Asistenta in rampa - VW
#19
Posted 27 March 2019 - 19:51
pexCom, on 27 martie 2019 - 18:46, said:
Da frâna de mână ce are... Am la masina (si frana de mana si sistemu asta) "hill assist" ii zice la Ford in bord, dar il tin dezactivat. E bun poate pt inclinatii mari, dar pe unde circul eu ma face sa ma simt handicapat, parca ma ajuta instructoru din dreapta sa plec de pe loc si nu ne corelam miscarile. Nu prea reusesc sa fac o plecare lina din rampa, eliberez ambreiajul si pt o fractiune de secunda frana e inca blocata. In momentu care sistemu elibereaza frana o ia asa mai brusc din loc, aiurea. Stai sa vezi acum teoreticieni, ca eliberez ambreiajul prea repede, ca accelerez prea tare si d-alea.. Ii bine sa fie acolo pt o conducere mai usoara pt handicapati (femei si barbati sa nu fiu misogin) care nu stiu sa plece din rampa. Sigur sunt subiectiv, pe mine sistemu ma face sa ma simt ca am un handicap, ca trebuie sa fiu ajutat, am nevoie de o carja, pe altii ii face sa conduca mai relaxat si/sau corect si/sau sa nu fie handicapati. |
#20
Posted 27 March 2019 - 19:56
Asa se simte si la Renault/Dacia sistemul asta! Ca atunci cand ai uitat frana de mana trasa si incerci sa pleci de pe loc!
|
#21
Posted 27 March 2019 - 19:56
marcusdefeis, on 27 martie 2019 - 18:45, said: aha, stai vreo juma de ora asa la o coada si schimbi kitu dupa-aia te-ai gandit mult? Se uzeaza daca esti handicapat si ti masina pe loc in rampa din abreiaj. Sa mor io, parca sistemu asta exista de cand s-a inventat masina! Eheeee...multe kituri de ambreiaj s-au mai schimbat pana sa apara sistemu asta! Acum tin kiturile de ambreiaj pe viata !! Ma doare mintea |
#22
Posted 27 March 2019 - 20:09
xcit, on 27 martie 2019 - 19:36, said:
asta e o banuiala a ta presupun, nici macar nu ai motorase pe spate ai dreptate insa, eu am vorbit in general, pt ca titlul este general, insa masina din linkul de pe autovit e vizibil si in poze ca are frana de mana clasica, pe cablu, si nu la buton, electronica, de care ai vazut ca am vorbit eu |
#23
Posted 27 March 2019 - 20:19
alea sunt pentru frana de mana, or fi facut si jette cu frana de mana electronica, stiu ca passatul are, cand am luat eu masina nu era, dar ma rog, eu am explicat cum functioneaza hill hold-ul despre care era vorba, nu frana de mana
|
#24
Posted 27 March 2019 - 20:20
Octavian___, on 27 martie 2019 - 19:56, said:
Dar tu te-ai gandit mult? Si mai cativa p-aci care ziceti ca se uzeaza kitu de ambreiaj. Se uzeaza daca esti handicapat si ti masina pe loc in rampa din abreiaj. pai nu spunea gigel tocmai ca el tine masina pe loc in rampa din ambreiaj? ca e mare scula & shit? mai lipsea sa ne spuna ca deschide portiera si tine masina franata in rampa cu scula ca-n bancu cu magaru Edited by marcusdefeis, 27 March 2019 - 20:27. |
#25
Posted 27 March 2019 - 20:28
MembruAnonim, on 27 martie 2019 - 18:04, said:
Cand te afli in rampa si ai oprit (din diverse motive), pana sa pornesti din nou, franele raman blocate. Motivul: sa nu iti plece masina si sa il lovesti pe ala care sta in curul tau (am vazut o gramada care stau fix in curul tau in loc sa pastreze macar acolo 1m distanta. ....... |
#26
Posted 27 March 2019 - 22:24
Octavian___, on 27 martie 2019 - 19:51, said:
Nu prea reusesc sa fac o plecare lina din rampa, eliberez ambreiajul si pt o fractiune de secunda frana e inca blocata. In momentu care sistemu elibereaza frana o ia asa mai brusc din loc, aiurea. La Ford confirm că e foarte ciudată senzația. La fel de ciudată era și pe VW Polo 2010 pe care am făcut școala. În schimb pe Kia nu se simte deloc vreo forțare, sistemul eliberând presiunea imediat ce ridici un pic ambreiajul, înainte să simți cuplul la roată. Dacă ridici ambreiajul prea lent, mașina chiar tinde să alunece în spate, dar dacă îl ridici normal, pleci și fără să aluneci, și fără să te bruscheze. Fiecare implementare are avantaje și dezavantaje. Una e mai brutală, dar se asigură că nu aluneci nici 1mm înapoi, alta e mai fină, dar uneori îți dă senzația că te scapă la vale. Fiecare cu gusturile lui. |
#27
Posted 27 March 2019 - 23:27
xcit, on 27 martie 2019 - 20:19, said:
alea sunt pentru frana de mana, or fi facut si jette cu frana de mana electronica, stiu ca passatul are, cand am luat eu masina nu era, dar ma rog, eu am explicat cum functioneaza hill hold-ul despre care era vorba, nu frana de mana Si AutoHold-ul foloseste mult aceasta frana de mana electronica, daca te pasioneaza subiectul, atasez documentul cu descrierea detaliata. Sau poate ii foloseste initiatorului, care se pare ca vrea aceasta functie neaparat ABSul si presiunea hidraulica e folosita in primele 3 minute, apoi se trece pe frana de mana electro... de ex. Attached Files |
#28
Posted 28 March 2019 - 00:06
vldsnz97, on 27 martie 2019 - 17:49, said:
Intrebare: acest model are asistenta la plecarea in rampa? https://www.autovit....&id_at=15902698 Vanzatorul mi-a zis prin mesaj ca da, dar pe niciun site de specificatii nu spune ca ar avea |
|
#29
Posted 28 March 2019 - 04:42
asta cu pozitia pe stanga a hill holdului vrea sa fie ceva retro stil frana de frana la mertzache
lipseste pedala aditionala Edited by marcusdefeis, 28 March 2019 - 04:50. |
#30
Posted 28 March 2019 - 06:32
#31
Posted 28 March 2019 - 06:49
xcit, on 27 martie 2019 - 19:36, said: asta e o banuiala a ta presupun, nici macar nu ai motorase pe spate, chestia o face pompa de abs, iti mai tine 3-4 sec frana pe toate rotile atunci cand stai in rampa, daca iei piciorul de pe frana pompa mai tine circa 3-4 sec dupa care elibereaza presiunea din etriere, cauta dupa hill hold control ca sa intelegi ce e ala. Eu nu am avut la Jetta mea fiind din 2008, neavand nici esp, pompa originala avea doar asr, dar schimband pompa cu alta cu esp am castigat si hhc |
#32
Posted 28 March 2019 - 07:12
pai ce face si in cazul esp-ului, tine rotile blocate, am scris mai sus, daca chiar vrei sa stii e documentatie cata vrei pe net ma rog, modulul abs, poate asa te simti mai bine
Edited by xcit, 28 March 2019 - 07:13. |
#33
Posted 28 March 2019 - 08:24
xcit, on 28 martie 2019 - 07:12, said:
pai ce face si in cazul esp-ului, tine rotile blocate, am scris mai sus, daca chiar vrei sa stii e documentatie cata vrei pe net ma rog, modulul abs, poate asa te simti mai bine http://www.oemepc.co.../4402887/lang/v vldsnz97, on 27 martie 2019 - 17:49, said:
Vanzatorul mi-a zis prin mesaj ca da, dar pe niciun site de specificatii nu spune ca ar avea |
|
#34
Posted 28 March 2019 - 08:43
#35
Posted 28 March 2019 - 08:51
#36
Posted 28 March 2019 - 09:34
Octavian___, on 27 martie 2019 - 19:51, said:
E pt prosti (ca mine ) . Am la masina (si frana de mana si sistemu asta) "hill assist" ii zice la Ford in bord, dar il tin dezactivat. E bun poate pt inclinatii mari, dar pe unde circul eu ma face sa ma simt handicapat, parca ma ajuta instructoru din dreapta sa plec de pe loc si nu ne corelam miscarile. Nu prea reusesc sa fac o plecare lina din rampa, eliberez ambreiajul si pt o fractiune de secunda frana e inca blocata. In momentu care sistemu elibereaza frana o ia asa mai brusc din loc, aiurea. Stai sa vezi acum teoreticieni, ca eliberez ambreiajul prea repede, ca accelerez prea tare si d-alea.. Ii bine sa fie acolo pt o conducere mai usoara pt handicapati (femei si barbati sa nu fiu misogin) care nu stiu sa plece din rampa. Sigur sunt subiectiv, pe mine sistemu ma face sa ma simt ca am un handicap, ca trebuie sa fiu ajutat, am nevoie de o carja, pe altii ii face sa conduca mai relaxat si/sau corect si/sau sa nu fie handicapati. Asta este afirmatia zilei! C'mon, mai sunteti multi de-astia?! Unbrutuse, HSA-ul se bazeaza pe computerul si pompa de ABS si unul sau mai multi senzori de inclinare, si determina sistemul sa tina frana "calcata" o perioada scurta de timp (de obicei in jurul a 3 secunde) atunci cand simte ca masina se afla "in rampa". Functioneaza incepand cu valori relativ mici ale inclinarii, poate fi activa in ambele sensuri de mers (in functie de model), si elibereaza automat franele atunci cand simte miscare in sensul "opus" franei (cel mai des la mers inainte, pentru ca asta e modul cel mai frecvent de utilizare). Majoritatea masinilor cu transmisie automata (cel putin cele ceva mai recente) au si aceasta facilitate (din diverse motive obiective si subiective), insa a inceput sa fie prezenta din ce in ce mai des si pe modelele cu transmisie manuala, ca optiune sau chiar in standard de ceva vreme. Insa sa mor daca inteleg cum te poate incurca HSA-ul! PS: pun pariu ca "barbatii adevarati" nu au nevoie nici de ABS, ca ei franeaza mai bine cand sunt "liberi"! C'mon! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users