Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

strangere prezoane roti

- - - - -
  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#37
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Poți pune o țeavă prelungitor, dar de ce ai vrea să ajungi la 500 Nm ?

#38
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Daca esti prost poti face orice. Inclusiv sa iei un ciocan si sa tragi una in parbriz. Ideea e ca producatorul ti-a creat toate conditiile sa nu fii prost. Adica nu ti-a pus o teava prelungitor in portbagaj.

Si nu vrea sa ajungi nici la 500 Nm, drept pentru care nu ti-a pus nici pistol pneumatic in dotarea masinii.

Edited by abac, 17 October 2020 - 18:02.


#39
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

View Postabac, on 17 octombrie 2020 - 17:34, said:

Esti confuz. Ai senzatia ca un pistol pneumatic se compara cu o coarba de 35 de centimetri.
confuz cred ca-i ala care compara strangerea unei roti cu a unei chiulase

am un pic mai mult decat senzatii in cazul asta pentru ca, spre deosebire de unii, care doar vorbesc despre aceste scule, eu lucrez cu ele de o gramada de ani

View Postabac, on 17 octombrie 2020 - 18:00, said:

Adica nu ti-a pus o teava prelungitor in portbagaj.
nici cheia dinamometrica, deci despre ce discutam aici? Posted Image

#40
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Eu am incercat...

#41
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

View Postabac, on 17 octombrie 2020 - 18:00, said:

Daca esti prost poti face orice. Inclusiv sa iei un ciocan si sa tragi una in parbriz. Ideea e ca producatorul ti-a creat toate conditiile sa nu fii prost. Adica nu ti-a pus o teava prelungitor in portbagaj.

Si nu vrea sa ajungi nici la 500 Nm, drept pentru care nu ti-a pus nici pistol pneumatic in dotarea masinii.

Producatorul ti a pus in portbagaj o cheie cu o lungime care îți permite, la o strângere fermă, să ajungi la 100+ Nm, atat cât si recomandă el.
Sigur că un malac de 120 de kile trebuie să si dozeze efortul iar o pixda de 45 de kile ar trebui să aiba o cheie mai lunga, dar in medie, oamenii normali strang cam cât trebuie și fără dinamometrică.
Pt că există si niste toleranțe destul de lejere, lucru pe care presupun că il știi foarte bine, așa ca nu vad rostul acestei cruciade pro dinamometrică. Doar din principiu ?

#42
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008

View Postldpe, on 17 octombrie 2020 - 14:09, said:

"Cand chiulasa nu este bine stransa ai un motor care nu functioneaza bine. Cand se rup prezoanele devii ghiulea pentru ceilalti participanti la trafic."
Ma refeream la precizia de strangere - daca la un prezon depasesti forta cu 10Nm nu se intampla absolut nimic dar daca in loc de 25Nm stangi surubul la chiulasa cu 35Nm ...
La mana nu gresesti la prezon : prima etapa apropierea, incepe sa mearga greu , ajunge la faza de maxim, de blocare, simti cheia ca nu mai merge - aici e maxim si depaseste putin peste 10Nm diferenta fata de dinamometrica , de aici in colo urmeaza faza de presare a metalului care cedeaza sub actiunea fortei si imediat se intra la faza de curgere a metalului din care este confectionat prezonul - aici este foarte periculos, prezonul este slabit desi ochiometric nu observi nimic pe el , deja devine periculos . Daca se foloseste cheia din dotarea masinii , cu mana nu poti strange mult peste dar cu o conditie , sa nu pui piciorul pe ea desi in 90% din cazuri cu piciorul se strange .
La chiulasa e foarte simplu...ai depasit cu 5-10Nm forta adio filet Posted Image, scoti cum poti surubul, exista kit de reparatie si asta e , a doua oara chemi pe cineva care a mai facut asa ceva .
Omu este camionagiu in armata. In timpul liber repara taxiuri Logan în Cluj Napoca :lol:, stie ce vorbeste.

#43
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

View Postabac, on 17 octombrie 2020 - 18:43, said:

Eu am incercat...


nu toate suruburile, chiar si la masini, au instructiuni de strangere specificata, si nici nu trebuie stranse cu dinamometrica

View Postabac, on 17 octombrie 2020 - 10:08, said:

Nu exista simt la mana. Exista doar oameni care au senzatia ca simt la mana.
tu contrazici toti producatorii de bunuri de consum, in cazul de fata, producatorii de autovehicule care, ce sa vezi, cred ca majoritatea oamenilor au common sense si le-au pus o cheie simpla-n portbagaj sa stranga rotile

Edited by althea, 18 October 2020 - 05:42.


#44
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
Doar ca acea cheie e pt cazuri de urgenta cand faci pana si pui rezerva pt a ajunge la vulcanizare/service/reprezentanta, unde la schimb de roti se foloseste tot dinamometrica.

#45
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Se folosește o laie, hai să fim serioși.
Ah, in clipul de prezentare al service ului, da, dar in rest strange sulea prezoanele cu dinamometrica.
In fine, fiecare cu ale lui, am dinamometrică, dar nici prin cap nu mi trece să o folosesc cand schimb roțile. Am folosit o odată ca sa mi calibrez mâna si gata :)

#46
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007
Schimba si tu rotile la unii mai spalati si o sa foloseasca tot timpul dinamometrica.
A, ca stii tu mai bine decat aia de au facut masina cum se strang rotile e cu totul altceva, ca sa nu mai vorbim de strans la cuplu egal.

Edited by _-livio-_, 17 October 2020 - 22:37.


#47
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Bine, bine, e ca tine si @abac, fiți fericiți.
Cheia aia de roți e dotare standard de o sută de ani, au schimbat sute de milioane de proprietari rotile la mașină cu ea, nu a fost nici o problemă.
In ultima perioadă a aparut damblaua asta cu dinamometrica.
Nush exact de ce, poate au observat producătorii că noua generație de proprietari nu mai e rezonabilă si ori nu strange suficient ca să nu se rupă, doamne ferește, surubul ori strange a prost, nu cumva să i sară roata și atunci au decis să le spună la tonți cat anume să strângă :D

Dar apreciez elitismul asta de doi bani de genul " schimbă le la unii mai spălați " ;)
Hai, sănătate si spor la treabă cu dinanemotristii tăi.

#48
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

View Postcspot, on 17 octombrie 2020 - 10:01, said:

....................................................
La vulcanizare se folosesc pistoale cu aer comprimat pentru rapiditate in execuție. Au si o cheie de strângere cu brat lung.
Nu am văzut nicio cheie dinamometrica. Se strânge suficient de tare încât să nu rupi prezoanele.
Cheia aia cu brat lung in principiu trebuie sa fie dinamometrica, folosita dupa ce a dat cu pistolu, care tot in principiu ar trebui sa fie reglat la o valoare mai mica de strangere decat zice cartea, adica nu mai mult de ~100 Nm.

Si asta e prostia inumana care o fac majoritatea atelierelor/service-urilor, chiar si in reprezentante, strang cat se poate...cat sa nu se rupa prezonu, adica o valoare (masurata de mine de mai multe ori) de peste 200 Nm. Le-am facut si plangere pe treaba asta la Ford, cu toate ca ei sustineau ca au dinamometrica, pe care o si folosesc la un cuplu de ~130 Nm. Le-am spus sa mi-o arate si mie ca poate e decalibrata grav. Cheia era pusa la un loc de cinste agata in perete, absolut nefolosita de mesteri, doar ca sunt obligati sa o aibe si sa fie metrologata.

Daca ai prezonu strans cat sa nu se rupa, iti doresc bafta la destrans cu cheia de roti din dotarea masinii daca Doamne fereste faci pana.

Eu mi-am luat o cheie cu brat ceva mai lung si o tin permament la mine pt ca stiu ce inseamna sa ramai seara pe un drum pustiu in pana si sa nu ai cum sa desfaci prezoanele...sa mai fie si o ploaie d-aia marunta sa vezi ce Dzei le transmiti la aia din service.

Sunt ateliere/reprez care folosesc dinamometrica reglata la cuplu de carte, dar am vazut ca o folosesc PROST, la doua service-uri am vazut figura, strang cu dinamometrica si dupa ce face tzac, mai apasa de doua-trei ori sa faca tzac si mai duc un sfert de spira cu tzac tzac tzac...nu mai ai 130Nm acolo, imediat ai sarit la un 200+ Nm .

Ideea mecanicilor vizavi de suruburi/prezoane (am intrebat pe cativa care e treba cu stransu exagerat)  "mai bine sa fie mai tare strans, decat sa nu fie strans cat trebuie si sa se desfaca" , cam asta e gandirea.

#49
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Activitatile comerciale cauta Doreli cu stofa de mecanici dar salariu mioritic,niste nene cu ciorba in borcan.Implicit aia stiu de toate dar nimic la nivel profesional.E de ajuns sa privesti atent un mecanic cum lucreaza si vei intelege ca e doar un altul, ce cauta un loc de munca.

#50
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,355
  • Înscris: 22.10.2007

View PostCovertTwo, on 18 octombrie 2020 - 00:38, said:

Bine, bine, e ca tine si @abac, fiți fericiți.
Cheia aia de roți e dotare standard de o sută de ani, au schimbat sute de milioane de proprietari rotile la mașină cu ea, nu a fost nici o problemă.
In ultima perioadă a aparut damblaua asta cu dinamometrica.
Nush exact de ce, poate au observat producătorii că noua generație de proprietari nu mai e rezonabilă si ori nu strange suficient ca să nu se rupă, doamne ferește, surubul ori strange a prost, nu cumva să i sară roata și atunci au decis să le spună la tonți cat anume să strângă :D

Dar apreciez elitismul asta de doi bani de genul " schimbă le la unii mai spălați " ;)
Hai, sănătate si spor la treabă cu dinanemotristii tăi.
Doar ca vezi tu, nu e din ultima perioada dinamometrica ci de zeci de ani si e trecuta in manuale la fel, de zeci de ani, daca inainte lumea nu stia ce e aia acum au mai aflat si ei una-alta.
De ce ar fi elitism sa schimbi rotile la unii care respecta procedura?

#51
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005
Pentru că trăim în țara lui Las' că merge și așa + Lasă șefu', că știu io mai bine!.

#52
dragosh82

dragosh82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 661
  • Înscris: 18.12.2004

View PostEMPP, on 17 octombrie 2020 - 10:28, said:

nu cât poți de tare fiindcă eu de exemplu pot să le dau peste cap până le rup

Cu cheia masinii, doar cu mana, nu cred ca rupi tu prezoane. Daca ai cheie de la vreun camion si sari cu picioarele pe ea atunci poate

#53
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006
De care vaselina puneti pe prezoane/piulite la roti?

#54
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
De niciun fel. Este interzis.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate