Calcul matematic
#19
Posted 11 April 2019 - 08:00
dupa ce ramane doar impartirea cu inmultirea ordinea operatiilor e de la stanga la dreapta
|
#20
Posted 11 April 2019 - 08:05
#21
Posted 11 April 2019 - 09:06
#22
Posted 11 April 2019 - 09:21
Eu care am facut scoala mai demult, am nevoie de multe paranteze, pentru ca asa am fost invatat. Nu sint obisnuit cu o insiruire dinasta fara paranteze. Asa ca privind din acest unghi, si la mine rezultatul poate fi 0,75, cum ia iesit si lui Tsunnnami. De ce 0,75 ? Pentru ca eu vad asa problema:
........ 6 ------------------ = ? 2 x ( 1 + 3 ) Stiu ca daca bag cifrele in excel da 12. Insa mie greu sa ma obisnuiesc cu stilul asta de isiruit cifrele. Cind fac o formula intr-un excel, ma trezesc ca pun o gramada de paranteze, chiar daca nu este cazul, pentru ca asa am fost eu invatat. |
#23
Posted 11 April 2019 - 09:32
OriginalCopy, on 11 aprilie 2019 - 03:54, said:
Rezumat: ordinea operatiilor nu e standardizata, e mai mult o conventie, si in lume altii au alte conventii, la fel de valide. Man, să ne fie cu iertare, ești în eroare! Modul de scriere e o convenție, care se respectă în sens invers la calculul rezultatului. Nu folosești o metodă pentru a le scrie și alta pentru a afla rezultatul. Ordinea operațiilor e una singură, foarte precisă așa cum și rezultatul nu poate fi decât unul singur. https://ro.wikipedia...ea_operaČ›iilor |
#24
Posted 11 April 2019 - 09:38
florin71_skoda, on 11 aprilie 2019 - 09:21, said:
Eu care am facut scoala mai demult, am nevoie de multe paranteze, pentru ca asa am fost invatat. Nu sint obisnuit cu o insiruire dinasta fara paranteze. Asa ca privind din acest unghi, si la mine rezultatul poate fi 0,75, cum ia iesit si lui Tsunnnami. De ce 0,75 ? Pentru ca eu vad asa problema: ........ 6 ------------------ = ? 2 x ( 1 + 3 ) Stiu ca daca bag cifrele in excel da 12. Insa mie greu sa ma obisnuiesc cu stilul asta de isiruit cifrele. Cind fac o formula intr-un excel, ma trezesc ca pun o gramada de paranteze, chiar daca nu este cazul, pentru ca asa am fost eu invatat. Prostul e ala care nu are nimic in cap. Nu cel care stie ce face si de ce face in felul in care o face. Exista motive istorice pentru felul in care vezi tu lucrurile cum le vezi. "Matematica" nu e osificata complet in conventiile pe care le avem. Digix, on 11 aprilie 2019 - 09:32, said:
Ordinea operațiilor e una singură, foarte precisă așa cum și rezultatul nu poate fi decât unul singur. https://ro.wikipedia... Vezi tu, istoria matematicii conteaza si ea. Eu explicam ca la gradinita care e sursa acestor diferente de perspectiva: istoria. Edited by OriginalCopy, 11 April 2019 - 09:40. |
#25
Posted 11 April 2019 - 09:39
florin71_skoda, on 11 aprilie 2019 - 09:21, said:
Eu care am facut scoala mai demult, am nevoie de multe paranteze, pentru ca asa am fost invatat. Spre rusinea mea si eu am facut calculul ca tine in lipsa parantezelor care ar fi trebuit sa mai fie p'acolo. M-am consolat cu faptul ca eu am oaresce circumstante atenuante cu memoria la 52 ani. |
#26
Posted 11 April 2019 - 09:39
#27
Posted 11 April 2019 - 09:42
Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite
Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite |
#28
Posted 11 April 2019 - 09:45
Trebuie sa facem o diferenta intre prostii cu bale la gura care calculeaza gresit de prosti ce sunt si ar calcula gresit orice ecuatie,
si cei care au mintea ascutita si calculeaza gresit din ALTE motive VALIDE. Eu pe cei din a doua categorie nu i-as numi prosti. BubuTastatura, on 11 aprilie 2019 - 09:42, said:
Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite Ceea ce nu imi imaginez e ca tu esti un gica contra. Te lupti in mod tembelic cu forma celor spuse de mine, nu cu esenta. Edited by OriginalCopy, 11 April 2019 - 09:46. |
|
#29
Posted 11 April 2019 - 09:46
florin71_skoda, on 11 aprilie 2019 - 09:21, said:
Eu care am facut scoala mai demult, am nevoie de multe paranteze, pentru ca asa am fost invatat. Nu sint obisnuit cu o insiruire dinasta fara paranteze. Asa ca privind din acest unghi, si la mine rezultatul poate fi 0,75, cum ia iesit si lui Tsunnnami. De ce 0,75 ? Pentru ca eu vad asa problema: ........ 6 ------------------ = ? 2 x ( 1 + 3 ) Stiu ca daca bag cifrele in excel da 12. Insa mie greu sa ma obisnuiesc cu stilul asta de isiruit cifrele. Cind fac o formula intr-un excel, ma trezesc ca pun o gramada de paranteze, chiar daca nu este cazul, pentru ca asa am fost eu invatat. 6:2x3 Este total diferit de 6:(2x3) Prima da 9 , a doua da 1 6 -- x 3 2 Si 6 ------ 2 x 3 Edited by BubuTastatura, 11 April 2019 - 09:55. |
#30
Posted 11 April 2019 - 09:49
Fix în exercițiul prezentat, ordinea efectuării operațiilor este cea pe care am învățat-o cu toții în clasa a 2a, când am ajuns la înmulțiri/împărțiri.
Dar fiind operații de același grad, ordinea a fost învățată în clasa 1a. Mai întâi se rezolvă ce este în paranteză. Apoi operațiile se rezolvă pe rând, în ordinea apariției lor. Abia aici putem pune paranteze imaginare. 6:2(1+3)=6:2x4=(6:2)x4=3x4=12 |
#31
Posted 11 April 2019 - 10:03
Asa zisii matematicieni moderni sustin ca in functie de ce ai tras pe nas , rezultatul Este altul, si pt ca Inca nu si-au dat corijenta la mate Inca, sustin ca parantezele alea nu exista,adica ceea ce vezi nu exista si rezultatul Este mistic, si numai cei care au facut Hary Potter in locul gimnaziului, stiu sensul
OriginalCopy, on 11 aprilie 2019 - 09:45, said: Eu pot sa imi imaginez o infinitate de paranteze fara sa schimb rezultatul Quote
Ceea ce nu imi imaginez e ca tu esti un gica contra. Te lupti in mod tembelic cu forma celor spuse de mine, nu cu esenta. OriginalCopy, on 11 aprilie 2019 - 09:45, said: Eu pot sa imi imaginez o infinitate de paranteze fara sa schimb rezultatul Quote
Ceea ce nu imi imaginez e ca tu esti un gica contra. Te lupti in mod tembelic cu forma celor spuse de mine, nu cu esenta. Mai trebuie sa amintesc ce importanta cruciala o au parantezele rotunde, patrate, acoladele in expresiile matematice care reprezinta legi ale fizicii sau relatii intre fenomene in fizica, inginerie, energetica, automatica? Edited by BubuTastatura, 11 April 2019 - 10:28. |
#32
Posted 11 April 2019 - 11:05
BubuTastatura, on 11 aprilie 2019 - 09:46, said:
O vezi total si profund gresit. Stiu. Am dat exemplul respectiv intentionat. Real si correct este si cum a invatat fiecare, pentru ca noi astia catre 50 ani, am invatat total diferit matematica, fata de astia mai tineri. Atunci nu existau deloc calculatoare, nici macar dinastea simple de "mina", iar metodologia de calcul era diferita. Spre exemplu am o nepotica pe clasa a 3-a care ma rugat sa o ajut la matematica si am descoperit ca nu pot, deoarece acum se invata total diferit inmultirea si impartirea, fata de cum am invatat eu. Ori daca as fi incercat sa o invat metoda mea, as fi bagat-o in ceata. Cind am invatat eu, se folosea foarte mult expresia "supra" si foarte putin expresia "impartit", iar in cazul unei expresii de genul celei prezentate, profesorul ar fi dictat sub doua forme: - Sase supra doi ori trei - Sase supra doi de inmultit cu trei Din cauza acelui supra, care acum a disparut, cei mai in virsta gresec calculul expresiilor de genul asta. Noi asa am invatat sa existe obligatoriu si supra si pentru ca nu mai exista, avem tendinta sa punem paranteze imaginare. Lipsa acelui supra ne afecteaza mult metodologia de calcul cu care am fost noi invatati. Ca sa nu mai gresim, trebuie sa ne pui sa calculam urmatoarea expresie: .. 6 ------ x ( 1 + 3 ) = ? .. 2 Altfel, noi nu avem cum sa intelegem si nu avem cum sa calculam corect. Este simplu: Cind ma intrebi cit face 6:2(1+3), eu trebuie sa iau o foaie de hirtie si un pix si sa transform expresia in .. 6 ------ x ( 1 + 3 ) = ? .. 2 pentru ca asta este metodologia de calcul invatata de mine la scoala si fiind un prost, nu pricep altceva. |
#33
Posted 11 April 2019 - 11:17
Real si correct este si cum a invatat fiecare, pentru ca noi astia catre 50 ani, am invatat total diferit matematica, fata de astia mai tineri.
Nu prea. Regulile de efectuare ale operațiilor sînt aceleași, indiferent cum vorbea învățătorul tău. Că e supra sau împărțit nu are relevanță pentru operația în sine. Ai un număr pe care îl împarți la altul și obții un rezultat. La subiectul discutat - întîi parantezele, apoi înmulțiri și/sau împărțiri, apoi adunări și/sau scăderi. Regula asta e mai veche decît scriitorii de pe aici iar amtematica nu e interpretabilă. Nu la nivelul ăsta, în orice caz - mai sus nu mă bag că nu mă pricep... |
|
#34
Posted 11 April 2019 - 11:46
6 x ½ x (1+3)=12
oricum ai da-o Edited by DaculScoril0, 11 April 2019 - 11:49. |
#35
Posted 11 April 2019 - 11:49
florin71_skoda, on 11 aprilie 2019 - 11:05, said:
Stiu. Am dat exemplul respectiv intentionat. Acelea s-au învățat ceva mai târziu, dar ne-au intrat mai adânc în minte. Am făcut aceeași greșeală acum 1-2 ani când am ajutat un vecin. I-am rezolvat cu fracții exercițiul și el se uita fără să înțeleagă nimic. Edited by sfantu.dracu, 11 April 2019 - 11:50. |
#36
Posted 11 April 2019 - 13:27
BubuTastatura, on 11 aprilie 2019 - 09:42, said:
Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite Parantezele nu au cum sa fie imaginare pt ca nu poti sa ai ceva imaginar la ceva abstract.Parantezele sunt paranteze si in rol extrem de bine determinat in cadrul unei expresii matematice.Matematica este ceva précis si exact si nu literatura Harry Potter cu paranteze imaginare si potiuni magice care baute dau rezultate diferite Edited by karax, 11 April 2019 - 13:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users