Călătoria cu trenul în România anilor '70-'90
Last Updated: Mar 31 2019 21:29, Started by
djl
, Sep 15 2018 14:59
·
0
#1
Posted 15 September 2018 - 14:59
Cum era călătoria cu trenul în România anilor '70-'90? Am auzit că pe vremuri era aglomeraţie mare, însă nebunie nu am prins decât o dată la Sinaia, prin 1990 când am plecat pe ultima sută de metri.
În schimb ţin minte că vagoanele erau mai confortabile (ce "confortabile" sunt noile scaune de la vagoanele etajate...). Cum era la vagonul de dormit, la vagonul cuşetă, la vagonul restaurant? Edited by djl, 15 September 2018 - 15:00. |
#3
Posted 15 September 2018 - 15:16
Trenuri? In anii 90 cam asa: multa mizerie , scaune rupte, mobilier distrus (chestiile alea de lemn de pe pereti), scrumiere rupte si pline de chistoace, usi blocate , aglomeratie mare, mirosuri de toate felurile. Mai tarziu au inceput sa arate mai confortabil , insa in majoritatea in anii 2000-2005 erau din alea tip cuseta cu 2 banci opuse in care stateau 6 persoane.
|
#4
Posted 15 September 2018 - 15:24
Cred că depindea şi de regională, ragnul trenului.
Ptiu, bine că cel puţin teoretic nu mai e voie să fumezi în tren. Că nu mai suport fumul de ţigară (deşi am fost fumător) şi precis se găseau unii să fumeze şi la vagonul de nefumători - să mă duc în vacanţă şi să-mi împută geamantanul În general am nimerit în trenuri civilizate - sau dacă am dat peste mizerii, eram prea mic ca să-mi amintesc. |
#5
Posted 15 September 2018 - 15:24
Am mers de multe ori in acea perioada (85 -90), aveam permis CFR clasa 1 , nu era rau, parca mergeau mai la fix decat acum.
Chiar imi placea sa fumez la geam , pe coridor sau cand nu era permis ... intre vagoane. Edited by keta, 15 September 2018 - 15:25. |
#6
Posted 15 September 2018 - 15:26
#7
Posted 15 September 2018 - 15:39
In anii '70 am fost de 2x la Bucuresti si o data la mare. Am fost de 2x la clasa I-a unde a fost fain si curatenie si o data la mare la clasa II-a
dar si atunci a fost fain in tren, poate pentru ca au fost 3 vagoane una linga alta cu clujeni care a participat öa un sejur de 12 zile la Costinesti si o zi la Varna la Bulgari. Si drumul inpaoi a fost fain. |
#8
Posted 15 September 2018 - 15:41
Singurele vagoane cu azbetz de care am auzit sunt unele aduse la mâna a 2-a. Ăla e cacgerigen dacă inhalezi particulde aşa ceva, în rest nu are nici pe dracu'.
|
#9
Posted 15 September 2018 - 15:41
am mers mult cu trenul in anii '80 (permis clasa a doua, dezlipeam timbrul ca sa nu se cunoasca data stampilei si refoloseam astfel foaia) nu era nimic epic, liric sau poetic. nici acum nu e. pur simplu mergi din punctul A in punctul B.
singurul avantaj era ca erau mai punctuale, iar in comparimente era mai mult loc pentru bagaje. deseori erau aglomerate pana la refuz. in trenurile de navetisti, am vazut oameni mergand pe tren din cauza aglomeratiei. mizerie ? aveam standarde mai reduse atunci, nu mi se parea asa mare. acum imi dau seama ca era mizerie. WC-uri preponderent fara apa, care nu erau niciodata spalate. se mancau seminte la greu. la clasa a doua nu era aproape niciodata lumina in compartiment, iar in personale erau probleme si cu caldura. |
#10
Posted 15 September 2018 - 15:44
Am uitat: cel mai mult mi-a placut insa Balt-Orient-Express de la Cluj la Budapsta si inapoi
|
|
#11
Posted 15 September 2018 - 15:47
keta, on 15 septembrie 2018 - 15:24, said:
Am mers de multe ori in acea perioada (85 -90), aveam permis CFR clasa 1 , nu era rau, parca mergeau mai la fix decat acum. Chiar imi placea sa fumez la geam , pe coridor sau cand nu era permis ... intre vagoane. strongsss, on 15 septembrie 2018 - 15:41, said:
am mers mult cu trenul in anii '80 (permis clasa a doua, dezlipeam timbrul ca sa nu se cunoasca data stampilei si refoloseam astfel foaia) nu era nimic epic, liric sau poetic. nici acum nu e. pur simplu mergi din punctul A in punctul B. singurul avantaj era ca erau mai punctuale, iar in comparimente era mai mult loc pentru bagaje. deseori erau aglomerate pana la refuz. in trenurile de navetisti, am vazut oameni mergand pe tren din cauza aglomeratiei. mizerie ? aveam standarde mai reduse atunci, nu mi se parea asa mare. acum imi dau seama ca era mizerie. WC-uri preponderent fara apa, care nu erau niciodata spalate. se mancau seminte la greu. la clasa a doua nu era aproape niciodata lumina in compartiment, iar in personale erau probleme si cu caldura. |
#12
Posted 15 September 2018 - 15:49
Nu era moda cu teningul la vremea aia, cel putin eu aveam un unic trening mai mult de stat prin casa sau de sport cateodata.
|
#13
Posted 15 September 2018 - 15:50
Daca nu ai mers Bucuresti - Baia Mare cu trenul de noapte (13 ore) in compartiment cu 6 paturi pe 8 metri patrati inseamna ca nu ai vazut adevarul. 3 paturi suprapuse pe o parte, 3 pe cealalta. Cu un ochi dormeam, cu altul vegheam geanta plina cu carti, dar grea, de sub pat.
|
#14
Posted 15 September 2018 - 15:53
Probleme cu încălzirea erau şi din cauză că pe liniile neelectrifcate sau în cazul trenurilor cu vagoane foarte vechi se folosea încălzirea cu aburi.
Din tren nu mi-au furat nimic. |
#15
Posted 15 September 2018 - 15:56
keta, on 15 septembrie 2018 - 15:49, said:
Nu era moda cu teningul la vremea aia, cel putin eu aveam un unic trening mai mult de stat prin casa sau de sport cateodata. |
|
#16
Posted 15 September 2018 - 15:57
Imi mai placeau calatoriile pe distante scurte la vagonul restaurant. Nu aveai nevoie de bilet doar faceai o comanda de mancare cat sa te tina pina la destinatie.
De obicei aveam o calatorie de 30 min si luam dimineata cascaval pane si o cafea |
#17
Posted 15 September 2018 - 15:59
Astazi e la moda sa te imbraci pestrit. In anii 90 era mai multa simetrie in haine.
keta, on 15 septembrie 2018 - 15:57, said:
Imi mai placeau calatoriile pe distante scurte la vagonul restaurant. Nu aveai nevoie de bilet doar faceai o comanda de mancare cat sa te tina pina la destinatie. De obicei aveam o calatorie de 30 min si luam dimineata cascaval pane si o cafea |
#18
Posted 15 September 2018 - 16:07
WestPoint, on 15 septembrie 2018 - 15:44, said:
Am uitat: cel mai mult mi-a placut insa Balt-Orient-Express de la Cluj la Budapsta si inapoi Trenul mergea vara de la Athina la Budapest Kpu si apoi pana la Berlin . Faine vremuri . Mai erau Wiener Waltzer si Danubius Expres, prin 87 88 . |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users