Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Motoarele cu 3 clilindri

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#37
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
am vazut la tv un documentar la un moment  care arata cat de mic era un cilindru de formula 1....zici ca era capac de borcan , asa de subtire era ....

Edited by karax, 14 December 2018 - 09:26.


#38
vasileraz

vasileraz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 13.04.2016
Eu am masina an fabricatie 2009, motor 1.8, benzinar cu turbina si inca nu s-a stricat. Posibil ca alea aspirate sa tina mai mult.

Edited by vasileraz, 14 December 2018 - 10:19.


#39
mihaipopm8

mihaipopm8

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 21.12.2009
Downsizingul+turbina e valabil si in motorsport (vezi F1, WRC, etc.)

https://www.redbull....ly-championship

[ https://media.giphy.com/media/kyA5T96g5gowg/giphy.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached Files


Edited by mihaipopm8, 14 December 2018 - 10:58.


#40
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E alegerea participantilor la acele competitii sau a fost impus direct sau indirect de organizatori?

A fost o vreme in F1 cand erau permise si motoare turbo mici si aspirate mai mari, fiecare cu plusurile si minusurile lor si nu acum un an sau doi.

#41
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postspooky51, on 14 decembrie 2018 - 09:23, said:

Cam asa ziceau si americanii sau australienii cu 20 de ani in urma, ca sub 2l vine doar laptele Posted Image .
Nu compari o masina de acum 50 de ani cu una actuala. In anii '70 iti luai masina si dupa 50.000 km curgeau piesele din ea, fara sa mai vorbim de rugina. Ca sa nu mai vorbim ca pornirea la rece era un noroc, la fel ca si franarea de urgenta Posted Image .
Rezistenta materialelor si prelucrarile de inalta precizie plus electronica permit ca un motoras comun in 3 cilindrii supraalimentat sa scoata 150 cp, ceea ce acum 50 de ani era posibil doar cu costuri de Formula 1.
Corect, dar inițiatorul a hotărât că tehnologia nu are cum să evolueze atât.
E clar acum?
Pentru ce să tot căutăm explicații, exemple, etc.?
Hotărârea e făcută deja.

#42
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Hmmm, nu chiar.
Inițiatorul își expune la final părerea că s a renunțat la fiabilitate in favoarea performanțelor și aici are partea lui de dreptate

#43
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
N`are, din considerente economice s`a renuntat la RESURSA! nu la fiabilitate, resursa este alta gisca`n alte traista,

#44
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017

View Postirulan_corrino, on 14 decembrie 2018 - 20:39, said:

Hmmm, nu chiar.
Inițiatorul își expune la final părerea că s a renunțat la fiabilitate in favoarea performanțelor și aici are partea lui de dreptate

La fiabilitate se renuntase oricum, cu sau fara motoarele de 1l.

#45
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Dacă privești în alb și negru, da, ai dreptate. Tonuri de gri, totuși....
E mai corect sa zicem că se tăiase din fiabilitate.
Acum, cu motoarele astea cât sticla de lapte s a ajuns chiar la limita de jos.
Motorul ăla al tau de 1.5 mănâncă pe pâine cel puțin 2 motorașe de astea de 0.9 și tot s a tăiat și la el câte ceva din fiabilitate pt performanta.

#46
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Din moment ce i-a pus turbina, normal ca s-a pierdut la fiabilitate. Insa lumea (inclusiv eu) prefera asa, altfel producatorii nu ar fi mers pe directia asta.
Pana la urma n-am inteles ce-l deranjeaza mai tare pe initiator, ca sunt in 3 cilindri sau ca sunt de 1l ? La Ford, BMW si Volvo se merge si la 1,5 pe motoare in 3 cilindri, se pare ca e o solutie castigatoare.
Am mers si cu motorasul ala de 1l de la Ford. Se comporta foarte bine si e foarte elastic. N-as folosi expresia ca al meu mananca pe paine doua motorase de astea. E doar mai puternic si cu mai mult cuplu.
In aceeasi zi am facut DT cu Elantra motor de 1,6 aspirat de 126 CP parca si Ford 1.0 ecoboost de 125 CP. Trageau cam la fel de bine, in schimb consumul era mai mic la cel de 1l chiar si la viteza de 130 km/h.

Edited by Ford4, 14 December 2018 - 23:47.


#47
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Ford, știi la ce mă refer, dar te tot învârti in jurul cozii.
Ce tot o freci ?
Cati km duce unul și câți celălalt ?

#48
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Nu știu, tu știi ?
Dar cifre concrete nu păreri de la colțul blocului sau ale schimbătorilor de piese de la service care se cred mai deștepți decât inginerii care proiectează mașinile despre care își dau ei cu părerea :) !

#49
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Nu, nu știu, nu am de unde, asta se determină statistic iar aceste motoare sunt prea noi pentru a exista așa ceva.
Sunt convins însă că nu ți spun ceva la care nu te ai gândit, de asta ai și formulat intrebarea așa, nu ești prost, ești cârcotaș.
Presupunerea ta care este ?

#50
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Asta e clasica intrebare de care cei care am avut si aspirate "clasice"  nu ne putem debarasa, cati km duce un polizor turbo fata de un aspirat cum se facea odata domle !
Pt perioada care o traim, devine tot mai irelevant.

Timpul se comprima, cumulul de informatii e tot mai mare, e o perioada in care nu putem tine pasul, e un fapt dovedit, pt ca schimbarile sunt mai rapide decat putem noi sa ne schimbam si sa asimilam.

Sunt posesor de polizor turbo, nostalgic dupa motoarele aspirate.
Cat tine polizoru? Nu prea ma intereseaza. Ma bucur de el acum, pt ca timpul e mai comprimat ca acum 10-15 ani, traiesc pe cat posibil prezentul.
Am fost destul prrocupat la aspirat de cat o tine motoru, nu mai fac aceeasi treaba din nou.

Masinile acum se tin mai putin, cazul meu nu cred ca voi ajunge la 100-120000 km cu polizorul.
Si daca asa ajunge, la acei km motorul ar trebui sa fie in stare perfecta.
Sunt teste de anduranta (vezi 1.0 ecoboost ) unde la 100000 km motorul merge ca in ptima zi, fara pierderi de putere si alte treburi.

#51
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017

View Postirulan_corrino, on 15 decembrie 2018 - 01:06, said:

Nu, nu știu, nu am de unde, asta se determină statistic iar aceste motoare sunt prea noi pentru a exista așa ceva.
Sunt convins însă că nu ți spun ceva la care nu te ai gândit, de asta ai și formulat intrebarea așa, nu ești prost, ești cârcotaș.
Presupunerea ta care este ?

Ca daca-i faci intretinerea la timp si ai grija sa il conduci ca pe un turbo (fara sa fie subturat in exploatare, fara sa-l turezi excesiv cand motorul e rece si sa-l lasi putin la ralanti inainte de a-l opri daca masina a fost forjata inainte), vei da masina la casat cu motorul in stare de functionare :) !
Cati km poti sa faci cu el nu cred ca are relevanta cand oricum iti vor pica inainte o gramada de alte piese

#52
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View PostXL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:


Mi de scuze. S-a bagat acolo un "n" in plus ....
Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat!

      Daca ai o ruda care spune asta .. asta spune multe.


#53
silenced

silenced

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 30.11.2008

View PostFord4, on 15 decembrie 2018 - 16:51, said:



Ca daca-i faci intretinerea la timp si ai grija sa il conduci ca pe un turbo (fara sa fie subturat in exploatare, fara sa-l turezi excesiv cand motorul e rece si sa-l lasi putin la ralanti inainte de a-l opri daca masina a fost forjata inainte), vei da masina la casat cu motorul in stare de functionare :) !
Cati km poti sa faci cu el nu cred ca are relevanta cand oricum iti vor pica inainte o gramada de alte piese

Cum faci asta, sa nu mergi subturat si sa nu-l turezi excesiv la rece dacă eu de exemplu merg 5km dus 5 intors dimineata si seara la si de la servici?

Nu se încălzește motorul mai ales acum iarna. Deci ce să aleg turare la rece sau subturare?

Eu cred ca masinile se împart pe mod de folosire, cred ca in principiu e o evoluție buna, în oraș nu ai nevoie de motor mare, deci o mașină ușoară și un motor mic e ideal în oraș.
Dar dacă faci drumuri lungi externe la viteze consistente 100km/h des si poate si cu masina încărcată materiale bagaje si oameni, exemplu masini de firma, sau mers în concediu sau iesiri dese cu familia prietenii, atunci desigur ca un motor mai mare e mai bun si mai fiabil.

Cred ca asa trebuie să privim si sa primim mașinile în prezent.

Edited by silenced, 16 December 2018 - 05:39.


#54
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Iei una tot in 3 cilindri de putere mai mare.
Prosti si astia de la VW ca au trecut la 3 cilindri.




Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate