Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Conform NASA, toți ne naștem genii creative dar școala ne face proști
Last Updated: Nov 11 2018 17:07, Started by
77777-7
, Oct 07 2018 07:25
·
0
#1
Posted 07 October 2018 - 07:25
(O traducere cam proasta de catre mine, ba e mot a mot, ba e mai sonora !?!)
La TEDx doctorul George Land vorbeste despre cum a fost contractat de NASA ca sa creeze un test de creativitate pentru a estima creativitatea inginerilor sai. Apoi au dat testul la 1600 copii. Acesta e un test care analizeaza posibilitatea de a gasi metode noi, diferite si inovative de a rezolva probleme. Rezultatul: 98% din copii au intrat in categoria geniilor. Dar asta nu-i intreaga poveste. Cercetatorii au decis sa faca studiu longitudinal si sa-i testeze pe copii peste 5 ani cand aveau varsta de 10 ani. Rezultatul: doar 30% intra in categoria genii. Cand copii au fost testati la 15 ani, doar 12% au mai intrat in categoria genii. Cum ramane cu noi, adultii ? Doar 2% intram in categoria genii. Si pentru cei care se indoiesc de rezultatele testelor, rezultatele au fost replicate de mai mult de un milion de ori.(varste 4-5,10,15, si adulti media 31 de ani, se vede in film pe youtube la 6:30 cand vorbeste Dr. Land, nu apare strict scris adulti v. med. 31 in articol). ''Argumentatia pentru aceasta nu e prea greu de inteles. Scoala, asa cum o numim simplu, e o institutie care in mod istoric a fost implementata finalmente pentru a servi dorintelor clasei conducatoare, nu a oamenilor comuni.'' ''In scopul ca asa numita elita sa-si mentina stilurile generoase de viata luxoasa pe fata, - unde contribuie cel mai putin dar beneficiaza cel mai mult-, ei inteleg ca copii trebuie tinuti prosti si spalati pe creier pentru a accepta (si chiar servi) sistemul lor rapace(hapsan/lacom) de raritate artificiala(a resurselor), exploatare fara sfarsit si razboi neincetat.'' Si acum ce ? Putem sa ne recuperam creativitatea ? Land spune ca avem abilitatea sa fim la 98% daca vrem. Din ce au gasit din studiile cu copii si din cum functioneaza creierele, exista doua tipuride gandire care se manifesta in creier. Ambele folosesc parti diferite din creier si e cu totul altfel de paradigma in sensul in care formeaza ceva in mintea noastra. Una e numita divergenta, asta e imagintia, folosita pentru a genera noi posibilitati. Cealalta e numita convergenta, asta e atunci cand face o judecata, cand iei o decizie, cand testezi ceva, critici, evaluezi. Deci gandirea divergenta functioneaza ca un accelerator si gandirea convergenta puna frana pe cele mai bune eforturi ale noastre. ''Am gasit ca ceea ce se intampla cu acesti copii, pe masura ce-i educam, ii invatam sa faca ambele tipuri de gandire in acelasi timp'' zice Land. Cand cineva iti cere sa vii cu idei noi, pe masura ce vii cu ele ceea ce ai invatat cel mai mult la scoala este sa te uiti imediat si sa observi ca: ''Am incercat asta inainte'', ''Asta-i o idee proasta'', ''Nu o sa mearga'' si tot asa. Asta-i ideea si asta-i ceea ce trebuie sa nu mai facem: ''Cand privim in interiorul creierului gasim ca neuronii se bat intre ei si defapt diminueaza puterea creierului deoarece judecam, criticam si cenzuram constant.'' zice Land. Care-i solutia ? Trebuie sa regasim copilul de 5 ani. Acea capabilitate care am posedat-o la 5 ani, nu dispare niciodata. ''E ceva ce exersam zilnic cand visam'' ne reaminteste Land. Cum regasim copilul de 5 ani ? Land ne provoaca pe toti: Maine, luati o furculita, activati copilul de 5 ani, si veniti cu 25-30 de idei cum sa imbunatatiti furculita. La minutul 5:29 e partea strict la care face referire articolul tradus(link sub video), nu stiu de ce nu a mers linkul la youtube setat cu minutul 5 29. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZfKMq-rYtnc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://ideapod.com/...asa-scientists/ Edit: in video la 11:03, se pot vedea doua CAT scan( scanari tomografice colorizate) una in stanga cu putina activitate divergenta+convergenta, si in poza din dreapta mai multa activitate decat in stanga desi e doar de tip divergenta. Edited by 77777-7, 07 October 2018 - 07:45. |
#2
Posted 07 October 2018 - 07:30
Eu cred ca viata ne face prosti, nu scoala. La 5 ani n-ai griji, probleme in dragoste, rate la banca, alte mizerii...
|
#3
Posted 07 October 2018 - 07:33
Ai citit articolul sau vazut filmuletul ? Nu e vorba de cunostinte generale pe care sigur nu le are un copil la 5 ani, ci e vorba de abilitatea de inovare si 2 metode de gandire folosite de creier, gandire divergenta si convergenta, si faptul ca scoala ne educa sa folosim cele 2 meotde concomitent si se cam bat cap in cap si creierul iroseste energie tot contrazicandu-se mereu folosind cele 2 metode in acelasi timp.
Edited by 77777-7, 07 October 2018 - 07:36. |
#4
Posted 07 October 2018 - 07:36
O fi varsta, nu scoala
Au testat si copii nescolarizati? Inca o chestie, aia 30% care au ramas genii sunt cei cu cele mai multe absente si cele mai proaste note, adica aia de care s-a lipit cel mai putin scoala? Mergand pe logica studiului, cam aia ar trebui sa fie geniile daca scoala prosteste. Nu neg faptul ca timpul petrecut la scoala poate priva un copil de timpul necesar deprinderii altor skill-uri ca sa zic asa dar daca timpul este impartit cum trebuie se pot invata si acele deprinderi si dezvolta si alte aptitudini care nu sunt neaparat relevante la scoala dar importante pe viitor. Edited by underb, 07 October 2018 - 07:45. |
#5
Posted 07 October 2018 - 07:44
Numarul de oameni care se nesc fie foarte inteligenti, fie foarte grei de cap este mic.Marea majoritate sintem pe medie.De acolo conteaza copilaria, scoala, familia.Ai sanse mult mai mari de realizare in viata daca esti prost, dar parintii tai sint senatori, decat daca esti destept dar parintii tai sint asistati sociali.Apoi, mai sint aspiratiile, unii se multumesc cu putin, se plafoneaza si asta e, iar altii aspira tot timpul la mai sus.Culmea, aia cu pretentii mici sint tot timpul cei mai fericiti oameni...
|
#6
Posted 07 October 2018 - 07:46
Ideea de baza e ca modul de gandire cultivat in scoala produce rezultatele de la 11:03 din film, unde se pot vedea doua CAT scan( scanari tomografice colorizate) una in stanga cu putina activitate divergenta+convergenta, si in poza din dreapta mai multa activitate decat in stanga desi e doar de tip divergenta.
Apoi la 11:12 apar mai multe poze cu activitatea din creier,...practic cele 3 portiuni din creier reptilian/pre-mamalian si mamalian, etc.... vedeti filmul, e mai usor de tinut pasul decat citit textul in engleza sau traducerea varza. Edit: o portiune importanta care nu apare in text is nu am tradus-o. land zice '' Si natura procedeaza al fel am descoperit, ca si evolutia functioneaza la fel, producand multe alternative apoi prin selectia naturala selecteaza pe cea mai buna, dar mereu creeaza multe posibilitati inainte sa inceapa sa selecteze''. Edited by 77777-7, 07 October 2018 - 07:54. |
#7
Posted 07 October 2018 - 07:46
Keffr3n, on 07 octombrie 2018 - 07:30, said:
Eu cred ca viata ne face prosti, nu scoala. La 5 ani n-ai griji, probleme in dragoste, rate la banca, alte mizerii... |
#8
Posted 07 October 2018 - 07:54
Cred ca vorbeste prostii. Nu traim la fel si nu mancam la fel deci neuronii nu se dezvolta la fel. Neurogeneza e diferita. Asa ca nici inteligenta nu are cum sa fie la fel. Asta era valabil daca toti aveam acelasi creier. Insa nu avem...
in plus nici nu l-am gasit pe wikipedia...asa ca e un ilustru necunoscut |
#9
Posted 07 October 2018 - 07:55
karax, on 07 octombrie 2018 - 07:54, said:
Cred ca vorbeste prostii. Nu traim la fel si nu mancam la fel deci neuronii nu se dezvolta la fel. Neurogeneza e diferita. Asa ca nici inteligenta nu are cum sa fie la fel. Asta era valabil daca toti aveam acelasi creier. Insa nu avem... in plus nici nu l-am gasit pe wikipedia...asa ca e un ilustru necunoscut https://worldbusines...orge-land-ph-d/ ''George Land is an author, speaker, consultant, and general systems scientist. In 1965 he founded a research and consulting institute to study the enhancement of creative performance. This research ultimately led to the formulation of Transformation Theory-a theory of natural processes that integrates principles of creativity, growth, and change. From these principles Dr. Land developed unique strategic thinking and innovation processes for organizations. He invented the first computer-interactive approaches to group innovation, decision-making and strategic thinking. His exceptional processes are now licensed by over 400 major corporations worldwide. Dr. Land has also taught interdisciplinary science and creative/innovative process to the faculties of some three dozen universities. Among his articles and books is his seminal work Grow or Die: the Unifying Principle of Transformation. Originally published in 1973 by Random House, it was a main selection of the Saturday Review Book Club and was submitted Random House as its nominee in the science category for the Pulitzer Prize and National Book Award. With Dr. Beth Jarman he co-authored Breakpoint Beyond: Mastering the Future – Today, published by HarperCollins in 1993 now also available in Spanish, Portuguese, Swedish and Korean. Dr. Land has been elected a senior fellow of the University of Minnesota, a fellow of the New York Academy of Sciences for his outstanding contributions to science, and a colleague and fellow of the Creative Education Foundation. In 1989, Dr. Land received the Outstanding Creative Achievement Award from the Creative Education Foundation for his lifetime achievements in creativity. In 1995, the Innovative Thinking Network created the George Land World Class Innovator Award in honor of Dr. Land. His listings include Who’s Who in America and Who’s Who in the World. He continues to write, give speeches, conduct research, and serve as a policy, planning and innovation consultant in industry, education, and government.'' Edited by 77777-7, 07 October 2018 - 07:57. |
#11
Posted 07 October 2018 - 08:10
karax, on 07 octombrie 2018 - 08:01, said:
pai ar fi trebuit sa fie pe wikipedia Ti-am dat mai sus ce am gasit cu google in 5 secunde la nenea asta. daca ai citit probabil ca ai vazut partea cu ''He invented the first computer-interactive approaches to group innovation, decision-making and strategic thinking. His exceptional processes are now licensed by over 400 major corporations worldwide. Dr. Land has also taught interdisciplinary science and creative/innovative process to the faculties of some three dozen universities.'' Omul stie cu ce se mananca gandirea/activitatea cerebrala/neuronii/etc. Mai mult despre el, aparent a decedat candva, la varsta de 84. https://www.aztechco...dr-george-land/ https://www.bizjourn...eorge-land.html His learnings formed the core of leadership and innovation training managers worldwide at companies such as AT&T, 3M and IBM.
Edited by 77777-7, 07 October 2018 - 08:21.
|
#12
Posted 07 October 2018 - 08:12
Erau interviurile alea pe la tara cu intrebari gen "unde se duce soarele noaptea?"
Raspunsurile erau geniale. Divergente si convergente in acelasi timp |
#13
Posted 07 October 2018 - 08:48
#15
Posted 07 October 2018 - 09:01
Traian Basescu : ''Scoala romaneasca scoate tampiti''
NASA : ''Scoala scoate tampiti'' Edited by STARTREK1, 07 October 2018 - 09:10. |
|
#16
Posted 07 October 2018 - 09:13
1. Nu este conform NASA, ci este conform unei carti scrise de George Land si Berth Jarman, mai exact asta.
2. Cei doi nu si-au publicat rezultatele cercetarii intr-un jurnal peer-reviewed ci doar intr-o carte asadar nimeni nu a verificat metodologia si statistica folosita. In carti poti sa publici multe prostii fara sa te verifice nimeni 3. Cum este definit domeniul genii? Care ii sunt limitele? Care este marja de eroare a studiului? In ce conditii au sustinut elevii testul? Au fost aceleasi conditii pentru toti/in ani diferiti? Cum au ales elevii ce urmeaza sa fie testati randomizati/alesi pe spranceana/numai dintr-o anumita scoala/oras/stat? Fara a stii raspunsul la aceste intrebari, ce ar reprezenta capitolul Metodologie al unui articol stiintific, nu poti aprecia validitatea unui astfel de studiu. |
#17
Posted 07 October 2018 - 09:24
77777-7, on 07 octombrie 2018 - 07:25, said:
Cum regasim copilul de 5 ani ? Land ne provoaca pe toti: Maine, luati o furculita, activati copilul de 5 ani, si veniti cu 25-30 de idei cum sa imbunatatiti furculita. |
#18
Posted 07 October 2018 - 09:53
NASA o dă în SF--uri? Testul este irelevant, oricine l-ar aplica.
În primul rând, prost nu te face nimic. Ori așa te naști, ori nu. În al doilea rând, școala te învață să înveți, totul se face controlat, eficient pe baza multor zeci de ani de observare, cercetare, inovație. Să spui că școala te face prost, denotă prostie. Anumite meserii, nu există fără școală. Sper să nu ajungă acel doctor, la vreun chirurg care să nunfibtrecut prin școală. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users