Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Motoarele cu 3 clilindri

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#55
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,128
  • Înscris: 13.11.2017

View Postsilenced, on 16 decembrie 2018 - 05:31, said:

Cum faci asta, sa nu mergi subturat si sa nu-l turezi excesiv la rece dacă eu de exemplu merg 5km dus 5 intors dimineata si seara la si de la servici?

Nu se încălzește motorul mai ales acum iarna. Deci ce să aleg turare la rece sau subturare?

Intre.
Cauti sa o tii in 2300-2500 ture  iar la plecarea de pe loc sa accelerezi usor.
Oricum asemenea regim omoara si un motor aspirat daca e folosit mai des si incepi sa ai probleme si la ala dupa 150000 km. La asta ai in plus turbina care si ea nu-si mai face ungerea ca lumea, dar nici aia nu pica mai devreme de 150000 km.

View Postsilenced, on 16 decembrie 2018 - 05:31, said:

Eu cred ca masinile se împart pe mod de folosire, cred ca in principiu e o evoluție buna, în oraș nu ai nevoie de motor mare, deci o mașină ușoară și un motor mic e ideal în oraș.
Dar dacă faci drumuri lungi externe la viteze consistente 100km/h des si poate si cu masina încărcată materiale bagaje si oameni, exemplu masini de firma, sau mers în concediu sau iesiri dese cu familia prietenii, atunci desigur ca un motor mai mare e mai bun si mai fiabil.
Cred ca asa trebuie să privim si sa primim mașinile în prezent.

Corect, numai ca nu renteaza sa ai doua masini, una de oras si una pentru exterior si atunci trebuie sa vezi pe ce dai banii. Tocmai de aia cele mai mari vanzari le are Ford cu motorul de 1.0 fata de celelalte motoare. Inainte de a aparea acesta cu turbina, asemenea motorizari erau bune doar pentru oras deoarece se incalzeau usor, dar nu se pretau la drumuri lungi. Acum sunt bune atat la oras (se incalzesc chiar mai repede decat cele de 1l si fara turbo) dar trag bine si la exterior.

#56
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Motoarele de 3 cilindri sunt urmarea normala a incercarii producatorilor de a reduce costuri si mai mult in conditiile aparitiei turbinelor pe motoare mici. Adica daca pun o tubina mica la 4 cilindri de ce sa nu scot aceeasi putere cu o turbina un pic mai mare si 3 cilindri, e evident mai ieftin sa faci motor de 3 decat de 4 :) Daca producatorii reusesc sa rezolve problemele cu motorul dezechilibrat by-default de ce ne complicam cu un cilindru in plus ca sa scoatem 100 de cai?

#57
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
pai ce scoti pe mere dai pe pere...mai  putini cilindri mai mare turbina necesara.....
De fapt daca e sa  o luam practic toate astea sunt doar chestii de marketing  pentru ca legile de conservare din fizica sunt foarte clare si spun ca n-ai cum sa scoti mai mult decat ceea ce este ci doar sa eficientizezi sa zicem arderea combustibilului mai bine. ...

#58
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Pai si asta inseamna 3 cilindri.
Eficientizare, ai din start mai putine piese in miscare, doar asa un amanunt.
Asta inseamna mai putin lucru mecanic

#59
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
si ai nevoie de o turbina mai mare ceea ce inseamna greutate mai mare...

#60
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Un cilindru in plus e garantat mult mai scump in procesul de productie decat o turbina un pic mai mare. Numai injectorul cu sistemele aferente pentru un cilindru in plus costa aproape cat o turbina, pe care o puneai oricum, nici nu are rost sa ne gandim la restul pieselor specifice unui cilindru in plus.

Edited by filipxxx, 18 December 2018 - 16:16.


#61
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018
La inceputul anilor 90 un producator non-european de automobile introduce in propriul proces de fabricatie studiul impactului vibratiilor ansamblului compartiment motor, armonice de grad II inclusiv, asupra turbinei, in special asupra rulmentilor/lagarelor acesteia, recte turbina nu se pune oriunde, la f.ut.ui-pomana, in compartimentul motor. In ziua de azi? Pai se pune unde zice Auto-CAD-ul ca este loc... O fixezi cu 2 cuie in tabla sau lipita cu prenadez de motor si viteza maxima la compartimentul marketing pentru advertising...


#62
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postfilipxxx, on 18 decembrie 2018 - 16:16, said:

Un cilindru in plus e garantat mult mai scump in procesul de productie decat o turbina un pic mai mare. Numai injectorul cu sistemele aferente pentru un cilindru in plus costa aproape cat o turbina, pe care o puneai oricum, nici nu are rost sa ne gandim la restul pieselor specifice unui cilindru in plus.
astea sunt alte calcule ofcourse ....eu vorbeam doar de fizica ....evident ca fiecare piesa se face dintr-un  alt  material si necesita alt  proces de productie

View Postfreaka-da-disk, on 18 decembrie 2018 - 18:47, said:

La inceputul anilor 90 un producator non-european de automobile introduce in propriul proces de fabricatie studiul impactului vibratiilor ansamblului compartiment motor, armonice de grad II inclusiv, asupra turbinei, in special asupra rulmentilor/lagarelor acesteia, recte turbina nu se pune oriunde, la f.ut.ui-pomana, in compartimentul motor. In ziua de azi? Pai se pune unde zice Auto-CAD-ul ca este loc... O fixezi cu 2 cuie in tabla sau lipita cu prenadez de motor si viteza maxima la compartimentul marketing pentru advertising...
peste n ani poate vom avea un AI pe net pe care  il intrebam orice si el ne raspunde...orice din tehnica ....asa ca na-h
precursor la AI-ul asta este deja google care  iti spune orice....numai ca pe viitor AI-ul va filma cu camera masina si iti va indica unde sa pui  piesa....

Peste 100 de ani oricum conceptul de  munca manuala va  fi istorie .....

#63
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,128
  • Înscris: 13.11.2017
Pana una alta iata ce-i face una de asta "proasta" de 1l in 3 cilindri la un diesel de 1,5 in 4 cilindri :

http://www.zeperfs.c...el7501-7480.htm

Si ce-i culmea ca la mers sportiv are si consum mai mic: 8,5% la 1.0 ecoboost fata de 8,7% la diesel

#64
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View Postkarax, on 18 decembrie 2018 - 14:50, said:

si ai nevoie de o turbina mai mare ceea ce inseamna greutate mai mare...
Pfuuuu ce prostii vorbesti ?
Greutate mai mare ca e turbina mai mare ....ai gandit-o mult ? Si sa fie asa, e o tampenie debitata.
Ca un alt amanunt, 1.0 ecoboost (si nu numai de la Ford) are una dintre cele mai mici turbine care o poti gasi pe un motor turbo. E si normal la un polizor, n-ai sa vezi stock un 1.0-1.2 cu turbina cat galeata.

View PostFord4, on 18 decembrie 2018 - 23:18, said:

Pana una alta iata ce-i face una de asta "proasta" de 1l in 3 cilindri la un diesel de 1,5 in 4 cilindri :

http://www.zeperfs.c...el7501-7480.htm

Si ce-i culmea ca la mers sportiv are si consum mai mic: 8,5% la 1.0 ecoboost fata de 8,7% la diesel
Nu lua o manuala vs o automata, nu e chiar corect.
Mai dau si tampenii p-acolo

#65
AlfaQ

AlfaQ

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 20.04.2008

View PostXL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:

Mi de scuze. S-a bagat acolo un "n" in plus ....
Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat!


daca e de la reprezentanta ford logic ca aproape in fiecare zi vin masini cam de la toate modelele lor , la mintea cocosului ;
daca vrei sa faci ceva inteligent te duci la un la un service normal de cartier si te interesezi acolo ;)

#66
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,614
  • Înscris: 22.03.2007
Motoarele in 3 cilindri sunt la fel de bune precum cele în 6 cilindri, doar că pe jumătate.

Edited by takis, 17 March 2021 - 16:16.


#67
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,728
  • Înscris: 03.12.2005
Problema la L3 e dezechilibrul transversal, balansul cauzat de ordinea de aprindere. Cu unghiuri de 120 grade intre paliere e echilibrat primar si secundar, aici nu e problema.

#68
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,164
  • Înscris: 29.01.2008
Dezechilibrul nu e o problemă atât timp cât la proiectare au calculat și dimensionat corect componentele solicitate. Solicitări mari ar fi la lagărele arborelui cotit și la suporții de fixare ai motorului. Mașina mea are motor 0.9TCe. La turații mici e puțin mai zgomotos decât un motor L4, dar mai puțin zgomotos decât un diesel; la turații mari nu se simte diferența. Are cuplu mult mai bun la turații mici (fiind turbo) decât unul aspirat. Cât despre fiabilitate, 200-250k km rezistă fără probleme (conform utilizatorilor), iar la maxim 15k km/an care-i fac, pe mine mă ține fără probleme 10-15 ani, după care pot să o dau și la remat, nu mă interesează. Dacă se merită un motor turbo L3 cu 200-250k km efectuați, las amatorii de sh ieftine să-și bată capul. Trabanturile au mers cu doar doi cilindri in loc de 3; pâr-pâr, cine a avut așa ceva și-a făcut treaba cu el, nu a stat în ploaie și ninsoare în stația de autobuz.

#69
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,328
  • Înscris: 22.10.2007
tico si matiz mergeau de nu aveau aer cu 3 pistoane, la fel si vag-urile mici cu 1.2i si 1.4tdi, daca poti sa treci peste sunetul specific al lor sunt ok.
ca fiabilitate sunt tot acolo ca cele cu 4, ca nu-s la fel de rezistente ca un aspirat mai mare, da, e posibil, dar lumea tine masinile din ce in ce mai putin si oricum in 10 ani sunt mari sanse sa nu se mai produca motoare pe benzina/motorina.

#70
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,164
  • Înscris: 29.01.2008
Dacă vreți motoare care nu se strică niciodată, luați diesel aspirat, cu injecție indirectă. Ups! Nu mai fabrică nimeni? Nu mai e nimeni mulțumit cu 64CP la 1.9 litri cilindree și greutate cât casa?
După cum au dispărut motoarele diesel aspirate, tot așa motoarele pe benzină aspirate sunt înlocuite cu ascuțitori turbo. Oricum, primul proprietar renunță de obicei la mașină înainte să cedeze motorul. Dacă în timpul în care folosește mașina economisește din consumul mai mic, taxe, asigurări și impozite mai mici mai mult decât pierde la revânzare, mai contează pentru el că acea mașină nu o mai pot folosi alții sute de mii de km?
Cine mai ține acum mașina 20 de ani? În 10 ani deja e depășită și trebuie înlocuită.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate