Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Este traversare neregulamentara ?
Last Updated: Jun 08 2018 12:46, Started by
ali3nnn
, May 08 2018 17:32
·
0
#1
Posted 08 May 2018 - 17:32
Salut! S-a intamplat urmatoarea situatie.
Era un rand de masini oprite la semafor, fiind rosu. Toate erau pe banda 2, langa ax - pe banda 1 nu circula nicio masina de obicei in acea zona din motive ce tin de starea drumului. Intr-una din masinile din rand se afla o persoana care dorea sa coboare din masina in timp ce masina era stationata la semafor. Toti cei din acea masina s-au asigurat ca banda 1 e libera si ca nu vine nimeni. Vazand ca pe banda 1 nu era nicio masina pana in capatul strazii, persoana respectiva a deschis portiera, iar din mers a inchis-o si a facut un pas pe banda 1, moment in care a vazut ca vine spre ea o masina accelerand, vazand ca masina nu avea nicio intentie sa franeze a mai facut repede un pas si a ajuns cu un picior pe bordura, moment in care masina respectiva a lovit-o. In procesul verbal, agentul a scris ca persoana respectiva a fost lovita de masina pentru ca a traversat neregulamentar. 1. Care este definitia legislativa pentru traversare ? Eu nu am gasit momentan. Se considera traversare a drumului chiar daca ai facut doar 2 pasi pe banda, si nu ai traversat de la un cap la altul ? 2. Soferul in cauza nu are nicio vina, avand in vedere ca nu a facut nimic sa evite accidentul ? Nu s-au constatat urme de franare, nu a claxonat, ba chiar a accelerat continuu pana la momentul impactului, asta putand sustine si celelalte persoane din masina. 3. Soferul a spus ca era cu 3 4 masini in urma, ceea ce inseamna vreo 15 20 de metri, distanta pe care a parcurs-o relativ destul de repede avand in vedere ca nu i-a luat mai mult de 3 secunde sa traverseze banda 1. Viteza pe care a avut-o masina nu ar trebui calculata de un expert ? Se poate da un verdict fara sa se stie viteza soferului ? Ce parere aveti ? Edited by ali3nnn, 08 May 2018 - 17:35. |
#4
Posted 08 May 2018 - 17:39
Singurul loc în care pietonul are voie să calce pe șosea și are și prioritate (în condițiile din lege) este trecerea de pietoni, marcată cu zebră. Sau pe la colțurile străzii dacă nu există zebră, după temeinica asigurare. Deci, tu ce părere ai acum? Pietonul este vinovat 100%.
PS: când o să ne învățăm că "unde-i lege nu-i tocmeală"? Că tu asta faci... Edited by ursamajor, 08 May 2018 - 17:40. |
#5
Posted 08 May 2018 - 17:40
Pietonul este vinovat.
Ai pus piciorul neregulamentar pe sosea = traversare neregulamentara. Nu conteaza ca ai facut 1-2-800 de pasi. |
#6
Posted 08 May 2018 - 17:41
ali3nnn, on 08 mai 2018 - 17:32, said:
3. Soferul a spus ca era cu 3 4 masini in urma, ceea ce inseamna vreo 15 20 de metri, distanta pe care a parcurs-o relativ destul de repede avand in vedere ca nu i-a luat mai mult de 3 secunde sa traverseze banda 1. Viteza pe care a avut-o masina nu ar trebui calculata de un expert ? Se poate da un verdict fara sa se stie viteza soferului ? Ia calculeaza tu cam ce viteza avea ala daca a parcurs 20 de metri in 3 secunde. O sa ramai surprins. |
#8
Posted 08 May 2018 - 17:49
ce tare-i aia cu "a facut doar cativa pasi, n-a traversat toata strada... se pune?"
|
#9
Posted 08 May 2018 - 17:52
#10
Posted 08 May 2018 - 17:53
Eu as sanctiona si soferul masinii din care a coborat persoana vinovata.
|
|
#11
Posted 08 May 2018 - 17:55
Art. 72 OUG 195/2002 Reguli pentru alţi participanţi la trafic Reguli de circulaţie
CAPITOLUL V Reguli de circulaţie SECŢIUNEA a 3-a Reguli pentru alţi participanţi la trafic Art. 72 (1) Pietonii sunt obligaţi să se deplaseze numai pe trotuar, iar în lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia lor de mers. Când şi acostamentul lipseşte, pietonii sunt obligaţi să circule cât mai aproape de marginea din partea stângă a părţii carosabile, în direcţia lor de mers. (2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor. (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. (4) Pietonii surprinşi şi accidentaţi ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roşie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligaţii stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condiţiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulaţia prin acel sector. (5) Sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcţie specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, precum şi cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role. (6) Se exceptează de la respectarea regulilor stabilite pentru pietoni poliţistul rutier şi persoanele care se află pe platforma drumului public şi sunt autorizate, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, să îndrume sau să dirijeze circulaţia rutieră, în condiţiile stabilite prin regulament. (7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru. Detalii: https://legeaz.net/o...i-de-circulatie |
#12
Posted 08 May 2018 - 17:56
#13
Posted 08 May 2018 - 18:02
Legal e vina pietonului, dar practic si moral e vinovat si imbecilului care a lovito. Niciodata nu depasesti coloana de masini oprite la trecerea de pietoni cum nu treci in viteza nici pe langa trecerile cu masina parcata fix langa ele.
Cand eram mic si prost, era un rand de masini parcate pe banda 1, cateva oprite la trecerea de pietoni pe banda 2 si banda 3, de langa ax libera. Am inghitit franele cand au iesit 2 copii probabil de 5 ani de sub nivelul capotei masinii de langa. M-am oprit la vreo 2 metri de ei.Coloana la semafor nu se depaseste..asta daca nu vreti dosar penal si constiinta incarcata tot restul vietii. Ar mai fi o poveste cand am depasit pe nenii de pe banda 2 care mergeau linistiti cu 50 si eu m-am dus pe banda 1 cu 80, dupa m-au depasit ei ca eu m-am oprit langa mcv-ul care imi daduse flash. Astea se intamplau prin primele mele luni de soferie. In rest de regula lasi pasagerul pe banda 1 cand stii ca ai suficient timp de rosu cat sa nu blochezi traficul. |
#14
Posted 08 May 2018 - 18:12
SpeedDemon, on 08 mai 2018 - 18:02, said:
Legal e vina pietonului, dar practic si moral e vinovat si imbecilului care a lovito. Niciodata nu depasesti coloana de masini oprite la trecerea de pietoni cum nu treci in viteza nici pe langa trecerile cu masina parcata fix langa ele. Cand eram mic si prost, .......... |
#15
Posted 08 May 2018 - 18:15
Pietonul nu trebuia sa coboare din masina in locul si in momentul respectiv. Clar el este vinovat cu toata vina morala si a soferului care a venit pe banda 1 si putea sa-l evite daca era mai atent. Inca o data se confirma proverbul: ”Graba strica treaba”!
|
|
#16
Posted 08 May 2018 - 18:16
Eu nu vad nimic imoral aici din partea respectivului sofer.
Atita timp cit el a redus viteza in sectorul ala (da, chiar si cu accelerat, daca avea viteza redusa....) si putea sa opreasca la semafor..... pai sa fie si "pietonii" mai atenti. Mor pe toti idiotii aia de pietoni care stau 2 pasi PE CAROSABIL sau pleaca mai devreme cu 3 secunde la semafor (deci pe rosu). Tu dai exemple de 80 la ora, aia nu este relavant, oricum este in afara legii. Si nu cred ca a fost vorba de depasire, acest sofer oricum venea pe banda respectiva. Depasire este la schimbarea benzii, nu ?! Si daca ai inghitit frinele, nu cumva aveai si tu viteza neadaptata la conditiile de trafic ? |
#17
Posted 08 May 2018 - 18:24
Aveam ~30 la ora, de aia am apucat sa franez.
86-APP m-am lamurit de nivelul tau din alt topic atunci m-am abtinut, dar na nu-mi bat capul. //Nu are rost sa imi iau ban din cauza ta. Edited by SpeedDemon, 08 May 2018 - 18:32. |
#18
Posted 08 May 2018 - 18:27
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users