Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Anvelope AllSeason - politie

- - - - -
  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#19
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Exact.

#20
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017

 Kres, on 06 mai 2019 - 05:08, said:

Nu recomand, decat sa nu va prinda Politia fara ele, ca si eficienta sunt zero. Cei care au patinat sau au ramas in drum cu ele pe la munte stiu ce spun.


E corect ce spui insa ce te faci daca totusi trebuie sa pleci undeva ? ... pana la urma de aia ai masina, ca sa te folosesti de ea atunci cand ai neaparata nevoie.
Eu am allseason de la Michellin. Sunt scumpe insa nu mai am grija schimbarii lor mereu.

#21
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 BloodRa, on 06 mai 2019 - 05:04, said:

Sunt mai slabe decât anvelopele dedicate. Să circuli cu grijă pentru că au distanțe de frânare mai slabe comparativ cu anvelopele echivalente fiecărui sezon în parte. De asemenea aderența pe zăpadă e mai scăzută decât la pneuri dedicate.

Eu am CrossClimate LX pe Duster. Au clasa de franare A pe ud si chiar respecta standardul. Sunt ok din punct de vedere legal pentru toate sezoanele. Si pot sa confirm ca se comporta decent pe asfalt, pe zapada, in off-road, noroi..

Ce intelegi prin anvelope dedicate pentru zapada ?

PS: Pentru zapada mare iti recomand lanturile. Sunt mai bune decat orice tip de anvelope "de zapada" .

Edited by bumpocbum, 06 May 2019 - 08:05.


#22
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018

 BloodRa, on 06 mai 2019 - 05:04, said:

Legale sunt, "morale" nu prea. Sunt mai slabe decât anvelopele dedicate. Să circuli cu grijă pentru că au distanțe de frânare mai slabe comparativ cu anvelopele echivalente fiecărui sezon în parte. De asemenea aderența pe zăpadă e mai scăzută decât la pneuri dedicate.

Muci au facut creierii romanilor reclamele si marketingul.

Folosesc de multi ani Michelin Crossclimate. Se comporta absolut perfect. O data nu am strans din buci cu ele pe motive de aderenta sau distante de franare.

Sunt nu numai extraordinar de bune, de legale si de morale, dar sunt si bune pentru mediu. Nu stai sa arunci cauciucuri de sezon, poluand ca ultimul ghertoi, pentru ca au deja 12 ani, profilul aproape nou dar te duci sanie cu ele ca sunt batrane.

Macar astea all season le arunci ca se uzeaza fizic (se tocesc).

Nu mai zicem ca nu iti mai pierzi doua zile de viata pe an stand la coada sa schimbi anvelope.

Edited by abac, 06 May 2019 - 08:10.


#23
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Kres, on 06 mai 2019 - 05:08, said:

Asa este. Eu nu schimb deloc anvelopele de vara de pe masina..cand se strica vremea nu circul.


Posted Image

#24
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,160
  • Înscris: 15.05.2008
era de ajutor daca spunea in ce zona este vorba
eu as vrea sa vad un curajos cu gume all season la -15 macar

#25
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

 abac, on 06 mai 2019 - 08:09, said:

Sunt nu numai extraordinar de bune, de legale si de morale, dar sunt si bune pentru mediu. Nu stai sa arunci cauciucuri de sezon, poluand ca ultimul ghertoi, pentru ca au deja 12 ani, profilul aproape nou dar te duci sanie cu ele ca sunt batrane.


WTF
Eu de vreo 20 de ani folosesc anvelope separate iarna/ vara si nu a, fost in situatia bizara descrisa de tine. Zi mai bine ca aia de NU folosesc all season put la subrat si clefaie la masa gen...

#26
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,386
  • Înscris: 24.09.2017
cross climate am si eu. si in oraselul meu mic, foarte rar vad asfaltul alb. dasta am si luat. poate or fi astia de la mine mai vrednici, dar la cat se circula, nu cred ca sa fie o problema.
poate daca locuiam in varf de munte cumparam de iarna. dar cand stai in oras, ma indoiesc sa fie vreo problema.
plus ca iarna nu fac kilometrii multi.

oricum, discutiile astea au mai fost de cateva ori si pe forum. dar nu stiu de unde atatea agresivitate, si la servici e unu care zice asa mandru: eu imi iau de iarna. si eu sunt la modul: din partea mea poti sa iei si de aur. dar atata hatereala.... vai vai vai

eu scutesc 4 jante si 4 cauciucuri, plus aglomerarea de la dorel mecanic cand vine sezonul. asta e cam 20 milioane.

Edited by bobitad, 06 May 2019 - 09:03.


#27
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,160
  • Înscris: 15.05.2008
mecanicii nu schimba roti

#28
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

 bobitad, on 06 mai 2019 - 09:00, said:

oricum, discutiile astea au mai fost de cateva ori si pe forum. dar nu stiu de unde atatea agresivitate,

Iti explic eu: de la colegu cu all season, ce nu stii sa citesti ?!
nu auzi ca aia de au anvelope separate le arunca nefolosite dupa 12 ani si polueaza mediul ca niste diabolici ?

Edited by overseas, 06 May 2019 - 09:16.


#29
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,386
  • Înscris: 24.09.2017
el probabil zice ca in 12 ani, cauciucul se deterioeaza si le schimbi. totusi astia zic ca la 10 ani, pe net.
dar la 12 ani x 4000 de km =48.000. deci cam cat rezista un cauciuc.
cred ca se gandeste ca faci 2000 de km/ iarna. si cum ar veni le arunci "bune"(adica cu carne pe ele), dar batrane.
in cazul meu se aplica ce a zis, ca eu nu fac multi kilometrii iarna. tocmai dasta mi-am luat all seazon:).

#30
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019

 Bogotta, on 06 mai 2019 - 07:58, said:

E corect ce spui insa ce te faci daca totusi trebuie sa pleci undeva ? ... pana la urma de aia ai masina, ca sa te folosesti de ea atunci cand ai neaparata nevoie.
Eu am allseason de la Michellin. Sunt scumpe insa nu mai am grija schimbarii lor mereu.

Nu.... Ideea este ca, atunci cand chiar e gheata sau viscol pe sosea iti cam risti viata indiferent de ce anvelope ai pus pe masina... Nu recomand plecarea deloc la drum, indiferent de tipul de anvelopa.
Practic cei care raman cu anevelopele de vara pe masina si nu pleaca nicaieri, nu-si risca viata.  Pentru ca exista numerosi oameni pe lumea asta care isi risca viata cu anvelopele de iarna crezand lucruri neadevarate in legatura cu performantele acestora (chestii de marketing).

Anvelopele de iarna, la viteze peste 60 kmh nu numai ca se duc ca sania pe gheatza dar te pot scoate in decor daca nu calci frana cu precautie, bazandu-te pe faptul  ca ai anvelope de iarna.
In acelasi timp, faptul ca ai in jurul tau si alti participanti la trafic la fel de convinsi ca si tine ca au anvelope de iarna reprezinta un risc in plus pe sosea.

Deci NU recomand !!

Singurul context in care va pot ajuta aceste anvelope este zapada framantata cand, datorita profilului mai adanc si a cauciucului mai moale, anvelopa calca mai bine pe acest tip de zapada decat anvelopa de vara.

Dar, daca dati de gheata, alunecati sanie cu ele, va garantez... nu am nicio urma de indoiala.. Testat pe propria piele.

Cele cross-climate de la Michelin sunt bune, dar daca va prinde iarna undeva la Ranca si nu e dat cu antiderapant iesiti greu cu ele de acolo...

In mod normal, pe o sosea acoperita cu gheata sau polei nu se circula.

Edited by Kres, 06 May 2019 - 09:39.


#31
burebista

burebista

    Manic Miner

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,359
  • Înscris: 23.05.2003
Si eu am fost fan cauciucuri separate pe sezoane la Fusion.
Acu' anul trecut Prius-ul l-am luat deja de la neamt cu Nexen all-season DOT februarie 2018 si am zis sa le folosesc p'astea pina una-alta. Spre surprinderea mea isi fac treaba rezon.
Asta iarna am facut un drum pina la Vatra Dornei pe cod rosu de ninsoare si n-am avut emotii.

S-ar putea sa ramin si pe viitor la varianta all-season ca nu vad drawback-uri majore fata de combo-ul vara/iarna atita vreme cit masina e condusa rezonabil.

Edited by burebista, 06 May 2019 - 09:38.


#32
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Până să vină chestia asta obligatorie cu f...ul anvelopelor vară-iarnă, circulam cu toţii cu ceea ce aveam.
Eu, spre exemplu, la maşina mea am avut din fabrică anvelope Dunlop Sport BluResponse, de vară. Până să vină obligativitatea, adică în intervalul 2007-2012, am circulat cu ele şi vara şi iarna.
Şi, ce să vezi, nu s-a întâmplat nimic! Am avut distanţe bune de frânare, am ieşit şi intrat în parcări fără probleme.
Şi, brusc, fiindcă aşa au vrut unii care s-au gândit să mai mulgă şoferii de nişte bani, s-au gândit să introducă obligativitatea asta.

Tehnic vorbind, nu e de ajuns ca o anvelopă să fie OK iarna doar prin modificarea compoziţiei cauciucului. E nevoie de mai mult. Ceea ce nu e cazul, cel puţin la anvelopele vândute prin supermarketurile noastre.
Dar, de, dacă şoferul vede fulgul pe anvelopă, gata, crede că anvelopa aia e safe 100% şi că nu mai trebuie să fie atent la drum.

Anvelopele Dunlop Sport BluResponse - şi nu numai, dar pe astea le-am folosit eu - sunt foarte bune pe timp de ploaie. Au clasa A la aderenţă şi B la consum. Pot fi gălăgioase pe asfalt rugos, dar na, nu le puteam avea în viaţă pe toate.
Sunt anvelope testate de mine în 12 ani. Setul cu care a venit maşina a rezistat 7 ani, iar după 7 ani le-am dat jos pe motiv de îmbătrânire, nu de uzură. Încă erau departe de pericolul de a face explozie, aşa, ca chestie.
De atunci (2012) am schimbat două seturi de anvelope pe maşină, acelaşi model. Nu le-am putut duce mai mult de trei ani.

Mai important decât consumul mai mic, cu anvelopele de vară ţinuta de drum a maşinii este mult mai bună, cel puţin la maşina mea (un Nissan Primera P12). Cu anvelopele de iarnă, indiferent de condiţiile de drum, n-am avut curaj să abordez un sens giratoriu cu mai mult de 20 km/h, pe când cu anvelopele de vară nu se simte nimic nici la 40 km/h. De aceea, nu ştiu unde este aderenţa aia fenomenală despre care se povesteşte la anvelopele de iarnă.

Singurul avantaj la anvelopele de iarnă a fost acela că am putut intra în zăpadă mare cu ele (până la podeaua maşinii) fără să patineze roţile prea mult, faţă de anvelopele de vară.

Privind drumurile acoperite cu gheaţă şi polei: am avut ocazia să circul pe un astfel de drum cu anvelope de vară în noiembrie anul trecut, undeva prin Mărginimea Sibiului. Se apucase unul să-şi spele maşina şi apa se scursese pe drum, iar peste noapte îngheţase... Am accelerat moderat (porţiunea cu gheaţă era îngustă, 0,5 m), iar roţile n-au patinat aproape deloc.

Eu înţeleg că trebuie să se vândă şi aceste anvelope şi că legea e dată ca să mai facă şi băieţii din vânzări şi din poliţie nişte bani, însă un lucru trebuie să reţinem: siguranţa la volan nu e dată neapărat de anvelope, cât de şofer. Poţi să ai mama anvelopelor, dacă circuli aiurea nu te vor ajuta.

Anvelopele all-seasons sunt potrivite unei clime precum cea a Angliei, unde nu sunt temperaturi extreme şi unde zăpada mare se vede foarte rar.

Nu vreau să fiu înţeles greşit: nu promovez mersul iarna cu anvelope de vară şi, mai ales, situaţia inversă.
Vreau să spun că şoferul este primul care hotărăşte comportarea maşinii pe drum şi că anvelopele de iarnă, ca şi cele de vară, nu se cumpără la promoţie.

Iar dacă anvelopele de iarnă erau atât de OK pe cât se spune, trebuia ca şi vehiculele mari (autobuze, camioane, utilaje) să fie obligate să aibă anvelope de iarnă pe toate roţile, nu numai pe cele motoare.

Edited by PSC, 06 May 2019 - 10:19.


#33
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

 bumpocbum, on 06 mai 2019 - 08:03, said:

Eu am CrossClimate LX pe Duster. Au clasa de franare A pe ud si chiar respecta standardul. Sunt ok din punct de vedere legal pentru toate sezoanele. Si pot sa confirm ca se comporta decent pe asfalt, pe zapada, in off-road, noroi..
Am bifat deja a treia iarna cu CC-urile (185/65/R15, pe Logan). Locuiesc in Petrosani, oras de munte unde, cel putin in ultimele doua ierni, am avut zapada suficienta cat sa dam si altora, iar autoritatile nu se omoara cu curatatul corespunzator al strazilor. Am urcat cam o data la 3 saptamani si la munte, in Parang sau in Straja. Sunt atat de multumit de ele, incat urmatorul set de anvelope noi va fi tot Michelin CrossClimate.

 ceanu1980, on 06 mai 2019 - 08:50, said:

era de ajutor daca spunea in ce zona este vorba
eu as vrea sa vad un curajos cu gume all season la -15 macar
Citeste ce-am scris in paragraful de mai sus.

Edited by flomelomanul, 06 May 2019 - 10:18.


#34
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
Asta cu clasele de consum si de zgomot, alta gogoritza de marketing... Cu cat consuma mai putin o anvelopa tip B decat una de tip D?  Cu 0.8% sau cu cat...
Idem la  zgomot.. cu cat face mai mult zgomot o anvelopa rating D decat una rating B ??

#35
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu de cind sa dat legea cu cauciucurile de iarna, merg cu aceleasi cauciucuri de iarna si iarna si vara.
In toamna lui 2015 mi-am cumparat 4 caucicuri BF Goodrich G-Force Winter care cu echilibrat, montat, etc m-au costat 932 lei. M-am dus sa-mi cumpar doar 2 cauciucuri noi pe fata, dar pina la urma am luat 4 bucati si am echipat toata masina. Cum in buzunar aveam doar 1.000 lei, astea am ajuns sa le cumpar ca sa ma incadrez in bani. Daca aveam mai multi bani la mine, poate ca luam altceva.
Zice ca au Clasa de eficienta energetica E, Clasa de aderenta pe suprafete umede C, Clasa de zgomot exterior la rulare 71. Deci nu-s stralucite. Cind le-am cumparat, nu m-am uitat la "clase de eficienta". M-am uitat sa coste pina in 250 lei bucata si sa-mi placa mie profilul. Practic le-am ales dupa "frumusete" si nu dupa clase.
Ca si kilometri parcursi cu ele, ar veni cam 40.000km. Am trecut cu ele prin 4 ierni, iar ca si drumuri mai lungi vara, am 3 drumuri de Grecia, unde de regula fac cam 2.500km dus/intors. Ieri sa nimerit sa le masor crestele si se pare ca mai am circa 5mm. Deci mai merg o iarnam pina ce sa scada uzura sub 4mm, cit este recomandat la un cauciuc de iarna. Iar daca as lua in calcul ca vara se accepta uzura de 2mm, poate ca o sa le mai tin inca o iarna. Nu stiu ce creste aveau de noi si nici nu stiu citi km o sa mai fac, asa ca nu-i sigur cit o sa le mai tin.
Ca si consum, mie nu mi sa parut sa-mi creasca consumul, cum zic uni. Poate ca o fi din cauza motorului (diesel). De batut nu-mi bat deloc, nici la viteze de 150km/h. Luna trecuta am mers cu 170km/h pe autostrada de la Iernut la Tg. Mures,  si nu am avut batai sau cine stie ce zgomote de rulare.

Edited by florin71_skoda, 06 May 2019 - 11:02.


#36
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Kres, on 06 mai 2019 - 09:35, said:

In mod normal, pe o sosea acoperita cu gheata sau polei nu se circula.

De fapt se circula. Mai greu, mai cu atentie, dar se circula. Eu unul am urcat pana si in munti pe forestiere cu gheata si zapada. E drept cu CrossClimate si lanturi.

 flomelomanul, on 06 mai 2019 - 10:18, said:

Am bifat deja a treia iarna cu CC-urile (185/65/R15, pe Logan). Locuiesc in Petrosani, oras de munte unde, cel putin in ultimele doua ierni, am avut zapada suficienta cat sa dam si altora, iar autoritatile nu se omoara cu curatatul corespunzator al strazilor. Am urcat cam o data la 3 saptamani si la munte, in Parang sau in Straja. Sunt atat de multumit de ele, incat urmatorul set de anvelope noi va fi tot Michelin CrossClimate.

Sunt bune. Dar au un defect mare. Pretul. La 5 mil bucata.... Posted Image .

 Kres, on 06 mai 2019 - 10:39, said:

Asta cu clasele de consum si de zgomot, alta gogoritza de marketing...

Nu e nici o gogorita. Un AT/MT de exemplu suna ca troleul, e in clasa F de zgomot daca nu ma insel.... E diferenta mare fata de clasa A sau B de zgomot !

Edited by bumpocbum, 06 May 2019 - 11:43.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate