Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Benzinariile din România de pe vremuri (până prin 2000).

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Aici se vede benzinăria ce era la P-ţa Naţiunilor Unite: https://forum.softpe...2#entry22844211

#38
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Uitându-mă din nou pe acest articol: https://www.4tuning....l#lg=1&slide=20
Am văzut scanări dintr-un Ghid PECO de prin 1963 şi ceva hărţi cu aşezarea staţiilor PECO (PEtrol COmerţ) din Timişoara, Sibiu. Se menţiona şi programul şi oferta de produse... vindeau şi motorină  :)

#39
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
Si parbrize :roflmaofast:

#40
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Iată lista staţiilor de benzină existente în 1962. Sursa: "Staţiuni PECO - Trasee principale" * , pg. 26-32. De notat că în primul trimestru a lui 1963 benzinele cu C.O. 60 şi 66 urmau să fie înlocuite cu benzina C.O. 70.

Attached File  Statiuni PECO Trasee principale (1962) pg. 26-32 statiile din Romania.PDF   4.81MB   25 downloads


Şi 2 benzinării. Prima a cărei poză se află între pg. 32 şi 32a avea pompe tip vechi. Cea de la Băneasa avea pompe tip nou (poza se găseşte între pg. 42 şi 43)
De notat că pe vremea aia încă existau 2 staţii PECO în Băneasa: cea din poză aflată între Fântâna Mioriţa + pasajul de cale ferată (cel vechi care se vede în poză, demolat în anii '000) şi Podul Băneasa şi cea de la Aeroport (nu ştiu când a dispărut). De notat că benzinăria de la Băneasa avea corpuri de iluminat stradal tip banană (CEB 340), cu 3 tuburi fluorescente (neoane) - nu a ţinut prea mult acest sistem.

Attached File  Statiuni PECO Trasee principale (1962) intre pg. 32 si 32a benzinaria noaptea.jpg   852.3K   50 downloadsAttached File  Statiuni PECO Trasee principale(1962) intre pg. 42 si 43 statia Baneasa. In fundal vechiul pod feroviar si Casa Scinteii (Presei Libere).jpg   268.42K   47 downloads


*
Lucrarea a fost întocmită de Minisiterul Petrolului şi Chimiei – Direcţia generală de Aprovizonare şi Desfacere, şi executată de Fondul Plastic – Agenţia de publicitate „Artis”.

#41
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
Care aeroport ?
Unde zici ca era ?

#42
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Băneasa. Cam pe unde era capătul autobuzelor.

#43
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
Unde este pasajul subteran acum ?
Nu imi dau seama unde era, s-a schimbat prea mult zona.
Era buna o poza, din zilele noastre, sa pui un X unde era vechea benzinarie.

#44
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Pe sensul de ieşire din Bucureşti e semicercul ăla de la Aerop. Băneasa ("Aurel Vlaicu"). După ce treci de intersecţia cu Bd. Aerogării şi Bd. Ion Ionescu de la Brad. E cel din partea dreaptă, pe unde o poartă a aeroportului. Conform unei hărţi de epocă, cam pe acolo era. Nu mai am harta la îndemână. Era o hartă OSIN - Distribuţia.
https://www.google.r...01!4d26.0798398

Edited by djl, 10 May 2018 - 16:35.


#45
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
Aha, in zona unde este monumentul acum, si statia de autobuz, este si intrare spre aeroport.

#46
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Da, cam pe acolo. Nu am găsit din păcate vreo poză în care să apare şi benzinăria.

#47
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ah, ghidul ăla din 1962 nu e complet. Benzinările Eminescu cu Tunari (lor), Piaţa Matache, Vasile Pârvan colţ cu Bd. Regina Elisabeta (porţiune numită azi Mihail Kogălniceanu) şi Pod Cotroceni existau din interbelic. Piaţa Matache şi Vasile Pârvan sunt menţionate în Bucureşti (ghid) 1962, celalte 2 nu. Posibil să fi fost în curs de reamenajare.
În interbelic exista şi cea de la Universitate (-Fac. de Arhitectură - Bl. "Dunărea"). Dar tot nu-mi dau seama pe unde ar fi putut fi.
Cea de la Băneasa nu sunt sigur că era la acel rond... lol, photbucket site nepermis.
Hmm, conform acelei hărţi (o aveam şi eu, dar nu ştiu pe unde am pus-o) benzinăria de la P-ţa Iancului era între Şos. Mihai Bravu şi Str. Avrig. Este menţionată în ambele ghiduri din 1962 (cel PECO şi cel Bucureşti). Probabil a dispărut prin 1962-1963, când au dărâmat şi o vilă ca să facă Restaurantul "Mediaş" ("Intermacedonia") - vezi min 1:04:38
https://forum.lokomo...t=9474&start=90

Edited by djl, 14 May 2018 - 22:48.


#48
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Dar primele benzinării aflate în afara oraşelor când o fi apărut? Bănuiesc că pe la sfârşitul anilor '60, când a mai crescut traficul auto.
Dar combustibilii ce se găseau în anii '90 la benzinările marilor lanţuri particulare cum erau? De calitate sau şi ăia erau cu surprize-surprize?
O listă interesantă. Iniţial credeam că e de prin 2000-2004, că încă nu exista prefixul obligatoriu la "RomTelecom", dar cred că e de dinainte de 1998 că ia vedeţi ce număr de telefon apare pe acolo   :w00t:   : http://www.autogreen...i-in-bucuresti/

#49
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,290
  • Înscris: 13.01.2011
La Matache nu a disparut, chiuretata de sistematizarea lu" doftoru" ?

#50
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ba a dispărut. Inclusiv coloanele de la toaletă. Rectific, lista aia aia de mai sus s-ar putea să fie întocmită şi după 2000, că văd că apare şi un număr de telefon cu 092 (numere de mobil cu 09x au existat până prin 2003 parcă) - văzusem şi unul cu 018 şi de aia am crezut că e mai veche de 1997-1998 (acel 018 a devenit 098 prin 1997, dar posibil să fie trecut greşit sau lista să fie din 1997).
Interesant e că benzinăria de la rondul de la Horei mai există! (şi e cam una din singurele benzinării din Bucureşti ce nu aparţiun vreunui mare lanţ).

Edited by djl, 18 May 2018 - 08:22.


#51
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă tot se discută despre benzinării preţurile la benzină premium între 1989 şi 1995. Sursa: ziarul "Libertatea" (netlaboidizat) anul VII nr. 1.571 Mi 5 Aprilie 1995, pg. 1. Articolul "După scumpirea benzinei, preţurile sar în aer", semnat de Dan Constnatin, foto: Lucian Simion.

Attached File  Libertatea Mi 5 apr 1995 nr. 1571.jpg   425.11K   30 downloads


O benzinărie la Tg. Mureş. Posibil anul 1959.

Attached File  1959ish_TgM_GAZ_Peco.jpg   325.38K   29 downloads

Edited by djl, 20 May 2018 - 01:46.


#52
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Io mi-aduc aminte cînd era 450 lei litrul, că atunci și-au luat primii prieteni permisul, și mergeam cu mașina de cîte ori reușeam să face rost de la părinți sau de la alți amici care aveau tot soiul de semi-rable.
La noi, mai catoolici decît Papa, tot soiul de regulamente au făcut să dispară mai toate benzinăriile clasice gen „de colț”, cum era aia de pe Mincu, adică niște pompe pe trotuar. Cred că singura care mai poate fi încadrată în categoria asta e aia de la Dorobanți. (Scuze, vorbesc despre București, că aici locuiesc de cînd mă știu). În alte țări am mai văzut, de pildă în Roma am văzut și acu cîțiva ani pompe de benzină pur și simplu pe marginea trotuarului.
O benzinărie de unde n-aveai curajul să bagi era pe Șerban Vodă, colț cu Olimpului. Cred că și acu a mai rămas acolo dugheana, dacă nu cumva și vreo pompă. Oricum, în anii 00 au dispărut multe din benzinăriile clasice, din care îmi aduc și eu aminte.

#53
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Dar ce avea benzinăria aia de Cal. Şerban Vodă colţ cu Str. Olimpului?
Da, la noi exagerăm uneori cu normele. Însă cred că a ţinut şi de cei de la "Petrom/Competrol". Mai demult am întrebat pe cineva de ce au fost închise asemenea benzinării şi mi-a spus:
1) Că nu merita modernizarea - asta incuzând şi rezervoare cu pereţi dublii.
2) Acum livrarea se face cu cisterne de capacitate mare (dacă mai ţineţi minte, pe vremuri erau camioanele alea mici, cu doar o osie pe spate) şi ar trebui factuare separată;
Însă păcate de unele. Aia de la Ferdinand cu Mihai Bravu ar fi reentat, că e la bulevard. A dispărut şi aia de pe Vaporul lui Assan, de lângă Moara lui Assan (acum acolo e un ... bloc!).
A dispărut şi aia "Competrol" de la intresecţia Str. Barbu Văcărescu cu Str. Gheorghe Ţiţeica (fostă Glucozei)... cam pe unde trecea odinioară calea ferată.
În S.U.A. mai găseşti benzinării vechi fără nici o problemă. Măcar din punctul ăsta de vedere Americanii nu suferă de unele aberaţii Europene.
Maşinile vechi puteau funcţiona şi cu carburant mai slab. Astea noi au fiţe.

Benzinăria de la P-ţa Iancului. Avea o gheretă şi o pompă. Era cam în dreptul colţului complexului magazin + restaurant (Şos. Mihai Bravu cu Şos. Iancului). Credeam că a dispărut când a apărut complexul.

Attached File  P-ta Iancului. In fata Sos. Mihai Bravu, in dreapta Sos. Iancului si Str. Avrig. Blocusorul cu farmaica (stanga) era inca pe amplasemntul original. Cca 1964 DSCF4980.JPG   312.51K   20 downloads

Edited by djl, 23 May 2018 - 09:55.


#54
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Benzinăria de pe Șerban Vodă era o ruginitură care nu inspira încredere.
Băgam de regulă de la 11 iunie, Mincu, Universitate. Cel mai des de la Universitate (în spate la TNB). Locuiam în Tineretului, așa că aia era cea mai la îndemînă. Mai băgam și de la aia de pe Scaune, era ca într-o curte, dar aia nu avea pompe noi.
Bine, la un moment dat au apărut particularele, iar Agip-ul de la Timpuri Noi a fost printre primele (acu e Mol), așa că mergeam acolo. Sau la Shell-ul (acu e tot Mol) de pe Vitan, tot printre primele particulare deschise.
Mai era o benzinărie particulară la Pieptănari, lîngă liceul Autobuzul, chiar pe colț (Șerban Vodă cu Viilor) și un alt Shell (sau Agip?) la Big. Asta după 95 - 96.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate