Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Semnalizarea depasirii!

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#37
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postspe_ripper, on 04 septembrie 2018 - 13:33, said:

Eu zic ca este in regula, daca este aplicata corect. Asa o sa se faca coada in spatele Daciei, pentru ca drumul nu ii permite zeci de km sa faca o depasire.
Si nu este vorba doar de o Dacie.
Crede-ma ca daca Dacia de dupa melc semnalizeaza ca vrea sa depaseasca, il las sa-si faca manevra, chiar daca depasirea lui dureaza 20 secunde, iar mie mi-ar lua doar 5-6 ca sa-i depasesc pe ambii. Pur si simplu asa mi se pare corect si civilizat. E clar ca mai tarziu o sa-l prind din urma si o sa-l depasesc, dar in situatia asta nu Dacia e melcul.
Chiar mi s-a intamplat de cateva ori sa se faca coada in spatele meu pentru ca cel din fata mea semnaliza, dar nu prea avea curaj (sau nu putea) sa se bage in depasire.

Edited by danvlas, 04 September 2018 - 13:51.


#38
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 12:45, said:

@arg. Timpul necesar depasirii creste foarte mult cand pleci de la o distanta mare. De asemenea, vei avea nevoie de un spatiu mai mare si pe contrasens. E treaba ta cum faci manevra cat timp nu te pui in pericol, eu iti spun concluzia la care am ajuns dupa peste 20 de ani de practica. Dar, daca faci ca mine, trebuie sa stai cu toate beculetele aprinse cat stai in spatele melcului, ca sa poti frana in caz de nevoie. Cine din spate loveste, plateste.
el de fapt incepe sa accelereze de dinainte de a se elibera contrsensul ca in momentul in care a trecut masina de pe contrasens de el si se angajeaza in depasire sa aiba cativa km/h in plus fata de masina din fata lui. e o tactica buna la masini cu motor mai slab.

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 13:49, said:

Crede-ma ca daca Dacia de dupa melc semnalizeaza ca vrea sa depaseasca, il las sa-si faca manevra, chiar daca depasirea lui dureaza 20 secunde, iar mie mi-ar lua doar 5-6 ca sa-i depasesc pe ambii. Pur si simplu asa mi se pare corect si civilizat. E clar ca mai tarziu o sa-l prind din urma si o sa-l depasesc, dar in situatia asta nu Dacia e melcul.
Chiar mi s-a intamplat de cateva ori sa se faca coada in spatele meu pentru ca cel din fata mea semnaliza, dar nu prea avea curaj (sau nu putea) sa se bage in depasire.
si mie mi se pare corect sa se depaseasca in ordinea sosirii, iar daca esti in urma melcului si nu intentionezi sa depasesti sa nu stai ca marlete in fundul lui ci sa tii distanta sa se poata baga intre tine si el cineva care depaseste.

Edited by Fane, 04 September 2018 - 13:55.


#39
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postarg, on 04 septembrie 2018 - 12:48, said:

@danvlas
pe bune acu, cand vezi ca sunt in spatele melcului dau semnal stanga si incep sa maresc distanta nu e clar ca-mi las loc de lansare?
+ ca mai de departe si vizibilitatea e mai buna.
Am zis eu asta? Niciodata nu ma bag in depasire in situatia asta. Distanta poti s-o maresti din mai multe motive, nu numai ca sa-ti pregatesti depasirea. Poate vrei sa virezi la stanga si incetinesti...
O regula scrisa adanc in mintea mea e ca o masina care semnalizeaza stanga nu se depaseste (prin stanga).

Edited by danvlas, 04 September 2018 - 14:01.


#40
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 12:45, said:

@arg. Timpul necesar depasirii creste foarte mult cand pleci de la o distanta mare. De asemenea, vei avea nevoie de un spatiu mai mare si pe contrasens.
  Esti sigur?
Daca eu las distanta de 2-3 masini intre mine si cel pe care vreu sa il depasesc, in momentul in care cel de pe contrasens mai are cativa metri pana la cel din fata mea eu deja accelerez apropiidu-ma de cel din fata. Asta ma ajuta ca in momentul in care initiez efectiv depasirea sa am deja viteza mai mare decat cel depasit. Asta scurteaza timpul de depasire. Practic distanta mai mare dintre mine si el imi ofera posibilitatea sa accelerez cu 2-3 secunde mai repede fara sa depasesc.

Daca amandoi mergem cu 60, cand cel de pe contrasens mai are cativa metri , eu deja maresc viteza la 70, folosind spatiul liber. Dupa ce trece cel de pe contrasens doar schimb banda si accelerez in continuare.
  Tine de experienta Posted Image


View Postarg, on 04 septembrie 2018 - 12:08, said:

[url="https://forum.softpedia.com/topic/1126143-nu-mai-conduc-decat-automate/page__st__180#entry23457088"]

regulament:
"3 . Depasirea
Art . 118
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a ) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
b ) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c ) sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d ) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic."


Eu am inteles din regulament ca in cazul in care toti semnalizeaza, legal nimeni nu are voie sa inceapa manevra de depasire, dar in practica e hos.

Am inteles gresit?
  Dar partea cu rosu? Ca de multe ori am impresia ca ala ce ma depaseste imi ia si oglinda.

Edited by PoeOvidiu, 04 September 2018 - 14:19.


#41
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
mai sunt si obligatiile celui depasit... sa nu acceleze si sa se traga cat mai in dreapta.

#42
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Situatia cu depasirile e simpla ,nu trebuie intoarse pe toate partile articolele respective. Pe langa codul/regulamentul rutier trebuie avute in vedere ANTICIPAREA ,RABDAREA  si CIVILIZATIA.

Edited by polizei, 04 September 2018 - 14:28.


#43
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
@PoeOvidiu: Sunt sigur. Depasirea in stilul asta se face, de regula, cu schimbare de treapta de viteza in timpul depasirii. Nu spun ca e gresit, spun ca mie nu mi se (mai) potriveste. Fane are dreptate, e o tehnica potrivita pentru masinile cu motor mai slab sau pentru cei care menajeaza motorul, tinandu-l la o turatie mica spre medie.
Eu depasesc in felul urmator:
Daca melcul are 50-60 km/h, ma apropii de el, cu 2-3 secunde inainte de depasire trec in viteza a 2-a (turatia urca la peste 4500 rpm), dupa care o calc la podea si nu o las pana nu taie gazul (100 km/h). Depasirea dureaza maxim 5 secunde cu tot cu repliere. Daca melcul are peste 60 km/h, dar sub 100, trec in viteza a 3-a inainte de depasire. Daca are 100-110, viteza a 4-a.
Peste 110 km/h nu mai e melc si nu prea se mai formeaza coloane compacte, asa ca depasirile se fac altfel.

#44
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Total gresit

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 14:24, said:

@PoeOvidiu: Sunt sigur. Depasirea in stilul asta se face, de regula, cu schimbare de treapta de viteza in timpul depasirii.
  Din scoala de soferi am invatat ca in depasire nu se schimba viteza. Cu ce treapta intri in depasire cu aia si termini. Si nu prea sunt genul care sa tin motorul in turatii mici, mai ales in depasire. Nu imi permit sa plec de la 4000 de ture ca la 4800 intra in limitare dar de la 3000 plec fara nici o jena si il duc  pana in limitare. La Cielo plec tot de la 3000 dar merge fara sa comenteze pana la 6500.

Edited by PoeOvidiu, 04 September 2018 - 14:32.


#45
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Inseamna ca acum mergi cu un Diesel (Cielo era benzinar).
Cat am forjat un Diesel n-am reusit sa gasesc o varianta de depasire "cum imi place mie" fara schimbare de treapta. Dieselul mi s-a parut a avea niste trepte inferioare scurte si ajungeam foarte repede fara cuplu in timpul depasirii, asa ca schimbam viteza cand eram pe contrasens (dintr-a 3-a intr-a 4-a). Ca sa plec in depasire cu a 4-a, ma plictiseam pana accelera suficient -  adica exact ce spui tu. Nu-i nimic rau in asta, dar e nevoie de spatiu foarte mare pe sensul celalalt.
La benzinar n-am problema asta. Cea mai frecventa repriza e 80-130, intr-a 3-a. Sublim.

#46
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006
Ar mai fi ceva de retinut: depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul.
Deci nu inaintea mai multor vehicule :) Macar teoretic.
Asadar, daca cel din spatele melcului nu semnalizeaza, eu (al 3-lea in coloana) semnalizez si-l depasesc pe el.
Daca semnalizeaza, astept sa-si termine manevra si o sa depasesc melcul cand voi putea, dar pornesc si pastrez semnalizarea pornita ca sa-i anunt pe cei din spate ca nu sunt si eu melc :)

#47
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Daca e trafic pe contrasens si semnalizezi, e posibil sa le dai emotii unora mai paranoici, care au intalnit indivizi ce intra in depasire cu semnalizare, dar fara asigurare. Eu sunt unul dintre paranoici.

Edited by danvlas, 04 September 2018 - 14:44.


#48
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 14:44, said:

Daca e trafic pe contrasens si semnalizezi, e posibil sa le dai emotii unora mai paranoici, care au intalnit indivizi ce intra in depasire cu semnalizare, dar fara asigurare. Eu sunt unul dintre paranoici.
Pentru cei ca tine nu sunt prevederi in Codul rutier :)

#49
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Asa e. De asta sunt inca in viata.

#50
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006
Totusi, cred ca asa este legal si corect pentru toti participantii la trafic.

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 14:00, said:

O regula scrisa adanc in mintea mea e ca o masina care semnalizeaza stanga nu se depaseste (prin stanga).
Corect, am si patit-o candva. Liber pe contrasens, in localitate dupa indicatoare dar de fapt nu erau case in zona, cineva semnaliza de multa vreme in spatele unui melc.
Plictisit de atata nehotarare, ma fac eu zmeu sa-i depasesc pe amandoi, numai ca ma trezesc ca ala din fata mea franeaza si face stanga catre un teren viran, practic se duce prin sant ca nu era nici drum, nici pod acolo.
Nu s-a intamplat nimic, dar de atunci, daca pare nehotarat, ma uit cu atentie ca sa inteleg ce vrea.

#51
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002

View Postdanvlas, on 04 septembrie 2018 - 14:24, said:

@PoeOvidiu: Sunt sigur. Depasirea in stilul asta se face, de regula, cu schimbare de treapta de viteza in timpul depasirii. Nu spun ca e gresit, spun ca mie nu mi se (mai) potriveste. Fane are dreptate, e o tehnica potrivita pentru masinile cu motor mai slab sau pentru cei care menajeaza motorul, tinandu-l la o turatie mica spre medie.
Eu depasesc in felul urmator:
Daca melcul are 50-60 km/h, ma apropii de el, cu 2-3 secunde inainte de depasire trec in viteza a 2-a (turatia urca la peste 4500 rpm), dupa care o calc la podea si nu o las pana nu taie gazul (100 km/h). Depasirea dureaza maxim 5 secunde cu tot cu repliere. Daca melcul are peste 60 km/h, dar sub 100, trec in viteza a 3-a inainte de depasire. Daca are 100-110, viteza a 4-a.
Peste 110 km/h nu mai e melc si nu prea se mai formeaza coloane compacte, asa ca depasirile se fac altfel.
ai o benzinara mai puernica. la mine civic imi intra vtec-ul in functiune intr-a doua la 60km/h si limitarea de turatie la 104, intr-a treia intra vtec-ul in functiune pe la 80 si limitarea de turatie pe la 145, intr-a patra intra vtec-ul pe la 95 si n-am mai avut tupeul sa-i dau pana ma taie calculatorul de bord.

#52
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Proaspata, de acum o ora. Intre Pitesti si Slatina, ajung din urma un autobuz prapadit care mergea dupa o duba incarcata cu lemne (asta era melcul). Curbe, linie continua, se aduna vreo cinci masini in spatele meu. Vine portiunea de drum drept, linie intrerupta, liber in fata, autobuzul intra in depasire. Conform principiului exprimat mai devreme, ma hotarasc sa stau cuminte in spatele dubei pana termina autobuzul depasirea. Din spate intra in depasire o Skoda Octavia albastra si se propteste in fundul autobuzului (pe contrasens), apoi un VW Caddy vine tot din  spate si se planteaza in fundul Skodei. Din fata incepea sa se apropie un TIR, dar grabitii nu aveau cum sa-l vada. Tirul era departe, dar si autobuzul nostru abia reusea sa avanseze fata de duba. Mi-a fost clar ca aia doi o sa se trezeasca fata-n fata cu tirul, asa ca am dat doua claxoane scurte si am redus viteza ca sa le fac loc prostilor. Ala cu Skoda n-a inteles, in schimb VW s-a bagat in spatiul ramas intre mine si duba. Autobuzul a trecut, duba a franat, Skoda a reusit sa intre la mustata intre autobuz si duba, in uralele tiristului.
Coloana reconfigurata in felul asta a ramas nemodificata vreo 4-5 minute, ca era trafic pe contrasens si nimeni n-a mai putut sa depaseasca nimic. La prima rampa cu doua benzi pe sens am trecut si de VW, si de duba, si de Skoda si de autobuz, ca nu mi-a fost teama sa ma bag pe langa parapetul de beton care separa sensurile :D

Daca statea cuminte, Skoda ajungea in aceeasi pozitie in acelasi moment, dar fara sa-si fi pus viata in pericol cu o depasire cretina.

#53
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Depăşirea în cascadă se poate face în siguranţă, dar numai într-o singură împrejurare: dacă şi ceilalţi din cascadă văd drumul la fel de bine ca primul şi dacă timpul este suficient.
Am făcut multe depăşiri în cascadă, dar niciodată dacă nu eram al doilea şi niciodată, absolut niciodată, acolo unde am fost nesigur de drum.
Vorbind, desigur, de condiţii meteo favorabile; pe ploaie sau ceaţă nu prea mă gândesc la depăşiri, din simplul motiv că nu merg atât de repede.
Dar am văzut depăşiri în cascadă în tunel, pe linie continuă, aproape de ieşire, exact unde ochilor le ia timp preţios pentru a se reacomoda la lumina zilei. Am încetinit, în aceste condiţii, lăsând loc nu pentru unul, ci pentru doi să intre în faţa mea. Din fericire, nu s-a întâmplat nimic. Mie mi-a fost cam teamă, oare lor nu? Erau trei.

#54
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Poti sa vezi drumul foarte bine in multe cazuri. dar niciodata nu esti sigur de timp, fiindca ala nu depinde numai de tine, ci si de cel/cei care se afla deja in depasire. Cu cat mai putine variabile, cu atat mai sigura e depasirea.

Pe acelasi drum, eram intr-o rampa, banda 2, in fundul unui Opel care depasea un TIR (eram amandoi in dreptul tirului). In spatele meu pendula un ML, care dadea flashuri sa ma dau la o parte (oare unde, ca in stanga aveam beton, iar in dreapta tir?). Intr-un viraj la stanga, fatuca din Opel s-a speriat de TIR si a franat destul de energic, eu la fel, ca aveam retina lipita de stopurile ei, iar ML-ul ma lovea din spate daca nu se tragea riscant pe banda 1 in spatele tirului. Bineinteles ca a inceput sa si claxoneze. Cand drumul s-a indreptat, fatuca a accelerat, eu dupa ea, foarte aproape - speram sa se traga pe B1 ca sa trec de ea, dar ML-ul mi-a luat aceasta speranta printr-o depasire prin dreapta in care a fortat-o pe tipa cu Opel sa ramana pe B2 si sa franeze inca o data, ca i-a luat fata urat de tot in apropierea varfului de rampa, unde oricum era alt TIR si urma linie continua. Bai nene, nu reusesc sa-i inteleg pe astia, desi incerc. Riscurile depasirii prin dreapta pe autostrada sau in rampa sunt prea mari ca sa merite, oricat te-ai grabi si oricati cai ai avea sub capota.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate