Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Motoarele cu 3 clilindri
Last Updated: Mar 19 2021 21:29, Started by
kalu4u
, Dec 13 2018 18:09
·
0
#1
Posted 13 December 2018 - 18:09
In ultimii 10 ani tot apar masini cu motoare cu 3 cilindri de 1.0 si care scot 100-130 cp.
Inainte un motor cu 4 cilindri de 1.4-1.8 scotea 90-110 cp. Mi se pare ceva dubios aici. Tehnologia nu are cum sa evolueze atat in 5-10 ani si cred ca defapt se fac anumite sacrificii. Adica se forteaza motorul ca sa se obtina consum mic si putere mare. Deci ei defapt sacrifica fiabilitatea motorului si el va ceda mult mai repede decat motoarele vechi |
#2
Posted 13 December 2018 - 18:16
eu zic sa te apuci sa faci tu un motor nou din 2 cilindri... potentialul il ai.
|
#3
Posted 13 December 2018 - 18:16
Motoarele alea de 1 litru care scot 100-130 CP sunt cu turbina. Cele de 1,4-1,8 care scoteau 90-110 cp erau aspirante.
Din pacate un motor cu turbina nu tine cat unul aspirant! |
#5
Posted 13 December 2018 - 18:22
kalu4u, on 13 decembrie 2018 - 18:09, said:
Tehnologia nu are cum sa evolueze atat in 5-10 ani si cred ca defapt se fac anumite sacrificii. Daca luam doar tolerantele dimensionale, in trecut instalatiile de injectie permiteau pana la 250-300 bar presiune de injectie,datorita prelucrarilor de o precizie limitata. Odata cu cresterea preciziei si a calitatii prelucrarii materialelor din care sunt confectionate aceste elemente, am ajuns la presiuni de injectie de 2000 bari. Unde mai pui ca daca la vechile sisteme injectia era o singura secventa, astazi injectia comandata electronic permite ca injectia sa aiba loc in 3-4 faze/secvente: o preinjectie timpurie, injectia principala si postinjectia. Cea ce permite cresteri de randamente si puteri esemnificative. Edited by Dude_2nd, 13 December 2018 - 18:22. |
#6
Posted 13 December 2018 - 18:23
Sint diferente intre cele vechi si astea noi, arborele de contraechilibrare, turbina, intercooler, injectie benzina, distributie variabile,,,multe, multe diferente.
Resursa lor este atit cit au calculat`o, nu`i asa greu sa faci motoare cu turbina mici sa reziste 500Kkm, problema este sa vrei si sa merite ca bani. La Renault seriile ce se pun pe Dacia sint calculate la 250Kkm, cele vechi, 1,4MPI, 1,6MPI, 1,6/16V aveau resursa calculata la 400Kkm. NU putine au fost ce au depasit 800Kkm fara RK. |
#7
Posted 13 December 2018 - 18:24
Li se falfaie lor de fiabilitate. Asta si vor. Sa se strice mai repede iar noi sa cumparam mai des.
DA - un motor mic se face praf mult mai repede. Undeva la 200.000km e cam pulbere Am vazut motoare mici de 1.1, sau 1.2 chiar si pe SUV-uri sau break-uri Va dati seama ca un motor in trei cilindrii care trage un automobil de doua tone nu are cum să aibă o viata prea lunga |
#8
Posted 13 December 2018 - 18:29
Reactor2015, on 13 decembrie 2018 - 18:17, said:
Nu este potrivit un motor in 3 cilindri pe o masina. Adica merge dar... niciodata nu as cumpara asa ceva. Am mers cu Tico, Matiz, Skoda Fabia, cu motoare in 3 cilindri. Economice si atat. In rest, niste petarde. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UF5j1DvC954?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#10
Posted 13 December 2018 - 18:32
Ai terminat dilema cu numelere cu W si ai alta la fel de penibila ? Motoarele moderne mici au turbo si au putere echivalenta cu alea de care povestesti tu. Toate sunt la fel de fiabile, cu sau fara turbo, important sa fie facute fiabile de catre producatori, adica mai sunt anumite tipuri de motoare care nu au fost reusite din cauza unor defecte de proiectare, deci nu are nici o legatura ca sunt turbo sau aspirate. Orice motor ar trebui sa duca macar 400k km fara reparatii capitale , iar cine o ia de noua nu cred ca face mai mult decat atat si o vinde sau o caseaza.
|
|
#11
Posted 13 December 2018 - 18:38
E motor tip boost, adică proiectat să suporte putere mare pt. timp limitat. S-a constatat că majoritatea timpului motorul fucţionează la sub 25% din puterea nominală, aşa că s-au apropiat cu puterea reală de cea necesară, pt. noxe mai reduse, şi în caz de nevoie se supraalimentează pt. putere mărită.
Edited by mihaicozac, 13 December 2018 - 18:38. |
#12
Posted 13 December 2018 - 19:18
sa vezi economie de combustibil cand vor aparea masinile facute din grafen
probabil o masina va cantari 500 kg maxim |
#13
Posted 13 December 2018 - 19:20
Nu inseamna mare lucru daca-i in 3 sau 4 pistoane daca nu specifici dimensiunea cilindrilor. Am motostivuitor pt teren accidentat, masa 4 sau 6 tone nu stiu exact, Manitou cu motor in 3 pistoane.
|
#14
Posted 13 December 2018 - 19:28
XL700VA, on 13 decembrie 2018 - 18:16, said:
Motoarele alea de 1 litru care scot 100-130 CP sunt cu turbina. Cele de 1,4-1,8 care scoteau 90-110 cp erau aspirante. Din pacate un motor cu turbina nu tine cat unul aspirant! A fi sau a nu fi... problema se dezbate de ceva ani. https://www.4tuning....ania-30923.html Sunt in stadiul de a-mi lua o masina noua si sper sa gasesc ceva cu 1.6 aspirat, gen Suzuki Vitara sau Honda Jazz. Sau macar sa fie in toate mintile, adica in 4 cilindri. |
#15
Posted 13 December 2018 - 19:48
|
#16
Posted 13 December 2018 - 19:56
#17
Posted 13 December 2018 - 20:06
claudiu1, on 13 decembrie 2018 - 19:28, said:
Daca tot iti dai cu parerea, foloseste termenul corect... A fi sau a nu fi... problema se dezbate de ceva ani. https://www.4tuning....ania-30923.html Sunt in stadiul de a-mi lua o masina noua si sper sa gasesc ceva cu 1.6 aspirat, gen Suzuki Vitara sau Honda Jazz. Sau macar sa fie in toate mintile, adica in 4 cilindri. Referitor la motoarele turbo de 1 litru ... intrebati un mecanic de la reprezentanta Ford, cate Focus-uri de 1 litru le vin in service... si va lecuiti de turbo. Eu personal am o ruda care lucreaza la service Ford ... si mi-a spus ca nu e zi sa nu apara cate un EcoBoost la reparat! Edited by XL700VA, 13 December 2018 - 20:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users