Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

Motoarele cu 3 clilindri

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#19
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Din pacate acolo nu cunosc pe nimeni ....

#20
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postkalu4u, on 13 decembrie 2018 - 18:09, said:

In ultimii 10 ani tot apar masini cu motoare cu 3 cilindri de 1.0 si care scot 100-130 cp.
Inainte un motor cu 4 cilindri de 1.4-1.8 scotea 90-110 cp.
Mi se pare ceva dubios aici.
Tehnologia nu are cum sa evolueze atat in 5-10 ani si cred ca defapt se fac anumite sacrificii.
Adica se forteaza motorul ca sa se obtina consum mic si putere mare.
Deci ei defapt sacrifica fiabilitatea motorului si el va ceda mult mai repede decat motoarele vechi
Trompeta pe care o conduc acum scoate 60 cp din 1.4 benzină 8 supape.
Am avut mai demult aceeași motorizare 1.4 benzină dar 16 supape și avea 90 cp.

Acum mai pune o turbină pe acolo și deja ai rămas cu gura căscată la modul că a trebuit să deschizi un topic.
Asta ca să știe toată lumea de pe forum cât de mult înțelegi tu din industria auto.

Posted Image

#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postericmario, on 13 decembrie 2018 - 20:21, said:

Trompeta pe care o conduc acum scoate 60 cp din 1.4 benzină 8 supape.


Adica Dacia 1410 ??? Posted Image

Posted Image

#22
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostXL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:

intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat!

Lasa-ma cu povestile cu prietenu, marele mecanic dorel care stie ca motoarele de 1 litru sunt proaste... m-am lamurit cu mecanicii astia schimbatori de ulei si placute.
Ce repara la ele ? Becurile arse ? Posted Image

#23
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostIon_Bumbu, on 13 decembrie 2018 - 20:23, said:

Adica Dacia 1410 ??? Posted Image
Cazul tău e cronic.

Nope, e un Opel Corsa 1.4i 1996, care are TUF făcut aici, la nemți, valabil până în Feb 2020.

Edited by ericmario, 13 December 2018 - 21:27.


#24
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,578
  • Înscris: 08.03.2017

View PostTruculMagic, on 13 decembrie 2018 - 21:12, said:

Ce repara la ele ? Becurile arse ? Posted Image
E scandal mare un UK , au peste 1 mld de lire de platit despagubiri, foarte defectuoase, , in Ro ca deobicei, capul in nisip, ca dade nu se prinde omul si plateste din buzunar, service-ul in ro e de toata jena dar dincolo nu , acolo au dat in judecata si platesc o gramada de bani, motorul una peste alta nu reuseste sa trecaca de 100k km fara probleme .
In UK reparatia motorului pentru a fi adus la standarde costa in jur de 3500Eu cu piese originale, motorul consuma extrem de mult fata de cat e dat in carte ...

Edited by ldpe, 13 December 2018 - 21:40.


#25
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postericmario, on 13 decembrie 2018 - 21:21, said:

Cazul tău e cronic.

Nope, e un Opel Corsa 1.4i 1996, care are TUF făcut aici, la nemți, valabil până în Feb 2020.

Aveti dreptate, am gresit, 1410 are 65Cp ... Posted Image
Am dorit sa relevez comicul situatiei, doar... in nici un caz sa va jignesc!

Edited by Ion_Bumbu, 13 December 2018 - 21:38.


#26
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002
puterea la motoarele actuale pe benzina nu-i scoasa numai cu ajutorul turbinei, e vorba si de sistemul de injectie directa (in capul pistonului, ca la diesel) care si el e mai performant decat injectia indirecta (in galerii, multipunct sau monopunct).

#27
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Asa`i insa injectia directa genereaza la fel ca Dieselul...microparticule deci trebuie FAP, alta complicatie de care la ultimele motoare Otto incearca sa se scape.
Spun Otto si nu pe benzina ca unele merg pe alcool, Flex fuel, gaz...

Edited by Ion_Bumbu, 13 December 2018 - 22:15.


#28
ce10

ce10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 269
  • Înscris: 10.04.2007

View Postbusiness11, on 13 decembrie 2018 - 18:16, said:

eu zic sa te apuci sa faci tu un motor nou din 2 cilindri... potentialul il ai.


Fiat a zis ca se poate:

Fiat TwinAir engine

https://en.wikipedia..._TwinAir_engine

#29
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018

View Postkalu4u, on 13 decembrie 2018 - 18:09, said:


Adica se forteaza motorul ca sa se obtina consum mic si putere mare.
Deci ei defapt sacrifica fiabilitatea motorului si el va ceda mult mai repede decat motoarele vechi

Deși de obicei dai cu bâta in baltă, la faza asta ai înțeles exact despre ce i vorba.
Goana după profit și ecologismul de carton și de căcat au dus la crearea acestor motoare poreclite "ascuțitori".
Niste jeguri bune de nimic. La 200 k km se casează mașina și cumperi alta.
Ecologiștii aplaudă ca niste dobitoci pt că mașinile astea au emisii scăzute deși per total era mai puțin poluantă o mașină care ducea 600 k km decât 3 care duc câte 200 k.
Proștii cu bune intenții sunt mai periculoși decât un geniu malefic....

#30
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016

View PostXL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:


Mi de scuze. S-a bagat acolo un "n" in plus ....
Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat!
La service Ford ce ai vrea sa repare? Motoare de Lada? 😁
Ce zici de motoarele in 3 cilindri de la Renault, psa, VW, BMW, Mercedes, Kia etc? 😁 Toți inginerii sunt prosti...

#31
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,393
  • Înscris: 06.02.2008
Turbina e secretul. Chiar ieri m-a pus dracu să conduc un diesel fără turbo :) Te rugai să prindă viteză. Valabil și la motoarele mici, pe benzină. Acum se adaugă și evoluția sistemelor de injecție și a altor subansambluri. A devenit banal să scoți o sută de cai dintr-un litru de cilindree.

Edited by caiuscorneliu, 14 December 2018 - 07:26.


#32
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Doar turbina genereaza acea putere. Sistemele de injectie de inalta presiune genereaza precizia necesara POSIBILITATII de a obtine consumuri mai mici in anumite regimuri de functionare si emisii mai mici in anumite conditii (asta daca nu tinem cont de cantitatea si numarul mai mare de particule).
Legat de motoarele mici turbo in 3 cilindri, la japonezi sunt mainstream de f mult timp dar pe kei cars. Practic toate au asa ceva si cu toate astea, doar de curand au inceput sa puna si pe masinile normale. Kei cars le au din cauza legislatiei care limiteaza capacitatea si puterea.

Intr-o lume in care lucrurile ar fi pe bune, fara constrangeri artificiale, fara teste artificiale, fara limitari stabilite artificial si alestoriu, motoarele mici turbo in 3 cilindri nu ar exista.

Edited by underb, 14 December 2018 - 08:32.


#33
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,393
  • Înscris: 06.02.2008
Prima mea mașină a fost o Vectra B aspirată cu motor de 1.6 și 100 de cai putere, asta în 2002. Acum poți scoate aceeași putere dintr-un motor în jur de un litru, fie el și aspirat. Dacă mai are și turbo deja mai pui 20-30 de cai putere în plus. Recent am avut o Alfa cu motor de 1.8 benzină și 160 de cai putere, tot aspirată. Progresul e evident, chiar și fără turbină. Dacia lui taică-meu din anii 80 avea vreo 50 de cai putere la motor de 1.3 :)
Pe de altă parte, teoria spune că o creștere de performanță și de complexitate duce la o scădere de fiabilitate.

Edited by caiuscorneliu, 14 December 2018 - 09:05.


#34
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017

View Postioana1973, on 13 decembrie 2018 - 19:20, said:

Nu inseamna mare lucru daca-i in 3 sau 4 pistoane daca nu specifici dimensiunea cilindrilor. Am motostivuitor pt teren accidentat, masa 4 sau 6 tone nu stiu exact, Manitou cu motor in 3 pistoane.

Stai jos - 4

#35
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
da motor in 3 pistoane la  manitou...la ce dimensiune?  ca  exista o chestie numita capacitate cilindrica

#36
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Cam asa ziceau si americanii sau australienii cu 20 de ani in urma, ca sub 2l vine doar laptele :D .
Nu compari o masina de acum 50 de ani cu una actuala. In anii '70 iti luai masina si dupa 50.000 km curgeau piesele din ea, fara sa mai vorbim de rugina. Ca sa nu mai vorbim ca pornirea la rece era un noroc, la fel ca si franarea de urgenta :D .
Rezistenta materialelor si prelucrarile de inalta precizie plus electronica permit ca un motoras comun in 3 cilindrii supraalimentat sa scoata 150 cp, ceea ce acum 50 de ani era posibil doar cu costuri de Formula 1.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate