Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip
 Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat
 bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard
 Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa
 

De ce nu mai evolueaza bateriile

  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#19
flrz

flrz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,490
  • Înscris: 12.11.2019
Tu de ce nu evoluezi și îți dorești cu orice preț Poiana ?

#20
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View Postutopium, on 26 decembrie 2019 - 16:51, said:

Acum aproape 5 ani Samsung Galaxy S6 avea 2.550 mAh. S11 apare in februarie si va avea 5.000 mAh (desi nu e clar daca in versiunea standard sau Pro). Deci in 5 ani capacitatea bateriei s-a dublat. iPhone 6 avea 1.810 mAh in 2014, iPhone 11 are 3.110 mAh in 2019, nu chiar dublat, dar oricum o crestere semnificativa.

Acum 5 ani, Tesla Model S venea cu bateria de baza de 60 kWh ... in 2019 vine cu 100 kWh ca si baterie de baza. Din nou, nu chiar o dublare, dar oricum o crestere semnificativa a capacitatii.

Capacitatea a crescut destul de mult, doar ca si resursele consumate au crescut. Urmeaza si baterii cu grafen in vreo 2 ani, alea vor fi mult mai performante.
Da,dar s-a dublat si volumul bateriei odată cu capacitatea.

#21
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,174
  • Înscris: 22.05.2003
Problema este ca inca nu a aprut nimic revolutionar.
A crescut densitatea de energie si greutatea.
Tesla a atins niveluri record de degradare minima la 10 ani de utilizare.

Se asteapta cu nerabdare un salt tehnologic, care sa fie fezabil dpdv al costurilor.
Daca acest salt apare, va dura ani pana cand e implementat la nivel de productie de serie, pt ca e nevoie de know how, lant de distributie, implementare.

Noii acumulatori ar trebui sa fie usori, sa se degradeze f putin si sa se incarce rapid.

Cand vorbim de rapiditate, sa nu uitam ca e nevoie ca si reteaua de distributie trebuie ugradata.
Acum exista superchargere de 150 kWh, dar asta insemna ca ia o ora+ unei singure masini cu bateria de 120 kWh (incarcarea nu e liniara).

Pai ce faci, de unde iei atata putere instalata? Conductori, transformatoare, bani etc!?
E nevoie de mai multe masini electrice, care sa plateasca la suprapret curentul electric, pt ca investitia sa fie fezabila.
Dar stai.. poti incarca si acasa, deci vei folosi statiile publice doar la nevoie.

Asta nu poti face cu benzina, nu-i asa?

#22
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eşti condus de proşti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006


Tehnologia există
Este  scoasa pe piață când corporația ce scoate parale din petrol va scoate din electric.
Acumulatorii la fel, au evoluat fantastic. Problema este că trebuiesc vânduți cei vechi de pe stoc.
Tari că a noastră este ideală pentru piața expiratelor, contrafacerilor.

#23
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
si mie mi se pare ca bateriile au ajuns intr-o fundatura. la laptopuri, inca visez la baterie care sa tina toata ziua, sa il pun noaptea la incarcat.
la orice laptop, nu numai la alea care costa cat un rinichi.

#24
Augustus1978

Augustus1978

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 01.02.2019
Cum nu evolueaza. Am magazin online de acumulatori si stiu ce vorbesc. In legatura cu ciclurile de incarcare: toti zic 500 dar in realitate este mai mare. Asta cu ciclurile este un "gentleman agreement" intre producatori ca nimeni sa nu zica mai mult, desi in realitate tin mai mult. Legat de capacitate acum: cu vreo 5 ani in urma 2400 mah era standardul la acumulatorii 18650 si cei mai de varf aveau maxim 3400 mah. Acum cam toti au 3100 si cei de varf 3600 mah. Ba mai mult au aparut cei 21700 care si pariez pe asta reprezinta viitorul. Ei au 4800 mah cei de varf 5000 mah si mai nou si de 5100 mah.
In plus au aparut acumulatori de care nici nu sa auzit pe vremuri - acumulatori ce rezista la -40 grade, acumulatori IMR cu descarcare rapida fara de care lanternele de mare putere nu ar putea exista. De voreai de IMR acum 5 ani numai "expertii" stiau ce sunt.

#25
radu889

radu889

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 384
  • Înscris: 06.03.2019
Imi pare rau dar stii cam putine pentru un comerciant de baterii.
O baterie 21700 este cu 40% mai mare decat 18650 de aceea are capacitate cu 40% mai mare decat 18650 :)
Singurul avantaj al 21700 este curentul furnizat mai mare datorita suprafetei mai mari a bateriei. Deci nimic nou.
La fel de bine puteau face 25900 sau orice alta dimensiune.
Capacitatea este pe la 200-220 wh/kg si e cam la fel de peste 5 ani indiferent de forma bateriei.
Si nu e nici un gentlemen agrement cu ciclurile. Bateriile cilindrice nu au nici macar 500 de cicluri atat cat zice producatorul. Poate doar in conditii ideale.
Dar in practica dupa 200 de cicluri capacitatea deja scade la 50%.
Unde ai vazut laptop care sa tina bateria 500 de cicluri??
Poate la apple dar ei nu baga baterii cilindrice deci nu se pune.

#26
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Nu mai creste substantial pentru ca nu se poate mai mult. Iti explica destul de clar si in filmuletul ala. Materialele au o anumita densitate de energie pe gram si pe volum. Materialele care au cea mai multa energie nu prea sunt fezabile desi poti face baterii din ele pentru ca stocarea lor in baterie ar ocupa mai mult spatiu decat daca ai folosi alte materiale cu mai putina energie dar care nu necesita nimic auxiliar. Orice tehnologie se imbunatateste dupa niste ani prin mici modificari, se mai subtiaza separatorii si colectorii de curent, se mai gaseste un aditiv care reduce degradarea electrozilor cu ciclurile de incarcare descarcare dar nimic revolutionar. Si bateriile cu plumb s-au ameliorat, initial aveau gratare de plumb groase care rezistau la multe cicluri . Acum sunt foarte subtiri si adauga fibra de carbon pentru imbunatatirea conductiei si a rezistentei. Ca rezultat sunt mai mici si mai usoare (dar se recicleaza mult mai greu). Ameliorarile astea pot merge pana la o limita dupa care doar gasirea unor materiale cu mai multa energie pe gram si cc poate asigura o evolutie. Din pacate nu exista altceva asa ca in viitor poate exista doar o mica ameliorare a capacitatii. Singurele ameliorari care sunt probabile si sunt dictate mai mult de dorinta de a face masini electrice sunt legate de anduranta si de viteza de incarcare.
Nu tin 500 de cicluri, toti mint, dupa 200 deja capacitatea lor e semnificativ scazuta si rezistenta interna incepe sa creasca. Bateriile cu litiu mai ales sunt foarte sensibile la caldura. Ciclurile alea date de fabricant sunt in conditii de temperatura mai scazuta nu intr-un laptop cald si descarcate cu curenti mai mici nu cat consuma laptopul (de obicei la 0.1C).

Edited by chilly willy, 26 December 2019 - 18:27.


#27
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Eh, bateriile unora au ramas inca in stadiul desenelor controversate despre Egiptul antic, cum ca "ala-i bec, sau a fost doar beat pictorul?"

#28
radu889

radu889

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 384
  • Înscris: 06.03.2019

View PostMarianG, on 26 decembrie 2019 - 17:05, said:

se zice dupa cum dicteaza nomelclatorul

iar raspunsul la dilema ta
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8RbwOhM6PUk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Ma pish cu bolta pe nomenclatorul romanesc si pe habarnistii care l-au inventat.
Si tipul ala de pe yotube este cam cuck,toata ziua critica pe altii nu are alta treaba. Nu zic ca poate nu are dreptate in unele privinte,dar are multe frustrari si nu e de luat de bun orice zice

#29
zut1

zut1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 18.02.2018
Acumulatorul litiu-aer reprezintă un acumulatori în care un anod litiu este cuplat electrochimic la oxigenul atmosferic printr-un catod de aer. În timpul descărcării, cationii de litiu de la anod trec printr-un electrolit şi se combină cu oxigenul la catod (de obicei alcătuit din carbon poros) pentru a forma oxid sau peroxid de litiu, care se introduce în catod; fluxul de electroni de la anod la catod printr-un circuit de încărcare.
Acumulatorii litiu-aer au o densitate de energie mai mare decat bateriile litiu-ion din cauza catodului mai uşoar şi de faptul că oxigenul este disponibil în mediu şi nu trebuie să fie stocat în baterie. Teoretic, cu oxigen, ca reactant catod nelimitat, capacitatea bateriei este limitată de anodul Li. Bateriile litiu-aer sunt în prezent în curs de dezvoltare şi sunt încă disponibile pe piaţă la unele modele de telefoane mobile:spre exemplu cei de la firma Oukitel care au introdus pe un smartphone o baterie de 10Ah.

Edited by zut1, 26 December 2019 - 18:31.


#30
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
sunt de multi ani "in dezvoltare" si asa au ramas pentru ca nu se pot face. Catodul nu functioneaza. Cand o chestie sta "in dezvoltare" multi ani inseamna ca e o piedica majora care nu poate fi trecuta.
Nu stiu ce inseamna ca tipul ala e cuck dar se cam pricepe, lucreaza la CERN si e fizician, nu cred ca ai tu calificarea sa-l critici.

Edited by chilly willy, 26 December 2019 - 18:35.


#31
zut1

zut1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 18.02.2018
Acumulatori pe litiu sunt instabili... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CUgbmCSmSNY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#32
Augustus1978

Augustus1978

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 01.02.2019

View Postradu889, on 26 decembrie 2019 - 18:18, said:

Imi pare rau dar stii cam putine pentru un comerciant de baterii.
O baterie 21700 este cu 40% mai mare decat 18650 de aceea are capacitate cu 40% mai mare decat 18650 Posted Image
Singurul avantaj al 21700 este curentul furnizat mai mare datorita suprafetei mai mari a bateriei. Deci nimic nou.
La fel de bine puteau face 25900 sau orice alta dimensiune.
Capacitatea este pe la 200-220 wh/kg si e cam la fel de peste 5 ani indiferent de forma bateriei.
Si nu e nici un gentlemen agrement cu ciclurile. Bateriile cilindrice nu au nici macar 500 de cicluri atat cat zice producatorul. Poate doar in conditii ideale.
Dar in practica dupa 200 de cicluri capacitatea deja scade la 50%.
Unde ai vazut laptop care sa tina bateria 500 de cicluri??
Poate la apple dar ei nu baga baterii cilindrice deci nu se pune.
LA APPLE BABY. Laptop de 6-7 ani si daca a pierdut 20%. Cumpara high end Nitecore si Klarus si Acebeam. Tin garantat peste 500. Nu chinezarii de pe eMag la 17 lei si 50 bani. Un acumulator din gama asta 18650 la 3100-3500 trece de 90 de lei. Pe eMag cumperi la cica la 5000 mah cu 17,5 lei cu tot comisionul lor. Nu ti se pare suspect. Cumara high end si o sa vezi diferenta.
18650 are 17,3 cm cubi. 21700 are 24,2 cm cubi. Este cu 38% mai mare. Dar capacitatea este cu 47% mai mare. Deci avem densitate electrica mai mare. Ca referinta am fololsit media de 3400 la 18650 si de 5000 la 21700.
De ce crezi ca inginerii de la Tesla au zis ca 18650 este un accident si ca trec la 21700. Stii tu mai bine ca ei? De ce nu lucrezi la Tesla sa le dai indicatii.

#33
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

View Postradu889, on 26 decembrie 2019 - 18:23, said:


Ma pish cu bolta pe nomenclatorul romanesc si pe habarnistii care l-au inventat.
Si tipul ala de pe yotube este cam cuck,toata ziua critica pe altii nu are alta treaba. Nu zic ca poate nu are dreptate in unele privinte,dar are multe frustrari si nu e de luat de bun orice zice

Tu fiind cine ?  Ești măcar in stare să explici, cu vorbele tale, cum funcționează o baterie ?
Am înțeles toți din postările tale că ai țeasta groasă și cu greu îți intră ceva in ea, dar asta e situația, doar s a inovat, s au îmbunătățit niște caracteristici, in principiu funcționează la fel ultimul tip de acumulator cu primul, ăla de câteva mii de ani. S au folosit alte materiale, atâta tot.


#34
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
"Tu fiind cine ?"
Ei, unul care inca se pisa cu bolta!

#35
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,592
  • Înscris: 08.03.2017
Tehnologi noi exista dar nu se dau pe piata .
Sa nu spuna nimeni ca de la 1859 cand Raymond Gaston Plante a inventat bateria de acumulatori pb-acid nimeni nu a mai descoperit nimic ...
Deobicei acumulatori deosebiti apar la noi, populatia de rand cand in domeniul militar sunt expirati , asa a aparut agm, panoul led care se folosea la iluminarea interioara a submarinelor nucleare s.a.
Ce se da pe stiri este ca Samsung lucreaza de zori la noile acumulatoare cu grafen - vom vedea .
Sa nu credeti ca mobilele de explorare a altor planete functioneaza cu acumulatori pb-acid sau 18650  , chiar daca au panouri solare au si acumulatori , asta ar fi asa, la rubrica "no comment" Posted Image sau ca dispozitivele de urmarire la inalt nivel sunt dotate cu li-pol china made care au 40 mah si tin 6 ore avand in vedere ca ele functioneaza luni de zile fara oprire , vorbim de tehnologi pe care noi nu le vedem sau nu le vom vedea vreodata , nu este "democratic" sa fie scoase pe piata .

Edited by ldpe, 26 December 2019 - 19:33.


#36
NelsonMandravela

NelsonMandravela

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,574
  • Înscris: 10.01.2012
Innolith deja au în funcțiune o baterie imensă cu densitate de 1000 wh/kg.
Sa vedem cand o vor produce pe scara larga.

Quote

Swiss energy technology company Innolith says they have developed the world’s first lithium-based rechargeable battery with an energy density of 1000 Wh/kg, which would give electric cars a range of more than 1000 km on a single charge. The battery apparently uses less expensive materials and is non-flammable.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate