Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Start and Stop ?
Last Updated: Nov 01 2019 20:12, Started by
Remicade
, May 24 2018 14:05
·
0
#19
Posted 24 May 2018 - 14:38
Quote BMW-ul si cu siguranta si alti mari producatori au un laborator de test pentru Start Stop care testeaza oprirea si pornirea motorului de zeci de mii ori fara sa exista vreun studiu ca ar afecta motorul sau alte parti ale motorului. Presupuneri. Plus că nu sunt proști să publice cum că scade durata de viață a motorului. LOLZ |
#20
Posted 24 May 2018 - 14:40
StefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:
Ba cam tine... Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat... Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam . |
#21
Posted 24 May 2018 - 14:43
StefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:
Ba cam tine... Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat... Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam . ???? WTF ? cum impactul pompei oprite ? Asta ai înțeles ? Explicația cu pompa de ulei este dată de colegul tehnics "in functie de constructia motorului, pompa de ulei se dezamorseaza si cand pleci de la semafor, pleci imediat si accelerat. Amorsarea poate dura un pic deci vei avea o ungere deficitara" Quote Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat... Cum adică agresiv ? Când înjuri nu intră sistemul matale de start stop ? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kXkM_CP347Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#22
Posted 24 May 2018 - 14:58
#23
Posted 24 May 2018 - 15:00
Eu unul il folosesc dintr-un singur motiv si va intreb si pe voi, ce ar fi daca la semafor, 30 sec, 1 min, macar jumatate din motoare ar fi oprite? Oare care ar fi impactul la noxele din orasele noastre supra poluate?
Apropo de aberatiile de mai sus ca omoara motorul nu ma bag, ma satur cat le explic la munca, nu mai vreau si aici. |
#25
Posted 24 May 2018 - 15:05
@dualis eu nu vroiam sa aud nimic, stiu ca impactul nu ar fi zero, pentru mine plamanii chiar conteaza
|
#26
Posted 24 May 2018 - 15:05
business11, on 24 mai 2018 - 14:29, said:
este o prostie sa spui ca Start Stop ul strica motorul. Daca ar fi asa ceva nu s-ar mai folosi de mai mult de 20 de ani. BMW-ul si cu siguranta si alti mari producatori au un laborator de test pentru Start Stop care testeaza oprirea si pornirea motorului de zeci de mii ori fara sa exista vreun studiu ca ar afecta motorul sau alte parti ale motorului. StefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:
Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam . La fel, pornirile dese uzeaza demarorul chiar daca poate efortul depus e mai mic vorba cuiva, una e sa pornesti masina de 2 ori pe zi si alta e sa o pornesti de 10 ori. Carbunii aceia vor fi uzati datorita frecarii. Plus ca oricat de mica va fi momentul de pornire aplicat de demaror, acesta tot va consuma curent din baterie. Gandeste-te ca bateria nu va avea timp sa se reincarce total pana la destinatie. La fel solicitarea alternatorului va fi mai mare. Edited by tehnics, 24 May 2018 - 15:07. |
#27
Posted 24 May 2018 - 15:07
Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor.
Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina. Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop. Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord). Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede. Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat. Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie. Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens. Edited by Deenman, 24 May 2018 - 15:08. |
#28
Posted 24 May 2018 - 15:09
robylup, on 24 mai 2018 - 15:00, said:
Apropo de aberatiile de mai sus ca omoara motorul nu ma bag, ma satur cat le explic la munca, nu mai vreau si aici. Deenman, on 24 mai 2018 - 15:07, said:
Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor. Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina. Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop. Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord). Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede. Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat. Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie. Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens. Legat de fiabilitate, corect. Daca tine cat garantia, este perfect pentru producator. |
|
#29
Posted 24 May 2018 - 15:18
tehnics, on 24 mai 2018 - 15:05, said:
Numeste masina aia de acum 20 de ani cu asa ceva. Si nu ma refer la butonul de Start Engine, ci ma refer la sistemul Start-Stop. Deenman, on 24 mai 2018 - 15:07, said:
Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor. Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina. Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop. Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord). Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede. Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat. Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie. Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens. tehnics, on 24 mai 2018 - 15:09, said:
Nu-i nevoie. Trebuie sa simti pe propria masina ca sa iti dai seama . |
#31
Posted 24 May 2018 - 15:27
Pe mine ma enerveaza. De multe ori ajung la semafor si dupa 0,12 secunde se face verde. Motorul se opreste si in acelasi timp apas ambreiajul. Si stau asa ca fraierul si vad cum ceilalti se duc si eu raman pe loc. Trebuie sa ridic piciorul complet de pe ambreiaj si apoi sa apas iar ca sa porneasca motorul.
|
#32
Posted 24 May 2018 - 15:28
Din cate citisem eu despre functionarea sistemului, la pornire din start/stop nu mai pleaca cu demarorul.
Nu mai tin minte exact, dar citisem ca in momentul in care se opreste motorul, nu e opreste la intamplare, ci se opreste cu un piston la sfarsitul ciclului 2, adica pe compresie. Si sta cu combustibilul ala comprimat in capul pistonului pana cand trebuie sa pleci de la semafor, moment in care ii da o scanteie (la diesel-uri nu stiu cum face), amestecul comprimat din capul pistonului explodeaza si motorul porneste. De avantaje si dezavantaje ale sistemului depinde de marca/model. De exemplu, la Dacie banuiesc ca este ceva rudimentar care cauzeaza probleme (cum zicea cineva mai sus ca opreste motorul la semafor si baga aer cald in loc de rece). La BMW nu mi se opreste motorul decat daca sunt indeplinite anumite conditii. De exemplu, la a mea: - nu se opreste motorul daca rotile sunt virate (probabil pe principiul ca astepti sa dai prioritate si apoi sa tasnesti in viraj); - daca se opreste, tot baga aer rece (mai lesinat putin decat cu motorul pornit, dar nu aer cald in niciun caz); - daca clima este pe AUTO si temperatura din habitaclu este peste valoarea setata in bord, atunci iar nu se opreste (ca sa aiba vlaga AC-ul sa raceasca interiorul pana la temperatura setata); .... si multe altele, gen nu se opreste daca bateria nu este incarcata la maxim, nu se opreste daca nu ai centura, nu se opreste daca ai capota deschisa, nu se opreste daca nu s-a incalzit motorul etc. Deci depinde de sistem - unele sunt mai inteligente si stiu cand sa se opreasca si cand nu astfel incat sa nu te deranjeze. Dar si eu il mai opresc cand prind trafic bara la bara (de exemplu DN1 in drum spre munte), unde se inainteaza cate 5m la fiecare 10 secunde. |
#33
Posted 24 May 2018 - 15:32
nu stiu cum multi isi pot da cu parerea fara nimic la baza, asa fiecare isi da cu parerea ca afecteaza nu stiu ce. Aratati-mi si mie un raport technic ceva care sa imi dovedeasca faptul ca acest sistem ar strica motorul sau turbina sau bateria sau alte tampenii. Masiniile cu sistemul start/stop au baterii diferite fata de masiniile normale, care sunt adaptate pentru aceste sisteme.
De turbina nu imi dau seama de ce sa se strice, la fel si alte parti. Va rog opriti-va sa faceti afirmatii fara o mica dovada. Dupa cum am spus sistemele sunt de peste 20 de ani in functiune (chiar daca in Romania poate au aparut in urma cu 5-10 ani), dar si Golf IV avea acest sistem spre exemplu. In toti acesti peste 20 de ani de functionalitate, nu s-a stricat nici un motor datorita sistemului si nici nu a fost oprita intorducerea acestui sistem in masini (daca era asa de nociv). La mine sistemul intra cand cutia este pe N, cand cuplez se reporneste. Nu stiu cum unii spun ca pierd secunde la semafor in timp ce altii pleaca ei stau pe loc, la mine dureaza 0,xx ca sa plec. Iar referitor la a/c si alte tampenii, la mine continua sa bage aer rece, dar nu la aceasi temperatura scazuta logic. Iar motorul nu se opreste total ci partial in asa fel incat repornirea sa nu dauneze. Edited by business11, 24 May 2018 - 15:34. |
|
#34
Posted 24 May 2018 - 15:55
Eu nu imi pun pb de stricat ceva la masina, dar ma enerveaza ca uneori tb sa opresc pt o secunda in intersectie sau giratoriu si apoi sa plec, fix in secunda cand vrei sa pleci se opreste motorul. nu e mare problema, doar iau piciorul de pe frana si porneste iar,dar am pierdut o secunda in care ma puteam strecura. Si nu sta nimeni cu rotile virate ca sa nu se opreasca motorul. Asa ca eu il tin dezactivat, pot apasa pe un buton sa il activez dar nu am mai facut asta.
Legat de stat la semafor si bagat aer cald..la mine nu e asa, merge in continuare aerul rece, doar ca dupa un timp chiar daca stai pe loc in continuare iti porneste singur motorul. |
#35
Posted 24 May 2018 - 15:55
Star & Stop:
- e un sistem bun in anumite conditii, mai ales atunci cand stai la semafor sau cand in general STAI mult pe loc. - cand mergi in bara la bare, adica faci 10m, apoi stai cateva secunde (cum e Bucurestiul), este neeconomic si enervant. - el are adesea o baterie mai mica (dedicata) pentru acest sistem - depinde totusi de la masina la masina - unii producatori au preferat o singura baterie AGM, mai mare. - se dezactiveaza cand bateria nu e suficient incarcata,a dica dupa cateva zile de folosiinta in Bucuresti, bateria nu ajunge sa fie incarcata full si se dezactiveaza sistemul. - e extrem de enervant cand sistemul e pus pe cutie manuala! |
#36
Posted 24 May 2018 - 16:01
nepot, on 24 mai 2018 - 15:55, said:
Eu nu imi pun pb de stricat ceva la masina, dar ma enerveaza ca uneori tb sa opresc pt o secunda in intersectie sau giratoriu si apoi sa plec, fix in secunda cand vrei sa pleci se opreste motorul. nu e mare problema, doar iau piciorul de pe frana si porneste iar,dar am pierdut o secunda in care ma puteam strecura. Si nu sta nimeni cu rotile virate ca sa nu se opreasca motorul. Asa ca eu il tin dezactivat, pot apasa pe un buton sa il activez dar nu am mai facut asta. Legat de stat la semafor si bagat aer cald..la mine nu e asa, merge in continuare aerul rece, doar ca dupa un timp chiar daca stai pe loc in continuare iti porneste singur motorul. Daca e vorba doar de o secunda si doar in acea secunda te puteai "strecura", inseamna ca manevra ce o faci are un potential periculos si iti pui atat viata ta, cat si a altora in pericol. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users