Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Din 2020, toate mașinile noi vor avea sistem de frânare automată în caz de urgență

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
,,Mașinile vor avea un nou sistem de frânare, în UE, din 2020. Vezi cum funcționează

Patruzeci de state, printre care și cele din Uniunea Europeană și Japonia au semnat un proiect ONU, care prevede ca, din 2020, toate autoturismele și autoutilitarele noi să aibă sistem de frânare automat, scrie Gandul.info.
Cel mai probabil, proiectul ar urma să fie aprobat în luna iunie și va deveni obligatoriu doar pentru mașinile noi, nu și pentru cele aflate deja în circulație.
”Mașinile vor fi echipate cu un senzor care va detecta vehiculele din față și pietonii și, în cazul în care sistemul sesizează că șoferul nu face nimic, îl va avertiza. Dacă conducătorul auto tot nu reacționează, mașina va frâna automat”, explică Jean Rodriguez, purtător de cuvânt ONU pentru Europa.
Sistemul se va activa la viteze de până la 60 de kilometri pe oră și este destinat zonei urbane. Totuși, oficialii susțin că controlul final va fi al șoferului.
În jur de 20 de milioane de mașini noi vor fi echipate în fiecare an cu sistemele automate de frânare, iar asta va reduce semnificativ numărul de accidente și de victime. Se estimează o reducere a accidentelor de 37-40% și asta ar duce la salvarea multor vieți.
”Ne-am uitat pe cifrele din Uniunea Europeană - și vorbesc de UE, pentru că a sprijinit acest proiect de lege. Ei bine, doar în UE, în 2016, au murit în accidente urbane 9.500 de oameni”, spune Rodriguez.''
https://www.promotor...RDPUdlwxoSAAQJE

O masura binevenita care ar fi trebui combinata cu un pilot automat adaptiv care pe autostrazi ar evita producerea unor tamponari, inclusiv in lant.

#2
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005
Pentru Romania ar trebui sa puna senzor si pentru gropi. Binenteles ca nu pentru toate, ca n-ar mai merge de loc, pentru alea mai adanci si mai late.

#3
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,838
  • Înscris: 13.07.2011
am si eu un sistem de genul asta Active City Stop se numeste. L-am testat in garaj si odata merge, odata nu. Sunt curios cat de sigur o sa fie un astfel de sistem tinand cont ca precizia sistemului este influentata de multe detalii (cum ar fi ploaia, zapada).

#4
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postdanyel61, on 20 februarie 2019 - 12:52, said:

Pentru Romania ar trebui sa puna senzor si pentru gropi.
S-a facut, altcevaPosted Image ?

Edited by cata, 20 February 2019 - 12:54.


#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

View Postmax_01, on 20 februarie 2019 - 12:48, said:

,,Maşinile vor avea un nou sistem de frânare, în UE, din 2020. Vezi cum funcţionează

Patruzeci de state, printre care şi cele din Uniunea Europeană şi Japonia au semnat un proiect ONU, care prevede ca, din 2020, toate autoturismele şi autoutilitarele noi să aibă sistem de frânare automat, scrie Gandul.info.
Cel mai probabil, proiectul ar urma să fie aprobat în luna iunie şi va deveni obligatoriu doar pentru maşinile noi, nu şi pentru cele aflate deja în circulaţie.
”Maşinile vor fi echipate cu un senzor care va detecta vehiculele din faţă şi pietonii şi, în cazul în care sistemul sesizează că şoferul nu face nimic, îl va avertiza. Dacă conducătorul auto tot nu reacţionează, maşina va frâna automat”, explică Jean Rodriguez, purtător de cuvânt ONU pentru Europa.
Sistemul se va activa la viteze de până la 60 de kilometri pe oră şi este destinat zonei urbane. Totuşi, oficialii susţin că controlul final va fi al şoferului.
În jur de 20 de milioane de maşini noi vor fi echipate în fiecare an cu sistemele automate de frânare, iar asta va reduce semnificativ numărul de accidente şi de victime. Se estimează o reducere a accidentelor de 37-40% şi asta ar duce la salvarea multor vieţi.
”Ne-am uitat pe cifrele din Uniunea Europeană - şi vorbesc de UE, pentru că a sprijinit acest proiect de lege. Ei bine, doar în UE, în 2016, au murit în accidente urbane 9.500 de oameni”, spune Rodriguez.''
https://www.promotor...RDPUdlwxoSAAQJE

O masura binevenita care ar fi trebui combinata cu un pilot automat adaptiv care pe autostrazi ar evita producerea unor tamponari, inclusiv in lant.
Este fix pix. Majoritatea accidentelor mortale au loc la viteze mari din varii motive.
Plus ca ce faci daca stai la semafor pe doua benzi bara la bara. Sistemul ala o sa te frece la cap ca esti la 20 de cm de ala din fata ta si ca ala din spatele tau e la 20 de cm de tine si ca e unul in lateral la jumate de metru de tine care (desi e paralel cu tine) parca vrea sa intre in tine.
Nu stiu cat de mult va tine treaba asta.
Din ce stiu primi care au implementat treaba asta au fost cel de la Volvo

Edited by tehnics, 20 February 2019 - 12:55.


#6
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
cum e la noi, sa vezi cand o sa-ti traca un caine sau o gasca prin fata masinii.

#7
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005

View Postcata, on 20 februarie 2019 - 12:53, said:


Sa NU franeze la pesedei, dimpotriva, sa accelereze.

#8
unknown_35

unknown_35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 20.05.2013

View Posttehnics, on 20 februarie 2019 - 12:54, said:

Este fix pix. Majoritatea accidentelor mortale au loc la viteze mari din varii motive.
Plus ca ce faci daca stai la semafor pe doua benzi bara la bara. Sistemul ala o sa te frece la cap ca esti la 20 de cm de ala din fata ta si ca ala din spatele tau e la 20 de cm de tine si ca e unul in lateral la jumate de metru de tine care (desi e paralel cu tine) parca vrea sa intre in tine.
Nu stiu cat de mult va tine treaba asta.
Din ce stiu primi care au implementat treaba asta au fost cel de la Volvo

Eu am asa ceva pe Toyota Corolla ( safety sense 1, noile Corolla  vin cu Safety sense 2, care vede si biciclisti si pietoni) .

Referitor la afirmatia ta, ca bipaie cand opresti la semafor, nu e adevarat. Sistemul se activeaza doar daca tu cresti viteza cand masina din fata incetineste. Mie mi s-a activat de 2 ori, dar doar a bipait, nu a pus frana. Personal il consider util.

#9
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postdanyel61, on 20 februarie 2019 - 12:52, said:

Pentru Romania ar trebui sa puna senzor si pentru gropi. Binenteles ca nu pentru toate, ca n-ar mai merge de loc, pentru alea mai adanci si mai late.

Pentru Romania trebuie sa puna senzor de "lipsa autostrazi si drumuri express" si sa nu porneasca mansina deloc daca nu exista.

La fel la vot, un senzor de stampila care, daca detecteaza escroci politici care n-au facut autostrazi, pe buletinul de vot, cerneala sa nu se poata imprima pe buletin.

Edited by rosix, 20 February 2019 - 13:06.


#10
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005

View Postrosix, on 20 februarie 2019 - 13:05, said:


Pentru Romania trebuie sa puna senzor de "lipsa autostrazi si drumuri express" si sa nu porneasca mansina deloc daca nu exista.

Sa speram ca nu le creste prea mult IA la masini, ca in curand vor refuza sa se mai lase importate in Romania.

#11
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,923
  • Înscris: 25.06.2007

View Posttehnics, on 20 februarie 2019 - 12:54, said:

Plus ca ce faci daca stai la semafor pe doua benzi bara la bara. Sistemul ala o sa te frece la cap ca esti la 20 de cm de ala din fata ta si ca ala din spatele tau e la 20 de cm de tine si ca e unul in lateral la jumate de metru de tine care (desi e paralel cu tine) parca vrea sa intre in tine.
Nu stiu cat de mult va tine treaba asta.
Din ce stiu primi care au implementat treaba asta au fost cel de la Volvo
Da, am si eu la al meu.
Se activeaza in mers, cand e pericol de tamponare, insa nu si cand stai pe loc sau te deplasezi foarte incet (de ex. in garaj, sau bara in bara).

#12
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008

View Postdanyel61, on 20 februarie 2019 - 12:59, said:


Sa NU franeze la pesedei, dimpotriva, sa accelereze.
"da-i inainte, da-i inapoi, da-i inainte, da-i inapoi...."
ca-n bancu cu funar si unguru....

#13
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,838
  • Înscris: 13.07.2011
sistemul oricum functioneaza la viteze 15-50km/h aproximativ. Prima oara avertizeaza, daca soferul franeaza se dezactiveaza, daca soferul nu reactioneaza incepe sa franeze singur, iar dupa nici o reactie a soferului franeaza total.

Cu siguranta ca acest sistem este mai mult implementat pentru siguranta pietonilor, din ce am inteles accidentele cu pietoni cresc pe an ce trece si odata cu ele si decesele.
Intre doua masini la o viteza de 50km/h nu prea exista decese.

#14
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postbusiness11, on 20 februarie 2019 - 13:12, said:

sistemul oricum functioneaza la viteze 15-50km/h aproximativ.
A ajuns pana la 140km/h, daca nu 180km/h

#15
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005

View Postbusiness11, on 20 februarie 2019 - 12:53, said:

am si eu un sistem de genul asta Active City Stop se numeste. L-am testat in garaj si odata merge, odata nu. Sunt curios cat de sigur o sa fie un astfel de sistem tinand cont ca precizia sistemului este influentata de multe detalii (cum ar fi ploaia, zapada).
Sistemul tau (am fix la fel) este dezvoltat acum 8-9 ani deci or mai fi evoluat lucrurile. Plus ca am observat ca reactioneaza mai bine cand exista chestii gen stopuri sau ceva reflectorizant. Dar ai dreptate da rateuri insa nu este un sistem autonom ci doar de asistenta. Sincer de vreo 4-5 ori mi-a franat foarte bine evitand trosneli.

#16
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Posttehnics, on 20 februarie 2019 - 12:54, said:

Este fix pix.
nu este fix pix, articolul explica ca in accidente urbane, la viteze mici, au murit 95000 persoane in 2016

#17
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,531
  • Înscris: 30.08.2017
Am pe masina asa ceva (Mazda 6)...sa vezi ce fun e cand se defecteaza si iti franeaza singura cand esti doar tu pe sosea. Partea trista e ca nici cod de eroare nu lasa in urma. Mi s-a intamplat de doua ori in Bucuresti, din fericire nu era nimeni in spatele meu. Altfel, o decizie buna daca se asigura ca sistemul este implementat ireprosabil.

#18
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postunbrutus, on 20 februarie 2019 - 13:28, said:

nu este fix pix, articolul explica ca in accidente urbane, la viteze mici, au murit 95000 persoane in 2016


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate