Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

Semnalizarea depasirii!

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#19
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,106
  • Înscris: 05.06.2002
nu-i tocmai kosher, dar daca esti al doilea pui si tu semnalizarea ca sa nu-i vina ideia cand apare posibilitatea depasirii ca cei din spatele tau sa se bage pe principiul ca tu n-aveai semnalizarea pusa, deci probabil nu intentionai sa depasesti si daca au apucat sa se angajeze ei tu nu mai ai voie. pui semnalizare, chiar daca ei au pus-o primii ca trebuie sa fi cu capul sa te apuci sa depasesti o masina cu semnalizarea stanga pusa.

#20
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
@arg. Timpul necesar depasirii creste foarte mult cand pleci de la o distanta mare. De asemenea, vei avea nevoie de un spatiu mai mare si pe contrasens. E treaba ta cum faci manevra cat timp nu te pui in pericol, eu iti spun concluzia la care am ajuns dupa peste 20 de ani de practica. Dar, daca faci ca mine, trebuie sa stai cu toate beculetele aprinse cat stai in spatele melcului, ca sa poti frana in caz de nevoie. Cine din spate loveste, plateste.

Edited by danvlas, 04 September 2018 - 12:46.


#21
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Am înţeles, doar voiam să atrag atenţia că există depăşiri - tot mai frecvent - făcute fără a semnaliza intenţia. Nici eu nu eram chiar în spatele BMW-ului, nici nu îmi închipuiam că nu va profita de prima ocazie ca să depăşească. Când vezi o maşină rapidă în faţa ta, nu-ţi închipui că, de fapt, este tot un melc.
Dar lui îi plăcea să meargă cu 50 km/h în spatele acelui hârb de camion. Limita maximă era 100.
În afară de faptul că cel care eliberase foaia de parcurs pentru acel camion era un iresponsabil, altceva n-aveam de reproşat acelui camion şi acelui şofer. Atât putea el să meargă fără să se destrame. Dar să stai în spatele lui, să te târâi cu 50 la limită de 100 - de neconceput.
Cu toate astea, e bine să ştim că în trafic sunt şi situaţii ilogice şi să fim pregătiţi pentru ele. Să nu credem că nouă nu ni se poate întâmpla fiindcă circulăm prudent.

#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
@danvlas
timpul de pregatire (cat sunt pe banda mea si accelerez) + timpul de depasire (de cand incep sa schimba banda) = timpul total, care da creste, dar depasirea in sine e mai scurta.

pe bune acu, cand vezi ca sunt in spatele melcului dau semnal stanga si incep sa maresc distanta nu e clar ca-mi las loc de lansare?
+ ca mai de departe si vizibilitatea e mai buna.

Edited by arg, 04 September 2018 - 12:51.


#23
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Referitor la semnalizare, de regulă eu am "prostul" obicei să pun semnal stânga chiar dacă nu pot depăşi (contrasens ocupat). Este intenţia pe care o am, intenţie pe care trebuie s-o vadă şi cel din faţă şi cel din spate; primul, ca să nu calce pedala şi să mă pună în dificultate, al doilea, ca să profite de ocazie şi să vină după mine. Trebuie să ne ajutăm în trafic, nu să ne încurcăm. Şi eu m-am băgat în depăşire după SUV-uri, dacă puteam atinge acele viteze, şi alţii cu SUV-uri s-au băgat după mine bazându-se pe faptul că eu am văzut mai bine drumul. Dar mi s-a întâmplat să revin la loc în spatele celui depăşit fie pentru că cel de pe contrasens venea mai tare decât credeam, fie pentru că cel depăşit era nesimţit şi accelera, fie pentru că se apropia o zonă considerată periculoasă de mine (curbă, vârf de deal etc.).

#24
internet_max

internet_max

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 13.05.2018

 PSC, on 04 septembrie 2018 - 12:47, said:

sunt şi situaţii ilogice şi să fim pregătiţi pentru ele. Să nu credem că nouă nu ni se poate întâmpla fiindcă circulăm prudent.

Aceasta "situatie ilogica" a aparut datorita necunoasterii legii.

#25
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,745
  • Înscris: 18.04.2007

 PSC, on 04 septembrie 2018 - 12:51, said:

... alţii cu SUV-uri s-au băgat după mine bazându-se pe faptul că eu am văzut mai bine drumul. ...
Ăștia sunt niște cretini cu diplomă /  ucigași / sinucigași. Primul a văzut în față, și-a calculat manevra și s-a repliat la timp. Al doilea, dacă nu a văzut suficient, ce face, se pupă cu cel care vine din față ?

#26
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 arg, on 04 septembrie 2018 - 12:08, said:

[url="https://forum.softpedia.com/topic/1126143-nu-mai-conduc-decat-automate/page__st__180#entry23457088"]

regulament:
"3 . Depasirea
Art . 118
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a ) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
Eu am inteles din regulament ca in cazul in care toti semnalizeaza, legal nimeni nu are voie sa inceapa manevra de depasire, dar in practica e hos.
Am inteles gresit?

Ai inteles ce ai vrut tu.  Daca cu ocazia angajarii in depasire, in faza de asigurare (cea in care te uiti in oglinda) vezi ca ala din spate a pus deja semnalizarea si s-a angajat in manevra, nu are rost sa mai semnalizezi si tu, sa faci acelasi lucru.  La fel fata de autoturismul din fata.. daca l-ai vazut ca apucat sa puna semnalizarea si ca are o intentie de depasire, renunti la depasirea pe care vrei sa o faci tu.

In practica, am vazut berbeci care incalca aceste reguli, adica se baga in ultima fractiune de secunda in fata, precum si cazul foarte des intalnit cu imbecili care depasesc iesind mai multi deodata din rand in acelasi timp, unul dupa altul... (culmea riscului pe sosea - ca poate ala din fata are timp sa se bage in rand, dar tu mai ai ??)

Eu am patit  - situatie in trafic - doi berbeci din spatele autoturimsului din spatele meu au iesit simultan sa depaseasca,  unul a avut loc sa se bage iar celalalt nu iar ala din fata care s-a bagat a accelerat aproape sa intre in mine ca sa incapa si bizonul din spatelele lui... noroc ca am avut o secunda s-o calc pana la podea.

Edited by rosix, 04 September 2018 - 13:06.


#27
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 rosix, on 04 septembrie 2018 - 13:02, said:

Ai inteles ce ai vrut tu.
eu stiu ce am de facut, aici discutam ce face danvlas, nu ce fac eu.

eu consider ca cel da semnalul primul ala trebuie lasat sa depaseasca de catre ceilalti care nu semnalizeaza sau care trebuie opresca semanalizarea cat sunt depasiti.

#28
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 PSC, on 04 septembrie 2018 - 12:51, said:

Referitor la semnalizare, de regulă eu am "prostul" obicei să pun semnal stânga chiar dacă nu pot depăşi (contrasens ocupat). Este intenţia pe care o am, intenţie pe care trebuie s-o vadă şi cel din faţă şi cel din spate; primul, ca să nu calce pedala şi să mă pună în dificultate, al doilea, ca să profite de ocazie şi să vină după mine. Trebuie să ne ajutăm în trafic, nu să ne încurcăm. Şi eu m-am băgat în depăşire după SUV-uri, dacă puteam atinge acele viteze, şi alţii cu SUV-uri s-au băgat după mine bazându-se pe faptul că eu am văzut mai bine drumul. Dar mi s-a întâmplat să revin la loc în spatele celui depăşit fie pentru că cel de pe contrasens venea mai tare decât credeam, fie pentru că cel depăşit era nesimţit şi accelera, fie pentru că se apropia o zonă considerată periculoasă de mine (curbă, vârf de deal etc.).
Exact asta e esenta discutiei. Daca eu sunt in spatele melcului si tu in spatele meu, iar pe contrasens e coloana, consideri ca ai dreptul (legal/moral/de care vrei tu) sa intri in depasire inaintea mea doar pentru ca ai pus semnalul cu trei secunde inaintea mea? Hai, ca ii spui celui din spatele tau ca si tu ai de gand sa depasesti, OK, dar daca cel din fata ta a pus semnal, eu zici sa renunti. Iesirea in depasire in "cascada" e incredibil de riscanta. Niciodata nu ma bag in depasire daca cel dinaintea mea nu a terminat manevra, chiar daca asta ma tine inca 5 minute in spatele melcului dupa aceea.

 arg, on 04 septembrie 2018 - 13:08, said:

eu stiu ce am de facut, aici discutam ce face danvlas, nu ce fac eu.

eu consider ca cel da semnalul primul ala trebuie lasat sa depaseasca de catre ceilalti care nu semnalizeaza sau care trebuie opresca semanalizarea cat sunt depasiti.
Argule, crezi ca sta cineva sa faca statistici cu cine a pus primul semnalul stanga intr-o coloana care asteapta dupa un melc?

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 danvlas, on 04 septembrie 2018 - 13:20, said:

....
Argule, crezi ca sta cineva sa faca statistici cu cine a pus primul semnalul stanga intr-o coloana care asteapta dupa un melc?
parca ziceai ca stii care e legea (oug + regulament), uite asa scrie acolo.

si daca una din masinle din spate are camera si vede cine ce a facut cum e?

Edited by arg, 04 September 2018 - 13:25.


#30
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009

 internet_max, on 04 septembrie 2018 - 12:37, said:


Nu cred ca aveti varsta pentru permis. Daca totusi aveti permis... ar trebui sa-l predati la cea mai apropiata sectie de politie!

Si eu zic ca est prost batut in cap. Sa arunc doua vorbe despre tine nu ma costa nimic. Nici nu ma intereseaza daca e adevarat sau nu.

#31
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 arg, on 04 septembrie 2018 - 12:08, said:

[url="https://forum.softpedia.com/topic/1126143-nu-mai-conduc-decat-automate/page__st__180#entry23457088"]

regulament:
"3 . Depasirea
Art . 118
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a ) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
b ) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c ) sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d ) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic."


Eu am inteles din regulament ca in cazul in care toti semnalizeaza, legal nimeni nu are voie sa inceapa manevra de depasire, dar in practica e hos.

Am inteles gresit?
N-ai inteles nimic. Nici bine, nici gresit. Ai o logica de "lemne".  Arata-ne un caz in care intr-o coloana de 50 de masini, toti semnalizeaza depasirea.

#32
Klaudio

Klaudio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 27.02.2004

 PSC, on 04 septembrie 2018 - 12:30, said:

Eu am păţit-o, undeva între Arad şi Oradea. În faţa mea era un BMW, în faţa BMW-ului era un camion. La cât de hârb era camionul, 50 km/h era o performanţă. Eu am aşteptat ca mai întâi să depăşească BMW-ul şi apoi să mă bag şi eu când oi putea. Dar BMW-ul stătea fix în curul camionului, nici gând nu avea să depăşească. Am ratat trei ocazii în care puteam depăşi (maşina mea e mai lentă la accelerări, dar merge cu 160 cu mare plăcere), iar la a patra ocazie am început: semnalizare, 5 secunde, după care talpă. În momentul în care ajung în dreptul BMW-ului, îşi aminteşte şoferul lui că vrea să depăşească şi, fără niciun semnal stânga, se repede spre mine. Efectiv, nu s-a asigurat. Eu am continuat depăşirea, am urcat la 4500 rot/min, am scos roţile din stânga pe acostament şi am depăşit şi camionul. L-am claxonat pe bou, ăla s-a speriat şi s-a repliat în spatele camionului. Cât am avut camionul în raza vederii, în lunetă, prostul cu BMW-ul nu a mai încercat o depăşire.
S-o fi asigurat si ala dar tu erai deja in unghiul sau mort si NU AVEA CUM sa te vada decat daca intorcea putin capul. Posted Image
Voi ati observat cum depasesc unii motociclisti? In momentul in care se angajeaza si in primii metri cand esti devansat stau foarte aproape de partea ta stanga, cu farurile aprinse asa incat sa fie siguri ca sunt observati in oglinda!
Eu, in situatii cand nu sunt sigur daca s-a angajat cineva in depasirea mea, intorc putin si capul, sa acopar si unghiul mort.
Referitor la discutia cat de aproape sau departe se sta fata de cel care urmeaza sa fie depasit, normal e sa stai cat mai aproape de el, "la aspiratie" cum se spune, cu motorul turat bine intr-o treapta inferioara, gata sa-i dai pedala. La fel fac si pilotii de curse, ce exemplu mai bun sa existe?

Edited by Klaudio, 04 September 2018 - 13:30.


#33
nepot

nepot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 15.03.2005
Danvlas - eu ziceam de cazuri în care coloana e mica si e spațiu de depășire, dar și acolo cu inima strânsă ca poate se trezește unul din coloana sa iasa.

Arg - daca una din masini are camera...e discutabil, uită-te pe alte topicuri, in caz de accident contează cine a generat accidentul, nu ca era sau nu semnalul pus. Oricum, mie mi se pare ușor amuzant ca tu le stii pe toate ca un om mare desi abia ai luat permisul ;)

#34
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009

 danvlas, on 04 septembrie 2018 - 12:32, said:

Partea a doua nu prea e in regula. Asta inseamna ca unul cu Dacia 1300 nu va putea depasi niciodata un camion, fiindca intotdeauna se va gasi un Haudi mai potent in spatele lui.

Eu zic ca este in regula, daca este aplicata corect. Asa o sa se faca coada in spatele Daciei, pentru ca drumul nu ii permite zeci de km sa faca o depasire.
Si nu este vorba doar de o Dacie.

#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 Klaudio, on 04 septembrie 2018 - 13:28, said:

.... La fel fac si pilotii de curse, ce exemplu mai bun sa existe?
aia nu trebuie sa dea semnal, sa se asigure si nici nu le vine ceva din sensul opus.

 spe_ripper, on 04 septembrie 2018 - 13:33, said:

Eu zic ca este in regula, daca este aplicata corect. Asa o sa se faca coada in spatele Daciei, pentru ca drumul nu ii permite zeci de km sa faca o depasire.
Si nu este vorba doar de o Dacie.
+ ca s-ar putea nici sa nu poata face depasirea...

 myshyk, on 04 septembrie 2018 - 13:28, said:

N-ai inteles nimic. Nici bine, nici gresit. Ai o logica de "lemne".  Arata-ne un caz in care intr-o coloana de 50 de masini, toti semnalizeaza depasirea.
totul se reduce la 2.

 nepot, on 04 septembrie 2018 - 13:30, said:

....e desi abia ai luat permisul Posted Image
mai schimba si tu data din calendar, te rog frumos

Edited by arg, 04 September 2018 - 13:40.


#36
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004
in mod normal (si dupa ce spune legea) nu poti sa te angajezi in depasire pana nu te-ai asigurat ca   :

Quote

"ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;"

deci in situatia in care doar prima masina  din spatele melcului are vizibilitate asupra traficului din sens opus, e sigura masina care poat efectua depasire in siguranta. restul risca o depasire bazata pe..."intuitie".. ? faptul ca isi pun semnalul e oarecum o greseala pentru ca il incurca pe primul si singurul care poate depasi in siguranta.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate