Dacia Logan 1.6 16v
Last Updated: Apr 19 2024 19:14, Started by
Octavian___
, May 24 2021 22:05
·
23
#1027
Posted 29 December 2021 - 03:35
Da, e destul de horror de lucrat la ele și cheia e mentenanța preventivă. Încă acum e mai bine, doar dai jos jumate de mașină, la Clio 2 RS parca scoteai motorul sa schimbi cureaua de distribuție.
Pare horror că e cel mai mare motor pus pe mașină. La un Logan ai spatiu gârlă că e simplist. La un BMW/Mercedes ai spatiu gârlă că de regulă le vezi cu motoare 2.0 sau 3.0 in timp ce ele au spatiu de un 5.0 sau 6.2, motoare imense. Nici la alea când le vezi în varianta de top nu mai ai spațiu și lucrări banale devin brusc multe ore de manopera. Clio RS nu e doar motor și frane, e și direcția, suspensia, și aia potrivită caroseriei. Edited by SpeedDemon, 29 December 2021 - 03:37. |
#1028
Posted 29 December 2021 - 09:34
Stiu un Logan adus la 300 si cp aici in oras , biturbo, era vopsit camuflaj armata , nu l-am mai vazut de vreo 3 ani prin oras dar l-am vazut la o demonstratie si mi-am bagat capul sub capota - efectiv numai proprietarul cunostea ce e acolo , tone de mataraie , cand pleca de pe loc din cauza puterii imense juca fata .
Acum multi ani am lucrat la un proiect Dacia 1300 cu maestrul Borbely fost campion F3 raly coasta pe BMW , stiu din start ca nu e nici usor nici ieftin sa regandesti de exemplu un ax cu came care implica si soft la masinile noi , aproape 90% din masina trebuie regandita ca sa ai siguranta inclusiv ET la roti , garda la sol . Pe acele vremuri si el spunea ca decat sa transformi ceva stoc in masina de viteza mai biune cauti sa o cumperi gata proiectata de fabrica , la diy bagi banii pe rand si posibil sa nu simti deodata greutatea, la achizitie bagi totul odata si te cam da peste cap avand in vedere ca sunt cam cele mai scumpe din catalog . Toata problema la masinile de viteza este mentenanta, lucreaza la turatii mult mai mari, trebuie consumabile the best scumpe, si functioneaza ca si avioanele , la cutare km parcursi trebuie verificat/schimbat cutare componenta care sigur e scumpa . |
#1029
Posted 29 December 2021 - 09:54
Ce avioane vorbiti, eu n-am de gand sa fac asemenea modificari la utilaj.
O alta evacuare, un pic umblat si la admisie, demareaza pana la 160 mai tare ca un Golf 1.0 tsi, ce vrei mai mult romane ))) undesignus, on 24 decembrie 2021 - 10:14, said:
.............. ............... ............... Adica sa il gauresti?... NU fa asta. La Civicu nepotului nu mai exista catalizator deloc (doar teava) |
#1031
Posted 29 December 2021 - 11:13
Legat de ultimul consum, sa mai dau vina totusi si pe frig (2 gr) si pe ploaie si pe vant... asa sa fie scuze.
Imi aduc aminte acu vreo 10 ani cand am mers la drum lung cu 1.4 (intalnire de forumisti softpedia, ce vremuri.. ) cam 9% mi-a consumat...afara erau ~ -15 grC. |
#1032
Posted 29 December 2021 - 17:20
Cand e sub -10 grade creste consumul bine si la mine .
Nu stiu daca e ok ce fac dar am mostenit de la 1300 ...pun pe jumatate de radiator in fata un carton si parca se mai stabilizeaza si consumul si creste si temperatura in interior . Oricum sunt foarte atent cand pun cartonul la temperatura , cand ajunge la -5 grade l-am scos ca nu vreau sa ma apuc de alte reparatii care uneori necesita schimbat bloc sau chiuloasa ... |
#1033
Posted 29 December 2021 - 18:20
Nu mi s-a parut ca ar creste foarte mult consumul pe timp friguros, nu am fost atent la asta. De carton la radiator nici nu poate fi vorba, chiar daca s-a intamplat cateodata sa vina caldurica ceva mai greutz.
|
#1034
Posted 29 December 2021 - 18:31
Nici n-ai ce sa faci cu el. Daca motorasului ii e frig inchide termostatul si fierbe apa doar in bloc si chiulasa, nu mai merge spre radiator. Nu stiu ce mare efect mai are curentul de aer care spala interiorul compartimentului motor asupra racirii, dar probabil nu asa mare. Mai multa caldura ii furi cu caloriferul de interior.
Abia pe la siberieni stiu ca isi acopera iarna interiorul compartimentului motor cu paturi si alte prostii si acopera deschizaturile din bara ca sa nu mai intre aer deloc, dar acolo vorbim de multe zeci de grade cu minus. Asa ca story time, acum multi ani am adus un M5 cu radiatoarele sparte de la marginea orasului unde l-a lovit un cetatean pana in cealalta parte a orasului in reprize de 3-4km mers cu 30 minute stat pe loc la racit, cu caldura la maxim cat era in mers. Era un inceput de august cand se intampla treaba astaa, am disperat de cald cu geamuri lasate si trapa deschisa, dar nu a deschis termostatele pana la destinatie. ldpe, on 29 decembrie 2021 - 09:34, said: nu e nici usor nici ieftin sa regandesti de exemplu un ax cu came Eu nu stiu sa se mai faca pe undeva prin tara tratamentele termice necesare axelor cu came, deci e chiar imposibil. Poate pe la tractoristi sa mai faca cineva artizanal, dar unde vorbim de turatii mari ma indoiesc sa obtii o cimentare care sa reziste mai mult de cateva ore. |
#1035
Posted 29 December 2021 - 18:43
Si aici la mine daca ai nevoie de ax came schimbat la alte unghiuri piesa se face in Ungaria , vine cu datele pe hartie si cauti un softist bun de motoare sa iasa la final ce trebuie . L-am avut pe Cristi K dar a plecat in UK , mare pierdere ...el mi-a facut softul la motor si a iesit exact ce am vrut , nu spun ca cel mai bun dar e ce-mi place respectiv street nu stage 2 sau 3 .
|
#1036
Posted 29 December 2021 - 18:53
Pana la un punct nici nu prea are mare sens sa lucrezi axe cu came. Alea noi vin toate goale pe dinauntru (hidroformate) cu lobi presati sau sudati laser inainte de formarea bruta a lagarelor. Nu ai cum replica treaba asta artizanal si nu stiu cum raspunde o axa plina pe care s-o pui in locul ei la accelerare-decelerare avand inertie probabil mai mare.
Ce am vazut, in schimb, e ca tendinta e ca toti producatorii sa foloseasca indiferent de versiunea de putere a unui motor o singura axa cu came corespunzatoare modelului cel mai puternic si diferenta in jos o obtin din timpii de injectie. Chiar si intre motoarele cu numar diferit de cilindri folosesc exact aceiasi lobi, difera doar numarul, dar au profil identic. |
|
#1037
Posted 30 December 2021 - 09:50
ldpe, on 29 decembrie 2021 - 17:20, said:
Cand e sub -10 grade creste consumul bine si la mine . Nu stiu daca e ok ce fac dar am mostenit de la 1300 ...pun pe jumatate de radiator in fata un carton si parca se mai stabilizeaza si consumul si creste si temperatura in interior . Oricum sunt foarte atent cand pun cartonul la temperatura , cand ajunge la -5 grade l-am scos ca nu vreau sa ma apuc de alte reparatii care uneori necesita schimbat bloc sau chiuloasa ... Indubitabil acum 10-15 ani iernile erau mai friguroase . Si-a facut treaba, doar ca am prins o zi cu soare si cald si evident ca am uitat de placa aia...si ma dadeam ca de obicei prin oras si pe la periferie cu semi-forje...noroc ca creieru meu functioneaza ca creieru la masina, daca instrumetele de baza (indicatoru de apa) nu functioneaza, luam valorile ncesare din alte parti ) , auzul a facut sa-mi aduc aminte de placa, cam tzacanea motoru din toate cele (apa nu a trecut de 4 liniute) . Atunci m-am dus si am luat un termostat nou (altceva decat marca stock) si n-am mai avut probleme, am renuntat definiv la placa in fata radiatorului ) Cica ar fi firma in RO care iti face axa noua tratata gata de pus pe motor, iesi mai ieftin decat sa comanzi una originala si/sau de afara. Info am de la frate-meu, a vrut sa schimbe axele la Civic, dar n-a fost cazul (erau bune) Cementare nu cimentare |
#1038
Posted 01 January 2022 - 17:21
La multi ani dragilor !
Ia uite ce diferenta intre filtrele de 1.0 focus si 1.6 16 Logan...inuman, bataie de joc! Am schimbat filtrul stock , era coclit acolo pe suprafata aia de pasla (din alb nou, acu e negru) . Mi-a crescut viteza la forja cu 4-5 km, am o portiune unde stiu cat duce blana (pa toate stiam cat duc pe portiunea resp) inainte ~155 pe ceas fie vamt, fie fara vant, fie racoare , fie rezervoru gol etc etc. Acu ~160 cu filtru semi-sport bataia de joc, ba esti prost..? La vale merge cu 200, la drum drept 180+ pe ceas. Deci doar la vale duce viteza data de fabrica Attached Files |
#1040
Posted 01 January 2022 - 17:36
Vezi că filtrele alea sport mai au prostul obicei să scape particule de praf prin motor.
|
#1041
Posted 01 January 2022 - 18:15
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users