Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Călătoria cu trenul în România anilor '70-'90

* * * - - 6 votes
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
La vagonul restaurant nu-ţi cereau biletul?   :scratchchin:   Cred că am mâncat la vagonul restaurant, dar fiind amintire din anii '80 nu-s 100% sigur (avem maxim 6 ani pe atunci). Când mergeam la mare în anii '90 am rugat-o pe mama să mergem la vagonul restaurant, dar nem.   :no:   Nici nu ştiu dacă mai există vreun vagon din ăla întreg pe la C.F.R.   :down:
Cu vagonul de dormit am mers în 1985 până la Caransebeş (grupa de Reşiţa Sud a rapidului de Belgard). Posibil să mai fi mers în anii '80, dar din nou nu mai ţin minte. După aia am mers în 2007 (x 2... culmea, primul drum a fost la Reşiţa Sud sau Nord; la întoarcere a fost de la Timişoara Nord).
Am nimerit (dar după 2000) la un vagon bar făcut într-un vagon necompartimentat ("bonanză").
Cred că în 1997 am mers cu un vagon D.W.A. (vagon seria 80; modernizat şi rămas compartimentat e seria 70) pe Costineşti - Bucureşti Nord la Rapidul "Callatis". Mişto vagoanele, dar în imebicilitatea C.F.R.-ului au comandat la cele de clasa 2-a 11 compartimente ... tren de rang superior, distanţe lungi... nu se pupă deloc cu aşa ceva; dacă-s 6 oameni într-un compartiment de 8 mai e cum mai e, dar să fie plin cred că e crimă! Restul de clasa a 2-a aveau 9 sau 10 compartimente.

#20
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008
Bai, sa-mi bag... nu aveai, mai topicul cu CFR, in care s-a tot discutat si se vorbeste despre caile ferate din omieoptsutetoamna si pana astazi?
Dracu', tu chiar nu realizezi ca se disipeaza informatiile si niste subiecte dealtfel generoase ajung teme de kkt?

Ce naiba are asta de-a face cu Istoria romanilor? Mai degraba mergea la Isteria romanilor!

Edited by BlueKing-69, 15 September 2018 - 16:29.


#21
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Nu-mi dau seama   :)

Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat?   :huh:
În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare...

#22
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Aveam biletul la mine in buzunar djl .Nu foloseam vagon de dormit dar la restaurant bar mergeam .Aveau cafea buna de obicei .Pannonia avea si doua vagoane romanesti atasate in Bucuresti, de obicei cele din fata  locomotivei, care ramaneau la Curtici si nu ieseau din tara .

#23
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

 djl, on 15 septembrie 2018 - 14:59, said:

Cum era călătoria cu trenul în România anilor '70-'90? Am auzit că pe vremuri era aglomeraţie mare, însă nebunie nu am prins decât o dată la Sinaia, prin 1990 când am plecat pe ultima sută de metri.
În schimb ţin minte că vagoanele erau mai confortabile (ce "confortabile" sunt noile scaune de la vagoanele etajate...).
Cum era la vagonul de dormit, la vagonul cuşetă, la vagonul restaurant?
Anumite trenuri erau aglomerate si prin 2000, de exemplu iasi - timisoara.Calatoria era cum era, atunci erau mai mici pretentiile.Vagoamele au ramas cam aceleasi, insa sau mai degradat intre timp.In trenurile pe distante mari se dormea inclusiv pe jos pe culoar.
Iarna era de obicei fie foarte cald, de transpirai efectiv in vagon, fie nu era caldura deloc, rar cand prindeai ca sistemul de incalzire sa functioneze corespunzator.Vara era aer conditionat daca deschideai geamul....

#24
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Pe mine mă enervează că la vagoanele cu a.c. deabea poţi crăpa geamul. Vară, Valea Prahovei, maxim 23 o C afară, a plouat cu maxim 36 deore în urmă, de ce să suporţi aerul condiţionat când poţi avea aer curat de munte?
Gingis, poate ai vrut să zici de lângă locomotivă. Că dacă sunt în faţă, nu vede mecanicul de ele şi în România nu se practică pushul la trenuri - trenurile etajate (T.E.-urile) (adică alea 4 vagoane etajate cuplate inseparabil), în varianta nemodernizată aveau post de conducere, dar nu s-a folosit la noi (în Germania da; apropos... vagoanele etajate au apărut pentru prima dată în Franţa, deşi în Germania sunt folosite mai mult). Şi de ce să pună locomotiva între vagoane?   :lol:

#25
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Da .Primele doua din fata alora care veneau de la Atena-Sofia .Se dadeau biletele strict pentru romanii care voiau sa aunga din Bucuresti la Arad .La Curtici le scoteau din fata si le garau pe alta linie pana venea perechea trenului din Ungaria si le atasau la acela care le ducea iar la Bucuresti .
In Arad bagau granicerii cainele de urma pe la coada trenului si asta se tara pe sub vagoane pana in fata la locomotiva .Cautau sa nu fie transfugi agatati pe sub tren care sa fuga in strainatate .
Repetau actiunea si in Curtici inca o data si aia acolo, am inteles .

#26
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
S-a apucat asta la deschis topice pe banda rulanta.

Asta deja o da in troleala si mistocarela, ba daca ati facut poze, ba cum calatoreati cu trenul asta incet incet incepe sa faca misto de noi

#27
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

 djl, on 15 septembrie 2018 - 16:33, said:

Nu-mi dau seama   Posted Image

Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat?   Posted Image
În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare...
Prin 2002-2003 am inceput si eu sa merg cu trenul prin localitatile invecinate si la noi in olt , in draganesti , aveau casa de bilete cu calculator. Stiu sigur asta. Mai tarziu nitel chiar se putea lua bilet de pe internet.

@djl te-ai gandit vreodata sa incerci sa scrii o carte? Cred ca te-ai potrivi perfect printre istoricii si oamenii de cultura centrul vechi al bucurestiului ca sa zic asa. Ai face si un ban. Ai putea face la monografii si carti istorice cat cuprinde....

Eu zic sa incerci sa iti exploatezi damblaua asta si sa incercisa scoti un ban pe ea...

#28
Cousteau

Cousteau

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,568
  • Înscris: 25.04.2007

 GingisHan2015, on 15 septembrie 2018 - 16:07, said:

Eu mergeam cu Panonia Expres in anii 80 .Pleca la 9 si ceva dimineata din Gara de Nord si ajungeam la Arad pe la 19,  parca .Ma umpleam de Zefir si Gent de la polonezi .
Trenul mergea vara de la Athina la Budapest Kpu si apoi pana la Berlin .
Faine vremuri .
Mai erau Wiener Waltzer si Danubius Expres,  prin 87 88 .
Am mers cu asta multi ani in toate cele trei vacante pana la Alba Iulia. La intoarcere, cum ma suiam in Alba si imi ocupam locul, fugeam la vagonul bar ca sa cumpar Coca Cola la sticla de 1 litru, ca pana in Medias se termina.

 djl, on 15 septembrie 2018 - 16:33, said:

Nu-mi dau seama   Posted Image

Dar să primească altă persoană bilet pe locul vostru vi s-a întâmplat?   Posted Image
În 1998 încă nu exista reţea informatizată de bilete la C.F.R. La Gara de Nord din Bucureşti se dădeau bilete cu ajutorul computerului, dar în alte gări nu. M-am suit cu încă 2 persoane la Gara de Nord să mergem până la Câmpina. La Ploeişti Vest ne-am trezit că au primit alte persoane loc pe locurile noastre. Noroc că până la Câmpina nu-i distanţa mare...
O ho hooo! De cate ori nu se intampla, insa functiona regula primului venit care ocupa locul. Cel de al doilea trebuia sa se certe cu conductorul ca sa-i gaseasca alt loc. Am mers foarte mult cu trenul la viata mea. Cat am fost mic si adolescent in fiecare vacanta mergeam ori pana la Fagaras, ori pana la Alba, rareori si pana la Pascani. In vacanta mare pe langa astea era obligatoriu sa merg si la mare de doua ori: cu parintii si in tabara. Apoi au venit delegatiile, tren alternat cu avionul. Si cu asta am zburat cat pentru o viata, de multe ori si de doua ori pe saptamana.
Cand eram mic, in anii '60 si '70 trenurile circulau foarte bine si cu viteza intre 90 si 120 km/h. Era un rapid spre litoral care nu oprea deloc intre Bucuresti si Constanta si parcurgea in doua ore si jumatate aceasta distanta. Cat despre intarzieri, rar se intampla. Imi placea mult sa merg cu trenul, chiar ma apuca dorul de duca uneori.

 zzhunt, on 15 septembrie 2018 - 17:41, said:

S-a apucat asta la deschis topice pe banda rulanta.

Asta deja o da in troleala si mistocarela, ba daca ati facut poze, ba cum calatoreati cu trenul asta incet incet incepe sa faca misto de noi
Haide ma, nu fi rau! Tu trolezi mai dihai. Uite numai un exemplu, cel cu "Prima zi de chiul de la școală".
Ti-am mai gasit unul proaspat, de azi: "Călătoria cu calul si caruta în România anilor '70-'90"
Adica DJL nu are voie dar tu ai?

Edited by Cousteau, 15 September 2018 - 19:49.


#29
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Se găsea "Coca-Cola" la vagonul restaurant al acelui tren?   :w00t:   Mâncare ai servit la vagonul restaurant?   :scratchcin:
Începând cu anii '60 şi până undeva în anii '90 C.F.R.-ul a fost pe creştere. După aia   :down:
Şi dacă ţi-e dor, de ce nu faci o plimbare?   :)   Pentru mine "railway it's my way"    :wub:

#30
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008

 djl, on 15 septembrie 2018 - 15:41, said:

Singurele vagoane cu azbetz de care am auzit sunt unele aduse la mâna a 2-a. Ăla e cacgerigen dacă inhalezi particulde aşa ceva, în rest nu are nici pe dracu'.

Nici particuldelele astea cacgerigene de azbetz nu mai sunt ce au fost odata...

 djl, on 15 septembrie 2018 - 19:37, said:

Mâncare ai servit la vagonul restaurant?  
Ai dedus de undeva ca omul ar fi fost chelner?

#31
KLMN

KLMN

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,916
  • Înscris: 21.09.2003
Nu stiu cati dintre voi stiti ca in anii '60 si '70 la trenurile de navetisti se calatorea sus pe acoperisul vagoanelor. Eram copil si am vazut des imaginile acelea. Nu stiu de ce se folosea metoda asta. Ori ca trenul cursa (asa se numea) era foarte aglomerat, ori ca nu isi cumparau bilete. Inca nu se inventase "mersul cu nasul".

#32
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Erau mai multe cauze:
1) Lipsă de material rulant. Mai fuseseră distrugeri provocate de război, crescuse foarte mult numărul de călători. Plus că şi în anii '70 mai găseai destule vagoane interbelice în uz şi astea nu aveau frână moderabilă;
2) Multe linii erau încă simple, nu duble, deci trenurile trebuiau să se aştepte între ele;
3) Deabea în anii '60 a început să se introducă semaforizarea luminoasă, au apărut induşii. Acest lucru a permis o creştere a vitezei de circulaţie, deci a siguranţei, dar a durat până s-a implemetat şi nu s-a implementat peste tot. Tot în anii '60 a început să se extindă sudura la căile ferate - şi asta a contribuit la creşterea vitezei de circulaţie, dar şi a confortului.

#33
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Cousteau , cu tren tractat de vreo locomotivă Pacific ai mers?   :rolleyes:

#34
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

 strongsss, on 15 septembrie 2018 - 15:41, said:

am mers mult cu trenul in anii '80 ...singurul avantaj era ca erau mai punctuale,

De ce doar eu imi amintesc de intarzieri incomensurabile in "iepoca"?!

#35
timis22

timis22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.08.2006

 Piscopescu, on 16 septembrie 2018 - 19:37, said:

De ce doar eu imi amintesc de intarzieri incomensurabile in "iepoca"?!
Nu erau intirzierile mai mari decit acuma.

#36
enough1453

enough1453

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,109
  • Înscris: 29.07.2017

 KLMN, on 15 septembrie 2018 - 21:30, said:

Inca nu se inventase "mersul cu nasul".
Ei nu!?

In primul rand circulatul pe acoperisul vagonului se practica doar in anumite zone ale Romaniei.
In cele mai sarace si mai pline cu ti.gani.

Am calatorit si eu pe vagon prin Baragan.
Pileala, distractie, veselie.
Vara bineinteles.
Pe arsita.

 djl, on 15 septembrie 2018 - 16:13, said:

La vagonul restaurant nu-ţi cereau biletul?   Posted Image    
cereau, cum sa nu.
Problema este ca conductorii erau de multe ori puturosi.
Si erau ocupati cu nasitul.

Iar in mintea lor, cine are tupeul sa faca blat negru la vagonul restaurant?
Insemna sa ai bani, iar aia cu bani aveau bilete.

Motiv ca faceam blat negru la vagonul restaurant.
Cand eram student circulam intre Brasov si Cluj, prilej sa ajung intotdeauna beat la destinatie.

Asta din cauza nasilor puturosi.

Edited by enough1453, 19 September 2018 - 20:05.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate