Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20
 Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...

Rascumparare euroobligatiuni (pri...
 Detartraj partial slatina

Cu ce pot izola fonic peretii pen...

Telefon cu senzor compass BUN

Blocare google chrome cu master p...
 Instalare Siemens NX pe macbook

sfat achizitie telefon pana in 20...

Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?
 

Zgomot motor care dispare la apasarea ambreiajului

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007
Stiu ca acest aspect e destul de discutat pe internet, dar topicurile pe subiect nu au concluzie comuna clara, asa ca postez si eu problema mea cu personalizarea de rigoare.

De 2 luni sunt posesorul unei Dacia Sandero 1.2 Laureate 2015, 12.000 km, cumparata de la un dealer partener Renault din Bucuresti. Pana la vanzare a apartinut Renault Romania si a fost rulata de ei. La cum arata masina pe toate partile, kilometrii sunt mai mult ca sigur reali.

Am parcurs cu ea pana acum 600 km si am observat recent ca la ralanti motorul ruleaza cu un zgomot mai putin rotund, zgomot ca de curea zornaind e prima comparatie care imi vine in minte. Sau ca un diesel. Acest zgomot dispare de fiecare data odata cu apasarea ambreiajului. Se manifesta si cand motorul e rece, dar mai ales cald.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/B_VrwJ4LnQo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De la 0:15 se aude cel mai bine, se si vede cand apas; se aude cel mai bine din habitaclu. Daca stau in fata masinii, cu capota ridicata, si altcineva apasa ambreiajul, nu identific nicio diferenta (!?). Scuze pt filmat vertical, atentia era concentrata pe altceva in acel moment...

Eu cunosc doar ca ambreiajul desprinde cutia de motor si o variatie de turatie este normala, dar zgomotul mi se pare departe de normal. Cum ziceam, topicurile de pe internet nu au o deloc o concluzie clara. De la "asa fac toate", problema cu rulmentul de presiune (cea mai comuna), pana la probleme la cutie.

Acum, problema mea e ca masina mai are garantie pana in iulie 2018. Daca este intr-adevar ambreiajul, stiu ca nu este acoperit de garantie si poate nu ar fi o tragedie daca ar trebui deja sa-l inlocuiesc (in cazul in care nu a fost menajat de utilizatorul anterior), dar daca e o problema din cutie - mult mai costisitoare, ar trebui sa grabesc rezolvarea pe garantie.

Pe un forum din strainatate cativa oameni sustineau ca rulmentul intra in functiune atunci cand apesi ambreiajul, deci daca zgomotul dispare atunci, problema este din cutie si in nici un caz din ambreiaj. Multitudinea de pareri diferite m-a cam lasat confuz si nu stiu ce sa mai cred. E vreo ureche experimentata pe-aici pe forum? :) Preferabil o ureche obisnuita cu un motor pe benzina. Au ascultat 2 colegi cu diesel, lor li se pare normal, ca ale lor sunt chiar mai zgomotoase. Dar pe mine nu ma ingrijoreaza atat zgomotul, cat variatia sa...

Mai mentionez ca din prisma mea ca sofer ambreiajul functioneaza fara probleme, zgomotul e singurul simptom. Am probat si pleaca de pe loc lin, fara acceleratie, chiar si din a 2-a. Intra bine in viteza ("bine" pt o Dacie), si in general se comporta ireprosabil. In acest caz, daca problema este sigur din ambreiaj pot sa nu ma grabesc cu schimbatul kit-ului pana nu incep si alte simptome? Mai ales ca circul doar 5-700 km/luna si majoritatea extraurban! Inca mai am datorii de la achizitionarea acestei masini.

Multumesc anticipat pentru pareri!

#2
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
cand accelerezi se aude mai tare / la fel / sau dispare?
eu cred ca e vreo tabla pe la toba care vibreaza fix la turatia aia, baga-te sub ea cand merge si pune mana pe rand pe toate tablele, tobele si protectiile (ia o carpa sau manusi de piele sa nu te frigi)
cand apesi ambreiajul creste putin turatia sau se misca ceva pe dedesubt si nu mai vibreaza
altfel pot fi arcurile de pe discul de ambreiaj, cand debreiezi este decuplat

Edited by Oxigen1234, 19 April 2018 - 08:19.


#3
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,299
  • Înscris: 27.07.2006
Nu te pot ajuta cu un sfat, dar aceeasi problema o am si eu. Logan, 125000 km, doua distributii schimbate pana acum (asta pentru ca sunt eu mai catolic decat papa). La un moment dat, nu mai stiu de cand, a aparut acest zgomot la relanti, eu il aseman cu un fel de "rontait". La fel, apas ambreiajul, dispare. Cineva chiar m-a intrebat daca-i diesel Posted Image Masina merge perfect, ambreiajul este cel din fabrica. Asa ca am preluat o explicatie "celebra" a oamenilor din service - "zgomot tehnologic" Posted Image Nu-mi bat capul, repet, masina functioneaza in parametri Posted Image  Eu zic sa lasi ambreiajul in pace, nu e de acolo.

Edited by ergon, 19 April 2018 - 08:21.


#4
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Probabil un suport de cauciuc de la toba de esapament, mie la relanti imi zornaia placuta cu numarul de inmatriculare spate :) .

#5
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View PostOxigen1234, on 19 aprilie 2018 - 08:17, said:

cand accelerezi se aude mai tare / la fel / sau dispare?
eu cred ca e vreo tabla pe la toba care vibreaza fix la turatia aia, baga-te sub ea cand merge si pune mana pe rand pe toate tablele, tobele si protectiile (ia o carpa sau manusi de piele sa nu te frigi)
cand apesi ambreiajul creste putin turatia sau se misca ceva pe dedesubt si nu mai vibreaza
altfel pot fi arcurile de pe discul de ambreiaj, cand debreiezi este decuplat
Cand accelerez zgomotul ori dispare ori nu mai aud eu, zgomotul se "rotunjeste", dar devine si mult mai puternic...masina e foarte slab antifonat. Intr-adevar turatia creste putin cand apas ambreiajul. O sa incerc si asta, desi ma indoiesc ca exista vreo tabla care sa zdrangane la 800 rot si sa-i treaca brusc la 900.

#6
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
@ergon - cand o sa schimbi discul de ambreiaj sa verifici arculetele alea - metalul e prost si sunt calite inegal, cu timpul unele arcuri se "scurteaza" sau chiar se rup si zdrangane

Edited by Oxigen1234, 19 April 2018 - 08:25.


#7
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
de obicei, atunci cand zgomotul dispare la decuplarea ambreiajului, problema e undeva dupa el, in cutia de viteze unde arborele de intrare se opreste din rotatie.
dar la 12000km e greu de crezut ca s-or fi dus rulmentii...

#8
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Deloc, si eu am avut Logan vreo catva ani si dupa ce am schimbat ambreiajul nu s-a mai auzit o perioada. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca rulmentul de presiune si sau arcurile de pe discul de ambreiaj, care se comprima cu timpul si zornaie in locasul lor. Daca zgomotul dispare doar la apasarea ambreiajului, atunci sigur este una din cele 2. Pana la schimbarea ambreiajului a facut asa tot timpul.

Edited by costin001, 19 April 2018 - 08:30.


#9
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Acelasi fenomen l-am remarcat si eu la a mea Corsa B de 1.4 din...'94! Am cumparat-o in 2010 adusa din Germania,nu se stie cati km are reali.Eu am mers cu ea 70.000km.Acum are 24 de ani si merge perfect...cu acel sunet diferit la relanti,care dispare cand apas pedala de ambreiaj...pacat ca rugina a inceput sa faca probleme,altfel,nu mananca ulei,consumul de benzina e ca la carte,n-am reparat nimic la motor (exceptand schimbarea distributiei-250Lei Posted Image). Nu stiu cum o fi la Logan,dar are un vecin,cumparata noua odata cu Corsa mea (2010) si ...a-nceput sa rugineasca!

Edited by danpet, 19 April 2018 - 08:48.


#10
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,680
  • Înscris: 10.10.2011
la secunda 15 se aude un caine cum latra.problema nu e de la masina. ai un caine langa masina

#11
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View PostDude_2nd, on 19 aprilie 2018 - 08:25, said:

de obicei, atunci cand zgomotul dispare la decuplarea ambreiajului, problema e undeva dupa el, in cutia de viteze unde arborele de intrare se opreste din rotatie.
dar la 12000km e greu de crezut ca s-or fi dus rulmentii...
Asta e si grija mea cea mai mare. Pot agrava eventuale probleme din cutie ignorand aceste zgomote daca nu are alte simptome?

View Postdanpet, on 19 aprilie 2018 - 08:47, said:

Acelasi fenomen l-am remarcat si eu la a mea Corsa B de 1.4 din...'94! Am cumparat-o in 2010 adusa din Germania,nu se stie cati km are reali.Eu am mers cu ea 70.000km.Acum are 24 de ani si merge perfect...cu acel sunet diferit la relanti,care dispare cand apas pedala de ambreiaj...pacat ca rugina a inceput sa faca probleme,altfel,nu mananca ulei,consumul de benzina e ca la carte,n-am reparat nimic la motor (exceptand schimbarea distributiei-250Lei Posted Image). Nu stiu cum o fi la Logan,dar are un vecin,cumparata noua odata cu Corsa mea (2010) si ...a-nceput sa rugineasca!
Pot sa-ti spun ca tabla e mai subtire decat capacul de la telefon. Daca scot capota si dau cuiva cu ea in cap, se indoaie in forma capului, precum in Tom & Jerry. Cica metalizata ar rugini mai greu. Ramane de vazut. Poate sa aiba si gauri in ea, de baza e sa nu te lase in drum.

View Postzile_san, on 19 aprilie 2018 - 08:50, said:

la secunda 15 se aude un caine cum latra.problema nu e de la masina. ai un caine langa masina
Da...catelul ruleaza neuniform :) m-am dus pe o strada cu case, fara trafic, ca sa auda lumea ceva concret...

#12
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
Este problema comuna la Logan cu disc Valeo.
Arcurile sunt "deosebite" si se decalesc,
Daca ai bani, nervi , mecanic bun schimba discul cu Sachs si priza directa, scapi de zgomot .
Zgomotul nu afecteaza fiabilitatea, un disc duce peste 75k km fara probleme la mers pe oras .
Este din gama "asa face toate"

"Daca scot capota si dau cuiva cu ea in cap, se indoaie in forma capului, precum in Tom & Jerry.
Cica metalizata ar rugini mai greu".
Te-ai minuna daca ai apasa si pe alte masini noi , Kia, Subaru s.a toate au aceeasi tabla moale exact pentru ce spui tu in gluma , pentru protectia pasiva a pietonilor . Daca dai in unul pe trecere cu un Moskvich il faci terci chiar daca poate ar scapa avand in vedere ca tabla preia socul , da cu capul de capota ca de beton...
Dupa 2007 nu mai apar probleme cu rugina, s-a schimbat furnizorul de tabla . Daca vrei sa stai in fata pentru 8-10 ani cumperi ceara de caroserie Ixell http://www.daciashop...ell-ceara-spray si dai prin punctele de ceruire prevazute de fabrica, cele cu dop de cauciuc din lonjeroane, praguri, stalpi etc .

Edited by ldpe, 19 April 2018 - 10:20.


#13
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View Postldpe, on 19 aprilie 2018 - 10:19, said:

Este problema comuna la Logan cu disc Valeo.
Arcurile sunt "deosebite" si se decalesc,
Daca ai bani, nervi , mecanic bun schimba discul cu Sachs si priza directa, scapi de zgomot .
Zgomotul nu afecteaza fiabilitatea, un disc duce peste 75k km fara probleme la mers pe oras .
Este din gama "asa face toate"

Multumesc pentru info! Sper sa fie asa, momentan ai reusit sa ma calmezi :)

#14
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
"Sper sa fie asa"
De 10 ani cloncana la mine si stau foooarte calm, stiu ce e , bani nu bag daca nu este necesar , asa ca benzina si bocanc.

Edited by ldpe, 19 April 2018 - 11:20.


#15
ioansuciu82

ioansuciu82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 15.09.2013
Clar discul de ambreaj.

#16
Antirsipowermate

Antirsipowermate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 26.08.2012
Treaba este ori rulmentul de presiune, ori diferentialul din cutie. Ridic-o pe elevator si invarte de rotile din fata, scoasa din viteze, daca nu se aude zgomot e bine; daca auzi in cutie vibratii, zornait, e cutia de vina.

#17
dimripper

dimripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 12.04.2007

View PostAntirsipowermate, on 19 aprilie 2018 - 11:54, said:

Treaba este ori rulmentul de presiune, ori diferentialul din cutie. Ridic-o pe elevator si invarte de rotile din fata, scoasa din viteze, daca nu se aude zgomot e bine; daca auzi in cutie vibratii, zornait, e cutia de vina.
Am facut asta cand am luat-o. Nici o anomalie pe dedesubt, fara jocuri. Rotile...rulau fin.

#18
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
La Logan ph1 au fost colegi care au facut bucati motorul - verdict :arcuri disc ambreiaj Valeo , este arhicunoscuta problema nu numai la logan .
O sa te mai munceasca gandul vreo 3 luni dupa care uiti si te obisnuiesti sau schimbi cu Sachs si va merge identic dar nu va mai suna Posted Image

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate