Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mineriada din '90 - explicatii

Cont apaserv Sm

Rea vointa sau nepasare RCS-RDS

bloc nou vs bloc vechi
 harti cu trasee in Delta Dunarii?

problema sony Ericsson j100i

Calorifere otel cu rezistenta mai...

gps tom tom xl 2 ( mai vechi ) a...
 Oxidul de aluminiu e generat de c...

Cum va plac ardeii iuti?

Sos de tip Tabasco facut acasa

Raed Arafat: Foarte mulți parerol...
 Atacuri cibernetice

No Internet Connection

Laura Stoica & Madalina Manole

A cazut SopCast-ul
 

conditii clasa a II-a CFR, tren rang IR

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
kimi_ro

kimi_ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 744
  • Înscris: 14.04.2007
Buna ziua,

Nu am mai mers cu trenul de vreo 25 de ani, de cand eram copil de generala.

Am calatorit saptamana trecuta cu un tren de rang IR la clasa I - CFR. Conditii foarte ok: fotoliu individual, masuta, prize de current.

Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent?

Multumesc,

#2
uNNNk

uNNNk

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 466
  • Înscris: 04.11.2014
Prize de curent exista, dar sunt cumva puse intre scaune. (Adica deservesc mai multe scaune in functie de cum e vagonul)
Scaunele sunt normale, ca cele din autobuz, dupa cateva ore o sa te doara spatele.

#3
tigerheart

tigerheart

    Savage Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,994
  • Înscris: 07.08.2008
Depinde de traseu... sunt trenuri care au si 2 tipuri de vagoane in componenta. Daca ai ocazia, mergi cu un tren international pe traseul dorit, atunci cu siguranta o sa fie mai confortabil. In rest e cam jale.

#4
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,663
  • Înscris: 07.11.2006

View Postkimi_ro, on 16 mai 2018 - 10:32, said:


Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent?

Multumesc,

Plateste din buzunar diferenta de clasa.

#5
Lex404

Lex404

    Balanța Dreptății

  • Grup: Moderators
  • Posts: 26,468
  • Înscris: 19.04.2009
Depinde de ruta. Iasi-Bucuresti de ex e foarte ok de multa vreme.
In rest e cam... jale. In niciun caz sa nu prinzi Timisoara-Iasi*

Daca poti, uita-te si la zboruri. S-ar putea sa fie mai ieftine :D

*Clasa a II CFR TM-IS e mai nasol decat clasa a II-a in Sri Lanka, doar zic...

#6
Pololica

Pololica

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,726
  • Înscris: 04.01.2015
Depinde de vagon (model) si ruta. In general, rutele ardelene au material rulant (vagoane) mai bine intretinute (din motive de educatie). In ultimii ani am calatorit cu vagoane tip salon (adica 4 compartimente de 8 locuri, cate 2 compartimente la fiecare usa de acces, si salon (un fel de mini compartimentare, dar fara structura compartimentului standard) de 5 locuri in zig-zag (nu fata in fata)). Am stat destul de confortabil in ele, m-am putut lungi un pic (picioarele sub spatial dintre scaunele din fata).

Am mai fost acum vreo 6-7 ani cu un Rapid (pe vremea aia) cu un vagon tip autocar (pana la jumatate scaunele erau intr-un sens, iar de la jumatate in colo invers). La fel, destul de confortabile). La drum lung, nu stiu ce sa zic. Depinde de fiecare cum se comporta.

Am fost la Budapesta 15 ore (vagon de intercity/express, dar cu rang de InterRegio) si mi s-a parut cam obositor, in sensul ca dupa vreo 8 ore nu prea mai aveam stare si spatiul nu-mi permitea sa ma plimb (ca nebunul de la un capat al altuia al vagonului).

Am mai fost in Sighetu Marmatiei de doua ori (vagoane de tip salon, cum am descris mai sus) si nu mi s-a parut asa obositor. Adevarul e ca am fost noaptea (atunci sunt trenurile directe).

Prize pentru telefon/laptop gasesti, doar sa fie locomotiva electrica. Cand am fost in Sighet, am intrebat conductorul de ce nu au prizele curent si mi-a raspuns ca trebuie o locomotiva electrica. Poate or da si cele diesel (sunt rute international, ca Oradea-Budapestea, unde se folosesc locomotive diesel) sau cine stie ce manevra or fi avut mecanicii (or fi avut nevoie de motorina si sa nu consume prea mult...), nu stiu.

PS: majoritatea sunt dotate cu aer conditionat, deci, daca e cald, se poate porni (individual pe vagon). La fel, acum cativa ani (7-8), intr-un personal (echivalentul regio) Craiova-Tg Jiu, vagonul unde am stat avea aer conditionat.

Rutele de Moldova nu le-a folosit si nu pot sa-ti spun cum sunt, dar am vazut vagoane vopsite mai altfel (si parca erau si alte modele decat cele folosite in Gara de Nord pentru Oltenia si Ardeal).

#7
Wotan

Wotan

    Mandru ca mi-s ardelean...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,157
  • Înscris: 01.10.2002
In functie de destinatie, au aparut si trenuri private, de exemplu Astra Trans Carpatic, cu preturi asemanatoare CFR, dar conditii mult mai bune. Vezi daca nu gasesti pentru destinatia ta:
https://www.astratra...patic.ro/#/home
http://www.softrans....trenurilor.html
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Xpu6VfDhCYg?rel=0 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Wotan, 16 May 2018 - 12:01.


#8
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,141
  • Înscris: 23.04.2007

View PostPololica, on 16 mai 2018 - 11:18, said:

Am fost la Budapesta 15 ore
Bucuresti - Budapesta ?

#9
WinstonMontana

WinstonMontana

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,833
  • Înscris: 20.02.2018

View Postkimi_ro, on 16 mai 2018 - 10:32, said:

Va trebui sa merg din nou cu acelasi tip de tren dar la clasa a II-a - CFR. Imi puteti spune care sunt conditiile la clasa a II-a? Mai exact, ce fel de scaune/ banchete sunt montate in vagoane, exista si aici prize de curent?
Pai la clasa a 2-a n-ai scaune, geamurile sunt sparte  lipite cu scotch si hartie iar bonus  noaptea te alearga fantomele prin vagon.
Serios acum: ce diferente crezi ca ar putea fi incat sa te sperii ?

#10
kimi_ro

kimi_ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 744
  • Înscris: 14.04.2007
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

E vorba de trenul Bucuresti - Iasi (din pacate, pe ruta asta circula doar trenurile CFR).

Din ce scria @Lex404, ar fi ok si la clasa a II-a. Eu cobor la Barlad asa ca avionul nu e o solutie Posted Image

Microbozul iese din discutie.

Edited by kimi_ro, 16 May 2018 - 13:57.


#11
WinstonMontana

WinstonMontana

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,833
  • Înscris: 20.02.2018
Este ok si clasa a 2-a doar ca nu mai ai fotolii ca la clasa I-a.

#12
Lex404

Lex404

    Balanța Dreptății

  • Grup: Moderators
  • Posts: 26,468
  • Înscris: 19.04.2009
București - Iași a fost printre primele rute modernizate. Doar sa nu fie de noapte.

Pe zi ai vagoane ok, cu prize și AC, ne compartimentate. Cu măsuțe.

Bine. Cel putin așa era acum vreo 5 ani. Acum poate e și mai bine!

#13
Pololica

Pololica

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,726
  • Înscris: 04.01.2015

View Postadrian_r5, on 16 mai 2018 - 13:07, said:

Bucuresti - Budapesta ?
Da, scuze. Am uitat sa precizez (Bucuresti-Craiova-Severin-Timisoara-Arad-Curtici-...-Budapesta)


LE: Eroare de timp: 13 ore. Am plecat la 5:45 si am ajuns pe la 19 (20 ora Romaniei). Cele 15 ore erau catre Sighet (tot din Bucuresti), nu Budapesta si era in dec 2014. Mi s-a parut un pic ciudat deoarece la dus aveam un numar de ore, iar la intoarcere erau altele (nu mai stiu daca 15 la dus si 14 la intors sau invers)

Edited by Pololica, 16 May 2018 - 14:42.


#14
Wotan

Wotan

    Mandru ca mi-s ardelean...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,157
  • Înscris: 01.10.2002
Pentru ca schimbare de fus orar... Posted Image
Ungaria e pe ora Europei centrale.

Edited by Wotan, 16 May 2018 - 14:51.


#15
uNNNk

uNNNk

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 466
  • Înscris: 04.11.2014

View PostPololica, on 16 mai 2018 - 11:18, said:


Nu te-au mintit conductorii, pe locomotivele diesel nu am vazut sa porneasca prizele/AC-ul. Asta am vazut pe portiunea Mangalia->Constanta pe unde muream de cald vara pana puneau locomotiva electrica la Constanta si porneau AC-ul.

#16
kimi_ro

kimi_ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 744
  • Înscris: 14.04.2007

View PostLex404, on 16 mai 2018 - 14:10, said:

București - Iași a fost printre primele rute modernizate. Doar sa nu fie de noapte.

Pe zi ai vagoane ok, cu prize și AC, ne compartimentate. Cu măsuțe.

Bine. Cel putin așa era acum vreo 5 ani. Acum poate e și mai bine!

Da, tren de zi, cel cu plecare la ora 16:00, in cel mai sigur caz.

Ok, vorbim de clasa a II-a, da? Ca asa cum ai spus tu e la clasa I :)

Mai exact, la clasa a II-a e pusa bancheta in loc de fotoliu individual?

#17
Lex404

Lex404

    Balanța Dreptății

  • Grup: Moderators
  • Posts: 26,468
  • Înscris: 19.04.2009
Clasa a II. 4 locuri la o măsuță (locurile fata in fata). Scaun individual. 2 prize

Nu e compartimentat.

#18
lk1

lk1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,823
  • Înscris: 31.07.2006
Pentru rutele de lung parcurs, unde se poate, merită banii la cușetă decât la clasa 1.

Pentru unele rute interne de zi, merită clasa 1 pentru că diferența este foarte mare cel puțin la confortul psihologic.

Cluj - Suceava - Iași - Galați plin la clasa a 2-a și până în 8 persoane plătitoare de clasa 1.
Desigur, după Dej se urcă toată lumea la clasa 1 că "mere", dar cei care nu au un minim de respect (mănâncă semințe și/sau sunt gălăgioși) sunt trimiși rapid la clasa a 2-a.

Anunturi


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate