Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 

Dacia Logan 1.6 16v

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
1450 replies to this topic

#1279
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Poate ca o sa incerc ca tot imi place sa experimentez, doar pt asta :))
Masina/motoru merge brici, trage din toate pozitiile si o face frumos, nu da in nas, pleaca de jos in mare fel.

#1280
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
Ce marca de ulei vei folosi in Sandero Stepway 1,0 Eco G?

#1281
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,765
  • Înscris: 01.10.2002
Adaugata a doua priza si statie CB in montaj permanent.

Attached Files



#1282
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017

 dani1985, on 27 iunie 2023 - 10:32, said:

Ce marca de ulei vei folosi in Sandero Stepway 1,0 Eco G?

Elf evolution R-tech elite 5W-30 RN 17
https://www.amazon.d...t/dp/B08HGR4WSR
Greu de gasit pe la noi ...


Iar o descoperire din noroc chior , tot iesea unul din cabluri din bobina de inductie si am zis sa dau o privire , in interior este o mufa cu un arc de otel 'potcoava' , l-am strans putin cu un patent mic , cu simt de raspundere , a intrat putin fortat in bobina dar mersul motorului la relanti este ca o apa lina , nici macar o tremuratura . Posibil contactele sunt slabite in timp iar tensiunea la relanti fiind mai mica sa nu poata strapunge anumite mizerii depuse in timp . Am dat si cu spary de contacte. Merita verificat macar 1-2 ori in viata lor . La capatul celelalt am montat cu vasleina speciala Beru de buji , nu am avut probleme la umezeala sau daca am spalat motorul, bine , nu dau ca mutu cu jet de apa in acele locasuri , doar accidental daca ajunge .

#1283
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
Fii mai atent, il intrebasem in alt topic demult pe Octavian de acel ulei ;)

 dani1985, on 25 iunie 2023 - 14:42, said:


Salut, am gasit Elf Evolution Fulltech R 5w30  rn17.
https://www.emag.ro/...0/pd/DC1R45MBM/
O fi mai bun decat Castrol Gtx 5w30 rn17? Intreb ptr Logan iii al sotiei.


#1284
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Eu te-am rugat frumos in particular cand aveai alt username sa-mi dai pace, sa nu-mi mai trimiti pm-uri si sa nu ma mai critici ce fac eu cu banii mei vizavi de masini pt ca nu-ti mai raspund.
Dar o ti in continuare la fel (cum e vorba lupu-si schimba blana dar naravul ba)  te contrazici in afirmatii, pe un jurnal de Skoda imi ti teorie ce fraier am fost ca nu am luat Kamiq in loc de Stepway ca e o masina slaba, apoi dai post pe Dacia/Sandero ca e o masina buna..
Pe acel jurnal am vazut ca ti s-a sters postul, macar atat..

Iti zic si acum daca tacerea mea nu ti-a spus nimic, da-mi pace

#1285
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
Dupa multe teste si schimburi de consumabile pe care le-am facut in speranta ca scap de termuratul foarte fin la relanti am gasit problema . Atat relantiul functioneaza cu "paharul de sampanie pe capota" cat si reprizele sunt ferme - de la SENZORUL de VOLANTA se trage ! Dupa 4 ani de testari am ajuns la aceasta concluzie . Dat prin faptul ca pretul e undeva la echivalentul a 2 buji cand schimb setul de buji la 25-30k km (buji clasice cu 3 anozi) schimb si senzorul de volanta .
Efecte :
scade consumul datorita timpilor de aprindere exacti (undeva la 0.4 litri )
pornirea e de genul rols royce , "la sfert" atat iarna cat si vara
reprizele in depasire sunt superbe
motorul functioneaza lin
pentru 60 lei merita !

Avand in vedere ca acel senzor este un magnet permanent cred ca in timp de decalibreaza avand in vedrere scaderea puteri magnetice .
Am cumparat piesa de pe emag , cod OE dar made in Hungary , foarte multumit
https://www.emag.ro/...1/pd/D0Y9MJMBM/

O alta mare problema la Logan este masa . Masa trebuie imbunatatita , se simte imediat diferenta , s-au zgarcit sa mai pune 1-2 fire ...eu am schimbat si firul de plus cu fir siliconic de cupru aurit pentru instalatii de sonorizare de mare putere - cel care merge de la baterie la electromotor .

Edited by ldpe, 10 July 2023 - 08:04.


#1286
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Eu am schimbat senzoru la inceput (acu vreo 2 ani) ca facea fitze la pornire, dar era de la sonda lambda problema.
Oricum s-a simtit si de acolo o mica imbunatatire la pornire.
Am mici intreruperi in ralanti, nu ma deranjeaza tare, si alea de ralliu merg intrerupt in ralanti :))) gluma slaba.

Cel mai marunt si constant asa merge in ralanti cu bujiile irodium, alea cu varf ascutit la electrod.
Acum din cate stiu am bujiile de fabrica (cu 2 craci) . Arata f bine, gri/caramizii.
Cred ca mai am oaresce intreruperi si de la capacu de admisie, am obs in ultima vreme ca transpira  .. n-are voie.
L-am demontat o data si am tratat garniturile cu silicon termic , improvizatie romaneasca de weekend.
O sa iau set de garnituri noi.

Si acum mai sunt intrebat unde sau cu ce tratez vopsaua de arata asa de bine.
N-am mai ceruit-o de anu trecut, tre' sa ii fac un tratament



#1287
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Nimic nou, nespalata de mai bine de o luna, nici nu-i dau jet ca mai ploua p-aci.
Apirat/facut curatenie la interior, verificare lichide, pres roti, benzina proaspata, cateva ture sa curatam franele si aia e :)

Attached Files



#1288
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Logan faza I 1,6 16v 2007 105 CP Ambition.

Bujii eu am avut la origine cu 4 electrozi dar mi s-au pus si cu 2 iar la un moment data am pus si Iridium Denso - cu 1 electrod.
La regimul meu de condus nu am vazut practic nicio deosebire. Consumul la fel.

Am citit ce spunea @ldpe si pentru urmatoarea revizie anuala (noiembrie) am comandat niste bujii Renault cu 3 electrozi. Le primesc maine.

Cum zici @Octavian___, sa experimentez...

Edited by MiaJiro, 16 August 2023 - 11:02.


#1289
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
"Logan faza I 1,6 16v... bujii Renault cu 3 electrozi"
Nu am testat la 16v , nu stiu ce sa spun , pe 8v merg superb .Stiu ca de fabrica 16v venea cu alta echipare vs 8v , ceva de la Champion aveau cu 1 electrod , vorbesc de generatia 2006-2008

#1290
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Masina mea a venit din fabrica cu 4 electrozi. La primul schimb serviceul le-a schimbat cu unele cu 2 electrozi.

Eu nu am vazut nici inrautatiri dar nici imbunatatiri in functionare. Am pus si Iridium Denso (1 electrod) si tot asa, masina functiona OK dar nu wow.

Daca nu iau in considerare ca din 2007 si pana acum (din garantie!) trei serviceuri (Adras, Mavexim si Serus) nu au reusit sa-i gaseasca problema semnalata de la inceput: la accelerari bruste, masina mergea tremurat iar dupa o oprire si repornire se tura singura pana la 2000 ture. Isi revenea daca o opreai si reporneai iar sau daca o accelerai puternic si apoi luai piciorul de pe acceleratie. Altfel, super OK, cu consum mic (relativ) si functionare lina, fluenta, daca apasai cu "pana" pe acceleratie si mergeai in limitele de viteza legale.

Am postat in alta parte ca acum, inainte de revizia si ITP din acest an am schimbat senzorul MAP si masina merge acum super, fara autoturari, fara dat in bot.

Asa ca, fug sa iau si bujiile cu 3 electrozi! Tocmai ce am primit mesaj ca au fost puse in locker... Iar daca dupa instalarea lor o sa vad ceva super sau rau sau o sa mearga tot asa o sa va spun.

Edited by MiaJiro, 17 August 2023 - 06:21.


#1291
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,968
  • Înscris: 13.11.2016
O foarte lunga perioada de timp, exagerat de lunga, am folosit bujii Champion, un singur electrod. Au functionat astea pe benzina dar si pe gpl aftermarket. Cu Champion a venit masina din fabrica. Acum folosesc bujii Dacia/Renault, tot un singur electrod. Masina este un Logan facelift din noiembrie 2008, Prestige 1.6 16v.

#1292
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Azi am schimbat si bobinele de inductie originale cu unele Valeo. Criteriul care m-a condus sa le aleg a fost in principal sa fie compatibile cu VIN si sa nu fie cele mai scumpe. Am mers spre mai ieftin. Dar mi-am dorit si sa fie livrate rapid.

Bujiile cu 3 electrozi nu le-am schimbat inca deoarece am vrut sa verific pe bucatele daca se petrece ceva cu adevarat spectaculos (sau nu) fata de functionarea anterioara. Si n-am nici cheie  speciala pe care ma pregatesc sa o achizitionez.

Dupa schimbarea senzorului MAP care a adus imediat masina in parametri, fara ceck engine aprins intermitent la viteze mari, dupa schimbarea bobinelor masina merge si mai lin, mai lichid, nu mai tremura nici la viteza dusa spre maxim, accelereaza repede si uniform.

Doua dintre bobinele originale aveau garnitura de cauciuc topita  - transformata intr-un fel de smoala. De sunt din 2006! Se vede in poza ca nu mai exista garnitura dinspre buza lacasului de instalare la doua dintre ele. Dar si cu ele masina mergea bine in limitele de viteza legale. Doar daca o duceai spre maxim avea parca niste ezitari. Poate sunt subiectiv, dar nu cred!
Attached File  Bobine inductie.jpg   471.73K   47 downloads

Si apropo de locasul bobinelor, cum nu am compresor, am atasat o bucata de furtun de chiar diametrul interior al acestuia la furtunul aspiratorului si prin miscari de dute-vino le-am curatat de cred ca nici in fabrica nu erau asa! Era si o viespe mumificata langa una dintre bujii...

#1293
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Asa curat si eu la bobine/bujii, o bucata de furtun (defapt am vreo 3-4 bucati facute, le pierd de fiecare data...si fac altu) daca nu la aspirator, macar suflu pana ametesc inainte sa scot bujiile.
Da, garniturile de la bobine se naclaiesc, dar rolul lor e mai mult ca sa nu intre mizerie, merge la fel si fara ele.

Asa arata motorul tau de curat sau e poza de pe net ? :))
Mi-e rusine, ma duc sa o iau la o tura si poate ma pun la curatare/igienizare compartiment motor

N-am mai deschis demult capota, dar ultima data (2 luni) am vazut ca imi transpira un pic de ulei pe la capacu de admisie. L-am etansat o data cu silicon termic, dar pare-se ca de slaba calitate, 7-8 lei tubul..

#1294
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Fara nicio "mandrie" gratuita, nu asa arata!
Acum este necuratat de aprox. 3 luni.
Toti profesionistii (am taximetristi vecini de parcare stanga - dreapta) ma iau la glume cand ma vad in parcarea blocului ca iau cu "carputa" si periuta la curat zona motorului.

#1295
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,968
  • Înscris: 13.11.2016
Bleu mineral, ca al meu. Posted Image  Am schimbat si eu acum cativa ani 2 bobine. Motorul mergea neregulat si nu mai avea putere.

#1296
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 24.11.2019
Mi-a sosit si cheia de bujii. Comandata ieri dupa 14:30-16:00 la Gebo.
Ieri comanda, ieri confirmare, tot ieri confirmare ca a fost transmisa la curier, confirmare de la curier ca e in Cluj, azi era la curier in Bucuresti iar la 11:00 la mine acasa.
Magnetica, sper sa se potriveasca cu patratul ala la dinamometrica pe care o am la tara (nu prea le am cu mecanica si tolii Posted Image).
Attached File  01.jpg   137.9K   21 downloadsAttached File  02.jpg   141.37K   21 downloads

Este adevarat ca bujiile (la Logan) se strang cu 24 Nm?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate