Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masina electrica? Multumesc, dar ....
#4339
Posted 27 January 2023 - 18:28
_-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 18:19, said:
Buna dimineata soare, citeste si restul discutiei initiale acum ca tot ti-ai baut cafeaua si ai inteles despre ce e vorba. _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 18:22, said:
Ce surpriza, fix asta spuneam si eu in discutia despre baterii. NIMENI nu vorbeste de costul strict al materialelor pentru ca nu are nici o importanta. Pe producatori o baterie ii costa destul - altfel am fi vazut masini ieftine pe piata. Daca maine tot litiul, cobaltul aluminiul si cuprul care intra intr-o baterie ar deveni gratis, o baterie de Tesla model 3 ar costa 10K USD in loc de 15K usd. Asta pentru ca sunt multe multe alte costuri implicate si tin (majoritar) de resursa umana, lucru care nu poate deveni nul. Edited by ro_explorer, 27 January 2023 - 18:29. |
#4340
Posted 27 January 2023 - 18:36
Cat costa sa o scoata pe poarta fabricii e fix ce spuneam eu, cost de productie, costul materialelor e doar o parte din el, adica naiba, abia ce am scris mai sus.
Culmea si colegul a inteles ce am zis. Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 18:41. |
#4341
Posted 27 January 2023 - 18:38
Ion_Bumbu, on 27 ianuarie 2023 - 14:35, said:
Tesla md 3 https://www.adac.de/.../tesla-model-3/ Innengeräusch bei 130 km/h 68,1 dB(A) Minunea tehnicii Megane 4 https://www.adac.de/...renault-megane/ Innengeräusch bei 130 km/h 67,0 dB(A) Deci electrica e mai galagioasa ... Am mai spus asta, mai multi dintre noi, de nenumarate ori: comparatiile ICE - EV trebuie facute intre masini cat mai apropiate, daca nu identice, pentru a vedea diferentele concrete intre ICE si EV si pentru a nu fi influentata evaluarea de alti factori (pret, calitate, dimensiune, etc.). Tot de la ADAC: * C4 130hp benzina (67.8dB) si C4 electric (66.5dB) * Kona 1.0 turbo (69.7dB) si Kona electric (69.2dB) * Ioniq clasic hibrid (69.5dB) si Ioniq clasic electric (69dB) Overall, electricele sunt mai putin zgomotoase, comparand masini din aceeasi clasa, facute de aceiasi producatori, pe aceeasi platforma (adica, pastrand restul variabilelor pe cat posibil egale). In plus, la 130kmph zgomotul dominant (cu exceptia masinilor f mici), este cel al vantului, deci diferenta vs. un ICE e mai mica. Intr-o depasire sau cand accelerezi la intrarea pe autostrada (sa zicem, in zone gen 80-120 sau 60-120), diferenta de zgomot e extrem de mare. EV-ul face cam aceeasi galagie, indiferent ca mergi pe ACC la 60kmph sau 110kmph, ca mergi constant sau ca accelerezi. La ICE stie toata lumea cum e . |
#4342
Posted 27 January 2023 - 18:44
Interesant cum c4 e mult mai silentios fata de coreene
|
#4343
Posted 27 January 2023 - 18:47
_-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 18:36, said:
Cat costa sa o scoata pe poarta fabricii [..] Nu pot fi de acord cu aceasta definitie: _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 11:55, said:
Un suv compact premium are cost de productie de vreo 25% din pretul final, un telefon e la fel. Edited by ro_explorer, 27 January 2023 - 18:48. |
#4344
Posted 27 January 2023 - 18:50
#4345
Posted 27 January 2023 - 18:55
_-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 18:04, said:
O pun ca formula ca poate asa e mai usor de inteles: Cost de productie+marketing+”chirie”+transport+tva+garantie+naibamaistiece = pret final de vanzare. |
#4346
Posted 27 January 2023 - 18:55
kato1, on 27 ianuarie 2023 - 18:50, said:
e bine, inseamna ca nu trebuie sa mai dau link cu articol in care toyota va dezvolta cu yamaha motor pe hidrogen. Deocamdata este prea scump de produs si stocat pentru a fi viabil economic. |
#4347
Posted 27 January 2023 - 18:58
ro_explorer, on 27 ianuarie 2023 - 18:47, said: Cand a iesit pe poarta fabricii pleaca la vanzare. Ala e pretul final al produsului lipsit de profit. Nu are nici o treaba cu pretul materialelor (in afara de faptul ca pretul materialelor e inclus in pretul de productie). Nu pot fi de acord cu aceasta definitie: Un SUV are un pret de productie cam 75-85% din pretul final. |
#4348
Posted 27 January 2023 - 19:01
ro_explorer, on 27 ianuarie 2023 - 18:55, said:
Hidrogenul este doar in faza de R&D. Mai trebuie sa treaca cel putin 2 decenii pana va putea incerca o solutie viabila dpdv comercial si nici timpul asta nu cred ca e suficient. Deocamdata este prea scump de produs si stocat pentru a fi viabil economic. |
#4349
Posted 27 January 2023 - 19:03
utopium, on 27 ianuarie 2023 - 18:55, said:
Mai ales ca R&D-ul/software-ul/proiectarea la urmatoarele modele ar trebui sa devina mai ieftine (adica partial sa poata fi refolosite anumite parti de la modelele anterioare electrice). D-aia s-au inventat platformele comune... ca de la Renault/Nissan le stiu mai bine, CMF-A, -B, -C, pe astea 3 platforme vor fi habar n-am eu cite modele. H2 este la inceput dar probabil va fi cistigator in viitor pentru avantajele date de mobilitate. Edited by Ion_Bumbu, 27 January 2023 - 19:06. |
#4350
Posted 27 January 2023 - 19:14
ro_explorer, on 27 ianuarie 2023 - 18:55, said:
Hidrogenul este doar in faza de R&D. Mai trebuie sa treaca cel putin 2 decenii pana va putea incerca o solutie viabila dpdv comercial si nici timpul asta nu cred ca e suficient. Deocamdata este prea scump de produs si stocat pentru a fi viabil economic. |
#4351
Posted 27 January 2023 - 19:14
Ala de la Toyota nu e motor cu ardere interna?
Mie mi se pare ca electricele au luat avant prea mare pt ca h2 sa mai revina, asta la automobile. Cu eficienta cum stau? Ca e cel putin o conversie in plus pana la motorul masinii. Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 19:17. |
#4352
Posted 27 January 2023 - 19:28
#4353
Posted 27 January 2023 - 19:39
kato1, on 27 ianuarie 2023 - 19:14, said:
si zici ca alde Toyota investesc banii in cercetare ca sa-i recupereze poate peste doua decenii? consideri ca e doar o chestie de imagine? Un pariu gresit. Seful Toyota tocmai si-a dat demisia. kato1, on 27 ianuarie 2023 - 19:28, said: Uite care e problema cu hidrogenul: Screenshot 2023-01-27 at 19.36.28.png 1.21MB 13 downloads |
#4354
Posted 27 January 2023 - 19:49
#4355
Posted 27 January 2023 - 19:55
@sparkyson
eficienta? la asta te referi? dar nu se reduce totul la eficienta, asta incerc sa transmit. in numele eficientei s-au facut tampenii majore. caz concret. in orasul in care locuiesc in anii 80 se construiau blocuri intr-o veselie, oras industrial. planul initial cuprindea parcuri, spatiii verzi, etc. un destept cu manicute, in locul spatiilor verzi si a parcurilor a plantat alte blocuri. in momentul de fata, la blocurile respective nu se poate ajunge cu masina de pompieri, salvare sau chiar un amarat de spring. Edited by kato1, 27 January 2023 - 19:56. |
#4356
Posted 27 January 2023 - 20:08
Zic ca in loc sa iei curentul si sa faci hidrogen si din hidrogen sa faci inapoi curent, mai bine sari etapa cu hidrogenul.
Eficienta inseamna bani: in cazul acesta de 3-4 ori mai multi in versiunea cu hidrogen. Plus, rezervor de mare presiune, scump, autonomie mica, statii de incarcare inexistente... E lung drumul si nu cred ca vrea cineva sa il inceapa. Edited by sparkyson, 27 January 2023 - 20:11. |
Anunturi
▶ 3 user(s) are reading this topic
1 members, 1 guests, 1 anonymous users
adrian_r5