Motoarele cu 3 clilindri
#20
Posted 13 December 2018 - 20:21
kalu4u, on 13 decembrie 2018 - 18:09, said:
In ultimii 10 ani tot apar masini cu motoare cu 3 cilindri de 1.0 si care scot 100-130 cp. Inainte un motor cu 4 cilindri de 1.4-1.8 scotea 90-110 cp. Mi se pare ceva dubios aici. Tehnologia nu are cum sa evolueze atat in 5-10 ani si cred ca defapt se fac anumite sacrificii. Adica se forteaza motorul ca sa se obtina consum mic si putere mare. Deci ei defapt sacrifica fiabilitatea motorului si el va ceda mult mai repede decat motoarele vechi Am avut mai demult aceeași motorizare 1.4 benzină dar 16 supape și avea 90 cp. Acum mai pune o turbină pe acolo și deja ai rămas cu gura căscată la modul că a trebuit să deschizi un topic. Asta ca să știe toată lumea de pe forum cât de mult înțelegi tu din industria auto. |
#22
Posted 13 December 2018 - 21:12
XL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:
intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat! Lasa-ma cu povestile cu prietenu, marele mecanic dorel care stie ca motoarele de 1 litru sunt proaste... m-am lamurit cu mecanicii astia schimbatori de ulei si placute. Ce repara la ele ? Becurile arse ? |
#23
Posted 13 December 2018 - 21:21
#24
Posted 13 December 2018 - 21:34
TruculMagic, on 13 decembrie 2018 - 21:12, said:
Ce repara la ele ? Becurile arse ? In UK reparatia motorului pentru a fi adus la standarde costa in jur de 3500Eu cu piese originale, motorul consuma extrem de mult fata de cat e dat in carte ... Edited by ldpe, 13 December 2018 - 21:40. |
#25
Posted 13 December 2018 - 21:36
ericmario, on 13 decembrie 2018 - 21:21, said:
Cazul tău e cronic. Nope, e un Opel Corsa 1.4i 1996, care are TUF făcut aici, la nemți, valabil până în Feb 2020. Aveti dreptate, am gresit, 1410 are 65Cp ... Am dorit sa relevez comicul situatiei, doar... in nici un caz sa va jignesc! Edited by Ion_Bumbu, 13 December 2018 - 21:38. |
#26
Posted 13 December 2018 - 22:10
puterea la motoarele actuale pe benzina nu-i scoasa numai cu ajutorul turbinei, e vorba si de sistemul de injectie directa (in capul pistonului, ca la diesel) care si el e mai performant decat injectia indirecta (in galerii, multipunct sau monopunct).
|
#27
Posted 13 December 2018 - 22:13
Asa`i insa injectia directa genereaza la fel ca Dieselul...microparticule deci trebuie FAP, alta complicatie de care la ultimele motoare Otto incearca sa se scape.
Spun Otto si nu pe benzina ca unele merg pe alcool, Flex fuel, gaz... Edited by Ion_Bumbu, 13 December 2018 - 22:15. |
#28
Posted 13 December 2018 - 22:15
business11, on 13 decembrie 2018 - 18:16, said:
eu zic sa te apuci sa faci tu un motor nou din 2 cilindri... potentialul il ai. Fiat a zis ca se poate: Fiat TwinAir engine https://en.wikipedia..._TwinAir_engine |
|
#29
Posted 13 December 2018 - 23:16
kalu4u, on 13 decembrie 2018 - 18:09, said: Adica se forteaza motorul ca sa se obtina consum mic si putere mare. Deci ei defapt sacrifica fiabilitatea motorului si el va ceda mult mai repede decat motoarele vechi Deși de obicei dai cu bâta in baltă, la faza asta ai înțeles exact despre ce i vorba. Goana după profit și ecologismul de carton și de căcat au dus la crearea acestor motoare poreclite "ascuțitori". Niste jeguri bune de nimic. La 200 k km se casează mașina și cumperi alta. Ecologiștii aplaudă ca niste dobitoci pt că mașinile astea au emisii scăzute deși per total era mai puțin poluantă o mașină care ducea 600 k km decât 3 care duc câte 200 k. Proștii cu bune intenții sunt mai periculoși decât un geniu malefic.... |
#30
Posted 14 December 2018 - 07:16
XL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said: Mi de scuze. S-a bagat acolo un "n" in plus .... Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat! Ce zici de motoarele in 3 cilindri de la Renault, psa, VW, BMW, Mercedes, Kia etc? 😁 Toți inginerii sunt prosti... |
#31
Posted 14 December 2018 - 07:19
Turbina e secretul. Chiar ieri m-a pus dracu să conduc un diesel fără turbo Te rugai să prindă viteză. Valabil și la motoarele mici, pe benzină. Acum se adaugă și evoluția sistemelor de injecție și a altor subansambluri. A devenit banal să scoți o sută de cai dintr-un litru de cilindree.
Edited by caiuscorneliu, 14 December 2018 - 07:26. |
#32
Posted 14 December 2018 - 08:31
Doar turbina genereaza acea putere. Sistemele de injectie de inalta presiune genereaza precizia necesara POSIBILITATII de a obtine consumuri mai mici in anumite regimuri de functionare si emisii mai mici in anumite conditii (asta daca nu tinem cont de cantitatea si numarul mai mare de particule).
Legat de motoarele mici turbo in 3 cilindri, la japonezi sunt mainstream de f mult timp dar pe kei cars. Practic toate au asa ceva si cu toate astea, doar de curand au inceput sa puna si pe masinile normale. Kei cars le au din cauza legislatiei care limiteaza capacitatea si puterea. Intr-o lume in care lucrurile ar fi pe bune, fara constrangeri artificiale, fara teste artificiale, fara limitari stabilite artificial si alestoriu, motoarele mici turbo in 3 cilindri nu ar exista. Edited by underb, 14 December 2018 - 08:32. |
#33
Posted 14 December 2018 - 08:56
Prima mea mașină a fost o Vectra B aspirată cu motor de 1.6 și 100 de cai putere, asta în 2002. Acum poți scoate aceeași putere dintr-un motor în jur de un litru, fie el și aspirat. Dacă mai are și turbo deja mai pui 20-30 de cai putere în plus. Recent am avut o Alfa cu motor de 1.8 benzină și 160 de cai putere, tot aspirată. Progresul e evident, chiar și fără turbină. Dacia lui taică-meu din anii 80 avea vreo 50 de cai putere la motor de 1.3
Pe de altă parte, teoria spune că o creștere de performanță și de complexitate duce la o scădere de fiabilitate. Edited by caiuscorneliu, 14 December 2018 - 09:05. |
|
#34
Posted 14 December 2018 - 08:57
#35
Posted 14 December 2018 - 09:21
da motor in 3 pistoane la manitou...la ce dimensiune? ca exista o chestie numita capacitate cilindrica
|
#36
Posted 14 December 2018 - 09:23
Cam asa ziceau si americanii sau australienii cu 20 de ani in urma, ca sub 2l vine doar laptele .
Nu compari o masina de acum 50 de ani cu una actuala. In anii '70 iti luai masina si dupa 50.000 km curgeau piesele din ea, fara sa mai vorbim de rugina. Ca sa nu mai vorbim ca pornirea la rece era un noroc, la fel ca si franarea de urgenta . Rezistenta materialelor si prelucrarile de inalta precizie plus electronica permit ca un motoras comun in 3 cilindrii supraalimentat sa scoata 150 cp, ceea ce acum 50 de ani era posibil doar cu costuri de Formula 1. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users