe ușă căruia i-am făcut o poză. Deci nici versiunile fără GPL nu vin cu roată de rezervă identică cu celelalte 4. Practic dimensiunile rezervei sunt identice cu ale loganului 1 care-l am acuma. Încă analizez cum voi proceda cu rezerva. Eu las o roata din celalalt set in portbagaj. Am 8 roti (jante+anvelope): 4 de vara + 4 de iarna. Cand am cele de vara, las una de iarna ca rezerva. Iarna invers, las una de vara ca rezerva. Totusi, avand MCV nu prea ma deranjeaza roata acolo. La Sandero se va simti. A vrut un prieten sa-si ia Sandero Stepway anul trecut dar a luat MCV din cauza portbagajului. Fiind veriune cu GPL (nu l-a interesat fara gaz), omora portbagajul cu o roata de rezerva. Ochiometric, o roata de dimensiuni normale intra cam la limita in portbagajul Sandero. |
#157
Publicat: 15 iulie 2021 - 09:16
Octavian___, on 10 iulie 2021 - 09:59, said:
Dar indubitabil consumul mai mic la astea noi vine si de la faptu ca au frana f slaba de motor. Motor mai mic (capacitate cilindrica) si raport de compresie mai mic => frina de motor mai mica. Consumul depinde de talpa, dar in final legile fizicii sint tot alea si din punctul meu de vedere turbina e un mijloc de fentat taxe si nimic mai mult. |
#159
Publicat: 15 iulie 2021 - 12:45
Pentru Android Auto încearcă un telefon ce nu are memoria încărcată și încearcă un cablu magnetic
|
|
#160
Publicat: 15 iulie 2021 - 12:56
undesignus, on 15 iulie 2021 - 09:16, said:
Motor mai mic (capacitate cilindrica) si raport de compresie mai mic => frina de motor mai mica. Consumul depinde de talpa, dar in final legile fizicii sint tot alea si din punctul meu de vedere turbina e un mijloc de fentat taxe si nimic mai mult. Nu zau, adica masina care are 140Cp, cu motor de 1,3l si consum mediu de 5l/100Km la viteza de 100-110Km/h la drum intins. Vedeti cam cit consumau benzinarele cu motor de 2l ca aproximativ aceea este echivalenta. S-a discutat tot pe acest topic si frina de motor si utilitatea turbinei in a reduce consumul. |
#161
Publicat: 15 iulie 2021 - 13:29
Pe scurt, cuplu mai mare permite livrerarea unei puteri oarecare (nu neaparat cea maxima) la o turatie mai mica. Asta e un factor al scaderii consumului tehnologic (consumul motorului pt a invinge inertiile, frecarile, realizarea compresiei si restul).
Al doilea factor este cc mai mica care la fel reduce consumul tehnologic. La forja si viteza foarte mare, consumul tehnologic nu mai are o ponderea prea mare din consumul total iar diferenta dintre motoare de cc diferita sau cuplu diferit dar de putere similara devine destul de mica. Editat de underb, 15 iulie 2021 - 13:30. |
#162
Publicat: 15 iulie 2021 - 13:53
MicroEdge, on 15 iulie 2021 - 12:45, said:
Pentru Android Auto încearcă un telefon ce nu are memoria încărcată și încearcă un cablu magnetic Cam tot timpul am minim 6Gb ram din 12 liberi. La ce cablu magnetic te referi? Poti sa imi dai un exemplu? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi