Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
"Mercedes-Daimler-Benz" renunță la dezvoltarea motoarelor cu ardere intermă?
Last Updated: Feb 05 2020 17:49, Started by
djl
, Sep 21 2019 12:59
·
0
#1
Posted 21 September 2019 - 12:59
Mi-a spus cineva ieri, am căutat cu nenea Gogu' și se pare că aș ar fi: https://www.g4media....l-electric.html
Există vreun comunicat oficial. Atenție: renunță la dezvoltarea - asta nu înseamnă cu nu vor mai produce mașini cu combustie (cu motoare produse de ei sau luate de la alții). |
#3
Posted 21 September 2019 - 13:04
Nu renunta ca vor,renunta din cauza restrictiilor si regulilor impuse de big brother.
C'asa-i in capitalism. Daca dragoste cu forta nu se poate, o facem pe lovele. Edited by burkina, 21 September 2019 - 13:04. |
#4
Posted 21 September 2019 - 13:04
Renunta dar nu definitiv Ca cine stie ce urmeaza pe viitor.
La ce motorizari au ei acuma, le mai pot imbunatati si refolosi pentru urmatorii 10 ani. Apoi vedem daca vor dezvolta motorizari noi sau nu. |
#5
Posted 21 September 2019 - 13:31
Totu-i bine si frumos pana realizeaza ca nu au baterii destule ca nu exista destul litiu pe terra si ca e destul de greu sa umpli orasele de statii de incarcare la fiecare pas. Nu-s ce draq isi fac atatea probleme cu masinile astea electrice in loc sa se orienteze spre folosirea gazului natural comprimat (CNG) care reduce foarte mult emisiile si e si ieftin si mai avem cateva sute de ani.
|
#6
Posted 21 September 2019 - 14:11
#7
Posted 21 September 2019 - 14:14
Pentru ca la electrice se castiga mai mult ?Nu mai ai cutie de viteze,motor cu ardere interna ,rezervor etc.
O fi scumpe bateriile dar pretul la electrice e umflat cel putin dublu.O mai fi si cercetarea dar sa nu exageram. |
#8
Posted 21 September 2019 - 14:49
Cine crede ca.o sa incarcam bateriile masinilor electrice cu energie de la moristi eoliene, panouri solare se inseala amarnic. Pur si simplu nu este suficient. E nevoie de noi centrale nucleare, de noi termocentrale. De multe. Dar stai asa, ca Germania face exact pe dos. Lor nu le trebuie nucleare, dar vor masini electrice. Cum iesim din dilema asta?
Oamenii astia ajunsi in functii atat de importante si iau astfel de decizii care risca sa arunce europa in randul tarilor din lumea a tria, ar trebui stransi de gat. Chimezii, japonezii, , rusii, americanii vor investi in continuare in motoare cu ardere interna si vor lua partea leului. |
#9
Posted 21 September 2019 - 15:17
TruculMagic, on 21 septembrie 2019 - 13:04, said:
Renunta dar nu definitiv Ca cine stie ce urmeaza pe viitor. La ce motorizari au ei acuma, le mai pot imbunatati si refolosi pentru urmatorii 10 ani. Apoi vedem daca vor dezvolta motorizari noi sau nu. Nu prea merge asa....faci pauza de ani, dupa care incerci sa revii. Creezi gap-uri pe care foarte greu le mai recuperezi. Se refera toata treaba la dezvoltarea lor, bineinteles, nu ca nu vor mai produce masini clasice cu ce au deja acum. |
#10
Posted 21 September 2019 - 15:20
mircea_rambo, on 21 septembrie 2019 - 14:49, said:
Cine crede ca.o sa incarcam bateriile masinilor electrice cu energie de la moristi eoliene, panouri solare se inseala amarnic. Pur si simplu nu este suficient. E nevoie de noi centrale nucleare, de noi termocentrale. De multe. Dar stai asa, ca Germania face exact pe dos. Lor nu le trebuie nucleare, dar vor masini electrice. Cum iesim din dilema asta? Oamenii astia ajunsi in functii atat de importante si iau astfel de decizii care risca sa arunce europa in randul tarilor din lumea a tria, ar trebui stransi de gat. Chimezii, japonezii, , rusii, americanii vor investi in continuare in motoare cu ardere interna si vor lua partea leului. Mașinile electrice o sa ajute într-un fel rețelele de energie deoarece de multe ori noaptea se produce energie degeaba. |
|
#12
Posted 21 September 2019 - 16:07
Să renunțe cu flori!
Important este să nu mă oblige pe mine!!! |
#14
Posted 21 September 2019 - 18:36
chilly willy, on 21 septembrie 2019 - 13:31, said:
Totu-i bine si frumos pana realizeaza ca nu au baterii destule ca nu exista destul litiu pe terra si ca e destul de greu sa umpli orasele de statii de incarcare la fiecare pas. Nu-s ce draq isi fac atatea probleme cu masinile astea electrice in loc sa se orienteze spre folosirea gazului natural comprimat (CNG) care reduce foarte mult emisiile si e si ieftin si mai avem cateva sute de ani. Nu am auzit de GNG. Ar fi interesant daca ai deschide un topic dedicat despre CNG pentru dezbatere. |
#15
Posted 21 September 2019 - 22:10
Parerea mea e ca daca e ca masinile electrice intradevar sa fie viitorul, se va merge pe baterii de unica folosinta, bateriile vor fi practic combustibilul. Sigur nu bateriile alcaline actuale, poate se va inventa un soi de baterii ieftine si usor de reciclat. Rezervorul va consta din multe baterii de unica folosimta pe care te vei duce la peco sa le schimbi.
|
|
#16
Posted 21 September 2019 - 22:13
https://en.wikipedia...ral_gas_vehicle
In alte parti ale lumii sunt foarte populare. Treaba asta cu vehiculele elctrice e o chestie acum care e pe val dar nu e sustenabila. Nu exista destul litiu ca sa inlocuiesti masinile pe benzina cu masini electrice, retele electrice nu sunt destul de puternice si necesita zeci de ani de investitii ca sa le aduci la un nivel la care toti sa-si incarce masinile. In plus in anumite zone climatice printre care si europa e foarte prost cu masini doar electrice. Vara e cald si ai nevoie de aer conditionat care mai e cum mai e dar iarna sa te incalzesti cu curent din baterii nu prea cred. La frig si performanta bateriilor e mai scazuta si tu trebuie sa alimentezi incalzirea din ele. Mai mult decat asta o sa creeze in timp si probleme ecologice cu bateriile. Cand masinile se invechesc si se scot din circulatie bateriile vor trebui reciclate. Reciclarea bateriilor cu litiu e dificila. Nu prea reciclam bateriile cu plumb care sunt foarte usor de reciclat ca practic au doar un metal si niste acid sulfuric. Bateriile cu litiu au multiple metale care trebuie separate plus niste electrolit toxic. Mai mult sunt variate tipuri de baterii cu litiu cu compozitii diferite si in functie de constructor sunt de diverse marimi, au carcase de inox, sunt prinse in blocuri de baterii cu plastic si metal, au conductori sudati pe ele. In ansamblu e un cosmar sa reciclezi asa ceva. Parca vad ca singura solutie va fi sa le ingroape in gropi speciale protejate la infiltratii si sa spere ca totul va fi ok. Edited by chilly willy, 21 September 2019 - 22:19. |
#17
Posted 22 September 2019 - 08:42
mircea_rambo, on 21 septembrie 2019 - 22:10, said:
Parerea mea e ca daca e ca masinile electrice intradevar sa fie viitorul, se va merge pe baterii de unica folosinta, bateriile vor fi practic combustibilul. Sigur nu bateriile alcaline actuale, poate se va inventa un soi de baterii ieftine si usor de reciclat. Rezervorul va consta din multe baterii de unica folosimta pe care te vei duce la peco sa le schimbi. pai si e mai economic sa te pui la incarca-descarca baterii decat sa incarci una care tine zece mii de plinuri? |
#18
Posted 22 September 2019 - 10:21
asta cu schimbatul bateriei a fost o idee fantezista a trecutului. Merge totusi foarte bine la jucarii.
In cativa ani cand or sa inceapa primele masini electrice sa ajunga la srot si se va pune problema ce ne facem cu bateriile o sa inceapa sa se dezumfle si visul asta. Masinile electrice pot fi folosite ca masini mici de 1-2 locuri pentru oras, si desigur scuterele si bicicletele si trotinetele. Masinile de marime full necesita prea multe baterii pentru a asigura performantele si confortul care sunt asigurate de motoarele cu ardere interna. Pana la urma se agita ca ar fi ca sa reduca poluarea dar nu reduci nimic, se produce chiar mai mul CO2 cu bateriile pentru ca energia electrica o producem tot din combustibili fosili. Si extractia ingredientelor pentru baterii e si ea destul de consumatoare de energie. Eu cred ca ei au in vedere si cresterea invechirii masinilor. Masinile clasice chiar daca sunt vechi pot fi reparate si mentinute in circulatie multi ani. Daca nu circuli foarte mult poti sa tii masina foarte multi ani. Cele electrice se vor invechi oricum ca bateria imbatraneste si dupa 7-8 ani va fi oricum dusa chiar daca nu ai mers decat 70-80000km sa zicem. Sunt oameni care merg si mai putin de 10000/an. pentru ca va fi nerentabil sa schimbi bateria la o masina de 7-8 ani o vei arunca si iei alta noua. Edited by chilly willy, 22 September 2019 - 10:32. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users