Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

arii
 Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...
 Meta Quest 3 512 gb

Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...

Boardgame-uri despre cuvinte
 Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024

De ce nu mai sunt proteste?
 

Combustibil Extra Vs Combustibil Standard

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#109
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,775
  • Înscris: 07.02.2003

 41ex, on 22 mai 2021 - 09:51, said:

Nu are cum sa fie bani aruncați în vânt, aditivii aia au mai multe beneficii.
Da si nu, depinde. Tu nu ai observat ca la toate benzinele la o statie decenta concentratia de sulf este aceeasi si in general foarte mica, ceruta de normativele in vigoare ? Pentru ca se produce in rafinarie in aceiasi recipienti si in acelasi mod conform parametrilor chimici aprobati. Dupa aia benzinele se mixeaza diferit in alte instalatii si devin 95, 98, 100, 102 samd... si in final se baga aditivii detergenti pentru clasele premium in functie de comenzile clientilor.

Stii cine cere 98-102 ? Motoarele de performanta ale bolizilor sau racerelor pentru ca ele au un sistem de geometrie variabila la punctul de aprindere si axele cu came, ele regleaza electronic la eficienta maxima arderea modificand fizic momentele valvelor iar daca benzina e mai joasa poate pati detonare cand nu trebuie. Motoarele consumer nu au nevoie si nu castiga mai nimic, benzilele au aceeasi energie per litru deci dezvolta aceeasi putere cand sunt arse complet.

Diferenta intre 95-102 este data de cantitatea de antidetionant sau grupele de aditivi cu functie de antidetonant. Intr-un motor decent, modern dar standard adica nu de performanta/racing vor arde la fel orice ar fi.

Edited by andreic, 22 May 2021 - 10:42.


#110
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,004
  • Înscris: 06.04.2007
La 1.0 ecoboost (resoftat) ce am observat vizavi de "curatenie" e ca am tzava de esapament uscata si fara "mustati" negre cu OMV100. Cu Petrom 99 face un pic de negreala si cu 95 face negreala mai multa.
Pesemne ca sunt alti aditivi la OMV100.
Sunt diferente clare intre 95 si 100 (la mine) cu 95 acceleratia e sesizabil mai "moale" la dozari usoare/mers normal, in forja ~4000-6000 rpm pedala la podea o simt cum ii pune "frana" din avans sau eu stiu din ce alti parametri.
Cu 99/100 e mai sprinten la accelerari usoare si in forja totala nu se mai simte cum trage de avans, nu mai e "gatuita" , motorul se aude o idee mai tare.

Prima data am avut un soc efectiv (resoftat), mergeam nonstop cu 99/100 de vreo 10000 km, cu rezervorul gol am bagat de 95, mers prin oras, s-a "molesit" acceleratia la mers normal, fiiina, fara raspunsu ala asa de "zvac" cum eram obisnuit.
De atatea ori am facut treaba asta incat la polizoru meu e o certitudine ca e o diferenta la mers intre 95 si 100. Merge ok cu ambele, dar e clar ca se modifica ceva valori
Cu softu stock nu se simtea mare lucru (1.0 100 cp) dar resoftat (~135-140 cp si ~230-240 Nm) fara sa vad ce scrie pe pompa stiu cu ce benzina merge.

#111
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005
Esapamentul se coloreaza la mai toate motoarele turbo noi. Merg cu amestecul un pic mai bogat ca sa elimine un pic mai putini oxizi de azot, e un comportament obtinut intentionat.

#112
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,365
  • Înscris: 22.10.2007

 Octavian___, on 22 mai 2021 - 10:45, said:

La 1.0 ecoboost (resoftat) ce am observat vizavi de "curatenie" e ca am tzava de esapament uscata si fara "mustati" negre cu OMV100. Cu Petrom 99 face un pic de negreala si cu 95 face negreala mai multa.
Pesemne ca sunt alti aditivi la OMV100.
Sunt diferente clare intre 95 si 100 (la mine) cu 95 acceleratia e sesizabil mai "moale" la dozari usoare/mers normal, in forja ~4000-6000 rpm pedala la podea o simt cum ii pune "frana" din avans sau eu stiu din ce alti parametri.
Cu 99/100 e mai sprinten la accelerari usoare si in forja totala nu se mai simte cum trage de avans, nu mai e "gatuita" , motorul se aude o idee mai tare.

Prima data am avut un soc efectiv (resoftat), mergeam nonstop cu 99/100 de vreo 10000 km, cu rezervorul gol am bagat de 95, mers prin oras, s-a "molesit" acceleratia la mers normal, fiiina, fara raspunsu ala asa de "zvac" cum eram obisnuit.
De atatea ori am facut treaba asta incat la polizoru meu e o certitudine ca e o diferenta la mers intre 95 si 100. Merge ok cu ambele, dar e clar ca se modifica ceva valori
Cu softu stock nu se simtea mare lucru (1.0 100 cp) dar resoftat (~135-140 cp si ~230-240 Nm) fara sa vad ce scrie pe pompa stiu cu ce benzina merge.
De obicei la resoftare se informeaza clientul sa bage exclusiv 98+, dar asta e alta poveste, aici vorbim de masini standard.
Negreala aia e motivul pt care s-a bagat gpf.

 Satrupmanaconasule, on 21 mai 2021 - 23:06, said:


N-am inteles cum pierzi putere alimentand cu benzina superioara !
Nici eu n-am inteles cum ai ajuns la concluzia aia cand eu am scris altceva.

Edited by _-livio-_, 22 May 2021 - 16:11.


#113
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
pe mine ma enerveaza negreala aia. la aspirat luceste, la turbo tot apare, ba are si firisoare care nu se sterg, nu o pot face sa luceasca. cu ce se poate curata ca sa luceasca precum noua?

plus daca o atingi nu o mai dai jos de pe piele pana nu iei si stratul de piele cu totul. va dati seama ce face in plamani/corp cand inspiram astea?

Edited by 41ex, 22 May 2021 - 17:27.


#114
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,004
  • Înscris: 06.04.2007

 sebulbus, on 22 mai 2021 - 11:51, said:

Esapamentul se coloreaza la mai toate motoarele turbo noi. Merg cu amestecul un pic mai bogat ca sa elimine un pic mai putini oxizi de azot, e un comportament obtinut intentionat.
Da, doar ca am spus cum se afuma fc de benzina.
Nu bag dejtu in tzava, orocum e afumata, dar asa pe margini vad tot timpu cand bag de 100 OMV/MOL ca ii dispare "mustata" neagra

 _-livio-_, on 22 mai 2021 - 16:07, said:


De obicei la resoftare se informeaza clientul sa bage exclusiv 98+, dar asta e alta poveste, aici vorbim de masini standard.
Negreala aia e motivul pt care s-a bagat gpf.
........
......
Am intrebat/discutat treaba cu benzina cand mi-a modificat softu.
Safe 95/100, n-as fi dorit sa am vreo bataie de cap in plus cu benzina

#115
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,365
  • Înscris: 22.10.2007
Normal ca e safe, dar acum se incadreaza la masini facute pt 98 si cu lipsa de putere cu 95, daca tragi si mai tare de soft ajungi la un punct unde nu mai e safe 95.


 41ex, on 22 mai 2021 - 17:23, said:

pe mine ma enerveaza negreala aia. la aspirat luceste, la turbo tot apare, ba are si firisoare care nu se sterg, nu o pot face sa luceasca. cu ce se poate curata ca sa luceasca precum noua?

plus daca o atingi nu o mai dai jos de pe piele pana nu iei si stratul de piele cu totul. va dati seama ce face in plamani/corp cand inspiram astea?
Cu polish pt inox, dar ai ceva de frecat.
Aceeasi negreala e si la diesel fara dpf.

Edited by _-livio-_, 23 May 2021 - 12:31.


#116
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
"ma enerveaza negreala aia. la aspirat luceste, la turbo tot apare, ba are si firisoare care nu se sterg, nu o pot face sa luceasca. cu ce se poate curata ca sa luceasca precum noua?"
Eu pulverizez in toba de esapament seara dupa ce parchez masina wd 40 , las pana a doua zi , circul cu ea , scoate spuma alba de zici ca-i dusa garnitura de chiulasa si cu un burete de vase partea dura frec usor teava - vezi mustata in ea dupa .
Pentru curatari grele recomand " super mafrasol " de la ma-fra , recipient de 900 ml , este pe emag cu 27 lei la oferta - curata si kilometrii in plus de la masina Posted Image DAR mare atentie la dilutie si la ce materiale e ok , pentru aluminiu de exemplu da cu virgula . La otel, inox, fonta merge de numai canta .

Edited by ldpe, 23 May 2021 - 20:48.


#117
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 DarthBane, on 21 mai 2021 - 20:35, said:

Mda, probabil e ca la ăia care bagă ulei de amestec in motorină, cam o seringă la un plin si apoi simt performante superioare la motor de la cantitatea aia infimă...
Ăia bagă pentru că acum motorina trebuie să respecte specificații ecologice tâmpite, fără sulf etc. Ca atare nu mai are proprietăți atât de bune de ungere.

#118
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
au aditivi tot mai multi ca si la benzina. deci nu cred mitul asta cu ungerea...

#119
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
Nu crede. Asculta si o sa te convingi.

#120
Satrupmanaconasule

Satrupmanaconasule

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 27.03.2021
S-a scumpit zeama iar, 6,31 , bine ca a scazut consumul.....

#121
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Mai e pana la aproximativ 7 lei, cat era pe vremea lui Ciolos.
Dar e bine, lumea a vrut #dadriapta, asa ca sper macar la un 10-15 lei litrul.
Pe mine nu ma deranjeaza absolut deloc...Posted Image

#122
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 scrisit, on 10 iunie 2021 - 08:06, said:

Nu crede. Asculta si o sa te convingi.
nu sunt inginer de motoare.. poate mie imi suna mai bine cu ceva contemporan. inginerii ar fi trebuit sa proiecteze corect.

#123
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,365
  • Înscris: 22.10.2007
Nu e vina inginerilor ca normele pt motorina se schimba relativ des si ca motorina e complet diferita de la regiune la regiune chiar in aceeasi tara.

#124
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007

 41ex, on 11 iunie 2021 - 19:43, said:

nu sunt inginer de motoare.. poate mie imi suna mai bine cu ceva contemporan. inginerii ar fi trebuit sa proiecteze corect.
inginerii au proiectat corect. Ei probabil au un termen de viata sau de exploatare al masinii. Ce e peste nu ii mai intereseaza.
In fine, vad ca esti lacat si te plictisesti cu buletinul in mana.

#125
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
macar nu ma cred inginer...eu zic sa lasam masinile in pace sa nu le afumam si mai rau..

#126
beria81

beria81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 23.12.2008
Eu alimentez doar de la OMV si doar MaxxMotion. Am o masina pe benzina si una diesel si intotdeauna alimentez de la OMV, Maxxmotion 100 PLus si Maxxmotion Diesel… bine, asta pana acum cateva zile cand sotia a trecut pe fosta mea masina ( diesel) si a facut plinul cu benzina…

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate