Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Cumparare masina electrica

* * * - - 12 votes
  • Please log in to reply
17743 replies to this topic

#15085
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003

View Postrelu11051, on 09 noiembrie 2022 - 16:27, said:

@Zoot si la benzina e miros, sa stai langa o masina proaspat pornita cand e mai racoare afara...

La benzină e mai rezonabil, nu e așa inecacios. In state, sau emirate  (părere personală) unde folosesc mult mai multe mașini preponderent pe benzină, nu am simțit niciodată discomfort când dau geamul jos sau aștept într-un loc aglomerat. În schimb în România, de când iau mașina de la aeroport mă izbește mirosul de tractor. Sper să nu fiu eu sensibil și să se confirme și de alții acest aspect.

#15086
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
In aeroporturi de multe ori simti mirosul de Jet A1 (kerosen) degajat de avionase la momentul pornirii. La Otopeni se simte garantat daca vantul bate dinspre est.

#15087
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
Ăla de la avion e altă aromă, vorbesc de aroma specifică de diesel obosit, nu că alea noi ar fi mai simpatice.

#15088
Daniel_Moldovean

Daniel_Moldovean

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 15.10.2022
Parerea mea e ca merita, daca o folosesti doar pt oras sau o scurta naveta zilnica (sa zic 20 km pe zi, dus-intors). Eu am avut la un moment dat, de la firma un VW UP pe care l-am iubit. Si locuiesc in zona rurala, la 20 km de birou, l-am folosit zilnic.
Dar cand a fost vorba de drumuri lungi (400km in tara sau 1-2 mii in strainatate), nu am avut curaj sa plec cu el. Logistica e prea complicata, trebuie cautate statiile de incarcare de pe traseu, plus ca trebuie luat in calcul si timpul de incarcare in statia respectiva. Iar surpriza apare daca ajungi la statia respectiva si...nu functioneaza. Apoi ajungi sa te milogesti la vreo pensiune, si nu e placut.
Asadar recomand (iar costurile sunt mai mici comparativ cu combustibilul clasic- benzina, motorina), dar doar pt oras. Chiar ma gandesc sa cumpar tot un UP, dar nu as respinge si alternativele pt alte modele electrice. La un moment dat vazusem pe un site ca eu aleg masina si cei de la firma se ocupa de tot, chiar mi-o aduc in fata blocului, livrare "la cheie".

Edited by althea, 30 May 2023 - 14:14.


#15089
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,215
  • Înscris: 08.01.2021
Primul punct e adevărat.

Al doilea e irelevant. 99.9% dintre șoferi n-au mers niciodată de la 0 la Vmax. Poate doar aia de electrice cu vmax 160km/h :D

Al treilea și al patrulea de fapt sunt același lucru, care și ala e pur subiectiv. Pe baza de cifre electricele n-au nimic excepțional în comparație cu mașini din aceeași clasa și puteri din același film. De exemplu id4 vs Golf cu 54cp mai
slab:
https://zeperfs.com/duel8403-9179.htm


Discuția asta îmi amintește de vechea discuție "dizal vs benzina". Cum apărătorii dizalului apărau "cuplul de jos" și cum "te baga în scaun" fix la fel o ard acum fanaticii EV-urilor.
Fac de fapt aceeași eroare, pe vremuri "dizal" însemna 1.9 tedei de 130cp și benzinar bătrânul Clio sau supernova de 75cp, normal ca le rupeau în doua.
Asa și ăștia cu EV-urile, dacă compari Tesla cu golf tedei da il rupe însă dacă compari mașinile comparabile nu mai e chiar asa.

#15090
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,672
  • Înscris: 22.05.2011
Pai nu comparau/intreceau unii Shpringu’  cu Dacia 1300 si iesea cam botit la dinamica :) ?

Edited by jakota, 09 November 2022 - 18:29.


#15091
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostKiloW, on 09 noiembrie 2022 - 18:19, said:

Al doilea e irelevant. 99.9% dintre șoferi n-au mers niciodată de la 0 la Vmax. Poate doar aia de electrice cu vmax 160km/h Posted Image
Poate nu m-am exprimat corect.
Nu m-am referit la "sprint de la 0 la Vmax".
M-am referit la "intreg intervalul de viteze dintre 0 si Vmax".

View PostKiloW, on 09 noiembrie 2022 - 18:19, said:

Pe baza de cifre electricele n-au nimic excepțional în comparație cu mașini din aceeași clasa și puteri din același film. De exemplu id4 vs Golf cu 54cp mai
Nu este deloc acelasi lucru.

Unde gresesti: la ICE ca sa scoti timpii aceia buni de pe Zeperfs, trebuie sa tot "mesteci in benzina", sa fii Schumacher. Se mai intampla sa apara oportunitatea unei depasiri si sa te prinda la turatia nepotrivita sau in treapta de viteza nepotrivita. Orice cutie de viteze automata mai are si lag la kickdown. De aia manuala nu mai vorbesc...
La majoritatea automatelor, daca mergi in mod Normal tin turatia foarte jos si au lag mare, iar daca mergi in mod Sport tin motorul prea turat pentru confort la drum lung cu pasageri care nu doresc senzatii de "motorsport".

De aceea EV-ul are o lejeritate superioara in modul in care reactioneaza la pedala de acceleratie...imagineaza-ti ca mergi cu un benzinar tot timpul la 4000 RPM sau cu un diesel tot timpul la 2700 RPM...dar nu se aude si nu se simte nici un sunet si nici o vibratie de motor.

Edited by kolfleading, 09 November 2022 - 18:51.


#15092
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,149
  • Înscris: 11.01.2009

View PostKiloW, on 09 noiembrie 2022 - 18:19, said:

De exemplu id4 vs Golf cu 54cp mai
slab:
https://zeperfs.com/duel8403-9179.htm


Cred ca e mai cinstit sa comparam Golf cu ID.3: https://zeperfs.com/...el8403-8766.htm

#15093
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postgarett, on 09 noiembrie 2022 - 11:18, said:

Ai descris toate caracteristicile unei mașini ICE moderne cu AT...
cum e cu curba de cuplu? cu vibratiile si lipsa pieselor in miscare? cu lagul la schimbarea vitezelor sau la motor?
identic..huh?

cat ziceai ca e ...4lei pe kw?
pe astia i-ati anuntat?
https://www.secundat...na-221493.html/
https://stirileprotv...1-ianuarie.html

...pt >255kw pe luna, ca sa intelegm titlul.

View Postcostini, on 08 noiembrie 2022 - 17:40, said:

Yes. Fara rabla n-are sens.
depinde. sunt multe masini electrice aduse din afara, sh, de la Tesla S de >100k, pana la chetsii mai mici, gen ZOE sau e-up.
preturile sh de pe site de licitatii uneori sunt mai bune decat cu rabla, mai ales ca nu astepti 9 luni pt livrare. in lunile alea se pot recupera mare parte din bani.
cat am stat dupa EV, am bagat lejer de 5k euro benzina,...si EV era inca gratis de incarcat.

View PostZoot, on 09 noiembrie 2022 - 16:39, said:

La benzină e mai rezonabil, nu e așa inecacios. In state, sau emirate  (părere personală) unde folosesc mult mai multe mașini preponderent pe benzină, nu am simțit niciodată discomfort

si spatiu...si curentii de aer. ce spatiu ai intre cladiri in UAE si USA, fata de EU...

View Postsparkyson, on 09 noiembrie 2022 - 19:09, said:

[/size]
Cred ca e mai cinstit sa comparam Golf cu ID.3: https://zeperfs.com/...el8403-8766.htm
sau Tiguan cu ID4
https://zeperfs.com/...el9960-9179.htm

#15094
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postgarett, on 09 noiembrie 2022 - 11:59, said:

Onest vorbind este strict despre bani, subvenția ESTE un factor important, și încărcarea gratuită/ieftină de pe vremuri.
Corect.

View Postgarett, on 09 noiembrie 2022 - 11:59, said:

Plus, evident, acel "iPhone effect" de a ieși în evidență cu ceva "altfel" decât masele. OK, n-am absolut nimic împotrivă, dar nu veni cu "scuza" ecologiei sau cu hiperbole despre neasemuita experiență de condus.
Experiența de condus chiar e mai ok, dar până la urmă e o chestie de gust.
Masini precum a mea sau kona nu ies in evidenta prin nimic vs versurile ICE. Trebuie să știi exact detaliile de design, altfel doar noi avem habar :).

Oricum, cred că overall suntem de acord în mult mai multe privințe decât ar crede cineva la prima vedere :-)).

#15095
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003

View Postwrc2007, on 09 noiembrie 2022 - 19:30, said:




si spatiu...si curentii de aer. ce spatiu ai intre cladiri in UAE si USA, fata de EU...


Nu cred ca e vorba doar de spatiu, le simt dieselurile dimineata si in fabrica in mijlocul desertului si sunt masini noi, Toyota Hilux si Landcruiser, productii 2021, au un miros specific si deranjant. In particular in tarile astea doua, plus alte state GCC pe unde ma invart, dieselul nu prea e la moda si il vezi doar pe masini mari, camioane, autobuze, etc., de aici si aerul mai respirabil.
De asta intreb, poate sunt eu mai sensibil, dar pentru mine in oras, mai ales la noi unde avem parcul auto extrem de imbatranit, e crima si pedeapsa mai ales dimineata, daca deschizi geamul la semafor te-ai parfumat instant.
Ma gandesc ca limitarile de la Euro3 in jos prin centrul anumitor orase europene are la baza ceea ce simt eu olfactiv.

Acum de verususul cu 0 - Vmax si cum livreaza puterea electrica, da, e ceva senzatie, dar.....lipseste ceva. O benzinara iti va oferi si altceva, e ca o femeie salbatica in pat, fata de o scandura care livreaza constant si doar atat  (daca tot ne lansam in comparatii cum am vazut mai sus cu cucurbitacee si amor cu masinile ). Trebuie sa-ti si cante putin sa alunece benzina mai usor pe gat. Cine frecventeaza F1, stie diferenta cand s-a introdus motorul de 1.6 turbo versus vechiul 2.4. Daca inainte, ajungea sa stai langa circuit, sa le auzi si sa le simti mirosul de benzina plus cauciucuri, dupa trecerea la doze de bere care sunau ca niste ascutitoare, senzatia s-a dus prin balarii, am si renuntat sa mai merg la curse.
Mie asta imi lipseste de cand am trecut pe EV, viata e frumos dar.... doamne ajuta cu incarcarile gratis la Kaufland Posted Image

#15096
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View PostZoot, on 09 noiembrie 2022 - 21:46, said:

Cine frecventeaza F1, stie diferenta cand s-a introdus motorul de 1.6 turbo versus vechiul 2.4.

sunet F1 nu mai exista dupa era V10...

#15097
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022

View Postkolfleading, on 09 noiembrie 2022 - 11:08, said:

  • Rafinament (silentiozitate, lipsa orice vibratii, lipsa senzatia de "subturare" sau "supraturare").
  • Merge de la 0 la Vmax fara smuciturile specifice schimbarii treptelor de viteza la ICE si fara episoadele de turare a motorului inainte de a schimba treapta in sus in timpul accelerarilor.
  • Raspunsul prompt al motorului la pedala de acceleratie (in sus sau in jos), in orice pozitie, la orice viteza.
  • Putere disponibila instantaneu pentru depasiri, demaraj in depasiri cu o senzatie de lejeritate pe care ICE-ul nu o are.
- Rafinamentul la coaja mea si pornirea fara smucituri se traduce prin asezarea unei monede de 50 de bani in dunga pe bord deasupra ceasurilor si pornirea masinii … moneda nu se misca iar motorul nu se aude cu muzica oprita, ba chiar cateodata l-am oprit din greseala crezand ca e oprit si vroiam sa il pornesc.
Raspunsul prompt la o benzinara de 250-300 cp e senzatie , EV- ul e banal , feelingul e zero.
Puterea disponibila instantaneu in depasiri a benzinarului anterior e disponibila cel putin dublul kilometrilor fata de EV, adica ai apasat pedala si o tii asa cateva ore bune !
Bine, putem discuta si de diesel-uri care la 2-300 cp si 5-600 Nm lesina de ras la EV-ul care raspunde instantaneu 🤣🤣
In urmatorii 15-20 de ani EV-ul mai are de evoluat, in special la baterii iar pana atunci poate se dezvolta alt “combustibil”.


#15098
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postcostini, on 09 noiembrie 2022 - 19:51, said:

Oricum, cred că overall suntem de acord în mult mai multe privințe decât ar crede cineva la prima vedere :-)).
Pentru că nu suntem fanatici ca alții! :D


#15099
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Posticssizero, on 09 noiembrie 2022 - 23:22, said:

Raspunsul prompt la o benzinara de 250-300 cp e senzatie , EV- ul e banal , feelingul e zero.
Senzatia la EV este de liniste si pace si lejeritate.
Senzatia la o benzinara de 250-300 cp e de femeie isterica si vine cu niste costuri foarte mari.

View Posticssizero, on 09 noiembrie 2022 - 23:22, said:

Puterea disponibila instantaneu in depasiri a benzinarului anterior e disponibila cel putin dublul kilometrilor fata de EV, adica ai apasat pedala si o tii asa cateva ore bune !
Si totusi, benzinare cu astfel de senzatii sunt extrem de rare pe strada, pe cand la EV-uri este "dotare standard".

View Posticssizero, on 09 noiembrie 2022 - 23:22, said:

Bine, putem discuta si de diesel-uri care la 2-300 cp si 5-600 Nm lesina de ras la EV-ul care raspunde instantaneu
Bine, putem pune un Tesla Model 3 LR sau Performance si o sa lase in urma diesel-uri de 2-300 cp si 5-600 Nm.Posted Image

Edited by kolfleading, 10 November 2022 - 07:36.


#15100
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Benzinare de 250 cp sunt la ordinea zilei,
Pentru cat timp lasa Tesla vietii dieselul in spate ? 100-200 de km ? Apoi cauta rapid o priza, as putea spune ca la astfel de regim de exploatare dieselul ala merge DUBLUL kilometrilor pana are nevoie de 5 minute de alimentare.
Legat de istericale, probabil ca te-ai nascut si ai circulat numai cu trenul ca altfel nu se explica cum de ti se pare isteric sunetul unui motor in sarcina serioasa.
Dar e ok, e nevoie si de sensibili 😉
Apropo au depasit EV -urile 0,3% din masinile din Romania ? 🤣🤣🤣

Edited by icssizero, 10 November 2022 - 07:44.


#15101
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Băbăieți, terminați cu prostiile. Pentru 99.(9)% dintre oamenii normali la cap nu e nici o diferență intre a conduce Ice sau bev. Când nu ți-ai făcut orele de somn, copilul e în toane dimineața, ai intarziat la școală și apoi la munca și șeful te freacă la icre nu îți mai pasa cum se aude sau nu se aude motorul sau de "rafinamentul" condusului. Tot ce vrei e sa treci și prin ziua următoare fără sa îți plezneasca ceva.

Asa ca rog zelotii de toate categoriile sa meargă sa se lupte pe ariile versus, lăsați aici informații strict referitoare despre cumpararea de masini electrice. Mulțumesc de intelegere.

Edited by ro_explorer, 10 November 2022 - 08:35.


#15102
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,215
  • Înscris: 08.01.2021

View Postkolfleading, on 10 noiembrie 2022 - 07:35, said:





Bine, putem pune un Tesla Model 3 LR sau Performance si o sa lase in urma diesel-uri de 2-300 cp si 5-600 Nm.

Again asta e din seria "1.9tdi vs 1.4mpi" Compari 510cp cu 2-300.
Dacă compari un ev de 200cp cu o fosila de 200 nu mai sunt asa mari diferențele.

La rafinament sunt din alta clasa însă rafinamentul e fudulie, în primul rand trebuie sa corespunda necesităților (care sunt diferite de la un client la altul) iar rafinamentul e un bonus.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate