Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 

Izolatie placa etaj/pod circulabil

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#37
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostTuliman, on 24 iunie 2020 - 13:02, said:

astern intai o folie antivapori direct peste placa si apoi asez polistirenul
Pana aici e corect.

View PostTuliman, on 24 iunie 2020 - 13:02, said:

si peste osb?
OSB-ul nu exceleaza la permeabilitatea la vapori si apare urmatoarea problema:

Iarna in casa se produce mai multa umiditate decat afara: de la respiratie, transpiratie, baie, gatit, uscat rufe, etc.
Oricat te chinui sa etansezi bariera de vapori, ceva umiditate din casa tot mai scapa si trece de bariera de vapori si ajunge in izolatie. Acum umiditatea asta ar trebui sa aiba pe unde sa iasa, sa se evapore. Daca tu ai astupat izolatia cu OSB prea putin permeabil, evaporarea (uscarea) izolatiei va fi prea lenta sau insuficienta. Izolatia o sa fie la fel de buna ca o pereche de sosete ude.

De aceea eu recomand scanduri in pod peste izolatie.

#38
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
iarna nu produci mai multi vapori de apa ca vara , ba dimpotriva , vara ti e mai cald in casa si transpiri mai mult , chestia tine de etanseitatea casei , de temperatura pctului de roua , adica temperatura la care vaporii de apa ajung sa condenseze. daca vara umiditatea aerului exterior este sa spunem 60 % si  temperatura aerului este 32 celsius si ti intra acel aer in camera unde ai 26 celsius , umiditatea acelui aer va creste corespunzator noii temperaturi si sa zicem ajunge la 80%. iarna plecam tot de la 60%umiditate dar sa zicem -5 celsius , deschizi geamul ,usa si ti intra in casa si se incalzeste la 23 celsius , aici la aceasta temperatura e posibil ca sa ai 10 % concentratie vapori ,  cifrele nu s exacte  poti gasi diagramele temperatura concentratie (cantitate) apa in aer functie de temperatura  , daca nu te descurci iti gasesc eu . concluzie , daca nu faci sauna cu aburi in casa , daca nu cumva refuzi hota la bucatarie , daca nu cumva refuzi sa aerisesti in casa zilnic un timp rezonabil , adica macar 1/2 ora , daca nu cumva ai infiltratii masive de umiditate din temelie , beci , atunci iarna umiditatea in casa va fi mai mica , chiar mult mai mica in comp cu vara!de asta s au inventat pt iarna umidificatoarele , ca s cu rezistenta sau sunt vase de apa puse pe calorifer!chestia e ca iarna , dau doar exemple din burta nu stau sa vad graficele , sa zicem ca ai aerul in camera la 23 celsius si umiditate ok de 70% , daca aerul respectiv ajunge in contact cu un punc mai rece , sa prewsupunem 17 celsius , atunci cei 70% umiditate cand aerul ajunge la 17 celsius devin 100% umiditate si incepe condensul, de aceea vezi dimineata condens la baza geamurilor, pt ca acolo e mai rece in comparatie cu restul camerei si acolo  din umiditatea ok din aer , aerul racindu se devine umiditate de 100% si formeaza picaturi, daca acel punct e un perete si nu sticla de la geam te trezesti cu mucegai
ce vreau sa punctez ..nu ti fie frica de faptul ca osb nu i permeabil la umiditate desi este , ca nu o sa ai probleme!daca doresti iti pot trimite foto de la mine din pod , am vata de sticla(isover  , sul  de 5 si  10 cm grosime) grosime totala minim 25 cm , fara bariera de vapori ,adica direct pe placa , e pusa in 2004 cand m am mutat la casa si am controlat o si i ok
tu totusi pune folie , cum spuneam nu i un capat de tara ca si bani , daca as fi avut informatii la ora cand am izolat podul si daca s ar fi si gasi in magazine t as fi pus si eu

#39
andbozo

andbozo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,312
  • Înscris: 25.06.2006
Foarte usor de urmarit postarea.

Atentie si la bariera de vapori, de multe ori pentru cei din magazine bariera de vapori, folie anticondens, strat de difuzie e totuna...si nu e deloc asa. De asemenea, atentie la felul in care o montezi: pusa invers poate face mai mult rau decat bine.
Daca doresti ceva mai multa documentare, poti sa intri pe ubakus.de si sa te joci cu programelul de acolo.

Fizica constructiilor e un domeniu foarte complex, si nu exista solutie universal valabila.

#40
Tuliman

Tuliman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 27.10.2004
Pai mesterii astia ai mei, m-au lasat putin nedumerit, cand mi-au zis ca nu-si are rostul folia aia "anticondens", ca de unde condens si ca nu-i nevoie de ea. Ma rog, ei evident ca au muuult mai multa experienta decat mine in asta, amandoi stau la casa in localitate, au zeci de case facute, majoritatea acolo in localitate, deci au o parere valida, acum care o fi "adevarul" lor, nu stiu.
Ce-mi plac discutiile astea, cand trebuie sa le spun mesterilor ca hai s-o facem totusi asa cum vreau eu, pentru linistea mea si sa punem si folie d-aia.

Si pana la urma, daca vreau totusi sa folosesc podul ala si cand e frig afara (ok, nu -10 grade, dar oricum), sa pun folie/polistiren/osb sau scandura pe placa si de care vata sub acoperis?
Ca n-as mai pune in cazul asta placi de vata d-aia semi-rigida, ca-i 30 lei / mp aia de 15cm si-i cam mult si daca pun polistiren macar de 2x10cm pe placa, nu-si mai are asa mult rostul vata bazaltica de 15 sub astereala. Sa pun d-aia la rola, de 15cm, sa vina la fix cu grosimea capriorilor? Si cum as putea proceda, sa pastrez unii capriori la vedere? Adica fara folie/vata peste ei.

#41
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Posthaplea82, on 24 iunie 2020 - 19:40, said:

iarna nu produci mai multi vapori de apa ca vara
Tocmai de aceea eu am spus asa:

View Postkolfleading, on 24 iunie 2020 - 15:04, said:

mai multa umiditate decat afara
Partea cu "vara" ai pus-o tu de la tine. Posted Image

View Posthaplea82, on 24 iunie 2020 - 19:40, said:

iarna umiditatea in casa va fi mai mica
In trecut asta era in general adevarat, pentru ca nu exista tamplaria etansa pe care o foloseste cam toata lumea astazi si nu se dadea mare atentie la inchiderea etansa a constructiei cum se face astazi. Si atunci casa se aerisea natural si permanent. In case vechi cu geamuri care nu se inchid bine se ajunge si la 20% - 30% umiditate iarna.

Dar "termopanele" actuale cu 2 randuri de garnituri inchid mult mai bine decat alea de acum 10 ani, astazi se acorda mult mai multa atentie la inchiderea golurilor, la finisarea spaletilor la geamuri, samd. Asa ca in lipsa unei aerisiri temeinice, umiditatea interioara in casele construite astazi este in general mai ridicata decat in cele de acu' 10 ani.

View Posthaplea82, on 24 iunie 2020 - 19:40, said:

cifrele nu s exacte  poti gasi diagramele temperatura concentratie (cantitate) apa in aer functie de temperatura
Pentru cine doreste cifre exacte, gasiti aici un link catre un calculator de punct de roua si unul pentru conversie umiditate relativa - absoluta:
https://forum.softpe...2#entry16679857

Edited by kolfleading, 25 June 2020 - 07:36.


#42
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
sunt de acord cu tine , asta spuneam si eu , chestia tine de etanseitatea unei case ! e drept ferestrele sunt de o calitate mai buna  totusi izolare perfecta nu exista ...ca altfel am muri sufocati in casa si nu e cazul!  tot timpul exista schimburi importante de aer cu exteriorul , chit ca apar prin neetansari perfecte pe garnituri , hota, usa de la intrare etc , ei bine iarna astea introduc in casa aer foarte sarac in umiditate  sper deosebire de vara cand il introduc foarte bogat in umiditate adica practic vara cand stai cu ferestrele deschise s-ar putea sa ajungi in anumite momente (cand umiditatea e crescuta afara) la 100% umiditate in casa si na , nu te plangi (ati vazut condensul adunat vara la conditionament) iarna mi e putin cam greu sa vad umiditate de 100% in casa ...doar daca  iti usuci rufele pe calorifer sau in baie si nu cred ca este cazul  stand la casa

asa ca asta i chestia ...iarna produci mai multa umiditate ca afara ..tocmai mai multa ...adica are unde sa se duca , vara o elimini eventual folosind conditionamentul  altfel nu prea are unde sa se duca  si pe acelasi principiu si iarna poti folosi un dezumidificator  

revenind la topic ..intre capriori , eu personal  , n as folosi vata la sul .
1.are tendinta in timp sa se taseze si si pierde  din calitatile de izolare  ..daca exista posibilitatea sa se aseze si praf pe ea ..atunci tendinta de tasare este si mai evidenta  
2 daca exista o defectiune in acoperis(de constructie sau de material)  si apar infiltratii de apa  e o mare jale

#43
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View Postkolfleading, on 25 iunie 2020 - 07:25, said:


Dar "termopanele" actuale cu 2 randuri de garnituri inchid mult mai bine decat alea de acum 10 ani, astazi se acorda mult mai multa atentie la inchiderea golurilor, la finisarea spaletilor la geamuri, samd. Asa ca in lipsa unei aerisiri temeinice, umiditatea interioara in casele construite astazi este in general mai ridicata decat in cele de acu' 10 ani.

fara gluma , de ce crezi ca inchiderea actuala pe 2 garnituri a ferestrelor e mai buna in comparatie cu inchiderea de la ferestrele mele tot pe 2 garnituri montate acum 20 ani? in plus crezi ca izolarea spaletilor s a inventat in ultimii 10 ani? de exemplu eu am polistiren sub sapa de la parter si este pus acum 21 ani ..la momentul respectiv am vrut sa fac incalzire prin pereti , tip incalzire prin pardoseala ce se practica astazi , vazuta atunci in reviste italiene , dar n am gasit materialele necesare in Romania

#44
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Ce ai tu este exceptie. Majoritatea caselor de acum 10 ani nu au tamplarie cu 2 garnituri si nici polistiren sub sapa. Eventual au 5 cm de polistiren sub placa de beton.

Daca nu aerisesti temeinic, iarna ajungi la 60%, suficient sa-ti faca probleme, nu e nevoie de 100%.

Edited by kolfleading, 25 June 2020 - 12:34.


#45
Tuliman

Tuliman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 27.10.2004
Un sistem de ventilatie cu recuperare/schimbator de caldura, ar rezolva problema? Exista asa ceva la un pret rezonabil? Vad si eu preturi pe net, dar sunt total habarnist pe subiectul asta si nu stiu care-i un pret fair, pentru un sistem decent. Unul singur e suficient pentru o casa - montat undeva in holul de la etaj?

Edited by Tuliman, 25 June 2020 - 12:58.


#46
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
nu vad diferenta intre 5 cm de polistiren ca s sub sapa sau sub placa ..e chestie de izolare
nu cred c am vazut ..exceptand tamplaria de aluminiu turcesc ultra ieftin  -tamplarie pvc sau aluminiu fara 2 randuri de garnituri ..mai nou sunt cu 3 randuri

la mine e chestie de exceptie pt ca seful depozitului care vindea polistirenul ma intreba la ce l folosesc sa stie si el ca l intreaba alti clienti la ce i bun ...dar cum spuneam asta se intampla prin 2000 sau chiar inainte

60% umiditate in casa iarna si casa uniform izolata cat de cat bine . nu ai nici o problema ..doar ceva condens pe fetele de sticla ale ferestrelor(am 2 foi sticla si nu 3 e drept ca s 6mm colorat + 4mm elow pe care l am montat ulterior initial avand 5 mm float  ..in rest n am avut probleme ,n am avut niciodata mucegai ..in pod cum spuneam intre 25 si 30cm  vata sticla sul (asa au fost acum sigur  sunt mai putini pt ca se lasa) fara bariera fara folie direct pe placa./..stiu ca nu i bine conform normativelor dar n am remarcat nimic suspect si n am avut probleme ...casa are 11x11 m construit ,iarna cel mai mult platesc undeva  ceva mai mult de 500 ron caldura +apa calda  gaze cand e regularizarea ..temp 22,5-23,5  si eu zic ca i ok

Edited by haplea82, 25 June 2020 - 13:14.


#47
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
apropo , sa nu crezi ca ma cert cu tine ..sunt pe aceeasi lungime de unda cu tine sunt perfect de acord cu tine  , doar sa nu ne dorim perfectiunea si sa nu exageram ca dam in altele  ...chestii care aduc un extra 0,00% la o lucrare pot dubla costul acelei lucrari si  eu nu s chiar fan . sa nu crezi ca ma dau destept cu descrierea pe care ti am facut o...polistirenul a fost ideea mea ,sub placa /sapa  la modul ca l am vazut in depozit cand am mers la cumparaturi..e format din 3 placi de cate 2 cm  expandat  , pe vremea aia nu era la pachet ci la placa 2m/1m  chestia e ca sigur isi face treaba  in combinatie cu scandura si peste parchet natural
sticlele la ferestre ..asa mi le au adus ....calculasera gresit pretul si mi au bagat materiale sa acopere diferenta ...pvc-ul facut la mine in judet , gorj , cred ca primul atelier din judet pe pvc (gealan dar atunci era germania ) sticla facuta undeva in judetul brasov ca era conlucrare ...eu n am cerut geam bronze , n am cerut de 6mm grosime ...cum spuneam firma serioasa a compensat banii platiti

#48
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Posthaplea82, on 25 iunie 2020 - 13:11, said:

nu vad diferenta intre 5 cm de polistiren ca s sub sapa sau sub placa ..e chestie de izolare
Elevatiile si fundatiile raman neizolate, infipte in pamant => punti termice prin care pierzi caldura.

Cazul 1: izolatie sub shapa (intre shapa de egalizare si placa)
Placa de beton primeste caldura doar prin ziduri, care ocupa cam 20% din suprafata placii.

Cazul 2: izolatie sub placa de beton (asa-s majoritatea caselor mai vechi).
Placa de beton primeste caldura PE TOATA SUPRAFATA.

Edited by kolfleading, 25 June 2020 - 13:40.


#49
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
sincer chiar nu inteleg diferenta
1 placa beton primeste caldura doar prin ziduri si tot in zona respectiva cedeaza spre fundatii..elevatii  nu s de meserie , stiu ce sunt dar nu prea folosesc toti termenii
2 placa de beton primeste caldura pe toata suprafata si cedeaza la fel doar  in zona zidurilor ca la mine zidurile corespund cu fundatia , elevatia

eu nu vad diferente

oricum vorbim de acel 0,% care nu prea e semnificativ in comparatie cu alte pierderi

am tot scris o aici pe forumuri , asta prin 2007 dar si acum , eu am o meserie sa zicem exotica  ce presupune lungi perioade plecat de acasa alternand cu perioade cand stau acasa

in 2004 cand m am mutat  la casa , finalmente au adus gazele in zona , iarna respectiva am platit si 1200 ron (cred ca erau inca rol ) gaze pe luna in conditiile in care un m 3 gaze costa circa 0,6 ron  tva cu tot ...eram plecat si sotia mi spunea ca centrala prctic merge non stop iar temp in casa nu sare de 17 grade ..casa neizolata , masarda deschisa spre etaj neizolata
am izolat casa si acum la circa 1,3 ron /m3 aceiasi centrala platesc la regularizare undeva la 500+ ron in rest ceva sub 500 ron in lunile de iarna ,
eu sunt multumit ,100eur caldura si apa calda /luna 3 persoane casa  pt mine e ok
nu zic ba , puteam sa izolez si fundatia ..50 cm sub nivel pamant cu 30 cm lateral in acel pct ..dar cat crezi ca mai scdeam la factura 20 ron/luna poate mai putin sau poate putin mai mult ...deja e nesemnificativ fata de reducerea anterioara si implica multa munca suplimentara si pt mine cel putin nu merita
concluzie ...oricat te ai chinui ...oricat de mare si de groasa o ai ..izolatia ...tot vine cineva mai tarziu si ti declara ca o are mai buna asa ca ..nu exista perfectiune

revin ..cum spuneam sunt perfect de acord cu tine in toate ideile pe care le ai expus pe aici ...si daca nu te inteleg , ai vazut spun asta ...dar de la modul idee la realitate ..eu ma uit atent daca mi merita sau nu

Edited by haplea82, 25 June 2020 - 21:41.


#50
Tuliman

Tuliman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 27.10.2004
Salut,

Pana la urma am izolat intre capriori cu vata de 15cm, pus folie de aluminiu, urmeaza sa fac si finisajul, dar nu e graba cu asta, vreau sa vad iarna urmatoare daca intra frig pe undeva (casa nu-i incalzita inca, asa ca n-am avut cum iarna asta).

Nu am reusit sa izolez intr-un singur loc, ori placa, ori sub astereala cu 25-30cm si as vrea sa izolez si placa acum. N-as vrea nici sa incalzesc iarna podul, aproape degeaba, dar nici n-as vrea sa-mi inghete fundul daca stau pe-acolo si de-asta am optat pt izolatia dubla. In plus de asta, fiecare mester e cu solutiile lui, fixatiile lui si greu m-am inteles cu ei si greu gasesti unul sa faca treaba ok, chiar si aia scumpi.
Unul vroia sa izoleze cu polistiren intre capriori, fara folie, altul vroia vata bazaltica ca-i era lui mai usoara manopera si i se rupea ca ma costa pe mine triplu si nu vedea nici rostul foliei, altul insista ca 15cm sunt suficienti si ca nu vede cum am putea izola cu 20-25cm daca sunt de 15 capriorii (nu vroia sa-si bata capul) si i-am vazut cum (nu) se descurca daca-i scoti din ale lor, etc.

Problema e finisajul placii, ca e cam stramba si suprafata e mare. Suspectez ca placa are o forma de farfurie cumva, adica perimetrul e cu 2-4cm mai sus decat zona centrala, din ce-am masurat. Sa torn o sapa autonivelanta, nu prea am cum, ca-i mare diferenta de nivel si e si scumpa autonivelanta. Vreo 2 mi-au propus sa lipim placile de polistiren si sa aducem la nivel din adeziv, dar daca lipim pe mamaligi, nu prea vad cum o sa stea placa aia suspendata 2-3cm in aer, pe cateva mamaligi, daca punem pe pat continuu, bag mai mult adeziv decat am bagat pe fatada. Nu m-as baga la inca o sapa semiumeda, nu in pod.

Ce variante vad eu:
- adus cat de cat la nivel cu polistiren de 1cm sau 2cm grosime in zonele mai joase, apoi peste vin cu polistirenul gros si peste pun osb, nu lipesc nimic, ca sa am libertatea de a repara ceva daca e cazul, in timp (infiltratii, soareci, mai adaug polistiren daca e prea frig in casa, mai trag un cablu de curent, etc)
- turnat sapa autonivelanta doar in zonele cele mai joase (centrul placii), incerc sa scot cat de cat zona centrala a placii la nivel - daca oi reusi, pun polistiren si osb in principal pe zona centrala, iar pe perimetru pun polistiren la grosimea necesara ca sa aduc la nivel cu zona centrala, mai subtire probabil
- ultima solutie, structura cadru din lemn si pus placi de vata intre

#51
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
culmea cum meseriasii se cred la ei acasa pe banii tai si in casa ta... astia merita sa ramana fara munca vreo juma de an.

daca nu ai pus nimic pe capriori nu e ok. macar 5 cm ar trebui pusi. daca ii vrei sa ramana la vedere dpdv estetic atunci iti asumi ceva efecte nedorite daca podul va fi incalzit iarna.

pt placa o solutie ar fi sapa de bule de polistiren cu ciment si nisip. dar depinde ce finisaj vrei sa pui, daca e parchet subtire nu merge. daca pui scandura de dusumea groasa e ok.

eu as merge pe: cadru de lemn cu vata si scandura deasupra. si aici trebuie foliile ca la acoperis puse :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate