Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Start and Stop ?

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
118 replies to this topic

#19
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

Quote

BMW-ul si cu siguranta si alti mari producatori au un laborator de test pentru Start Stop care testeaza oprirea si pornirea motorului de zeci de mii ori fara sa exista vreun studiu ca ar afecta motorul sau alte parti ale motorului.

Presupuneri.

Plus că nu sunt proști să publice cum că scade durata de viață a motorului.

LOLZ

#20
Tz3posu

Tz3posu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 20.03.2009

View PostStefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:

Ba cam tine... Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat...

Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam Posted Image.
Inseamna ca nu am mers eu suficient de agresiv poate...hmmm, hai ca o sa incerc:)).

#21
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View PostStefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:

Ba cam tine... Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat...

Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam Posted Image.

???? WTF ? cum impactul pompei oprite ? Asta ai înțeles ?

Explicația cu pompa de ulei este dată de colegul tehnics
"in functie de constructia motorului, pompa de ulei se dezamorseaza si cand pleci de la semafor, pleci imediat si accelerat. Amorsarea poate dura un pic deci vei avea o ungere deficitara"

Quote

Daca am mers agresiv, sistemul meu de start&stop nu intra si la fel cam toate pe care le-am testat...

Cum adică agresiv ? Când înjuri nu intră sistemul matale de start stop ?


Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kXkM_CP347Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#22
dualis

dualis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 19.03.2009

View Postbusiness11, on 24 mai 2018 - 14:29, said:

Singura prostie este Start Stop-ul intr-un diesel, pentru ca aici consumul este minim cand motorul este oprit.
Cam cat consuma cand motorul este oprit ? :)

#23
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Eu unul il folosesc dintr-un singur motiv si va intreb si pe voi, ce ar fi daca la semafor, 30 sec, 1 min, macar jumatate din motoare ar fi oprite? Oare care ar fi impactul la noxele din orasele noastre supra poluate?
Apropo de  aberatiile de mai sus ca omoara motorul nu ma bag, ma satur cat le explic la munca, nu mai vreau si aici.

#24
dualis

dualis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 19.03.2009
Impactul ar fi 0, ah, stai, ca nu asta voiai sa auzi.

#25
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
@dualis eu nu vroiam sa aud nimic, stiu ca impactul nu ar fi zero, pentru mine plamanii chiar conteaza Posted Image

#26
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postbusiness11, on 24 mai 2018 - 14:29, said:

este o prostie sa spui ca Start Stop ul strica motorul. Daca ar fi asa ceva nu s-ar mai folosi de mai mult de 20 de ani. BMW-ul si cu siguranta si alti mari producatori au un laborator de test pentru Start Stop care testeaza oprirea si pornirea motorului de zeci de mii ori fara sa exista vreun studiu ca ar afecta motorul sau alte parti ale motorului.
Numeste masina aia de acum 20 de ani cu asa ceva. Si nu ma refer la butonul de Start Engine, ci ma refer la sistemul Start-Stop.

View PostStefanSC, on 24 mai 2018 - 14:35, said:

Si impactul unei pompe de ulei oprite pentru 1 sau 2 minute intr-un motor cald e fix 0... daca era oprita o ora, mai ziceam Posted Image.
Depinde de pompa de ulei si de nivelul de ulei. La Ford-ul meu pompa de ulei este cu excentric si nu este imersata total in ulei chiar daca am uleiul la maxim pe joja. Daca opresc motorul si las 10 secunde se dezamorseaza. Si ma crezi sau nu, dar fix cand e motorul mai cald atunci problema este mai mare pentru ca uleiul este mai subtire iar componentele aflate in miscare sunt dilatate.
La fel, pornirile dese uzeaza demarorul chiar daca poate efortul depus e mai mic vorba cuiva, una e sa pornesti masina de 2 ori pe zi si alta e sa o pornesti de 10 ori. Carbunii aceia vor fi uzati datorita frecarii. Plus ca oricat de mica va fi momentul de pornire aplicat de demaror, acesta tot va consuma curent din baterie. Gandeste-te ca bateria nu va avea timp sa se reincarce total pana la destinatie. La fel solicitarea alternatorului va fi mai mare.

Edited by tehnics, 24 May 2018 - 15:07.


#27
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor.

Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina.

Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop.

Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord).

Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede.

Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat.

Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie.
Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens.

Edited by Deenman, 24 May 2018 - 15:08.


#28
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postrobylup, on 24 mai 2018 - 15:00, said:

Apropo de  aberatiile de mai sus ca omoara motorul nu ma bag, ma satur cat le explic la munca, nu mai vreau si aici.
Nu-i nevoie. Trebuie sa simti pe propria masina ca sa iti dai seama :).

View PostDeenman, on 24 mai 2018 - 15:07, said:

Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor.

Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina.

Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop.

Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord).

Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede.

Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat.

Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie.
Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens.
In sfarsit a inteles cineva ceea ce am vrut si eu sa exemplific...
Legat de fiabilitate, corect. Daca tine cat garantia, este perfect pentru producator.

#29
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Posttehnics, on 24 mai 2018 - 15:05, said:

Numeste masina aia de acum 20 de ani cu asa ceva. Si nu ma refer la butonul de Start Engine, ci ma refer la sistemul Start-Stop.


Sper ca nu te superi ca raspund eu :PAttached File  20170412_100710.jpg   264.15K   92 downloadsAttached File  20170412_100755.jpg   201.37K   88 downloads

View PostDeenman, on 24 mai 2018 - 15:07, said:

Sistemul start stop produce uzura nedorita in schimbul reducerii noxelor.

Daca dintr-un drum zilnic de 60 minute la munca si inapoi, reduci functionarea motorului cu 5 semafoare (5x1 minut)= 5 minute, asta inseamna poluare mai putina.

Doar ca putin imi pasa mie de poluare, la ce se intampla azi, asa ca nu dau doi lei pe start stop.

Uzura motorului pe langa faptul ca se scurge uleiul in baie (pentru cine nu stie, nivelul uleiului la motor se verifica la orice masina asa: se opreste motorul cu el cald (90 grade or so la ulei) se asteapta 2-5 minute pe o suprafata dreapta, si apoi se verifica nivelul, fie pe joja fie electronic prin computerul de bord).

Piesele care se pun in miscare la apasarea acceleratiei, au o pelicula de ulei pe ele, insa nu este aceasi protectie ca si daca ar functiona pompa de ulei continuu. De altfel, turbina se raceste prin lagarele de ungere cu ulei din motor. Daca tu opresti masina de indata ce ai ajuns acasa, faci o prostie, deoarece diferenta de temperatura este imensa, si fortezi materialele din care sunt facute. Turbina lucreaza la cateva sute de grade (300-500grade) daca o opresti fara sa o racesti o sa crape mai repede.

Producatorul nu are nici o intentie sa faca masini fiabile, ci doar sa reziste pe perioada garantiei, si atat.

Nu recomand folosirea start stop niciodata, in nici o situatie. Am fost de curand la vama, era coada. Am ajuns acolo, am ramas cu motorul pornit 1-2 minute, apoi l-am oprit din cheie.
Pe langa uzura de motor/turbina mai ai uzura la electromotor, se uzeaza carbunii si altele. Deci uzura nedorita si care nu are absolut nici un sens.
Ce conceptie de cacao, scuza-ma dar poti sa-mi dai report, dar e tipic romanesc, ma f in ei plamani, motorul sa ma tina. Daca te documentai pe tema asta, vedeai ca nu ai dreptate cu uzura nici 1%, contra cost pot sa iti fac un training profesional in domeniu.

View Posttehnics, on 24 mai 2018 - 15:09, said:

Nu-i nevoie. Trebuie sa simti pe propria masina ca sa iti dai seama Posted Image.

Nu trebuie sa simt pe masina mea neaparat, o simt pe toate masinile care le servicez, stii, start/stop is kind of my job :)

#30
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Bagati si bujiile in calculul uzurii!

#31
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003
Pe mine ma enerveaza. De multe ori ajung la semafor si dupa 0,12 secunde se face verde. Motorul se opreste si in acelasi timp apas ambreiajul. Si stau asa ca fraierul si vad cum ceilalti se duc si eu raman pe loc. Trebuie sa ridic piciorul complet de pe ambreiaj si apoi sa apas iar ca sa porneasca motorul.

#32
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Din cate citisem eu despre functionarea sistemului, la pornire din start/stop nu mai pleaca cu demarorul.

Nu mai tin minte exact, dar citisem ca in momentul in care se opreste motorul, nu e opreste la intamplare, ci se opreste cu un piston la sfarsitul ciclului 2, adica pe compresie. Si sta cu combustibilul ala comprimat in capul pistonului pana cand trebuie sa pleci de la semafor, moment in care ii da o scanteie (la diesel-uri nu stiu cum face), amestecul comprimat din capul pistonului explodeaza si motorul porneste.

De avantaje si dezavantaje ale sistemului depinde de marca/model. De exemplu, la Dacie banuiesc ca este ceva rudimentar care cauzeaza probleme (cum zicea cineva mai sus ca opreste motorul la semafor si baga aer cald in loc de rece). La BMW nu mi se opreste motorul decat daca sunt indeplinite anumite conditii.

