Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Casa P structura metalica (Ungheni,Mures)
Last Updated: Jan 27 2020 08:46, Started by
Gybernat91
, Jan 03 2019 18:42
·
0
#74
Posted 06 January 2019 - 19:49
#75
Posted 06 January 2019 - 20:22
danwd, on 06 ianuarie 2019 - 11:27, said:
Eu cea mai mare problema o vad in pozitionarea spatiului tehnic in spatele foliei bariera de vapori ! Din ce stiu eu foliile bariera de vapori au permisibilitate la vapori diferita si din ce tin minte cei de la Delta au folia cu permisibilitatea cea mai mare, cel putin din cea ce am folosit eu,si ei zic ca nu este nevoie de spatiu ''de stocare'' a vaporilor inaintea foliei adica rigipsul se poate monta direct pe folie. In cele mai multe cazuri in special la folia de aluminiu se recomanda in lasarea unui spatiu de minim 3 cm in fata foliei pentru evitarea umezirii rigipsului. Ne apropiem incet, incet de motivul pentru care am intrebat, pe fiecare in parte, cum arata folia / membrana. Exista mai multe metode constructive. Una, despre care intuiesc ca ar fi vorba si aici, este cea in care se pune bariera de vapori pe partea "calda". Cu alte cuvinte, aerul cald si umed din incapere nu are voie sa patrunda mai departe de spatele gispcartonului. Principiul este acela ca bariera de vapori impiedica oirce fir de aer sa patrunda mai departe, in interiorul stratului de vata. Este o inchidere etansa care tine vaporii de apa in incinta. In cazul in care combinatia temperatura exterioara + temperatura interioara + umiditatea relativa interioara duc la formarea punctului de roua la interior, condensul ramane in interiorul incintei si, ca urmare, se va usca in timp. In cazul unei locuinte bine izolate este vorba despre cantitati infime de condens si despre cicluri de umezire-uscare anuale. Gipscartonul se monteaza cu acel luft la baza, luft care permite aerului sa intre in spatele rigipsului si sa elibereze vaporii de apa ce s-or fi strecurat acolo, fortand o miscare ascendenta a acestora. Toate aceste fenomene sunt la nivel molecular, ca sa zic asa ... Repet, important este ca acest aer, incarcat cu vapori de apa, sa nu patrunda in stratul de vata de sticla. De aceea se foloseste folia etansa, din plastic. Acoperirea cu aluminiu are roul - inca insuficient demonstrat - de a reflecta ladura la interior. S-a demonstrat ca functioneaza in cazul peretilor deschisi (basement-uri in care nu s-a mai pus nimic peste aceasta folie alumnizata) iar in cazul celor inchisi cu rigips e un fel de ... nu stim dac ajuta dar nici de stricat nu strica. Deci: bariera de vapori nu permite aerului sa treaca in stratul de vata. Uscarea se face la interior. Si este foarte important ca etanseitatea sa se pastreze in zona dozelor, comutatoarelor, etc. - dupa cum am mai zis. Rigipsul se poate monta direct peste bariera de vapori, sau cu un spatiu; asta tine - mai mult decat orice - de preferintele constructive si de utilitatea acelui spatiu. Aceasta este varianta pe care am folosit-o eu, in cazul constructiei anexe. Spatiul dintre folie si vata izolatoare este mult mai important si este - zic eu - obligatoriu in cazul fatadelor neventilate sau foarte slab ventilate, precum cele imbracate in polistiren. In cazul nefericit dar inevitabil in care un fir de aer se va strecura, dinspre exterior, in stratul de vata ... aceasta nu trebuie sa fie lipita de folie. Structura izloatiei din vata ii permite sa retina o cantitate de apa pe fire. Condensul acesta se va evapora odata ce temperaturile la exterior cresc, vara (din nou, e vorba despre cicluri anuale). Cu alte cuvinte, odata intrat, aerul acela isi va gasi o cale spre afara. De aceea e bine ca, din start, sa se prevada, puncte de venitlare a fatadei. Daca vata este in contact cu folia, tensiunea superficiala a apei generate de condens o va "lipi" pe folie, astfel incat se reduce sansa de a fi evaporata, vara. Dupa un numar de cicluri anuale se paote strange, progresiv, umezeala s.a.m.d. Despre perioada de vara, in cazul in care este si aer conditionat ... alta data. Varianta a doua este cea in care se foloseste folie anti-condens, folie care permite vaporilor sa treaca in stratul de vata, cu conditia ca acesta sa fie ventilat. Aceasta este varianta pe care am folosit-o in cazul casei din canepa. Betonul de canepa are un rol important in echilibrarea umiditatii la interior, dar nu am vrut sa-l "coplesesc" cu toata cantitatea posibila. Am folosit folie anti-condens Bilka iar stratul de vata este ventilat. |
#76
Posted 06 January 2019 - 21:18
Foarte educativa informatia oferita de DIY! Multumesc! Doua lucruri nu imi dau pace si anume:
- cum fixez cat mai bine si ermetic bariera pe structura metalica? - la dozele de aparataj nu vad nici o solutie eleganta de strapungere si ermetizare, ma refer la faptul ca este greu sa mai ermetizezi folia dupa ce pui doza pe rigips si incerci sa-l montezi pe structura. Am vazut la americani ca ei monteaza dozele(patrate) pe structura si apoi ermetizeaza bine zona. La noi nu am vazut asa ceva si ma tot gandesc cum sa fac? Edited by Gybernat91, 06 January 2019 - 21:18. |
#77
Posted 07 January 2019 - 15:07
Nu stiu cum vei face tu izolatia dar instalatia electrica ,implicit dozele se monteaza dupa ce este montata folia fara sa o afecteze,pentru ca peste folie si cabluri se pune un burete pt antifonare,deci va ramane spatiu pt montarea dozelor.
|
#78
Posted 07 January 2019 - 16:13
anaki, on 07 ianuarie 2019 - 15:07, said:
Nu stiu cum vei face tu izolatia dar instalatia electrica ,implicit dozele se monteaza dupa ce este montata folia fara sa o afecteze,pentru ca peste folie si cabluri se pune un burete pt antifonare,deci va ramane spatiu pt montarea dozelor. Poate ne spune Iladi cum au facut la el! |
#79
Posted 07 January 2019 - 16:27
The bad way
Folia a fost prinsa cu banda dublu adeziva. Destul de bine as zice, dar in unele locuri a fost strapunsa cand au fost montate dozele. Asta e. Sper ca nu e foarte grav. Daca e, o sa-i dau foc si o sa-mi pun cenusa in cap. |
#80
Posted 07 January 2019 - 16:32
Exista burete,vata de acest tip,si la toate casele din lemn si metalice aceasta este ordinea corecta.
|
#81
Posted 07 January 2019 - 16:37
Acu, la mine e cam tarziu* dar poate ii explici mai pe indelete colegului.
*chiar asa, cand am facut eu casa nu v-ati prea inghesuit la discutii d-astea |
#82
Posted 07 January 2019 - 18:00
anaki, on 07 ianuarie 2019 - 15:07, said:
Nu stiu cum vei face tu izolatia dar instalatia electrica ,implicit dozele se monteaza dupa ce este montata folia fara sa o afecteze,pentru ca peste folie si cabluri se pune un burete pt antifonare,deci va ramane spatiu pt montarea dozelor. Nu inteleg ... nici cum vine ... nici ce legatura are una cu alta ... |
|
#83
Posted 07 January 2019 - 18:11
Astept si eu un raspuns mai detaliat. Pana la urma am facut o cautare pentru acel burete si daca nu gresesc acel burete se pune pe lemn/metal inainte de a prinde placile de gipscarton! In afara de acel burete mai exista si ceva acoustical sealant, cu care se poate lipi bariera de vapor si are rol si de un fel de antivibrare pentru reducerea propagari sunetului prin vibrarea placilor!
|
#84
Posted 07 January 2019 - 18:29
Gybernat91, on 06 ianuarie 2019 - 21:18, said: [...] Am vazut la americani ca ei monteaza dozele(patrate) pe structura si apoi ermetizeaza bine zona. La noi nu am vazut asa ceva si ma tot gandesc cum sa fac? Corect! Dozele se monteaza pe structura de rezistenta, nu pe rigips. In spatele dozelor se pun cutiile de protectie, cele care vor fi lipite cu banda adeziva de folie, pentru integritatea entansarii. Unii pun silicon flexibil anti-foc (dintr-acela, care nu se intareste in timp) pe toata fata exterioara a dozei, inainte de a o introduce in protectia de plastic. Poate ca asta este o idee si mai buna intr-un sistem cu curent 220V in loc de 110V. Ideea de baza este ca, in spatele cablurilor sau ce mai ai acolo, in perete, etansarea sa fie continua. Gybernat91, on 07 ianuarie 2019 - 18:11, said:
Astept si eu un raspuns mai detaliat. Pana la urma am facut o cautare pentru acel burete si daca nu gresesc acel burete se pune pe lemn/metal inainte de a prinde placile de gipscarton! In afara de acel burete mai exista si ceva acoustical sealant, cu care se poate lipi bariera de vapor si are rol si de un fel de antivibrare pentru reducerea propagari sunetului prin vibrarea placilor! Acel acoustical sealant ... la fel ... are alt rol. Ambele se folosesc pentru reducerea transmiterii zgomotului dintr-o camera in alta prin golurile de constructie. Pentru o mai buna sistematizare a instalatiilor electrice, pe continentul nord american (ca de aici a pornit povestea), prizele din camere adiacente pot fi montate spate-n spate. Asta genereaza o problema in cazul peretilor de partitie care, in general, sub subtiri. Este motivul pentru care se pune acel neopren / silicon in spatele dozei. Eficienta reducerii transmiterii vibratiilor tine de altele, fiindca este alta poveste. Ca idee, da o cautare resilient channel. Este vorba despre o imbinare "elastica" in care profilul de aluminiu este prins numai pe o latura de structura cladirii; asta-i permite sa se deplaseze independent de "sursa" vibratiilor. Dupa parerea mea, este o cheltuiala inutila intr-o casa. Attached FilesEdited by DIY, 07 January 2019 - 18:30. |
#85
Posted 07 January 2019 - 18:31
eu nu inteleg unde este problema.
in normativ scrie ca nu se pun instalatii pe peretii exteriori, sau ma rog se evita pe cat posibil. Edited by arg, 07 January 2019 - 18:31. |
#86
Posted 07 January 2019 - 18:33
Si cum luminezi casa pe exterior? Tragi prin sapa de peste etaj sau prin pod. Corect. Dar daca ai P+1 si uiti?
|
#87
Posted 07 January 2019 - 18:36
una e sa tragi un fir alta e sa pui o doza de aparataj pe interiorul peretelui exterior.
Edited by arg, 07 January 2019 - 18:37. |
|
#88
Posted 07 January 2019 - 18:39
Pai poti pune aparente, sub termoizolatie,fara sa afectezi structura. Care e problema in acest caz?
|
#89
Posted 07 January 2019 - 18:57
bobitzaaa, on 07 ianuarie 2019 - 18:39, said:
Pai poti pune aparente, sub termoizolatie,fara sa afectezi structura. Care e problema in acest caz? Edited by Gybernat91, 07 January 2019 - 18:57. |
#90
Posted 07 January 2019 - 20:46
DIY, on 07 ianuarie 2019 - 18:00, said:
Nu inteleg ... nici cum vine ... nici ce legatura are una cu alta ... Uite ce scrie la normativ,e valabil si aici: 7.20.12. Atunci când instalaia electric este înglobat în interiorul elementelor de construcie, se recomand ca circuitele s se monteze între placa dinspre interior a peretelui i bariera de vapori, iar unde bariera de vapori este integrat în placa dinspre interior a peretelui, între acesta i izolaie. 7.20.13. În situaia în care apar deteriorri ale barierei de vapori în timpul execuiei distribuiei, acestea trebuie remediate asigurând continuitatea i etaneitatea barierei de vapori. 7.20.14. Pozarea tuburilor i a dozelor se face înainte de montarea materialului fonoizolant. Edited by anaki, 07 January 2019 - 21:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users