Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

"Mercedes-Daimler-Benz" renunță la dezvoltarea motoarelor cu ardere intermă?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#37
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 30.04.2006

View Postericmario, on 22 septembrie 2019 - 21:57, said:

Germania a renunțat complet la energia nucleară.
Oare cum de mai au curent?
importa din CZ si FR. produs cu atomice.
s-a vrut extinderea parcului de eoliene. nu-s bune pt. ca strica frumusetea peisajelor si pt. ca nu se pot feri pasarile de bratele elicelor.
DE se indreapta cu pasi rapizi spre un eco totalitarism nesustenabil. dar asta e o discutie pt. alta categorie de pe acest forum

#38
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
cine mai face netbookuri ca eu nu mai vad? Sa nu cofundam netbookurile cu notebookurile. Si tabletele nu le mai fac decat cativa mari samsung, huawei. Restul le-au cam scos. Mai sunt niste tablete generice chinezesti si cam atat. Cand aparusera toti erau pe spate ca o sa dispara desktopurile ba chiar si laptopurile. Acum nu le mai ia aproape nimeni odata ce s-au lamurit ca nu poti face mai nimic cu ele. Adevarul e ca si producatorii le-au facut slabe cu putina memorie si displayuri proaste si nu se updateaza asa ca oamenii nu au ce face cu ele. Le-au dat la copii si dupa aia au ajuns prin sertare si in final la gunoi. Alea scumpe de la samsung is ok dar prea putini le pot cumpara.
Aceeasi problema o vor avea si masinile electrice. Cele ieftine nu taie mustarul cum ar veni. Nu o sa poata vinde doar masini de 30000E in sus. Si bateriile nu sunt de la Renault ca renault nu face baterii, le ia de la LG.
Hibridele nu au aceeasi problema ca cele full electric.
O sa vedem cine a avut dreptate cu timpul, daca oamenii se vor buluci sa dea 18000E pe un ZOE prin rabla sau 33500E fara rabla sau 33000 in sus pe un e-golf cu autonomie de 300km (dar cu steluta adica in mod ECO fara sa depasesti si fara sprinturi, fara incalzire pornita) versus 20000 pe un golf normal cu benzina care nu are nici o problema. Timpul va spune ce o sa cumpere oamenii.

#39
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,238
  • Înscris: 23.07.2014

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 12:15, said:

sau 33000 in sus pe un e-golf cu autonomie de 300km versus 20000 pe un golf normal cu benzina care nu are nici o problema.

VW e-Golf e supraevaluat dupa parerea mea, dar oricum cred ca ID3 il va manca cu fulgi. Si totusi (un pic mirabil chiar, pentru ce ofera la pretul lui), cam e imbuluceala. Poate putem sa punem si pe seama faptului ca s-a desfasurat cam fara concurenta in domeniul electricelor, dar iaca multi au debarcat de pe golf ICE pe asta

http://carsalesbase....olkswagen-golf/

asta ar fi vanzarile la Golf.

si se lauda cu vreo 50k de e-Golf vandute (in 2018).

Edited by SorinGT, 24 September 2019 - 12:33.


#40
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 12:15, said:

....
Te inseli amarnic pe parte acu tabletele. Ele au fost doar un pas al evolutiei. Ceea ce numesti tu tableta, repet, am eu in fata acum si scriu de pe acest dispozitiv care e tableta daca ii pastrez doar ecranul sau e un laptop intreg daca ii pun tastatura. E rezultatul anilor de teste si incercari cu produse gen netbook si tablete ... asta e doar rezultatul.
Cum desktopurile inca au rostul lor in ecosistemul computerelor, dar intr-un numar mult maimic, lasand loc dispozitivelor portabile si ultra-portabile, la fel e si in industria auto.

Ceea ce este masina propulsata de ICE o sa ramana in nisa lor de utilizare specifica, unde o hibrida sau o electrica nu poate face fata.

Fa asocierea asta: masini mari, de tractiune = Desktop PC, masini mici, de familie, hibride = tablete/laptop sau 2:1 iar masini de utilizare pe distante scurte, full electrice = telefoanele mobile
Toate fac acelasi lucru dar in nise diferite. Daimler, la fel ca si Volvo inaintea lui au spus ca nu mai dezvolta motoarele termice si isi concentreaza R&D-ul pe electrice ... asta nu inseamna ca termicele vor disparea, doar nu vor mai evolua si vor ramane in nisa lor pentru inca o perioada.

Asa cum la un moment dat o sa apara un dispozitiv ultra-portabil care sa rupa ca performante orice PC high-end, facand PC-ul depasit chiar si pentru gaming, la fel si in industria auto, la un moment dat o sa se gaseasca combinatia ideala de tehnologie care sa permita unei electrice ceea ce azi ni se pare imposibil.

Edited by ro_explorer, 24 September 2019 - 12:36.


#41
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postchilly willy, on 24 septembrie 2019 - 12:15, said:

cine mai face netbookuri ca eu nu mai vad?
Du-te la un oftalmolog.
Lumea a evoluat, tehnologia la fel.
Tu ai rămas în paleolitic.
Ședere plăcută.

#42
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Bun, ne dai voie să stăm mai circumspecți până apare acea soluție pt electric la un moment dat ?
S a oprit dezvoltarea la ICE pt ca nici nu prea mai ai ce dezvolta la ele, sunt deja la apogeu.

#43
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostCovertTwo, on 24 septembrie 2019 - 18:31, said:

S a oprit dezvoltarea la ICE pt ca nici nu prea mai ai ce dezvolta la ele, sunt deja la apogeu.
Siiiiiigur.
De asta Mazda a patentat motorul pe benzină cu aprindere prin compresie, Skyactiv-X.

#44
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
o sa vedem, eu cred ca blufeaza. Vorbim de cele mai bune firme in domeniul ICE si ele vor sa lase toata expertiza pe care o au ca sa intre pe teritoriul unde sunt incepatori? Mai ales ca se bagasera bani in motoare mai performante cu ciclu atkinson care cam aduceau motoarele pe benzina la randamentul motoarelor diesel, si sunt sigur ca sunt numeroase alte imbunatatiri care nu au fost aplicate din cauza pretului. As fi inteles sa intre bosch pe piata masinilor electrice in combinatie cu unii care stiu sa faca masini bune si ei sa vina cu expertiza in electronica si electrotehnica dar Volvo nu e cunoscut pentru experienta in tractiune electrica, nici daimler.
Adevarul e ca ICE mai au multe imbunatatiri care nu au fost aplicate din motive de cost multi ani. Ciclul Miller a fost inventat in 1957. Din cauza costului suplimentar si al pretului mic al combustibilului nu s-a aplicat decat pe cateva masini.
Eu zic sa nu ne excitam asa tare cu paleoliticu asta, sa vedem evolutia in cativa ani. Una peste alta eu nu as cumpara o masina care costa cu 50% mai mult si merge doar 300km si trebuie sa ma tot duc pe la supermarketuri sau la statii de incarcare sa stau cate 1h/zi sa se incarce. Viata e prea scurta for this shit. Cred ca sunt destui ca mine care nu vor sari sa-si bage banii in niste jucarii costisitoare. O masina mica de 1 loc de oras pana in 5k as lua dar un e-golf de 33k nu.
Pentru alte aplicatii gen taxi le vad chiar un viitor stralucit. Acolo masinile electrice ar face cariera cum ar veni. Se pot incarca in statiile de taxi si reduc emisiile in orase plus costurile mai mici de intretinere ar compensa in timp costul initial mai mare. In plus taxiurile au viata scurta ca timp din cauza ca merg multi km/zi asa ca bateriile nu se vor degrada prin imbatranire ci prin nr de cicluri.

Edited by chilly willy, 24 September 2019 - 18:52.


#45
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Te poți baga la twizy, are 2 locuri, costa sub 5k euro, e mica și te poți strecura cu ea prin oraș și chiar o poți parca într-un loc unde un smart nu are cum sa între

#46
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
cam la asa ceva ma si gandeam dar e groaznic de urata si are autonomia doar 100km. E drept ca pentru oras e cam ok, desi un pic mai mult, catre 150 ar fi fost f bine. Dar nu stiu de ce zici ca e sub 5k. second hand vad ca ajung si la 10k de anul asta. 5k e una de 4-5 ani.

#47
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
https://www.citylab....olution/598453/

Si aici scrie ca nu e mare smecherie cu masinile electrice. Fabricarea lor consuma de 2x mai multa energie ca cele clasice si daca sunt conduse la fel de mult o sa emita tot atata CO2 asa ca in realitate ideea care rezulta si din articol e ca trebuie redusa folosirea masinilor si poate ar trebui facute si masini mai mici. Toti is cumpara SUV-uri si masini mari cu care merg in oras dar foarte multi oameni merg singuri fie la servici fie la cumparaturi. Unii iau niste tancuri enorme mai ales mamele singure cu copii mici ca le este frica sa nu pateasca ceva copilul daca face accident pe principiul ca daca imi iau o masina mai mica nu o sa se faca si pomii mai mici. Poate producatorii ar trebui sa ofere masini mai mici de 2 locuri si la preturi rezonabile pentru a 2-a masina pentru oras macar pentru cei care nu au nevoie de taburi blindate sa duca copilul la scoala. Din ce vad o masinuta mica electrica e foarte scumpa fata de ce ofera. 10k pentru un twizzy e enorm. La acest pret iei un VW up care e oricum mult mai decent. In plus masinile aste vor fi foarte greu vandabile ca second hand. Toata lumea se va gandi ca bateria e deja pe duca si nu merita sa cumperi o masina de 7-8 ani ca sa-i schimbi bateria si sa platesti o groaza de bani. Oricum producatorii o sa scoata din fabricatie modelul ala de baterie si va ajunge la reciclare.
Si reviuurile masinilor electrice sunt destul de evazive, dar cam in toate se vorbeste ca trebuie sa mergi economic, fara accelerari serioase, ca  ai tot felul de aplicatii de navigatie care iti fac traseul in functie de starea bateriei si de punctele de incarcare, iarna e mare problema cu incalzirea si ai alte smecherii ca preincalzirea habitaclului dar asta doar daca stai la casa si alimentezi masina de la priza poate sa traga curent de la incarcator ca sa-ti incalzeasca cabina fara sa consumi din baterii. Daca stai la bloc si masina e in strada si afara sunt -10C ghinion de necaz cum ar veni.

Edited by chilly willy, 25 September 2019 - 10:51.


#48
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Tu ai impresia ca esti singurul troll care s-a perindat cu ideile astea expirate pe aici?
Pune mana si documenteaza-te temeinic, nu doar dintr-un singur articol si vei vedea ca lumea este mult mai complexa decat alb si negru.

Jumatate din ce ai scis mai sus sunt fantezii de petrolhead.

Edited by ro_explorer, 25 September 2019 - 10:54.


#49
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu eu sunt troll, eu sunt realist, tu esti doar un excitat cu un limbaj agresiv. Poti sa-ti iei masina electrica, cine te tine? Eu nu imi iau. Pana la urma oamenii vor vota cu portofelul. Si? ce o sa faci? O sa-i insulti ca sunt niste troli nenorociti care nu s-au documentat din articolele tale preferate cu prezentari in roz? Am mai vazut pe unu pe YT care e inginer si are un canal pe YT cu tot felul de chestii stiintifice, un fel de canal de popularizare. Si el si-a luat Tesla si sta si in california si a renuntat la ea din aceleasi motive. Si totusi tesla e varful si nici cu ea nu s-a descurcat. A ramas fara curent in parcare la hotel de au trebuit sa i-o duca cu platforma si alte kkturi gen trebuie sa mergi incet ca nu ajungi la urmatorul charger.
Care sunt fanteziile? Pretul foarte mare si range-ul mic?

Edited by chilly willy, 25 September 2019 - 10:59.


#50
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,149
  • Înscris: 13.11.2017

View Postchilly willy, on 25 septembrie 2019 - 10:45, said:

https://www.citylab....olution/598453/

Si aici scrie ca nu e mare smecherie cu masinile electrice.

Pe internet gasesti si oameni care sustin ca pamantul este plat. Totusi nu ne putem intoarce in evul mediu.

#51
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
@chilly willy
M-am abținut pana acum sa-ti raspund la aberații. Te invit la un test drive cu Tesla Model 3 Performance. Gratis. Unde stai?

Edited by inuendo0, 25 September 2019 - 11:03.


#52
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,149
  • Înscris: 13.11.2017

View Postchilly willy, on 25 septembrie 2019 - 10:58, said:

nu eu sunt troll, eu sunt realist, tu esti doar un excitat cu un limbaj agresiv. Poti sa-ti iei masina electrica, cine te tine? Eu nu imi iau. Pana la urma oamenii vor vota cu portofelul. Si? ce o sa faci? O sa-i insulti ca sunt niste troli nenorociti care nu s-au documentat din articolele tale preferate cu prezentari in roz? Am mai vazut pe unu pe YT care e inginer si are un canal pe YT cu tot felul de chestii stiintifice, un fel de canal de popularizare. Si el si-a luat Tesla si sta si in california si a renuntat la ea din aceleasi motive. Si totusi tesla e varful si nici cu ea nu s-a descurcat. A ramas fara curent in parcare la hotel de au trebuit sa i-o duca cu platforma si alte kkturi gen trebuie sa mergi incet ca nu ajungi la urmatorul charger.
Care sunt fanteziile? Pretul foarte mare si range-ul mic?

Ala care a ramas cu Tesla fara curent in parcarea unui hotel degeaba a trecut inapoi la ICE. Are atata minte ca va face pana prostului si cu o masina cu combustie.
Sa nu uitam ca vorbim de Tesla care are autonomie de peste 500 km (apropiata de cea a unei masini pe combustie) si chargere la tot pasul in SUA. Ca sa nu mai vorbim de aplicatia care dupa cum spune colegul innuendo care are Tesla este foarte precisa in a indica urmatoarele chargere de pe traseu unde poti alimenta pentru a nu face pana prostului. Omul ori era prost de bubuie ori era doar unul dintre cei care acum isi fac fani pe youtube pe baza renumelui Tesla.

#53
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 25 septembrie 2019 - 10:58, said:

...
Limbaj agresiv? Unde? Ca te-am facut troll? Pai cine troleaza asta e ... simplu.

Revenind, tu pui accent pe exceptii, situatii punctuale, lucru care este caracteristic unei anume categorii de presa. Parerea mea este ca ar trebui sa pui accent pe restul, majoritatea cazurilor, nu a extremelor.

Exemple de idei bazate pe exceptii:
- energia electrica este murdara, ca e produsa majoritar cu carbuni ... GRESIT, asta este valabil punctiform pe glob. Tarile care promoveaza puternic electrificarea parcului auto au si multa energie curata.
- range mic (cu dieselul pot face 1000Km fara sa  realimentez): majoritatea oamenilor obisnuiti nu au nevoie de mai mult de 100Km zilnic in EU si 200 in US. Majoritatea, insemnand 90% din populatia vestica. Orice masina electrica decenta indeplineste aceste limite ... deci ajungi sa ignori nevoile reale a 90% din populatie si sa te concentrezi pe exceptii. Ei, exceptiile nu pot azi sa se descurce cu o electrica, pentru ei pastreaza Daimler ICE-urile.
- nu poti incarca in 5 minute. Asa e .. dar nici nu ai nevoie. Incarci lent, acasa, ai masina incarcata in fiecare dimineata. Pentru acele 2-3 exceptii pe an, cand mergi la drum lung, stai cate 30 de minute pe la superchargere sau inchiriezi un ICE pentru acea ocazie.

Si se poate continua ... nu mai stau sa scriu, pari un indvid apt sa foloseasca netul, poti cauta si tu.

Repet, daca te focalizezi pe exceptii ai sa ratezi imaginea de ansamblu.

Edited by ro_explorer, 25 September 2019 - 11:16.


#54
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,238
  • Înscris: 23.07.2014

View Postinuendo0, on 25 septembrie 2019 - 11:02, said:

@chilly willy
M-am abținut pana acum sa-ti raspund la aberații. Te invit la un test drive cu Tesla Model 3 Performance. Gratis. Unde stai?

Inuendo, cum ti s-a parut calatoria in Rom^nia? Ma refer la probleme specifice, gen drumuri de calitate nu tocmai exceptionala, posibilitati de reincarcare mai subtirele etc.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate