Cumparare masina electrica
Last Updated: May 21 2024 10:38, Started by
bzalex
, Sep 30 2018 11:36
·
43
#217
Posted 18 October 2018 - 22:32
Leaf 60kWh se pare ca va avea management termic al bateriei.
|
#218
Posted 18 October 2018 - 22:42
#220
Posted 19 October 2018 - 08:03
bobalex18, on 18 octombrie 2018 - 22:42, said:
Daca, doar că bazat pe ventilator nu pe lichid, ce ii va afecta și mai mult bateria.... sursa? din ce citesc aici se pare ca va fi pe lichid. https://insideevs.co...eaf-40-battery/ https://insideevs.co...san-leaf-price/ Edited by zeroice, 19 October 2018 - 08:06. |
#221
Posted 19 October 2018 - 08:30
nu mai caut acum. este posibil să ai dreptate și acele informații să fie mai vechi. se discuta că răcirea o să fie pe aer și că aceasta va afecta și mai mult bateria.
dacă ar face răcirea pe bază de lichid ar fi un mare pas înainte. |
#223
Posted 19 October 2018 - 09:21
Well, ca sa las si eu un comentariu aici relativ la cumpararea unei masini electrice.
Sunt cativa utilizatori care au prezentat foarte bine avantajele si dezavantajele detinerii unei masini electrice din propria perspectiva. In ce ma priveste am cateva opinii: 1. N-as cumpara nici o masina sh daca nu as avea o minima garantie (1 an). Pe ICE solutia cea mai sigura in Romania mi se pare cumpararea de la reprezentante (macar ca asigura ei garantia, nu ca as avea incredere ca nu fac prostii) sau la limita din tari ca Belgia unde exista disponibil Carfax (informatiile de service detaliate). N-as cumpara pentru nici un pret de la samsari/persoane fizice sau din Germania. La electrica in teorie ar fi bateria care trebuie urmarita sa nu fi fost abuzata/cu defecte, dar pot si si alte probleme ascunse care tin mai putin de producator si mai mult de utilizator. 2. O masina electrica noua pentru mine nu ar avea in acest moment nici un avantaj. Unde stau (Tg-Jiu) am preferat un apartament in zona centrala decat o casa la periferie, orasul e mic si pot merge pe jos (doar in weekend folosesc masina la cumparaturi, imi displace mersul in aglomeratie), de la apartament la locul de parcare sunt vreo 50m deci exclus cablu iar incarcator public am auzit (nu l-am vazut, nu apare nici pe plugshare) ca e doar la Romstal. La deplasari externe (fac anual cam 20000km) nu mi-as pune problema incarcarii, cam toate orasele invecinate au incarcatoare. Desi in general am avut noroc in garantie nu am incredere in service-urile din Romania, in special cele de reprezentanta (era sa iau la bataie pe un electrician de la Toyota la care m-am dus cu manualul de service si schema electrica pentru un banal AC, apoi la Opel unde am avut ,,placuta" surpriza cu o factura de revizie de 5000RON); asta e nimic pe langa ce a patit un amic la Skoda. Prin comparatie cateva service-uri din provincie mi s-au parut mai cinstiti, doar ca nu se baga la chestii mai complexe. Asta e situatia personala, insa sustin adoptia EV pentru ca avantajele vor aparea pentru toti, chiar si cei din zone mai ,,defavorizate" (cineva mentiona ca multe sate au inca buda in curte dar cred ca mai multe sate sunt electrificate decat beneficiaza de gaze/canalizare). Edited by Hansolo, 19 October 2018 - 09:24. |
#224
Posted 19 October 2018 - 09:37
O susții, dar doar declarativ . Așa și eu o susțin.
N am nimic cu ele, dar cine o ia acum, cel puțin în România, va fi un early adopter cu dezavantajele de rigoare. Deci ori un entuziast ori unul care mai are 2-3 ICE prin curte. Inițiatorul @bzalex mi se pare un entuziast. Ok, bravo lui, poate ii permite și programul adaptarea la necesitățile cauzate de deținerea și folosirea unui EV. Personal, momentan mi se par doar pt o nișă nu o alternativă reală. |
#226
Posted 22 October 2018 - 07:36
Astazi ma duc dupa masina. O sa revin cu ceva impresii in zilele urmatoare. Bafta!
|
|
#227
Posted 22 October 2018 - 08:29
#229
Posted 22 October 2018 - 11:34
Interesanta este, realista, so-so.
Ca exemplu, uita-te la ultimul tabel din document. Cum poti sa spui azi ca la un BEV incarci intre 30 min si 8H pentru a avea 150Km autonomie, azi, cand ai masini cae depasesc lejer 400Km cu "un plin" de baterie. |
#230
Posted 22 October 2018 - 12:07
ro_explorer, on 22 octombrie 2018 - 11:34, said:
Interesanta este, realista, so-so. Ca exemplu, uita-te la ultimul tabel din document. Cum poti sa spui azi ca la un BEV incarci intre 30 min si 8H pentru a avea 150Km autonomie, azi, cand ai masini cae depasesc lejer 400Km cu "un plin" de baterie. pai din ce spui tu, cele 2 afirmatii nu au legatura una cu alta. Poti bine mersi sa incarci "de 150km" in 30min, dar asta nu inseamna ca ai facut "plinul" ala de 400km care-l mentionezi. Pt ala, la o incarcare de "150km in 30min", ai sta aprox 3x30min pentru un plin. cred ca se refera aprox. la tehnologia de incarcare in sine, pt.cei 150km ei estimau (prezentarea e din 2015!) ca dureaza intre 30min si 8h (functie de chargere si tehnologia on-board the charging, etc.) celelalte 2 estimari sunt cat de cat corecte: hidrogen cam la fel cu benzina dpdv timp de incarcare, iar bateria aia de orice PHEV (cam ~13kWh pt. range-ul de 50 WLTP) e cam p-acolo...ca medie de timp cert e ca expresia "rendez-vous en 2019!" e valabila pt. cam toti producatorii de PHEV/EV o sa fie un an interesant. Edited by zeroice, 22 October 2018 - 12:10. |
#231
Posted 22 October 2018 - 12:22
@zeroice...nu îți bate capul. materialul este ok. fiecare înțelege ce vrea și poate. gașca veselă o să vadă că la bibliografie este un articol citat greșit și că acel material are zero relevanță.
și poate să fie phev și cu 150km autonomie. de ce nu? și mai ușor cu stațiile astea de încărcare rapidă că simplu fapt că unele mașini se pot încărca rapid nu înseamnă că acele stații sunt și la îndemână..... |
|
#232
Posted 22 October 2018 - 12:51
zeroice, on 22 octombrie 2018 - 12:07, said:
pai din ce spui tu, cele 2 afirmatii nu au legatura una cu alta. Poti bine mersi sa incarci "de 150km" in 30min, dar asta nu inseamna ca ai facut "plinul" ala de 400km care-l mentionezi. Pt ala, la o incarcare de "150km in 30min", ai sta aprox 3x30min pentru un plin. Pai sunt 3 tipuri de masini cu 3 valori de incarcare. la #1 (H) si la #2 (PHEV) se dau timpii pentru un plin (adica cam cat dureaza pentru a obtine autonomia maxima a acelei masini) dar la #3 dintr-un motiv numai de prezentator stiut se da intre 30 min si 8H pentru 150Km .... ca si cum in 2015 masinile electrice atat aveau range-ul maxim (sa zic de model S in mare voga la acea vreme, sa nu zic ? ) ... haidi bre ... Screenshot 2018-10-22 at 12.42.56.png 270.09K 10 downloads bobalex18, on 22 octombrie 2018 - 12:22, said:
și mai ușor cu stațiile astea de încărcare rapidă că simplu fapt că unele mașini se pot încărca rapid nu înseamnă că acele stații sunt și la îndemână..... |
#233
Posted 22 October 2018 - 12:54
Un articol tehnic foarte interesant de citit, apropo de ce se spunea relativ la costuri de upgrade la grid si nu numai https://www.theicct....paper_final.pdf
Printre altele: One study estimates that in 2050, electric vehicles representing 80% of the European Union’s passenger vehicle fleet will consume 9.5% of the total electricity load In the UK, utility upgrade costs for 50 kW chargers at highway stations were $1,500–$30,000 (Evans, 2018), whereas the Rapid Charge Network stations typically required approximately $21,200–28,500 in installation costs, about one quarter of which was due to grid connections |
#234
Posted 22 October 2018 - 13:41
daca as fi posesor (sau viitor), sincer m-as uita la modalitati incarcare BEV acasa, prin panouri solare (+ ceva gen Zappi sau Powerwall, etc..), mai ales ca vor fi subventionate din 2019.
de curiozitate, cam cat costa un plin de Leaf la "priza de acasa", peste noapte? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users