De exemplu, la a mea:
- nu se opreste motorul daca rotile sunt virate (probabil pe principiul ca astepti sa dai prioritate si apoi sa tasnesti in viraj);
- daca se opreste, tot baga aer rece (mai lesinat putin decat cu motorul pornit, dar nu aer cald in niciun caz);
- daca clima este pe AUTO si temperatura din habitaclu este peste valoarea setata in bord, atunci iar nu se opreste (ca sa aiba vlaga AC-ul sa raceasca interiorul pana la temperatura setata);
....
si multe altele, gen nu se opreste daca bateria nu este incarcata la maxim, nu se opreste daca nu ai centura, nu se opreste daca ai capota deschisa, nu se opreste daca nu s-a incalzit motorul etc.

Deci depinde de sistem - unele sunt mai inteligente si stiu cand sa se opreasca si cand nu astfel incat sa nu te deranjeze.

Dar si eu il mai opresc cand prind trafic bara la bara (de exemplu DN1 in drum spre munte), unde se inainteaza cate 5m la fiecare 10 secunde.

#33
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
nu stiu cum multi isi pot da cu parerea fara nimic la baza, asa fiecare isi da cu parerea ca afecteaza nu stiu ce. Aratati-mi si mie un raport technic ceva care sa imi dovedeasca faptul ca acest sistem ar strica motorul sau turbina sau bateria sau alte tampenii. Masiniile cu sistemul start/stop au baterii diferite fata de masiniile normale, care sunt adaptate pentru aceste sisteme.

De turbina nu imi dau seama de ce sa se strice, la fel si alte parti. Va rog opriti-va sa faceti afirmatii fara o mica dovada.

Dupa cum am spus sistemele sunt de peste 20 de ani in functiune (chiar daca in Romania poate au aparut in urma cu 5-10 ani), dar si Golf IV avea acest sistem spre exemplu. In toti acesti peste 20 de ani de functionalitate, nu s-a stricat nici un motor datorita sistemului si nici nu a fost oprita intorducerea acestui sistem in masini (daca era asa de nociv).

La mine sistemul intra cand cutia este pe N, cand cuplez se reporneste. Nu stiu cum unii spun ca pierd secunde la semafor in timp ce altii pleaca ei stau pe loc, la mine dureaza 0,xx ca sa plec. Iar referitor la a/c si alte tampenii, la mine continua sa bage aer rece, dar nu la aceasi temperatura scazuta logic. Iar motorul nu se opreste total ci partial in asa fel incat repornirea sa nu dauneze.

Edited by business11, 24 May 2018 - 15:34.


#34
nepot

nepot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,129
  • Înscris: 15.03.2005
Eu nu imi pun pb de stricat ceva la masina, dar ma enerveaza ca uneori tb sa opresc pt o secunda in intersectie sau giratoriu si apoi sa plec, fix in secunda cand vrei sa pleci se opreste motorul. nu e mare problema, doar iau piciorul de pe frana si porneste iar,dar am pierdut o secunda in care ma puteam strecura. Si nu sta nimeni cu rotile virate ca sa nu se opreasca motorul. Asa ca eu il tin dezactivat, pot apasa pe un buton sa il activez dar nu am mai facut asta.
Legat de stat la semafor si bagat aer cald..la mine nu e asa, merge in continuare aerul rece, doar ca dupa un timp chiar daca stai pe loc in continuare iti porneste singur motorul.

#35
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Star & Stop:
- e un sistem bun in anumite conditii, mai ales atunci cand stai la semafor sau cand in general STAI mult pe loc.
- cand mergi in bara la bare, adica faci 10m, apoi stai cateva secunde (cum e Bucurestiul), este neeconomic si enervant.
- el are adesea o baterie mai mica (dedicata) pentru acest sistem - depinde totusi de la masina la masina - unii producatori au preferat o singura baterie AGM, mai mare.
- se dezactiveaza cand bateria nu e suficient incarcata,a dica dupa cateva zile de folosiinta in Bucuresti, bateria nu ajunge sa fie incarcata full si se dezactiveaza sistemul.
- e extrem de enervant cand sistemul e pus pe cutie manuala!

#36
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015

View Postnepot, on 24 mai 2018 - 15:55, said:

Eu nu imi pun pb de stricat ceva la masina, dar ma enerveaza ca uneori tb sa opresc pt o secunda in intersectie sau giratoriu si apoi sa plec, fix in secunda cand vrei sa pleci se opreste motorul. nu e mare problema, doar iau piciorul de pe frana si porneste iar,dar am pierdut o secunda in care ma puteam strecura. Si nu sta nimeni cu rotile virate ca sa nu se opreasca motorul. Asa ca eu il tin dezactivat, pot apasa pe un buton sa il activez dar nu am mai facut asta.
Legat de stat la semafor si bagat aer cald..la mine nu e asa, merge in continuare aerul rece, doar ca dupa un timp chiar daca stai pe loc in continuare iti porneste singur motorul.

Daca e vorba doar de o secunda si doar in acea secunda te puteai "strecura", inseamna ca manevra ce o faci are un potential periculos si iti pui atat viata ta, cat si a altora in pericol.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate