Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 

BMW i3 120ah

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
529 replies to this topic

#1
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Ramasesem dator membrilor acestui forum cu niste detalii despre un model care nu e prezentat nicaieri aici. Am invatat multe de la voi, asa ca intorc favoarea. Am facut similar si cand am construit casa in 2009. Bine faci, bine gasesti.

E vorba de un BMW i3 120ah, baterie 42.2kw brut / 37.9kw net, fabricatie nov 2019. Dotarile nu sunt cine stie ce: pachet confort advanced, alarma, covorase, pompa de caldura, scaune incalzite la poponet fata si cam atat. Senzorii de parcare spate, faruri si stopuri led, tpms erau incluse in dotarea standard.

Piticul s-a suit pe creier cu vreo 2 ani in urma, dar boala s-a acutizat in ultimele luni, cand nu mai puteam deschide geamul sa aerisesc seara. Atunci am zis ca trebuie sa fac ceva. Si daca fiecare din noi gandeste asa, poate ca astia micii au o sansa. O sansa, nu mai multe.

Detalii despre masina:

- pe spate are suspensia independenta si se simte foarte bine aspectul la rulare;
- per ansamblu iti lasa impresia de premium, chiar daca are chestiile alea trendy/groovy/posh dupa care nu ma omor prea tare (panouri si material reciclat, tapiteria din bidoane reciclate, carosesia din CFRP la vedere etc);
- nici nu am luat-o bine si am un greier in portiera fata. O mai las sa-si faca damblaua si dupa aia wd40 scrie pe ea...;
- motorul este din alta era. Nu are rost sa compari cu nimic termic. Poate sa fie el si mama lu' triturbo. Trage instant;
- recuperarea e foarte buna. In bord imi arata uneori si 70kwh recuperare, da presupun ca nu intra toti in baterie pentru ca pentru CCS e limitat la 50;
- controlul tractiunii e si el foarte bun. Ajuta si faptul ca motorul e plasat pe spate, dar intervine si electronica. Una peste alta, chiar daca are roti de caruta la propriu, nu rupe aderenta ca un leaf, ZOE sau alte modele electrice cu tractiune fata. Spun din testate, nu doar sa fac conversatie;
- zgomotul de rulare provine in principal de la frecarea cu aerul si nici aia nu e deranjanta pana pe la 100kmh. Altceva nu prea mai auzi;
- sistemul audio are doar 2 boxe. Nu as fi avut o problema cu numarul, dar sunetul nu are fidelitatea sony-ului pe care l-am avut in focusache. Cum dai un pic mai tare, cum distorsioneaza. Exista un upgrade de boxe pe net, dar nu cred ca merita deranjul;
- frunk-ul, acel portbagaj mic fata, e foarte incapator. Teoretic am reusit sa depozitez in el toate acareturile care tin de masina. Asa ca portbagajul din spate este gol si disponibil Posted Image ;
- chiar si in ecopro+, daca o calci pe coada nu sta la discutii. Este pana la urma un bmw;
- chiar daca presiunea mentionata pe stalpul B este mare (36 psi fata si 41 spate, sper sa tin minte bine), nu te zdruncina la denivelari. Este setata spre confort, ceea ce-mi pica manusa. Nu am fost si nu voi fi fan seria 4 sau Audi a5 (stiu despre ce vorbesc). Ok, nu are tinuta de drum a tancului nevestii (am pus si o poza cu ea), dar ce pretentii sa ai de la o piticanie de 4 metri si 1.2 tone greutate. Sincer acum... Rolul ei este altul;
- are 3 prize de bricheta, una in bord jos, alta sub cotiera si alta in portbagaj. Are o singura priza usb sub cotiera;

Are on-board charger de 11kw (incarca trifazic 11kwh sau  monofazic 7.4kwh maxim) si merge incarcata la CCS pana la 50kw. Cablul de incarcare din dotare duce maxim 10 amperi, adica 2.4Kw. Nu le am cu fizica, deci va rog nu poluati topicul cu diferenta dintre putere si consum. I've seen it so many times...

Dusmanul cel mai aprig al acestei masini este coeficientul de frecare. Peste 90kmh consumul creste ca Fat-Frumos. E o masina de oras, hai o suburbana sa-i zicem. Deci pretentiile trebuie calibrate. Nu este un mile-eater, sa-ti faci concediul de 1 luna prin toata lumea cu ea. Pentru asta mananca o bucata de paine firmele de car rental la care apelez in fiecare vacanta.

Una peste alta e o masina care uneori iti lasa un zambet (uneori tamp Posted Image  ) pe fata cand o conduci. E foarte placuta la condus si am avut destule masini pe mana pentru comparatie.

Si sa nu uit de pret. M-a costat 24,650 EUR inclusiv cu diferentele de curs, care au insemnat cam 350 EUR. Dar cine iti vinde EUR la curs BNR...In pretul acesta este inclus si pretul ecotichetului, de care m-am ocupat personal. Deci e un pret final client.

Va sunt la dispozitie cu intrebari.

Ce am uitat sa mentionez:

- aplicatia e foarte bine pusa la punct. Poti sa deschizi/inchizi masina de la distanta, sa faci preconditionarea habitaclului (fara sa fie masina la incarcat !!), sa programezi plecarea pe zilele saptamanii;
- preconditionarea suplimentara a bateriei in schimb are loc cu doua conditii indeplinite si anume: (1) programarea plecarii sa se faca cu cel putin 3 ore inainte de plecarea efectiva si (2) masina sa fie la incarcat. Aspectul ajuta mult la autonomie iarna cand vrei sa pleci la drum lung;
- masina nu pierde deloc baterie la stationare. Cu cat o lasi, cu atat o gasesti si peste 1 saptamana.

Attached Files



#2
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Felicitari si cat mai multi km fara probleme. La ce intentionezi sa o folosesti : urban, naveta sau si ceva drumuri extraurbane ?

#3
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,825
  • Înscris: 10.12.2006
Cum ai reusit sa treci peste felul in care arata?

#4
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,671
  • Înscris: 10.10.2011
cand cainele e mai frumos ca masina cred ca e o problema... :D felicitari pt caine!

#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Asta am vrut sa scriu si eu dar Mizu a fost primul. Eu o masina electrica mai urata nu am vazut.
Initial am crezut ca Leaf este urat...dar cand a iesit i3, mi-am dat seama ca se paote si mai urat :)

In rest, ce sa zic, ai grija sa nu iti fure nimic din ea ca BMW-ul e la mare cautare in perioada asta :)

#6
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Hahahahhaaaah. Da, asa e, e urata rau !!!. Nu mai zic de albastrul ala, care e gay de-a dreptul. Nu am nimic cu comunitatea LGBT, Doamne fereste !

E simplu cum am trecut peste aspectul de caramida polishata pe la colturi: sunt un om practic. Chiar daca nu vreau sa accept, am trecut de varsta cand aspectul masinii era sus pe lista de prioritati. S-au dus vremurile alea. Ma doare la bascheti cum arata obiectul de care am nevoie sa-mi fac treaba atata timp cat o face bine. Si aici nu avem dubii. E o masina confortabila, placuta la condus, foarte versatila si practica. Apropos, trebuie sa-mi fac timp sa fac si testul scarii. Am o scara de aluminiu pe care o iau toamna la culesul boltei de vie de la tara. Chiar sunt curios daca reusesc sa fac cu ea ce faceam inainte cu un break de 4.5 metri lungime.

Fetita din poza e un brac german si e parte din familie. Nu stiu ce o sa ne facem daca pateste ceva. Nu am intalnit un caine mai iubitor ca ea. De fapt, cand am facut poza m-am tot chinuit sa o fac sa stea mai departe de mine ca sa o pot prinde in cadru.

Ca si rol, va fi o masina de naveta suburbana, cum imi place mie sa zic. Locuiesc la 20 km nord de Bucuresti si intr-o zi obisnuita (unde naiba au disparut astea...) faceam cam 60km pe traseul casa - scoala - birou si invers. Pretty predictable, hence boring. Rar, o data la 2-3 luni merg pe la tara (160km dus-intors) sa mai cosesc buruienile si alte activitati. Alt rol masina asta nu prea o sa aiba. Restul le fac cu tancul nevestii. Doar ca nu prea iesim extraurban decat poate o data pe an vara la bulgari. In concedii doar avion & car rental.

Nu-mi fac griji de furaciuni. E un model destul de atipic. Uratenia are si ea avantajele ei Posted Image . Locuiesc la curte, am locul meu in parcare subterana la birou. Cum ziceam, masina va acoperi niste activitati foarte plictisitoare Posted Image .

Edited by CRG, 14 April 2020 - 17:37.


#7
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 CRG, on 14 aprilie 2020 - 16:34, said:

in ultimele luni, cand nu mai puteam deschide geamul sa aerisesc seara.
Prin ce zona locuiesti ?

#8
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
In Nord, Corbeanca. Cand batea vantul de la sud-vest (a se citi Iridex Chiajna) era jale cu J mare. Iti cadea nasu'. Acum e mai bine. Are si lockdown-ul avantajele lui...

#9
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Eu n-as zice ca e urata. Evident, nici frumoasa, e doar..altfel, ciudatica. Care pentru mine este mai bine decat...invizibila, uniforma, la fel.
Altfel masinile cu adevarat frumoase, automotive porn, sunt cele la care average Joe ajunge doar cu gandul, in timp ce ne amagim ca masinile noastre main stream sunt frumoase.

Edited by closchkutza, 14 April 2020 - 17:44.


#10
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Clar iti sparge lentila cand o vezi Posted Image . Acum trecand peste caterinca, intotdeauna m-am uitat lung dupa ele in trafic si i-am invidiat un pic pe proprietari. E intr-adevar o masina simbol, poate printre primele modele electrice, alaturi de leaf. Dar leaf nu tin minte sa fi vazut prin tara acum 5-6 ani. I3 da.

Eu va invit sa faceti un drive-test, eventual ii dati o pedala-doua la fund si dupa aia sa discutam. Cum ziceam si pe alt topic, comparatia cu femeile urate da' bune la pat e interzisa Posted Image

#11
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Felicitari, cat mai multi "electro" km !

Am si eu 2 caini , un malamut de 10 ani si un lup de 1 an.

Edited by csi1, 14 April 2020 - 18:10.


#12
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Initiator, tie chiar iti place cum arata ascutitoarea aia ? Sau vroiai neaparat sa scrie BMW pe ea ? Ma rog, gusturile nu se discuta insa masina a fost un dezastru, dovada ca nici nu se mai produce.

#13
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,229
  • Înscris: 12.12.2011
E o masina altfel!

Sa o stapanesti sanatos!

Important e cum te simti tu si ce beneficii iti aduce masina aceasta. Restul e cancan. Si daca mie nu imi place, cu ce te ajuta pe tine? Ca banii i-ai dat. Sa fii sanatos si kilometri cat mai multi! O sa urmaresc jurnalul, mai ales dupa ce s-or mai detensiona lucrurile, pentru ca din acel punct vom avea ce povesti despre masinile noastre :)

#14
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005

 Bogotta, on 14 aprilie 2020 - 18:27, said:

Initiator, tie chiar iti place cum arata ascutitoarea aia ? Sau vroiai neaparat sa scrie BMW pe ea ? Ma rog, gusturile nu se discuta insa masina a fost un dezastru, dovada ca nici nu se mai produce.

Pune si tu un link ceva. De ce zici că nu se mai produce? N-aș zice că-i ascutitoare, nu de alta, dar ăsta era termenul rezervat pentru turbate cu motorul mic,  cum ar fi focus 1.0 eb.

#15
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Felicitari, bun venit in liga electricilor, cat mai multi km fara probleme.
Apreciem efortul ca ai deschis jurnal de bord.

#16
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Multumesc Inuendo.

Roțile de iarnă le-am achiziționat deja, 1300 lei roata completă originală .  Este același model de janta cu gume bridgestone.

Mă bate un gând sa pun folie pe geamuri dar nu știu la ce să mă aștept. Mi-e teamă să nu-mi rupă ceva la montaj. Ce recomandați?

#17
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Exista masina mai urata, Honda Electric, asta pt cine vede i3 asa urat.

Inafara de gumele de caruta si care costa cat nu fac, nu o vad asa hidoasa. Si combimatia asta e faina alb cu negru.

Drumuri bune!

#18
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017

 CRG, on 14 aprilie 2020 - 19:56, said:

Pune si tu un link ceva. De ce zici că nu se mai produce? N-aș zice că-i ascutitoare, nu de alta, dar ăsta era termenul rezervat pentru turbate cu motorul mic,  cum ar fi focus 1.0 eb.


Cum de ce zic ? Pentru ca nu se mai fabrica .  Nu am link dar am vazut nenumarate emisiuni auto in care se spune clar treaba asta. A fost o incercare a celor de la BMW insa si-au dat seama ca e nereusita.

Acum oricum faptul e consumat. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.

 CRG, on 14 aprilie 2020 - 23:00, said:

Mi-e teamă să nu-mi rupă ceva la montaj. Ce recomandați?


Eu aici mi-am pus anul trecut. www.fxauto.ro

Da un telefon prealabil si le spui ce model ai. Insa nu cred ca e vreo diferenta de pret majora fata de orice alta masina.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate