Mazda MX30 #electric
Last Updated: Oct 19 2023 08:03, Started by
jericho
, Oct 23 2019 08:31
·
1
#37
Posted 07 July 2023 - 09:52
Sigmus, on 24 octombrie 2019 - 11:16, said:
E o piata dura. Totusi e cineva caruia ii place? Si ce ii place la ea, ca sa vedem si noi cu alti ochi da! Am masina de ceva timp si pentru noi este geniala. Nu este pentru toata lumea. Nu se vinde bine din cauza usilor ciudate ca la i3 si din cauza autonomiei. Daca ai unde sa o incarci acasa cu Hidroelectrica si ai alte masini cu care sa te duci la munte, mare, Austria, Grecia....... masina este exceptionala. Mergem cu ea toata ziua, numere verzi, parcare gratuita. prin oras si imprejurimi. Cu sentimentul ca mergem gratis. 10-14 lei/100km in functie de anotimp. In spate este loc suficient, trebuie tinut cont ca e greu sa pleci cu ea la drum de 7 ore. Noi nu vom face asta. La volan/interior nu se compara cu masinile electrice ieftine. Dar evident asta e si chestie de gust. A aparut deja MX-30 R-EV cu un motor rotativ utilizat exclusiv penru incarcarea bateriei cu capacitate redusa la jumatate 17.8 kWh (aceeasi capacitate ca si la CX-60 PHEV si CX-90 PHEV). Primele livrari in toamna. De aceea au facut botul lung ca sa incapa si motorul acolo. Autonomie 680 km zic ei cu un rezervor de 50L benzina. Putere mai mare 170 vs 143cp. Pret comparabil cu MX-30 EV. |
#38
Posted 29 August 2023 - 04:04
Quote
The Mazda MX-30 electric crossover will be discontinued in the United States after 2023. Mazda says it has no plans to bring the MX-30 R-EV PHEV to the United States. Mazda plans to focus efforts on its larger PHEV vehicles, like the CX-90 and CX-70 PHEV models, as well as a CX-50 hybrid.Jul 31, 2023 Mazda’s First Electric Vehicle Dies in Infancy Introduced as a 2022 model, the brand’s first EV lived a short and colicky life. Pe o piata de aproape 17 milioane de masini, s-au vandut anul trecut 32 de masini si anul asa 16 ! Probabil cel mai mare esec din domeniu. In primul rand autonomia prea mica fata de pret. Absurdul a mers si mai departe: la o masina cu asa autonomie mica (nu toate orasele sunt minuscule ca majoritatea in Europa) deci parcursuri scurte, nu e nevoie de cine stie ce lux si dotari interioare, atat de obisnuite de altfel la Mazda. |
#39
Posted 29 August 2023 - 07:43
#40
Posted 09 September 2023 - 05:01
Fix asa, la dealerul unde merg eu la inspectii si schimb de ulei, sunt trei masini din astea, una sta la show room de s-au aplatisat jentile iar doua sunt “loaner” , de imprumut date la clienti pana se rezolva masinile, marcate de jur imprejur cu reclama “Electric!”.
Asta in conditiile in care cam un sfert din automobile pe strada sunt electrice sau hibride. Tesla sau chiar Mazda dar Cx5 sunt peste tot unde te uiti, dar asta noua electrica - zero. Pare ca au pierdut startul, e greu de recuperat la atata concurenta. Numai sa vina cu ceva foarte nou, cum au facut de mai multe ori de-a lungul anilor. Degeaba fac cu tanc CX-90 daca trebuie sa-l incarci de doua ori pana sa mergi dintr-un oras mai mare in altul. |
#42
Posted 18 October 2023 - 00:12
Masina este excelenta dar nu este pentru oricine. Daca ai cum sa o incarci ieftin si ai alta/alte masini pentru deplasari lungi.... Referitor la pret este intr-adevar o discutie mai ales avand in vedere reducerile de la Model 3 si Model Y.
Lansat in ianuarie la un Autoshow, modelul MX-30 R-EV a aparut in octombrie si a fost testat in Europa. Motor rotativ (Wankel) si rezervor de 50L exclusiv pentru incarcarea bateriei. Propulsie exclusiv electrica putere mai mare 170CP bateria redusa la jumatate 17.8 kWh la fel ca pe CX-60 PHEV. |
#43
Posted 18 October 2023 - 14:47
Sincer nu inteleg ce au vrut sa faca cu MX-30. Logic era sa pastreze bateria de 35,5 kWh si sa adauge generatorul ala de 830 cc. Ceva in stilul i3 REx. Sa fie un vehicul REV veritabil.
Asa, e doar un PHEV cu un motoras compact, dar ineficient. Edited by End-L-user, 18 October 2023 - 14:47. |
#44
Posted 18 October 2023 - 14:57
Și cu ce alimentau generatorul ăla? Că trebuie benzină, adică rezervor, adică spațiu. De aici și scăderea bateriei. Altfel puneau benzina în portbagaj și bagajele le lăsai acasă.
Asta e problema la orice hibrid (full, dar mai ales phev). Motor electric, motor termic, baterie, rezervor, conexe (cabluri, circuite alimentare/evacuare/etc), toate ocupă spațiu și trag la cântar. Și deja am ajuns la mașini de peste 4,5m lungime cu spațiu în portbagaj cât la mașinile de clasă mică de acum câțiva ani. |
#45
Posted 18 October 2023 - 15:04
alexcrist, on 18 octombrie 2023 - 14:57, said:
Și cu ce alimentau generatorul ăla? Că trebuie benzină, adică rezervor, adică spațiu. De aici și scăderea bateriei. Altfel puneau benzina în portbagaj și bagajele le lăsai acasă. |
#46
Posted 18 October 2023 - 18:03
E complicata discutia aici.... cu 17litri de benzina te opresti la fiecare 200 km adica 1h30 pe autostrada. Exista PHEV cu destul spatiu pentru pasageri si bagaje. De exemplu Rav4, Mazda CX-60, Mazda CX-90.... Sunt masini bune pentru cine vrea o singura masina buna la toate. EV prin oras, putere mare pe sosea, incapatoare, impozanta.... chiar ceva lux la Mazda.... Dar si preturile sunt pe masura!
|
|
#47
Posted 18 October 2023 - 19:45
Math_2, on 18 octombrie 2023 - 18:03, said:
E complicata discutia aici.... cu 17litri de benzina te opresti la fiecare 200 km adica 1h30 pe autostrada. Exista PHEV cu destul spatiu pentru pasageri si bagaje. De exemplu Rav4, Mazda CX-60, Mazda CX-90.... Sunt masini bune pentru cine vrea o singura masina buna la toate. EV prin oras, putere mare pe sosea, incapatoare, impozanta.... chiar ceva lux la Mazda.... Dar si preturile sunt pe masura! Si ai mentionat ceva legat de autonomia pe benzina ce am vazut punctat si de niste nenea din Australia: generatorul consuma cam 9 litri/100 km. Care nu e fenomenal de economic, sincer. |
#48
Posted 18 October 2023 - 19:54
Motorul electric consumă simultan energie din baterie și din ce produce motorul termic la nevoie (în vârf de sarcină). În rest motorul termic încarcă bateria.
Niciodată nu vei merge pur electric până la 0% baterie și apoi pur termic. Nu așa sunt gândite genul ăsta de hibride. |
#49
Posted 19 October 2023 - 08:03
End-L-user, on 18 octombrie 2023 - 19:45, said:
Buba cu modul in care e configurat sistemul de pe MX-30 R-EV in momentul de fata e ca, dupa ce se duc cei aproximativ 85 km de autonomie electrica, masina intra practic in limp mode. Degeaba ai motorul principal de 125 kW, daca puterea suplinita de generator e tehnic limitata la 55 kW. Motorul principal n-are de unde sa traga mai mult. Deci pe autostrada vei avea 75 cp efectivi dupa ce se consuma kWh din acumulator. Sigur, poti reincarca bateria la o statie, insa tot max 85 km vei putea merge cu performante optime. Si incarcarea la plin dureaza nitel (cam 30 de minute), chiar si la o statie DC, deoarece MX-30 are viteza pe DC limitata la 36 kW (cu 6 kW mai mult ca Spring). Si ai mentionat ceva legat de autonomia pe benzina ce am vazut punctat si de niste nenea din Australia: generatorul consuma cam 9 litri/100 km. Care nu e fenomenal de economic, sincer. Nu e corect ce spui. Desi poti sa iti dai cu Tesla.... daca vrei neaparat, orice om sanatos la cap nu va avea probleme sa mearga cu aceasta masina oriounde avand la dispozitie puterea de 170 CP. Exista mai multe DRIVE MODEs printre care: NORMAL care pastreaza bateria la un anumit nivel de incarcare si modul CHARGE in care chiar incarca bateria in mers la un nivel pe care il poti seta. Trebuie sa fii foarte ignorant si/sau rau intentionat ca sa ai probleme de range sau putere (asa cum era "ziaristul" ala care a ramas cu Tesla in padure iarna..... dupa ce primise N avertismente ca trebuie sa incarce, dar el a continuat sa merga cu masina). Cum poti sa ai probleme cu puterea maxima la MX-30 R-EV? Mergi pe EV pana descarci aproape complet bateria si ajungi chiar la baza Transfagarasanului. Apoi cu Range pe EV de 2km incerci sa bati recordul VTM pana sus la Balea. Daca esti sofer f bun vei avea o problema! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users