Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Motoarele cu 3 clilindri
Last Updated: Mar 19 2021 21:29, Started by
kalu4u
, Dec 13 2018 18:09
·
0
#55
Posted 16 December 2018 - 11:48
silenced, on 16 decembrie 2018 - 05:31, said:
Cum faci asta, sa nu mergi subturat si sa nu-l turezi excesiv la rece dacă eu de exemplu merg 5km dus 5 intors dimineata si seara la si de la servici? Nu se încălzește motorul mai ales acum iarna. Deci ce să aleg turare la rece sau subturare? Intre. Cauti sa o tii in 2300-2500 ture iar la plecarea de pe loc sa accelerezi usor. Oricum asemenea regim omoara si un motor aspirat daca e folosit mai des si incepi sa ai probleme si la ala dupa 150000 km. La asta ai in plus turbina care si ea nu-si mai face ungerea ca lumea, dar nici aia nu pica mai devreme de 150000 km. silenced, on 16 decembrie 2018 - 05:31, said:
Eu cred ca masinile se împart pe mod de folosire, cred ca in principiu e o evoluție buna, în oraș nu ai nevoie de motor mare, deci o mașină ușoară și un motor mic e ideal în oraș. Dar dacă faci drumuri lungi externe la viteze consistente 100km/h des si poate si cu masina încărcată materiale bagaje si oameni, exemplu masini de firma, sau mers în concediu sau iesiri dese cu familia prietenii, atunci desigur ca un motor mai mare e mai bun si mai fiabil. Cred ca asa trebuie să privim si sa primim mașinile în prezent. Corect, numai ca nu renteaza sa ai doua masini, una de oras si una pentru exterior si atunci trebuie sa vezi pe ce dai banii. Tocmai de aia cele mai mari vanzari le are Ford cu motorul de 1.0 fata de celelalte motoare. Inainte de a aparea acesta cu turbina, asemenea motorizari erau bune doar pentru oras deoarece se incalzeau usor, dar nu se pretau la drumuri lungi. Acum sunt bune atat la oras (se incalzesc chiar mai repede decat cele de 1l si fara turbo) dar trag bine si la exterior. |
#56
Posted 17 December 2018 - 11:45
Motoarele de 3 cilindri sunt urmarea normala a incercarii producatorilor de a reduce costuri si mai mult in conditiile aparitiei turbinelor pe motoare mici. Adica daca pun o tubina mica la 4 cilindri de ce sa nu scot aceeasi putere cu o turbina un pic mai mare si 3 cilindri, e evident mai ieftin sa faci motor de 3 decat de 4 Daca producatorii reusesc sa rezolve problemele cu motorul dezechilibrat by-default de ce ne complicam cu un cilindru in plus ca sa scoatem 100 de cai?
|
#57
Posted 17 December 2018 - 12:14
pai ce scoti pe mere dai pe pere...mai putini cilindri mai mare turbina necesara.....
De fapt daca e sa o luam practic toate astea sunt doar chestii de marketing pentru ca legile de conservare din fizica sunt foarte clare si spun ca n-ai cum sa scoti mai mult decat ceea ce este ci doar sa eficientizezi sa zicem arderea combustibilului mai bine. ... |
#58
Posted 18 December 2018 - 12:13
Pai si asta inseamna 3 cilindri.
Eficientizare, ai din start mai putine piese in miscare, doar asa un amanunt. Asta inseamna mai putin lucru mecanic |
#59
Posted 18 December 2018 - 14:50
si ai nevoie de o turbina mai mare ceea ce inseamna greutate mai mare...
|
#60
Posted 18 December 2018 - 16:16
Un cilindru in plus e garantat mult mai scump in procesul de productie decat o turbina un pic mai mare. Numai injectorul cu sistemele aferente pentru un cilindru in plus costa aproape cat o turbina, pe care o puneai oricum, nici nu are rost sa ne gandim la restul pieselor specifice unui cilindru in plus.
Edited by filipxxx, 18 December 2018 - 16:16. |
#61
Posted 18 December 2018 - 18:47
La inceputul anilor 90 un producator non-european de automobile introduce in propriul proces de fabricatie studiul impactului vibratiilor ansamblului compartiment motor, armonice de grad II inclusiv, asupra turbinei, in special asupra rulmentilor/lagarelor acesteia, recte turbina nu se pune oriunde, la f.ut.ui-pomana, in compartimentul motor. In ziua de azi? Pai se pune unde zice Auto-CAD-ul ca este loc... O fixezi cu 2 cuie in tabla sau lipita cu prenadez de motor si viteza maxima la compartimentul marketing pentru advertising...
|
#62
Posted 18 December 2018 - 19:36
filipxxx, on 18 decembrie 2018 - 16:16, said:
Un cilindru in plus e garantat mult mai scump in procesul de productie decat o turbina un pic mai mare. Numai injectorul cu sistemele aferente pentru un cilindru in plus costa aproape cat o turbina, pe care o puneai oricum, nici nu are rost sa ne gandim la restul pieselor specifice unui cilindru in plus. freaka-da-disk, on 18 decembrie 2018 - 18:47, said:
La inceputul anilor 90 un producator non-european de automobile introduce in propriul proces de fabricatie studiul impactului vibratiilor ansamblului compartiment motor, armonice de grad II inclusiv, asupra turbinei, in special asupra rulmentilor/lagarelor acesteia, recte turbina nu se pune oriunde, la f.ut.ui-pomana, in compartimentul motor. In ziua de azi? Pai se pune unde zice Auto-CAD-ul ca este loc... O fixezi cu 2 cuie in tabla sau lipita cu prenadez de motor si viteza maxima la compartimentul marketing pentru advertising... precursor la AI-ul asta este deja google care iti spune orice....numai ca pe viitor AI-ul va filma cu camera masina si iti va indica unde sa pui piesa.... Peste 100 de ani oricum conceptul de munca manuala va fi istorie ..... |
#63
Posted 18 December 2018 - 23:18
Pana una alta iata ce-i face una de asta "proasta" de 1l in 3 cilindri la un diesel de 1,5 in 4 cilindri :
http://www.zeperfs.c...el7501-7480.htm Si ce-i culmea ca la mers sportiv are si consum mai mic: 8,5% la 1.0 ecoboost fata de 8,7% la diesel |
#64
Posted 19 December 2018 - 06:56
karax, on 18 decembrie 2018 - 14:50, said:
si ai nevoie de o turbina mai mare ceea ce inseamna greutate mai mare... Greutate mai mare ca e turbina mai mare ....ai gandit-o mult ? Si sa fie asa, e o tampenie debitata. Ca un alt amanunt, 1.0 ecoboost (si nu numai de la Ford) are una dintre cele mai mici turbine care o poti gasi pe un motor turbo. E si normal la un polizor, n-ai sa vezi stock un 1.0-1.2 cu turbina cat galeata. Ford4, on 18 decembrie 2018 - 23:18, said:
Pana una alta iata ce-i face una de asta "proasta" de 1l in 3 cilindri la un diesel de 1,5 in 4 cilindri : http://www.zeperfs.c...el7501-7480.htm Si ce-i culmea ca la mers sportiv are si consum mai mic: 8,5% la 1.0 ecoboost fata de 8,7% la diesel Mai dau si tampenii p-acolo |
|
#65
Posted 17 March 2021 - 14:26
XL700VA, on 13 decembrie 2018 - 20:06, said:
Mi de scuze. S-a bagat acolo un "n" in plus .... Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat! daca e de la reprezentanta ford logic ca aproape in fiecare zi vin masini cam de la toate modelele lor , la mintea cocosului ; daca vrei sa faci ceva inteligent te duci la un la un service normal de cartier si te interesezi acolo |
#66
Posted 17 March 2021 - 16:16
Motoarele in 3 cilindri sunt la fel de bune precum cele în 6 cilindri, doar că pe jumătate.
Edited by takis, 17 March 2021 - 16:16. |
#67
Posted 17 March 2021 - 20:12
Problema la L3 e dezechilibrul transversal, balansul cauzat de ordinea de aprindere. Cu unghiuri de 120 grade intre paliere e echilibrat primar si secundar, aici nu e problema.
|
#68
Posted 18 March 2021 - 17:05
Dezechilibrul nu e o problemă atât timp cât la proiectare au calculat și dimensionat corect componentele solicitate. Solicitări mari ar fi la lagărele arborelui cotit și la suporții de fixare ai motorului. Mașina mea are motor 0.9TCe. La turații mici e puțin mai zgomotos decât un motor L4, dar mai puțin zgomotos decât un diesel; la turații mari nu se simte diferența. Are cuplu mult mai bun la turații mici (fiind turbo) decât unul aspirat. Cât despre fiabilitate, 200-250k km rezistă fără probleme (conform utilizatorilor), iar la maxim 15k km/an care-i fac, pe mine mă ține fără probleme 10-15 ani, după care pot să o dau și la remat, nu mă interesează. Dacă se merită un motor turbo L3 cu 200-250k km efectuați, las amatorii de sh ieftine să-și bată capul. Trabanturile au mers cu doar doi cilindri in loc de 3; pâr-pâr, cine a avut așa ceva și-a făcut treaba cu el, nu a stat în ploaie și ninsoare în stația de autobuz.
|
#69
Posted 18 March 2021 - 21:22
tico si matiz mergeau de nu aveau aer cu 3 pistoane, la fel si vag-urile mici cu 1.2i si 1.4tdi, daca poti sa treci peste sunetul specific al lor sunt ok.
ca fiabilitate sunt tot acolo ca cele cu 4, ca nu-s la fel de rezistente ca un aspirat mai mare, da, e posibil, dar lumea tine masinile din ce in ce mai putin si oricum in 10 ani sunt mari sanse sa nu se mai produca motoare pe benzina/motorina. |
|
#70
Posted 19 March 2021 - 21:29
Dacă vreți motoare care nu se strică niciodată, luați diesel aspirat, cu injecție indirectă. Ups! Nu mai fabrică nimeni? Nu mai e nimeni mulțumit cu 64CP la 1.9 litri cilindree și greutate cât casa?
După cum au dispărut motoarele diesel aspirate, tot așa motoarele pe benzină aspirate sunt înlocuite cu ascuțitori turbo. Oricum, primul proprietar renunță de obicei la mașină înainte să cedeze motorul. Dacă în timpul în care folosește mașina economisește din consumul mai mic, taxe, asigurări și impozite mai mici mai mult decât pierde la revânzare, mai contează pentru el că acea mașină nu o mai pot folosi alții sute de mii de km? Cine mai ține acum mașina 20 de ani? În 10 ani deja e depășită și trebuie înlocuită. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users