Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

"Mercedes-Daimler-Benz" renunță la dezvoltarea motoarelor cu ardere intermă?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#19
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

View PostMicroEdge, on 21 septembrie 2019 - 15:20, said:


Chinezii investesc masiv în electrificare, americanii au început și ei, la japonezi sunt multe hibride.
Mașinile electrice o sa ajute într-un fel rețelele de energie deoarece de multe ori noaptea se produce energie degeaba.

Japonia parca era pe 3 la numărul de electrice.
Energia se produce "degeaba" noaptea la termo si nucleară.
La o eolianana nu este o problema daca se învârte noaptea.

Intrebarea e... cand oprim centralele alea termice ca sa nu incarcam  electricele cu energie din cărbuni?


#20
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
dupa parerea ta nu le opresc:
a) pentru ca asa vrea muschii lor
b) pentru ca nu au cu ce sa le inlocuiasca
eolienele sunt fix pix, produc putin si inconstant. In plus costa mult fata de cat produc. Energia regenerabila ramane un vis atata vreme cat nu avem posibilitati de stocare a energiei produse inconstant de eoliene si panouri solare. Energia nucleara e insuficienta. Tot uraniul existent pe terra poate furniza energie cam cat petrolul. Energia nucleara nu e nelimitata. Nu e foarte mult uraniu pe terra.

#21
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postchilly willy, on 22 septembrie 2019 - 10:21, said:

asta cu schimbatul bateriei a fost o idee fantezista a trecutului. Merge totusi foarte bine la jucarii.
In cativa ani cand or sa inceapa primele masini electrice sa ajunga la srot si se va pune problema ce ne facem cu bateriile o sa inceapa sa se dezumfle si visul asta. Masinile electrice pot fi folosite ca masini mici de 1-2 locuri pentru oras, si desigur scuterele si bicicletele si trotinetele. Masinile de marime full necesita prea multe baterii pentru a asigura performantele si confortul care sunt asigurate de motoarele cu ardere interna. Pana la urma se agita ca ar fi ca sa reduca poluarea dar nu reduci nimic, se produce chiar mai mul CO2 cu bateriile pentru ca energia electrica o producem tot din combustibili fosili. Si extractia ingredientelor pentru baterii e si ea destul de consumatoare de energie. Eu cred ca ei au in vedere si cresterea invechirii masinilor. Masinile clasice chiar daca sunt vechi pot fi reparate si mentinute in circulatie multi ani. Daca nu circuli foarte mult poti sa tii masina foarte multi ani. Cele electrice se vor invechi oricum ca bateria imbatraneste si dupa 7-8 ani va fi oricum dusa chiar daca nu ai mers decat 70-80000km sa zicem. Sunt oameni care merg si mai putin de 10000/an. pentru ca va fi nerentabil sa schimbi bateria la o masina de 7-8 ani o vei arunca si iei alta noua.
Ai auzit de Tesla Model S sau Model X?

View Postchilly willy, on 22 septembrie 2019 - 16:30, said:


b) pentru ca nu au cu ce sa le inlocuiasca

Germania a renunțat complet la energia nucleară.
Oare cum de mai au curent?

#22
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Cică s-ar putea să fie o soluţie supercapacitorii. Care nici nu au nevoie de atâtea chimicale. Om trăi şi om vedea.
Hibridele par o soluţie mai acceptabilă. Poţi să nu scoţi fum în oraş, teoretic ţin mai mult acumulatorii dacă foloseşti şi motoarele cu ardere internă.
Chiar dacă va folosi motoare de la alţii, nu cred că "Mercedes" va trece aşa de repede la exclusiv electric.

Edited by djl, 23 September 2019 - 17:05.


#23
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postericmario, on 22 septembrie 2019 - 21:57, said:

Ai auzit de Tesla Model S sau Model X?


Germania a renunțat complet la energia nucleară.
Oare cum de mai au curent?
Am auzit de tesla si de x si de s. Ce e cu ele? Nu au la bord cam 500kg de baterii? Ce vei face cu bateriile alea cand masina ajunge la srot. Realizezi ca odata si odata si tesla x va ajunge la srot? Stii ce e srotul, nu?
Pai pentru ca a renuntat la energia nucleara are nevoie de centralele alea cu carbune. Ce nu ai inteles? Ce pare ilogic? Intrebarea ta e un nonsens. Esti de la vreo scoala ajutatoare si nu stim?
Oricum nici energia nucleara nu e de mare viitor, cel putin nu fisiunea. Cantitatea de uraniu de pe terra nu e foarte mare, poate furniza energie cam cata putem obtine din petrol. Daca ne bagam tare in uraniu in cateva zeci de ani nu mai avem.

Edited by chilly willy, 23 September 2019 - 19:26.


#24
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,161
  • Înscris: 13.11.2017

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 19:23, said:

Am auzit de Tesla si de x si de s. Ce e cu ele? Nu au la bord cam 500kg de baterii? Ce vei face cu bateriile alea cand masina ajunge la srot. Realizezi ca odata si odata si tesla x va ajunge la srot? Stii ce e srotul, nu?

Şrotul e un furaj nu are legatura cu bateriile :) . Ceea ce stiu este ca acestea din urma se pot recicla

https://oilprice.com...ng-Problem.html

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 19:23, said:

Daca ne bagam tare in uraniu in cateva zeci de ani nu mai avem.

Sincer sa fiu, eu vreau sa nu ma bag deloc in uraniu, darmite tare. Dar daca asta e placerea ta, nu vreau sa te impiedic.

#25
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
mda, problema e ca totul e la nivel de declaratii si intentii. Isi mai aduce aminte cineva de becurile CFL? Au zis ca becurile celelalte sunt mari consumatoare, poluam cu CO2 , si ca vor tine 15 ani nu un an ca cele standard sau 2 ani halogenele si vor consuma de 5x mai putin, o sa salvam ursii polari cu ele. Dar au zis unii becurile CFL au mercur in ele si ca sa le facem consumam multa energie ca au circuite electronice, risipim metale valoroase pe becuri care nu aduc nici un beneficiu major si dau si lumina naspa. Nu conteaza au zis toti, o sa facem fabrici de reciclare si vom colecta becurile si vom recupera mercurul si cuprul si pamanturile rare din care se face luminoforul si aurul din semiconductori si cositorul care e rar si plumbul din aliajul de lipit si nu vom lasa substantele toxice din cablaje si cleiuri sa ajunga in mediu.  De atunci au trecut 12 ani. Cate fabrici de reciclare sunt?
Povestile cu reciclarea sunt doar povesti. Recuperarea materialelor din bateriile Li-Ion e mai scumpa decat daca se extrag de noi. Zic si ei ca se recupereaza 80%. Care 80%? poti recupera cu usurinta carcasa de inox si electrodul de cupru prin macinare si diverse procedee simple. Gata ai recuperat 80%. Restul care e de fapt ceea ce este cel mai important adica litiul care e in cantitati mici ca depozit de minerale pe terra ar costa de 5x mai mult decat sa-l extraga de nou pentru ca este foarte greu de extras.
Srotul poate fi un furaj dar sunt sigur ca stii ca este si locul in care masinile asteapta sa fie presate si reciclate. Cand vor ajunge in numar mare masini electrice acolo o sa fie o criza serioasa ce facem cu baterile.
Bateriile cu plumb sunt floare la ureche sa fie reciclate tehnic vorbind. Si totusi nu se recicleaza, se pun pe vapor si merg prin africa si pakistan sa fie desfacute si retopite de oameni care castiga 2$ pe zi si muncesc cu scule primitive fara nici o protectie. Suna cunoscut?

Edited by chilly willy, 23 September 2019 - 20:27.


#26
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postericmario, on 22 septembrie 2019 - 21:57, said:

Germania a renunțat complet la energia nucleară.
Oare cum de mai au curent?

Epic...

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 19:23, said:

Daca ne bagam tare in uraniu in cateva zeci de ani nu mai avem.

Cu rezervele cunoscute inca aprox. 250 de ani, la consumul actual. Ce tare e moftpedia...

#27
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,161
  • Înscris: 13.11.2017

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 20:25, said:

Povestile cu reciclarea sunt doar povesti. Recuperarea materialelor din bateriile Li-Ion e mai scumpa decat daca se extrag de noi. Zic si ei ca se recupereaza 80%. Care 80%? poti recupera cu usurinta carcasa de inox si electrodul de cupru prin macinare si diverse procedee simple. Gata ai recuperat 80%.
Da 80% se pare ca nu e de ajuns pentru unii. Nu-i nimic, tehnologia progreseaza si o sa se recupereze 99%. Va fi mai bine ?

#28
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 19:23, said:

Am auzit de Tesla si de x si de s. Ce e cu ele? Nu au la bord cam 500kg de baterii? Ce vei face cu bateriile alea cand masina ajunge la srot. Realizezi ca odata si odata si tesla x va ajunge la srot? Stii ce e srotul, nu?
Da binențeles că știu ce-i schrott-ul.
Bateriile vor fi reciclate, așa cum sunt reciclate și cele actuale.

Eu m-am referit la perla anului:
”Masinile electrice pot fi folosite ca masini mici de 1-2 locuri pentru oras, si desigur scuterele si bicicletele si trotinetele.”

Toți producătorii au mașini electrice în producție și tu ne vorbești despre scutere, biciclete și trotinete?
Ce bine că părerile celor ca tine nu contează.

Edited by ericmario, 23 September 2019 - 23:52.


#29
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
De fapt e rău pt că vocile realiștilor si pragmaticilor sunt astupate si minimalizate.
Subvenționăm toate rahaturile, panouri solare, moriști electrice si apoi ne mirăm ca renunță oamenii la afacere cand se taie subvenția.
Chiar, există atat litiu pe pământ cât să se poată electrifica toate masinile existente ?

#30
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 20:25, said:

Povestile cu reciclarea sunt doar povesti.
Spune-le asta si tarilor care recileaza ORICE ... Faptul in societatea romaneasca de tip medieval inca se caca lumea direct in lac (vezi Snagov) nu inseamna ca in alte parti nu exista canalizare.
Aici la mine se recileaza TOT ...

View Postericmario, on 23 septembrie 2019 - 23:49, said:

Ce bine că părerile celor ca tine nu contează.
Ba conteaza .. in bula lor sterila conteaza, caci se bat unul pe altul pe umar dand din cap a multumire - "ia uite ca suntem mai multi cu aceleasi pareri" ... altfel bulele astea nu pot exista.

Cand in 2018 Volvo a spus ca gata, nu mai dezvolta motoare termice, s-au gasit unii sa vina aici in zona auto a forumului sa spuna "dar ce, Volvo conteaza ca producator? Sunt de luat in seama? .. hă hă hă ... " .. uite ca ei doar au dat tonul si acum si daimler face acelasi lucru. Pot sa pun pariu ca din ce in ce mai multi producatori vor lua calea asta, eventual toti.

#31
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
https://en.wikipedia...ttery_recycling
ce scrie acolo?  As of 2019, the recycling of Li-Ion batteries in most cases does not extract lithium since lithium-ion battery technology continuously changes and processes to recycle these batteries can thus be outdated in a couple of years.[10] Another reason why it isn't being done on a large scale is because the extraction of lithium from old batteries is 5x more expensive than mined lithium. si pe alte saituri daca citim vedem ca e cam la fel, rata actuala de recuperare e cam 50% si experimental se poate 80%. Despre litiu nici nu se prea vorbeste. E vorba de recuperarea cuprului, aluminiului si unii zic si de cobalt. Nu se pune problema ca nu s-ar putea recupera si litiul ca "o sa progreseze tehnologia" cum cred unii. E vorba de aspectul economic. Nu o sa se apuce nimeni sa o faca daca nu iese mai ieftin decat litiul extras din depozitele naturale. Cum inca e de 5x mai scump cred ca trebuie sa creasca pretul litiului de 5x ca sa inceapa sa devina viabil economic.
Unii mai cred si ca daca se face publicitate si se strang becuri, baterii, peturi, doze de bere si alte chestii totul se si recicleaza. Nu e adevarat. Unele se recicleaza, altele se "exporta" catre tari din lumea a 3-a unde se mai "recicleaza" cate ceva prin metode rudimentare. E plin de documentare in care vedem cum computerele vechi si monitoarele sunt trimise catre tari africane. Acolo se mai recupereaza cateva piese bune si restul se ard pe camp ca sa inlature izolatia de pe fire si sa recupereze cuprul.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JXDrIvShZKU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
ce spune despre bateriile obisnuite ?
A November 2011 New York Times article reported that batteries collected in the United States are increasingly being transported to Mexico for recycling as a result of a widening gap between the strictness of environmental and labor regulations between the two countries.
Deci nici macar alea nu se recicleaza cum cred unii ca daca le pun in tomberoane pe care scrie ca sunt pentru reciclare ele se si recicleaza. De fapt se transporta in tari sarace unde se ingroapa sau daca se poate recicla ceva din ele dar e dificil din cauza poluarii si a conditiilor de lucru riscante si toxice sa o faca mexicanii aia cum ar veni. de fapt exportam mizeria. Nu ca nu e posibil tehnic dar nu e eficient economic. Pretul materialelor recuperate e mai mare decat pretul lor de noi.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oRQLilXLAIU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
https://www.scmp.com...oblem-hong-kong
iata cum se face "reciclarea" la niste baterii foarte usor de reciclat tehnic vorbind.
Once their lifespan has been exhausted, licensed waste collectors are paid to take them to chemical waste landfills or a chemical waste treatment facility in Yuen Long industrial estate, where they can be prepared for export.
Treaba cu uraniul la 250 de ani la consumul actual. Procentul mondial e cam 14% de energie nucleara. Daca am creste la 70% prin renuntarea la alte surse atunci ar tine 50 de ani si daca luam in considerare cresterea consumului ca doar vrem masini electrice atunci cat mai tine?
Din pacate peste 10-15 ani se va dovedi ca firmele care au renuntat la motoare termice vor pierde. Pana acum cativa ani masinile electrice erau impinse in spate de "conspiratia" petrolului. E si aici ceva adevar ca firme petroliere au cumparat patente care au franat masinile electrice. Dar la fel de adevarat este si ca nu vor functiona.

Edited by chilly willy, 24 September 2019 - 03:10.


#32
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
Ai dreptate, toți producătorii o sa dea faliment 😂😂😂. Inclusiv Dacia o sa aibă de anul viitor modele hibrid și după o sa scoată o masina electrica.

#33
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu o sa dea faliment, o sa se reorienteze dupa cativa ani.
Ce baterii va folosi Dacia? de unde le cumpara? ce vom face cu bateriile alea peste 10 ani cand o sa fie expirate?
Acum toti is prinsi de febra asta cu masinile electrice asa cum in alte domenii au fost prinsi de febra netbookurilor, a tabletelor si alte chestii care ziceau ca o sa fie viitorul si incativa ani s-au dezumflat.

#34
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,285
  • Înscris: 23.07.2014

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 10:34, said:

asa cum in alte domenii au fost prinsi de febra netbookurilor, a tabletelor si alte chestii care ziceau ca o sa fie viitorul si incativa ani s-au dezumflat.

in ce sens s-au desumflat? peste tot vezi netobook si tablete.

#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 23 septembrie 2019 - 20:25, said:

mda, problema e ca totul e la nivel de declaratii si intentii.
https://urecycle.eu/

https://sweden.se/na...ing-revolution/

Carry on ...

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 10:34, said:

asa cum in alte domenii au fost prinsi de febra netbookurilor, a tabletelor si alte chestii care ziceau ca o sa fie viitorul si incativa ani s-au dezumflat.
Acest reply este scris de pe un Microsoft Surface ...

#36
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 10:34, said:

nu o sa dea faliment, o sa se reorienteze dupa cativa ani.
Ce baterii va folosi Dacia? de unde le cumpara? ce vom face cu bateriile alea peste 10 ani cand o sa fie expirate?
Acum toti is prinsi de febra asta cu masinile electrice asa cum in alte domenii au fost prinsi de febra netbookurilor, a tabletelor si alte chestii care ziceau ca o sa fie viitorul si incativa ani s-au dezumflat.
Dacia le cumpăra de la furnizorul Renault.
Vad destule Toyota hibrid de peste 10 ani fără probleme.
Eu în general pentru stat pe net și în concedii folosesc un 2in1 deci moda cu netbook și tablete nu a răsuflat.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate