Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Benzinariile din România de pe vremuri (până prin 2000).
Last Updated: Sep 10 2023 10:24, Started by
djl
, Apr 23 2018 20:52
·
0
#55
Posted 23 May 2018 - 22:08
Idioţenia de "Google" Maps nu-mi arată Str. Scaune. Dar benzinăria era cumva în curtea unei clădiri cu 1-3 etaje, stil din început de secol XX?
|
#56
Posted 24 May 2018 - 07:44
Era cum intrai dinspre Hristo Botev, pe dreapta. Aici https://www.google.r...3m1!1e3!5m1!1e1, unde sînt parcate mașinile alea. Am impresia că e și un garaj acolo.
Spre finele anilor 80, cînd benzina era ceva rar, cică aia de pe Scaune era pentru privilegiați - nomenclaturiști, securiști etc. Dar dacă intrai cu tupeu în curte, aveai șanse să iei benzină, nu te întrebau ăia cine ești. Însă asta e posibil să fie doar o legendă. Despre benzinăria Băneasa II, cred că nu era la aeroport, acolo e nr. 40. Nr. 26 e mai la vale, probabil era înainte de intersecție. Oricum, acum e greu de recunoscut zona, și nu știu pe nicărieri poze vechi cu cartierul Băneasa, să vedem cum arăta intarea dinspre Ploiești înainte să facă blocurile. Edited by abancor, 24 May 2018 - 07:56. |
#57
Posted 24 May 2018 - 09:46
În 1941 era stație de carburant la aeroport (ia să vedem ce mai vedeți în listă ). Da, aeroportul e la nr. 40. Credeam că pe vremuri era la nr. 26, dar în 1966 tot la nr. 40 era, deci benzinăria era undeva între Podul Băneasa și Bd. Aerogării (fost Robert)/Bd. Ion Ionescu de la Brad.
Lista benzinarii OSIN - Distributia Bucuresti (1941).jpg 293.81K 33 downloads Inițial am crezut că benzinăria de la Str. Scaune (să vedem dacă știe de ce scaune) era pe platforma aia, dar ulterior mi-am amintit de clădirea aia cu garaj. La 11 Iunie aveau niște pompe cu aspect altfel și încă aveau acoperiș de genul celui de la Băneasa 1 (însă era vopsit cu portocaliu)... din păcate nu am făcut poză și nu mai e cel original |
#58
Posted 24 May 2018 - 12:03
Am și eu harta aia. Mișto e că unele benzinării au continuat să existe și sub comuniști. Printre ele e și aia de ziceam de pe Șerban Vodă cu Olimpului. Iar Dorobanți și Tunari există și azi.
|
#59
Posted 24 May 2018 - 12:13
Colegule, dacă o ai, de ce nu ai postat şi tu din ea Eu am consulat-o la o biblotecă.
Vasile Pârvan colţ cu Bd. Regina Elizabeta (porţiune numită azi Bd. Mihail Kogălniceanu *) exista şi ea pe atunci. Nu prea aveau de ce să nu le păstreze. Dacă existau deja, făceau economie. Însă unele au fost desfiinţate, alte mutate (de exemplu cea de la Foişorul de Foc a fost montată în rondul de la Horei - e la începutul porţiunii Str. Horei spre Str. Căluşei - da, mai există bezinăria aia!, dar e modernizată). În zona centrală a Bucureştiilor însă nu au rămas aşa de multe. Mai sunt cele 2 cam de vis-a-vis de Bis. Sf. Mina (Bd. Corneliu Coposu, între Str. Mircea Vodă şi Str. Sf. Vineri), Mântuleasa, cea din spate de la Teatrul Naţional Bucureşti (T.N.B.)., Tunari (lor) cu M. Eminescu, Vasile Pârvan cu Bd. M. Kogălniceanu şi aia de la 11 Iunie, lângă intersecţia cu Bd. Regina Maria (porţiune denumită într-o anumită perioadă Bd. George Coşbuc) şi lângă Bis. Sf. Nicolae din Ţigănie (aşa îi zice) şi vis-a-vis de Dealul Patriarhiei. * dacă luai pe drept ce scria pe nişte plăcuţe stradale, aflai că pe Regina Maria o chemase înainte Mihail Kogălniceanu, deci probabil M. Kogălniceanu îşi făcuse operaţie de schimbare de sex. Că altfel de ce scria Bd. Regina Elisabeta şi sub Fostă Mihail Kogălniceanu. Edited by djl, 24 May 2018 - 12:20. |
#60
Posted 25 May 2018 - 23:50
Ai uitat destule pe drum. Benzinăriile mici dispar pentru ca nu îndeplinesc doua mari cerințe ale consumatorilor.
Spațiul de manevra este insuficient forțând șoferii la manevre riscante Oferta este mica fata de alte benzinării mai mari aflate în apropiere. Și aici includ de la toaleta pana la mâncare, spălătorie. |
#61
Posted 26 May 2018 - 00:42
Spaţiu de manevră... depinde de trafic.
Toalete aveau cele cu coloane, dar toatelete alea au fost închise în anii '90 din păcate. În zona Obor - Iancului sunt multe maşini. Cam pe unde o alimenta cei din zonă. Cu spălătorie şi budă sunt Maica Domnului colţ cu Pârgarilor (lângă intersecţia Reînvierii cu Lizeanu şi Maica Domnului) - asta a fost iniţial o benzinărie "Joe and Son" şi cea de la P-ţa Eudoxiu Hurmuzachi (fostă Muncii) a.k.a Barierea Vergului - iniţial o "A.G.I.P." Mai mici sunt cea de la rond de la Horei (aici poţi să întorci)... cred că e şi o spălătorie pe lângă şi cea de pe Mântuleasa - aici e şi magazin, dar nu ştiu dacă au spălătorie. |
#62
Posted 26 May 2018 - 22:59
Am văzut că unele benzinării din comunism aveau magazine mai mari. Găseai pe acolo şi altceva afară de uleiuri?
Benzinăria din rond de la Horei nu mai e independentă, ci aparţine unui lanţ mic. Off-topic: cum erau acumulatorii "Bosch" Silver produşi în anii '90 şi la începutul anilor '000. Edited by djl, 26 May 2018 - 23:01. |
#63
Posted 01 June 2018 - 20:07
A ajuns cineva în perioada comunsită la vreo benzinărie care avea
|
#64
Posted 02 June 2018 - 20:56
djl, on 01 iunie 2018 - 20:07, said:
A ajuns cineva în perioada comunsită la vreo benzinărie care avea |
|
#65
Posted 03 June 2018 - 08:48
Chiar în primul post apare un link către 4tuning unde se vede una din aia cu Snack Bar.
Din câte am citit în nu mai ştiu ce comentarii, unele extraurbană aveau budă, dar în anii '80 arătau naşpa. În Bucureşti budele alea subterane au fost privatizate în anii '90. Nu mai funcţionează vreuna. Ruşine a unui oraş cică modern. |
#66
Posted 03 June 2018 - 23:10
Articolul ăla de 4tuning/ProMotor a fost publicat şi de alţii, cam mot-a-mot. Jurnalism de România.
Like what the funk? https://www.olx.ro/o...za-ID92gm7.html |
#67
Posted 15 June 2018 - 21:51
OSIN se pare că provenea de la C. Osiceanu + semăna cu cuvântul "osie".
De citit şi: http://www.glascomun...oada-1908-1948/ |
#68
Posted 16 June 2018 - 15:51
O listă a benzinăriilor. Probabil începutul anilor '70 (minim 1971, că deja exista Hotelul "Interncontinental").
Le-am pus arhivate ca să nu facă rezise forumul. Din nou pentru București lista e incompletă... probabil iar reparau la unele. Statii PECO Bucuresti probabil inceput de anii '70.rar 1.4MB 6 downloads Statii PECO Romania (fara Bucuresti) inceput de anii '70 (probabil).rar 2.06MB 2 downloads |
#69
Posted 03 July 2018 - 01:29
În "Buletinul Societății Politehnice" anul XLV no. 2 Feb (02) (II) 1931 la pg. 21 găsim reclamă la uleiurile "Creditoil" de la "Creditul Minier". Lol, cum sună "Creditoil"... parcă ai lua un credit sau pe datorie
Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 21 reclama la ulei de masina Creditoil (de la Creditul Minier).jpg 378.57K 5 downloads |
|
#70
Posted 03 July 2018 - 12:25
djl, on 23 mai 2018 - 22:08, said:
Idioțenia de "Google" Maps nu-mi arată Str. Scaune. Dar benzinăria era cumva Ăźn curtea unei clădiri cu 1-3 etaje, stil din Ăźnceput de secol XX? Edited by Kokoshmare, 03 July 2018 - 12:25. |
#71
Posted 21 July 2018 - 13:57
Benzina "Star" la ce benzinării se găsea? Dacă îţi luai o maşină de la "Daewoo" prin filala "Euro Service" cu siguranţă erai un star
"Auto Pro" (revisă editată de "Motor Presse International" şi "Media Pro") nr. 10/1995 (Oct. 1995) pg. 43 Auto Pro nr. 10 pe 1995 Octombrie 1995 pg. 43 reclama la benzina Star si la Euro Service Bucuresti.jpg 286.39K 20 downloads Nu benzinărie, dar îmi permit să fac un off-topic cu reclamă (pg. 23) la spălătorie a S.C. "Serv.-Motors" S.R.L. aflată la km. 97 pe D.N. 1 Bucureşti - Braşov (Kronstadt), adică probabil între Ploieşti şi Breaza. Dacă îţi luai o "Toyota" din aia şi te dădeai pe munţi, spălătoria aia era utilă Auto Pro nr. 10 pe 1995 Octombrie 1995 pg. 23 reclama la Toyota Land Cruiser si spalatorie Serv.-Motors (in PH).jpg 304.11K 21 downloads Edited by djl, 21 July 2018 - 13:59. |
#72
Posted 24 July 2018 - 11:29
abancor, on 23 mai 2018 - 09:32, said:
Io mi-aduc aminte cînd era 450 lei litrul, că atunci și-au luat primii prieteni permisul, și mergeam cu mașina de cîte ori reușeam să face rost de la părinți sau de la alți amici care aveau tot soiul de semi-rable. La noi, mai catoolici decît Papa, tot soiul de regulamente au făcut să dispară mai toate benzinăriile clasice gen „de colț”, cum era aia de pe Mincu, adică niște pompe pe trotuar. Cred că singura care mai poate fi încadrată în categoria asta e aia de la Dorobanți. (Scuze, vorbesc despre București, că aici locuiesc de cînd mă știu). În alte țări am mai văzut, de pildă în Roma am văzut și acu cîțiva ani pompe de benzină pur și simplu pe marginea trotuarului. O benzinărie de unde n-aveai curajul să bagi era pe Șerban Vodă, colț cu Olimpului. Cred că și acu a mai rămas acolo dugheana, dacă nu cumva și vreo pompă. Oricum, în anii 00 au dispărut multe din benzinăriile clasice, din care îmi aduc și eu aminte. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users