Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

BMW apara diesel, sustine ca electrificarea e irationala

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#109
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Mai baieti, nu va mai stresati atat cu masinile electrice. Chiar daca de maine s-ar vinde numai masini electrice, o sa ia 10 ani sa se schimbe tot parcul auto.
Si char daca ar fi toate masinile numai electrice, consumul total de curent nu ar creste decat de doua ori.
Deci in cel mai optimist scenariu o sa trebuiasca sa dublam capacitatea de productie de electricitate in 10 ani. Dar probabil ca o sa fie 20 sau 30.

Nu mai refac calculele acum, cine vrea sa ia un creion si sa le faca. Pun doar un exemplu elocvent: masina electrica 1000km/luna la 15kWh/100km consuma 150kWh/luna. Adica cam cat consuma pe luna un apartament.
Cat despre reteaua care nu rezista, lasati pe cei care sunt de meserie sa faca calculele. Eu sunt convins ca orice retea proiectata corect e in stare sa faca fata la un consum lunar dublu.
Iar despre problema ca toata lumea vine su isi baga masina in priza si se arde instalatia ma faceti sa rad. Orice retea a fost calculata sa reziste la ce 10A cat consuma o masina pusa la incarcat peste noapte. In plus cand o sa se ajunga la momentul in care reteaua trebuie intarita, o sa apara tarife diferentiale in functie de incarcarea retelei si puterea pe care o tragi. Pe dincolo deja se practica: pretul e si in functie de varful maxim de putere pe care il tragi. Si chiar si la noi exista tarif de noapte. Asta pentru ca noaptea consumul e asa de mic incat centralele merg in pierdere. Ar fi foarte bine pentru retea sa fie mai multe masini electrice care se incarce noaptea.

Singura problema reala este pentru cei care stau la bloc. Dar se rezolva simplu. Da o lege Veorica ca la toate locurile de parcare sa fie o priza inteligenta. Si isi face seful ei o firma si le instaleaza. O incarcare peste noapte la 3kW x 10 ore ia 30kW, adica cam cat pentru 200km. Deci cat pentru aproape o saptamana. Deci nici macar nu e nevoie cate un incarcator la fiecare loc, ci unul la 7 locuri cu un cablu ceva mai lung(sau un stalp cu 4 prize la fiecare 4 locuri de parcare pentru cei crizati ca nu o sa gaseasca prize libere). Si asta numai peste 10 ani in scenariul cel mai optimist.

Gata, problema e rezolvata.

Singura problema reala pe care o mai au masinile electrice de rezolvat e viteza de incarcare(si pretul dar acesta scade o data cu cresterea volumului). Autonomia nu mai e o problema la peste 300 - 400 km. Deja sunt statii sificiente chiar si in Romania. La drum lung, peste autonomia masinii, nu mai conteaza autonomia decat in locurile fara infrastructura. Viteza de deplasare este limitate de fapt de viteza de incarcare. La incarcatoare actuale de 50kW, la fiecare 200-300km pierzi cate o ora la incarcat. Dar si asta e pe cale sa se rezolve cu incarcatoarele de 150kW care se vor monta chiar si la noi incepand de la anu. Si exista si incarcatoare de 350kW: 200km/8minute: https://electrek.co/...g-station-grid/




#110
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003

View Postfqx, on 20 octombrie 2018 - 05:41, said:

dar pana sa dispara cele clasice mai e cale lunga si evolutii tehnologice in mai multe domenii.Si sa avem azi tehmologia, tot ar dura ani buni sa faci infrastructura de incarcare...
Corect insa nici nu am pus problema sa dispara clasicele odata cu intrarea electricelor, o sa mai mearga in paralel bine mersi pana ajunge petrolul 5-8x pretul curent iar atunci se va renunta la ele treptat de buna voie ca nu va mai merita. Vorbim de anii 2030-2040... o sa fim noi mosi atunci.
O sa se reduca mai iintai dieselurile mici caci vor fi scoase din circulatie cu noile legislatii anti poluare, masinile mici o sa ramana doar benzinare eficiente si cu norme cat mai noi de poluare, o sa fie scoase si autobuzele diesel din orase in urmatorii 10-15 ani...

Edited by andreic, 20 October 2018 - 11:12.


#111
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Nu e vorba doar de infrastructura de incarcare; se pune si problema daca putem produce acumulatori in cantitati suficiente. Se pare ca nu.
Electricele par a fi intr-un impas (referitor la adoptia in masa) pana cand vor fi disponibile tipuri noi de baterii - posibil solid state.

#112
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,631
  • Înscris: 07.02.2003

View PostTS030, on 20 octombrie 2018 - 12:30, said:

Nu e vorba doar de infrastructura de incarcare; se pune si problema daca putem produce acumulatori in cantitati suficiente. Se pare ca nu.
Electricele par a fi intr-un impas (referitor la adoptia in masa) pana cand vor fi disponibile tipuri noi de baterii - posibil solid state.
Solid state este idealul in viitor dar pana atunci cu ce avem. Cine face estimari de acumulatori aparent insuficienti o face fara date complete, de aia iese asa, in realitate capacitate este.

#113
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Din cate stiu, nu prea avem suficient cobalt si litiu; mai avem si investitiile pentru deschiderea de noi fabrici de acumulatori cu litiu (cand acestea ar putea fi inlocuite cu alte tehnologii).
Tine cont ca acum sunt doar cateva masini electrice; necesarul pentru o electrificare totala (BEV) este mult mai mare.

#114
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
https://digi24.ro/st...ui-auto-1018967
Normal ca apară dieselul :))

#115
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007

View PostFord4, on 16 octombrie 2018 - 22:12, said:



De ce sa intri in trepidatie la 20%? Inseamna in medie vreo 80 km. La ora actuala cam in fiecare oras mai mare exista statii de incarcare. Da-mi un exemplu unde te-ai putea afla si sa ai mai mult de 80 km pana la o statie de incarcare. Intra pe plugshare si vezi harta cu ele
Si asta e vorba la noi unde sunt putine. In Vest acestea sunt mult mai multe



Cei 400 de km sunt o autonomie medie. Iarna vei avea 300, vara 350. Majoritate timpului insa vei avea peste 400 km. Si ti-am zis ca autonomia va tot creste in urmatorii ani. Autoturismele cu motor termic le-a luat peste 100 de ani sa ajunga in stadiul actual. Electricelor le va lua mult mai putin sa progreseze. Vezi si tu ca doar in vreo zece ani au ajuns de la o simpla ciudatenie la un inlocuitor viabil al masinilor cu motor termic pentru destui oameni.



Pai sa le luam pe rand.
- Cati vin acasa cu bateria la 60% dupa o singura zi ? Asta inseamna ca parcurg zilnic vreo 160 km. 5-6 % ?
- Joi seara si duminica seara o vor pune la incarcat vreo 20% din mai multe motive : multe in Bucuresti sunt masini de firma care nu pleaca la Predeal, chiar daca tu esti bogat ai sa ramai surprins cati sunt in Bucuresti care n-au bani sa plece in fiecare weekend la Predeal si distanta Bucuresti Predeal e destul de mica (150 km) ca sa ajungi si cu 50% baterie fara sa te stresezi



Ba ai reolvat-o cu emisiile din oraele aglomerate
Cum e cu autonomia aia?
167 de km extraurban la 120km/h
270 km daca mergi cu 80 pe autostrada fara AC, fara nimic!
http://m.automarket....care-87667.html

#116
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Eu vorbeam de Tesla, istetule :) !

#117
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007

View PostFord4, on 25 octombrie 2018 - 13:41, said:

Eu vorbeam de Tesla, istetule :) !
Si la tesla cum e? Tot asa trebuie sa mergi? 80 pe autostrada, opresti motorul la vale, pe post de AC folosesti vantul iar muzica asculti la telefon?

Edited by remvirg, 25 October 2018 - 13:58.


#118
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Exagerezi grav și știi asta. Un model x de 60kwh are cca 300km autonomie în condiții reale. Și vorbim de suv aici.

#119
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postremvirg, on 25 octombrie 2018 - 13:57, said:

Si la Tesla cum e? Tot asa trebuie sa mergi? 80 pe autostrada, opresti motorul la vale, pe post de AC folosesti vantul iar muzica asculti la telefon?
Daca stii sa canti, mai ai ceva autonomie in plusPosted Image Posted Image

View Postro_explorer, on 25 octombrie 2018 - 14:01, said:

Exagerezi grav și știi asta. Un model x de 60kwh are cca 300km autonomie în condiții reale. Și vorbim de suv aici.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fKBcfDkBOAo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#120
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postremvirg, on 25 octombrie 2018 - 13:57, said:

Si la Tesla cum e? Tot asa trebuie sa mergi? 80 pe autostrada, opresti motorul la vale, pe post de AC folosesti vantul iar muzica asculti la telefon?
Uite cum e : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/B4wwFI7ncoM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Clipul e făcut de mine în vara asta.

ps. Nici măcar nu ai fost amuzant.

#121
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007

View Postericmario, on 25 octombrie 2018 - 19:06, said:


Uite cum e : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/B4wwFI7ncoM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Clipul e făcut de mine Ă®n vara asta.

ps. Nici măcar nu ai fost amuzant.
ala din fata pe care mai aveai putin sa-l bagi in gard nu cred ca ti se parea amuzant.
Cocalareala. Mai ai?
Ps. Stiu, controlai perfect situatia, nu-i nevoie sa-mi explici.

Edited by remvirg, 25 October 2018 - 20:09.


#122
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Tu pricepi mai greu, nu-i așa ?
"Ăla din față pe care mai avea puțin să-l bage în gard" era o Tesla Model S care mergea cu peste 150 km/h și care nu a intrat în gard ci s-a încadrat pentru ieșirea de pe autostrada.
Dacă-ți pun și eu un filmuleț pe care l-am făcut în Italia, în care un Model X ma depășește în timp ce mergeam cu 140 km/h, te potolești cu debitatul prostiilor despre mașini pe care nu le-ai văzut niciodată ?

PS Nu ai circulat niciodata pe vreo autostrada, asa-i ?

Edited by Ford4, 25 October 2018 - 21:35.


#123
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postremvirg, on 25 octombrie 2018 - 20:01, said:

ala din fata pe care mai aveai putin sa-l bagi in gard nu cred ca ti se parea amuzant.
Cocalareala. Mai ai?
Ps. Stiu, controlai perfect situatia, nu-i nevoie sa-mi explici.
Dacă asta e tot ce ai înțeles, asta e.
De unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

ps. Să spui "gard" la parapet denotă o doză mare de cultură.

#124
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Nu va agitati ca nu face bine la ten. Din cand in cand mai apare care un unbrutus din asta reincarnat si gata, toata lumea se inflameaza. Calm .. de maine dupamiaza e weekend ...

#125
DeusX

DeusX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 22.06.2003
Nu bagati prea mult in seama tot ce zic gigeii astia, in functii atat de inalte, prin corporatii din automotive. Si ei, intr-un fel, sunt tot niste mici politicieni aparand interesul imediat al celor pe care ii reprezinta. Desigur, BMW are acum motoare Diesel bune in portofoliu si vor sa aibe vanzari bune anii imediat urmatorii, mai ales un CEO care zboara daca nu performeaza financiar. Asa ca, omul o sa faca lobby la ce are el acum de oferit (alaturi de benzirae, desigur).

Pe de alta parte, oricat latra el la electrice, totusi au la vanzare si vad tot mai multe i3 pe strazi chiar si in Romanica.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate