Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
130 Km/h la romani
Last Updated: Aug 21 2019 10:45, Started by
Ahasverus
, Jan 14 2019 07:35
·
0
#1837
Posted 17 May 2019 - 11:29
PSC, on 16 mai 2019 - 10:22, said:
...Mulţi, care habar n-au că sunt maşini care prind viteza asta (130) fără să-ţi dai seama. ... subscriu! mai demult, un astra h cu 120 CP, 6 viteze, nouă - NUMAI dacă rezemai piciorul pe accelerație (într-a 6-a) treceai de 130... (și a fost al drakului de greu să trec prin austria cu 120..., EFECTIV te durea mușchiul țurloiului datorită faptului de mai sus) (de atunci mi-am propus ca următoarele mașini să aibă neapărat cruise-control) PSC, on 17 mai 2019 - 11:24, said:
... Cică în momentul în care piloţii ştiu că nu se mai poate face nimic şi că ... ăăă... acea perioadă de suspans totuși e mai lungă (începe cu trepidația, apoi s-ar putea să vezi motorul în flăcări, apoi majoretele strigă că așa-i normal în această perioadă a anului , între timp turnul de control îi spune comandantului de zbor Tatăl Nostru, ȘI ABIA apoi adormi ) decât perioada în care zbori de pe șosea înspre neant cu mașina! |
#1838
Posted 17 May 2019 - 11:41
Păi da, acolo merge.
Dar la noi n-ai timp să conduci cu pilot automat: mai o căruţă, mai un camion care ar trebui să stea într-un muzeu în loc să circule, mai un microbuz care opreşte să ia pe cineva fără să semnalizeze... ro_explorer, on 16 mai 2019 - 10:36, said: Germania se lupta intern pentru a introduce limita generica de 130Km/h pe toate autostrazile: https://www.thelocal...rmanys-autobahn The Local.de said: It comes after the federal government earlier this year strictly rejected a general speed limit on the country's Autobahn, where there is famously no speed restrictions in some parts. But the Greens are arguing that limiting speed will make the roads safer and help slow climate change. Edited by PSC, 17 May 2019 - 11:59. |
#1839
Posted 17 May 2019 - 11:43
#1841
Posted 03 June 2019 - 13:33
Tyby, on 09 mai 2019 - 17:01, said:
BTW: tocmai am fost anuntat ca am primit la birou (masinile le am pe firma) o notificare de depasire viteza (147 km/h), camera fixa pe A2, la km 139 (zona Fetesti). In 3 aprilie parca. O sa aflu maine mai multe, dar se pare ca a inceput distractia. Pe scurt: am trimis tidula pe email catre Politia Romana cu mine ca si "autor" al "faptei". Astazi la birou a fost identificata copie a procesului verbal in care scrie cam asa: Quote
JE a condus auto Ford cu Nr. GL03RET pe A2, catre Constanta, fiind inregistrat si filmat de aparatul radar cinemometru (cred?!) tip pistol laser TRUCAM seria #C004177, cu viteza de 147 km/h Puncte amenda: AVERTISMENT Puncte penalizare: 2 So ... nu sunt camere fixe (inca!) pe A2. PS: am scapat ieftin, imi pare rau de puncte ca nu aveam niciunul de ceva ani ... Edited by Tyby, 03 June 2019 - 13:33. |
#1842
Posted 03 June 2019 - 20:31
#1843
Posted 06 June 2019 - 07:37
PSC, on 17 mai 2019 - 11:41, said:
ci educaţia şi înăsprirea sancţiunilor. Romania Cei care vor fi prinși de poliție în timp ce folosesc telefonul mobil riscă să rămână fără permisul de conducere o lună, pot fi sancționați cu 9-20 de puncte și vor plăti o amendă cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei. Germania cam 100 euro. Ghici pe cine-i vezi cu telefoanele la ureche tot timpul? |
#1844
Posted 06 June 2019 - 08:01
nu conteaza cat e amenda din moment ce nu e nimeni sa o dea.
|
#1845
Posted 06 June 2019 - 11:45
Păi tocmai asta e... la noi, Cei care vor fi prinși de poliție în timp ce folosesc telefonul mobil riscă să rămână fără permisul de conducere o lună [...]
La nemţi nu rişti nimic, chiar ţi se aplică sancţiunea. E chestie sigură. Odată ce ştii că ai călcat pe bec şi apoi vezi o maşină (nemţească, de regulă) pe care scrie POLIZEI, nu trebuie să cânţi "1, 2, Polizei" a lui Mo-Do, ci cântecul de lebădă al documentului roz sau al bugetului. La noi, cine nu riscă nu câştigă... Edited by PSC, 06 June 2019 - 11:49. |
#1846
Posted 06 June 2019 - 11:54
|
#1847
Posted 06 June 2019 - 11:59
Şi de infrastructură, aş spune.
Când ai infrastructură bună, care îţi permiţi să planifici o călătorie din A în B cu o marjă de eroare de câteva zeci de minute, numai nebun să fii ca să conduci aiurea. În schimb, în Românica noastră dăncilească, atunci când un drum de 20 de minute este parcurs în 60, trebuie să-ţi scoţi pârleala undeva... şi scapă cine poate... De acord, sunt mulţi şmecheri care conduc aiurea fiindcă aşa sunt ei setaţi; pe ăştia nu-i înveţi cu codul rutier, trebuie mai mult. Dar ceilalţi, care au vină doar fiindcă se află-n trafic, atunci când vor să recupereze timpul ce l-au pierdut unde nu se gândeau că-l vor pierde, cad de fraieri în plasa unor poliţişti care numai la prevenţie nu se gândesc. |
#1848
Posted 06 June 2019 - 12:15
Nu exista scuza pentru "condus aiurea" decat in capul celor care fac asta.
|
#1849
Posted 06 June 2019 - 17:28
ro_explorer, on 06 iunie 2019 - 11:54, said:
Nici aici in nord nu prea se ingramadesc politistii pe strada, si totusi nu se abuzeaza legile si regulamentele asa ca in Romania. E o problema de educatie, nu de legislatie. |
#1850
Posted 06 June 2019 - 21:56
#1851
Posted 07 June 2019 - 07:17
PSC, on 06 iunie 2019 - 11:59, said:
Şi de infrastructură, aş spune. Când ai infrastructură bună, care îţi permiţi să planifici o călătorie din A în B cu o marjă de eroare de câteva zeci de minute, numai nebun să fii ca să conduci aiurea. N-avem autostrăzi? Așa e, n-avem. Și ce am făcut noi să avem autostrăzi? Am cîrcotit pe Softpedia. N-am zărit niciun îndemn la manifestație cînd a ieșit la iveală că Bechtel a primit 2 miliarde pentru 50 km de autostradă. Nici cînd guvernele promiteau mii de kilometri care s-au evaporat imediat după înscăunarea miniștrilor. Așa că dragă PSC, fii te rog amabil și circulă legal pe drumurile pe care le avem. Pentru că avem fix ce merităm. |
|
#1852
Posted 07 June 2019 - 07:36
#1853
Posted 07 June 2019 - 17:33
ro_explorer, on 06 iunie 2019 - 11:54, said:
Nici aici in nord nu prea se ingramadesc politistii pe strada, si totusi nu se abuzeaza legile si regulamentele asa ca in Romania. E o problema de educatie, nu de legislatie. Corect! _-livio-_, on 06 iunie 2019 - 17:28, said:
de acord, dar in ro educatia se poate face doar cu parul (amenzi), orice altceva e timp pierdut. Corect si asta, si asa s-a facut peste tot. La noi parul nu exista / nu este suficient de lung si de gros. Poza este una, realitatea este alta. radunic, on 07 iunie 2019 - 07:17, said:
Bullshit! Asta e o scuză de tipul dacă ăla face prostii, atunci am și eu voie să fac prostii. Adică nu e o scuză, e doar un pretext. N-avem autostrăzi? Așa e, n-avem. Și ce am făcut noi să avem autostrăzi? Am cîrcotit pe Softpedia. N-am zărit niciun îndemn la manifestație cînd a ieșit la iveală că Bechtel a primit 2 miliarde pentru 50 km de autostradă. Nici cînd guvernele promiteau mii de kilometri care s-au evaporat imediat după înscăunarea miniștrilor. Așa că dragă PSC, fii te rog amabil și circulă legal pe drumurile pe care le avem. Pentru că avem fix ce merităm. Si aici foarte corect. Sunt dupa un drum de Slovenia, 2.650 km in 31.5 ore pe bordul masinii (condus aproximativ 18 + 2 + 6 + 8 ore): plecat marti dimineata la 7 din Bucuresti, la 16:00 in granita la Nadlac (unde am pierdut aiurea o ora din motive de combustibil, combinat cu lipsa curent in Nadlac), ajuns la 00:00 (01:00 RO) la hotel, muncit miercuri pana la 18:00, mancat ceva, condus apoi pana la Belgrad (01:00), plecat apoi pe la 8:00 din Belgrad si intrat in Bucuresti la 17:00. In RO am mers cum am putut, in general sub legal (e suficient sa spun Dealu Negru, Valea Oltului, gluma de Deva-Lugoj), pe autostrazi (putine, alea care sunt) am mers legal, ca n-am simtit nevoia de mai mult. Dar tot am facut 650 km in 9 ore (8 pe drum, plus o ora castigata prin Arad, cu Evergreenu'). Medie de 80 km/h. In afara (HU si SLO) am reusit sa fac 750 km in alte 8 ore, insa asta in conditiile in care am stationat de cateva ori pentru motorina, necesitati, masa etc, nu mai zic de coada de la Budapesta, si ocolul prin nordul orasului. In realitate am facut 700 km in vreo 6 ore de condus efectiv. Medie de 115 km/h. Diferenta nu pare mare, "doar" 20-25 km/h. Insa - la un astfel de drum - la fiecare 100 km mai pierzi cate 15 minute. La 600 km ... o ora si jumatate. 3 ore pierdute, dus intors, aiurea, din viata mea. La intoarcere am facut 600 km, pana la Belgrad, in 5 ore. De la Belgrad pana acasa am facut alti 600 km in 8 ore. 250 km in 3 ore in Serbia, 350 km in 5 ore in RO. Iar in Serbia am mers - partial - pe niste drumuri ... ciudate, dupa ce am iesit de pe autostrada (ca sa va faceti o idee, pe o portiune de 6.9 km am recuperat, pe Waze, 15 minute. In total - 50 minute recuperate pe waze de la iesirea de pe autostrada pana in vama, la Portile de Fier. Inca 3 ore f****e din viata, aiurea. Sa zic ca de la Drobeta la Craiova sunt 120 km, si cel putin jumatate au restrictie de maxim 70 km/h, si prin localitati, si pe-afara?! :angryface: Cand faci 300 km / luna, drumurile si marlania te afecteaza intr-o masura ceva mai mica. Dar cand faci 3.000 km pe saptamana ... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users