Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Telefon usb3.1

Adaugare watermark, gen Mediafax

Sri Lanka in faliment
 La multi ani @VladVladd!

RADIO BRAILA DENS FM

Amplificator yamaha as 501 in pro...

Electrician sau Instalator sanitar?
 Cate placute RAM sa adaug?

Modul step up dc to dc legat de p...

Cost autorizație de construi...

ajutor vita de vie
 Instrumentala

Duba 4x4

Ca PFA eu platesc cu 4% mai mult ...

clickul se invarte continuu ajutor
 

ARO inca disponibil

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#19
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,099
  • Înscris: 11.01.2013
Aro a fost vanduta pe nimic pentru ca era un nimic. In faliment, datorii FOARTE mari, utilaje de productie demne de epoca de piatra. Fara nici o perspectiva, fara nimic.
Nu cumparam nimic de la polonezi. Ai vazut tu Aro in Romania cumparat de la polonezi? Polonezii aia sunt de fapt o firma foarte mica ce ia piese din dezmembrari si le asambleaza pe foarte putinele Aro aflate in functiune prin Polonia.
Marca e moarta, pa si pusi. Obisnuiti-va dracului odata cu ideea. Si nici nu o sa mai reinvie vreodata din varii motive. Si concurenta de la vremea respectiva, mult mai bazati, au oprit productia, putinii ramasi (Land Rover Defender) se chinuie sa stea in productie.

In anii '90 a vrut VW sa cumpere marca, dar noi nu ne vindem tara ...

View PostKarhu, on 06 februarie 2021 - 11:35, said:

Totuși, in afara de entuziaștii off road, cine ar mai cumpara un ARO in 2021? Posted Image
Nici entuziastii de offroad. Lor le trebuie masini fiabile.

#20
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,027
  • Înscris: 28.10.2018

View PostIon_Bumbu, on 06 februarie 2021 - 12:08, said:

Doar masina proiectata din 2020 trebuie sa le aiba, in rest aveti site, daca doriti sa luati puteti.

Orice masina noua vanduta pe teritoriul UE incepand cu 2020 trebuie sa aiba ce am zis mai sus. Indiferent daca a fost proiectata acum 10 ani si au tinut proiectul in sertar.

View Postterratec, on 06 februarie 2021 - 12:09, said:

Aici se discuta despre o autoutilitara, nu despre un autoturism pentru plimbat de acasa la locul de munca si la supermarket.


Eu vad ca se discuta si de modelul sport si modelul lux. Alea clar nu sunt utilitare.

Deci 16.000 de euro pentru o conserva cu un motor euro 0 si tehnologie de acum 35 de ani, mie mi se pare usor multut.

Edited by abac, 06 February 2021 - 13:02.


#21
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Aro daca se mai asambleaza e la o scara f redusa.
Aro cred ca a fost de fapt zil modificat in ims si apoi aro. Tractorul a fost ori licenta Fiat dupa 1970 ori initial zil sovietic.

La noi intradevar in afara de dac 665t lastun tractorul u650 si aro nu prea au fost produse originale, poate si dac 112 si 117 cu caroseria autohtona dar motorizare si sasiu ikarus. Restul sunt clar produse sub licenta straina Dacia roman


Romanii au avut placerea de a si distruge trecutul, probabil din dezbinarea si traumele din trecut.

Germanii nu au facut neaparat asa, au pretuit tehnica, VW de exemplu a produs modelul acela cunoscut ca broscuta in timpul lui Hitler adica a dictaturii naziste, cu toate astea nu l a abandonat ci din contra l a imbunatatit si mult timp produs si exportat, chiar si azi exista un model modern al lui

Si tractorul u650 se mai asambleaza pe undeva, asa ca si aro.

Strainii nu si distrug trecutul [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_b72lgWcDsE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by cipri2bau, 06 February 2021 - 13:32.


#22
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 36,063
  • Înscris: 25.06.2007
Copil fiind (11-12 ani) am făcut un drum mai lung (spre 300 km) cu un Aro 244. De groază!
Zdruncinături, zgomot că abia te puteai înțelege, caldura infernală (era vara), miros de carburant etc.
Când am ajuns la destinație mergeam tot într-o parte :lol:

#23
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Aro si u650 erau f zgomotoase, probabil toba nedimensionata corespunzator.

#24
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,241
  • Înscris: 24.06.2006

View Postmcd2020, on 06 februarie 2021 - 10:46, said:

cu consumuri de camion
am avut ARO cu motor de Brasov si-ti spun ca vorbesti prostii

#25
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
Aro era zgomotoasa din cauza motorului diesel. Ele au fost concepute pentru motoare pe benzina.
Cat despre faptul de a se produce in continuare, sigur avea clienti. Dar na, romanul fiind nascul sluga, nu concepe niciodata sa fie si stapan.

#26
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,089
  • Înscris: 01.01.2010

View Postmcd2020, on 06 februarie 2021 - 10:46, said:

Numai cine nu a avut poate spune ca a fost o masina buna. Bine zis!

#27
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
Masina buna fata de ce? Conteaza ca se vindea, asta e important la un produs, nu sa fie bun.
Erau bune, numai ca nu beneficiau de intretinere, ca ajungeau la toti zarzavagii, care agatau dupa ele remorci de cate o tona jumate.

Edited by rich1974, 06 February 2021 - 13:52.


#28
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Initial dupa 1947 dupa ocupatia sovietica in Ro s au adus direct linii de asamblare ptr produse sovietice. Astfel se asamblau si produceau aproape complet autoturism de teren ims, camion steagu rosu, un tractor stramos al u650. Autoturisme mici nu se produceau, doar se importau. Autobuze nu stiu exact daca produceau, sau doar importau.

Dupa retragerea sovieticilor moartea lui Stalin si venirea ceausismului s a dorit si producerea unui autoturism ca sa nu se mai importe, astfel au cumparat licenta de Renault gordini 11 sau 10, nu mai stiu. Fiind un succes producerea la noi ceausescu a decis sa cumpere si alte licente vestice astfel au cumparat licenta Man ptr camioane nu stiu daca si Fiat ptr tractoare, apoi si de renault 12, Citroen, de locomotive electrice suedeze, scos treptat din productie unele din vechile modele sovietice steagu rosu deja depasite. Altele le au pastrat si produs mai departe cu imbunatatiri astfel facand Aro din acel ims. Dubele tv au fost fost facute tot cu ceva modificari si ajustari din ims. Licenta de man au avut o si ungurii si au produs raba si motoarele de ikarus. Nu sunt sigur daca pana la cumpararea licentei man romanii nu au cumparat si o licenta de saviem ptr motoare folosite initial in locul celor sovietice de la steagu rosu dar pe acelasi sasiu.

#29
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,241
  • Înscris: 24.06.2006

View Postcipri2bau, on 06 februarie 2021 - 13:36, said:

Aro si u650 erau f zgomotoase
am avut un 243 si era ok pentru acele timpuri si acea tehnologie, daca era pus la punct

problema la ARO era sasiul, cel putin la alea care mergeau si off road, care crapa si trebuia sudat, incalzirea deficitara si eterna calitate romaneasca

sasiul se rezolva daca era sudat de un meserias priceput si ranforsat corespunzator, sistemul de incalzire se modifca din dezmembrari, trebuia gresat dupa fiecare ploaie, articulatii, cardane, alea alea, mie mi-a placut

Edited by dan210, 06 February 2021 - 13:54.


#30
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Ideea a fost si trecerea in cazul motoarelor mari de la benzina la motorina fiind si mai ieftina si consum mult mai mic randamentul motorului diesel fiind superior.

#31
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,099
  • Înscris: 11.01.2013

View Postcipri2bau, on 06 februarie 2021 - 13:18, said:

Strainii nu si distrug trecutul [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_b72lgWcDsE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Ba si-l distrug, boss! Masinariile alea de le vezi tu sunt tinute de colectionari, fabrica nu mai are nici o treaba cu ele de foarte multa vreme. Nici macar piese nu mai ofera, se fac rost din alte surse.
Nu mai vorbesc de pleiada de marci auto desfiintate de-a lungul timpului.
Astea noi care incearca sa reinvie trecutul nu mai au nici o tangenta cu legendele (Beetle, Fiat 500).

Asta este, tehnica/tehnologia si nevoile evolueaza si se schimba. Acceptati asta si nu mai plangeti ca niste rahati in ploaie dupa cai morti de multa vreme.
Acu' o sa vina smiorcaitul sef, djl.

#32
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
Aro a fost diferit de haz, poate ca s-au inspirat de la defender, dar asta e normal in industrie. Sasiul curbat a fost inovatia noastra. Oricum, era mai confortabil decat difenferul. Avea suspensie independenta pe fata si punte pe spate. Pacat ca nu se mai fave, ar fi tamas un produs de nisa, cam ca lada niva. Iar imbunatatiri se puteau aduce, fara discutie.

#33
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Sigur ca sunt ale colectionarilor, evident ca nu se mai produce Ifa sau tatra 813 sau kirovet 700 sau ce e acolo. Kirovet are versiune noua moderna si ptr exemplarele vechi probabil rusii mai fac piese ca mai sunt folosite. E si un ims sau un zil in film acolo.

Insa e alta ideea, e cineva din Ro cu un aro sau un u650 sau un steagu rosu sau un tv sau un dac 665t sau un dac 112 pe acolo? Nu.

Nu arata bine sa fie la parada retro si ceva masini romanesti? Au o istorie de vreo 70 ani. Ar fi vreo rusine sa apara careva colectionar cu un dac 665t, un Aro 240, o Dacia 1310, un lastun, un dac 112, un u650, un tv?

Hai ca cu camioanele roman ims oltcit si dacia 1300 ne prea confundam cu originalele, dar macar cele diferite care au o individualitate

Edited by cipri2bau, 06 February 2021 - 14:21.


#34
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,252
  • Înscris: 14.10.2004
10 ani am mers ca pasager intr-un 244 al unui coleg aproape zilnic.
Era foarte "bibilit" practic toata ziua avea ceva de mesterit pe la el.
Acum nu stiu sa zic daca din necesitate sau doar din pasiune.
Avea o dracie de aeoterma pentru caldura ca fara aia erai mort pe drumuri scurte.

Era remediul perfect contra pietrelor la rinichi. Posted Image
Nu mai tin minte ce motor avea, de Brasov sau Campulung dar tin minte ca era spectacol total iarna. Atunci era in elementul lui.

Edited by xymzar, 06 February 2021 - 14:20.


#35
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,483
  • Înscris: 02.03.2003

View Postrich1974, on 06 februarie 2021 - 13:45, said:

Dar na, romanul fiind nascul sluga, nu concepe niciodata sa fie si stapan.

Acum a avansat catre etapa Stockholm, se bucura cand isi reaminteste ca a fost deposedat.
La pasul urmator bucuria devine frenetica si trebuie discutata pe aria de Psihologie.

#36
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,026
  • Înscris: 11.07.2016

View Postxymzar, on 06 februarie 2021 - 14:17, said:

10 ani am mers ca pasager intr-un 244 al unui coleg aproape zilnic.
Era foarte "bibilit" practic toata ziua avea ceva de mesterit pe la el.
Acum nu stiu sa zic daca din necesitate sau doar din pasiune.

Era remediul perfect contra pietrelor la rinichi. Posted Image
Nu mai tin minte ce motor avea, de Brasov sau Campulung dar tin minte ca era spectacol total iarna. Atunci era in elementul lui.

In sensul ca era inghetat total...
daca reuseai sa-l pornesti, atunci da...mergea bine pe zapada daca nu se stricau cuplajele manuale.
Si inghetati corespunzator in el, deoarece romanii parca aveau aversiune sa faca o instalatie de incalzire functionala...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate