strangere prezoane roti
#19
Posted 17 October 2020 - 11:54
Dacă vrei sa fii supercorect, folosești dinamometrica.
Nu se întâmplă însă nimic, nu sare roata, nu se rupe prezonul dacă strangi la mână. EMPP, on 17 octombrie 2020 - 10:28, said: nu cĂąt poți de tare fiindcă eu de exemplu pot să le dau peste cap pĂąnă le rup Daca pui o teava de 1m ca prelungitor poate ca da, altfel, hai sa fim seriosi,nu s de mămăligă prezoanele alea. |
#20
Posted 17 October 2020 - 12:09
abac, on 17 octombrie 2020 - 10:08, said:
Nu exista simt la mana. Exista doar oameni care au senzatia ca simt la mana. Niciun mecanic nu o sa iti stranga chiulasa la mana chiar daca face asta zilnic de 30 de ani incoace. Servisurile de roti din vestul europei strang prezoanele cu pistolul pneumatic pe o setare foarte scazuta de cuplu, dupa care regleaza cuplul de strangere la mana cu cheia dinamometrica. Doar la romanica cimpanzeul pune pistolul pe prezon si strange pana il ia dracii. Una e să strângi o chiulasa si alta e să montezi o roata. La chiulasa trebuie intr-adevar o cheie manometrica că sa te asiguri să strangerea este egală si corespunzătoare pe toată suprafața. Daca vrei îți fac un video despre cum se montează o roata în vestul Europei. Pistolul pneumatic se folosește ca să nu dai mult din mâini. Strângerea finala se face manual cu o cheie cu mâner lung. Sau dacă nu crezi, vino sa vezi. |
#21
Posted 17 October 2020 - 12:13
#22
Posted 17 October 2020 - 12:24
myshyk, on 17 octombrie 2020 - 10:48, said:
Pai cum sa te prosteasca sa-ti ia banii, daca termina treaba intr-o jumatate de ora? Nuuu, lucrarea dureaza 4-5 ore, din care e ore sunt masuratori, teste, interpretari ale testelor, si 10 minute manopera efectiva. E ca in bancul cu ala caruia nu-i pornea motorul, a venit meseriasul, i-a futut un ciocan si a pornit! Cat costa? 50 de euro. Cum pentru o lovitura de ciocan? Nu, pentru lovitura nu costa nimic, 50 de euro costa ca am stiut exact unde sa dau cu ciocanul Ori te prostește să plătești mai mult decît face, ori plătești know-how. Care e? |
#23
Posted 17 October 2020 - 12:31
Eu folosesc pistolul doar la desfacut, stransul manual sau la inceput cu un clichet pneumatic (viteza si cuplu mic).
Stransul cu impact sau la viteza mare e reteta pentru surprize neplacute. |
#24
Posted 17 October 2020 - 12:40
nu pot sa inteleg la ce vulcanizari mergeti voi ca de 13 ani de cand am masina nu mi s-a rupt niciun prezon... cand am facut pana am putut desface cu cheia din portbagaj. voi umblati cu ladita de lemn cu lacat in portbagaj de dorul daciilor?
|
#25
Posted 17 October 2020 - 12:53
abac, on 17 octombrie 2020 - 10:08, said:
Nu exista simt la mana. Exista doar oameni care au senzatia ca simt la mana. Niciun mecanic nu o sa iti stranga chiulasa la mana chiar daca face asta zilnic de 30 de ani incoace. Servisurile de roti din vestul europei strang prezoanele cu pistolul pneumatic pe o setare foarte scazuta de cuplu, dupa care regleaza cuplul de strangere la mana cu cheia dinamometrica. Doar la romanica cimpanzeul pune pistolul pe prezon si strange pana il ia dracii. Uite un caz unde mana simte mai bine decat dinamometrica : folosirea acelorasi prezoane la janta de aluminiu si cea de tabla . La aluminiu are un inel independent de prezon, la tabla coniocitatea este fixa din constructia prezonului - in aceasta situatie te pacalesti cu dinamometrica , daca testezi vei avea surpriza sa mai mergi vreo 2 ture cu o cheie dedicata de roti pana simti ca a ajuns la cuplu maxim . Stiu, trebuie prezon dedicat la fiecare dar exista foarte multi care asa folosesc, nu mai cumpara prezoane de tabla . |
#26
Posted 17 October 2020 - 13:04
ldpe, on 17 octombrie 2020 - 12:53, said:
Nu trebuie comparat una dintre cele mai fine operatiuni - chiulasa cu strangerea prezonului la roata ... Cand chiulasa nu este bine stransa ai un motor care nu functioneaza bine. Cand se rup prezoanele devii ghiulea pentru ceilalti participanti la trafic. loock, on 17 octombrie 2020 - 10:55, said:
In loc de "nemtii" cu ochi oblici de la mannesmann, mai bine mergi pe Mobius Brasovochina sau Unior polochina, care fac ambii scule profesionale. Daca vrei nemti, vezi Proxxon industrial, Gedore, Hazet, Stahlwille, si in coada Felo, Wera, Wiha. Lasa mannesmanni si parksizeii... Proxxon este fabricat in Asia. zile_san, on 17 octombrie 2020 - 12:40, said:
nu pot sa inteleg la ce vulcanizari mergeti voi ca de 13 ani de cand am masina nu mi s-a rupt niciun prezon... cand am facut pana am putut desface cu cheia din portbagaj. voi umblati cu ladita de lemn cu lacat in portbagaj de dorul daciilor? Daca tie nu ti s-a intamplat asta nu inseamna ca nu exista. dan210, on 17 octombrie 2020 - 11:47, said:
daca compari montarea unei roti cu montarea unei chiulase, n-are rost sa mai discutam nu generaliza, ti-o spun io care cunosc treaba cu servisurile din vest din viata de zi cu zi, nu youtube sau alte surse S-au stricat atelierele din vest exact din cauza angajatilor veniti din tarile estice. Ei au adus "simtul mainii" si alte idei de oameni fara scoli serioase. |
#27
Posted 17 October 2020 - 14:05
terratec, on 17 octombrie 2020 - 13:04, said:
Cand chiulasa nu este bine stransa ai un motor care nu functioneaza bine. Cand se rup prezoanele devii ghiulea pentru ceilalti participanti la trafic. terratec, on 17 octombrie 2020 - 13:04, said:
S-au stricat atelierele din vest exact din cauza angajatilor veniti din tarile estice. Ei au adus "simtul mainii" si alte idei de oameni fara scoli serioase. |
#28
Posted 17 October 2020 - 14:09
"Cand chiulasa nu este bine stransa ai un motor care nu functioneaza bine. Cand se rup prezoanele devii ghiulea pentru ceilalti participanti la trafic."
Ma refeream la precizia de strangere - daca la un prezon depasesti forta cu 10Nm nu se intampla absolut nimic dar daca in loc de 25Nm stangi surubul la chiulasa cu 35Nm ... La mana nu gresesti la prezon : prima etapa apropierea, incepe sa mearga greu , ajunge la faza de maxim, de blocare, simti cheia ca nu mai merge - aici e maxim si depaseste putin peste 10Nm diferenta fata de dinamometrica , de aici in colo urmeaza faza de presare a metalului care cedeaza sub actiunea fortei si imediat se intra la faza de curgere a metalului din care este confectionat prezonul - aici este foarte periculos, prezonul este slabit desi ochiometric nu observi nimic pe el , deja devine periculos . Daca se foloseste cheia din dotarea masinii , cu mana nu poti strange mult peste dar cu o conditie , sa nu pui piciorul pe ea desi in 90% din cazuri cu piciorul se strange . La chiulasa e foarte simplu...ai depasit cu 5-10Nm forta adio filet , scoti cum poti surubul, exista kit de reparatie si asta e , a doua oara chemi pe cineva care a mai facut asa ceva . Edited by ldpe, 17 October 2020 - 14:10. |
|
#29
Posted 17 October 2020 - 14:32
#30
Posted 17 October 2020 - 16:04
Personal le desfac cu Bosch GDS 18 V-LI HT Professional cu acumulator dar le strang intotdeauna cu cheia dinamometrica la cat scrie in manual. Connoisseur-ii stiu ce se intampla cand sunt prea stranse.
|
#31
Posted 17 October 2020 - 16:14
abac, on 17 octombrie 2020 - 10:08, said:
Nu exista simt la mana. Exista doar oameni care au senzatia ca simt la mana. Niciun mecanic nu o sa iti stranga chiulasa la mana chiar daca face asta zilnic de 30 de ani incoace. Servisurile de roti din vestul europei strang prezoanele cu pistolul pneumatic pe o setare foarte scazuta de cuplu, dupa care regleaza cuplul de strangere la mana cu cheia dinamometrica. Doar la romanica cimpanzeul pune pistolul pe prezon si strange pana il ia dracii. terratec, on 17 octombrie 2020 - 13:04, said: Cand chiulasa nu este bine stransa ai un motor care nu functioneaza bine. Cand se rup prezoanele devii ghiulea pentru ceilalti participanti la trafic. |
#32
Posted 17 October 2020 - 16:16
Cind eram tinar si fortos le strangeam la mina,si la vulcanizare se luau aia de mama,ca le desfaceau doar cu prelungitoarele.Acum tot la mina dar mult mai de bun simt.In definitiv odata pe an pui rotile de sezon.
|
#33
Posted 17 October 2020 - 16:17
Strangerea unui surub este strangerea unui surub. Pretensionarea ca un idiot a prezoanelor este rea, paguboasa.
Cel mai tare ma dispera cand stiu ca orice service are o cheie dinamometrica si totusi aleg sa o ignore. Desi producatorul zice ca trebuie cheie dinamometrica pentru strans rotile. Mereu o sa apara idioti care or sa afirme ca producatorul nu stie ce vorbeste. |
|
#34
Posted 17 October 2020 - 17:08
pentru cei care bagatelizati montarea unei chiulase comparand-o cu montarea unei roti
cheie de roti exista in dotarea oricarei masini, schimbarea unei roti este o operatiune simpla pe care orice sofer poate sa o faca cu un minim efort, cu rezultate satisfacatoare si fara ajutorul cheii dinamometrice montarea unei chiulase este o operatiune complexa care necesita un anumit grad de cunostinte tehnice si practica, care vine cu instructiuni precise de strangere forta/unghi, necesitind scule speciale si care nu se face pe marginea drumului |
#35
Posted 17 October 2020 - 17:14
AztecWarrior, on 17 octombrie 2020 - 16:04, said:
Personal le desfac cu Bosch GDS 18 V-LI HT Professional cu acumulator dar le strang intotdeauna cu cheia dinamometrica la cat scrie in manual. Connoisseur-ii stiu ce se intampla cand sunt prea stranse. Păi ia lumineaza ne si pe noi, ăștia mai puțin conoisseuri, ce se întâmplă dacă in loc de 110 Nm strang la mână si nimeresc 125 Nm. |
#36
Posted 17 October 2020 - 17:34
dan210, on 17 octombrie 2020 - 17:08, said:
cheie de roti exista in dotarea oricarei masini, schimbarea unei roti este o operatiune simpla pe care orice sofer poate sa o faca cu un minim efort, cu rezultate satisfacatoare si fara ajutorul cheii dinamometrice Esti confuz. Ai senzatia ca un pistol pneumatic se compara cu o coarba de 35 de centimetri. Adica cat cuplu poti tu sa generezi tu mana cu o coarba de 35 de centimetri? Daca esti o persoana normala si nu halterofil, nu mai mult de 150 Nm, pariu pe ce vrei tu. Ori cu pistolul pneumatic te poti duce in 500-1000 Nm lejer. Edited by abac, 17 October 2020 - 17:36. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users