Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Pozitia la volan , soferi si soferite .

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018

View Postarg, on 17 martie 2018 - 16:48, said:

Problema cea mai mare e ca multi nu stiu cum sa regleze scaunul, volanul si oglinzile.

Pe masina mea si pe cea de scoala a fost simplu:
- cu ambreajul apasat la maxim...
- scaunul cat sa vezi capota
- spatarul aplecat in pozotia comoda
- volanul la incheieturi si sa vezi ceasurile prin el.
- aaa, a si oglinzile.
Cred ca instructorul tau era vreun plictisit ! Pentru incepatori si nu numai , pentru un condus mai sportiv in traseu in care trebuie sa faci corectii de volan mari , multe si "joc de pedale" sau in trafic aglomerat , Claudiu David explica mai bine decat o pot face eu :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jQtGkUPJMYc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Supermax, 17 March 2018 - 17:20.


#20
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,744
  • Înscris: 08.10.2004
o completare la filmuletul de mai sus, tot de la un curs de conducere.

Cand a spus ca volanul il reglezi la 30-40 cm  - de cele mai multe ori e greu de apreciat si nu toata lumea va fi comfortabila acolo. unul mic de inaltime sau unul foarte inalt vor avea probleme.

cel mai simplu mod de a afla unde ti se potriveste volanul e  sa stai cu spatele lipit de scaun, cu umarul lipit de scaun fara sa il dezlipesti de acolo, pui mana pe volan la ora 12 si volanul trebuie sa pice undeva intre mijlocul palmei si incheietura. veti observa ca atunci cand puneti mainile la 9 si 3 vor avea exact pozitia care o spune si el in filmulet - coatele un pic flexate.

#21
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
Mai usor e la ora 9 si 15 sa-ti vina volanul aproximativ la mijlocul antebratului ! La ora 12 volanul ar trebui sa fie deja putin peste incheietura !

#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005

View Postionutz_joe2009, on 17 martie 2018 - 17:04, said:

Masini si masini, sunt uneori diferente uriase cand e vb de confort/vizibilitate(atat pt sofer cat si pt pasageri).Ma dai jos din masina de 100 de mii de euro, in veci n-o sa gasesc pozitia pe o masina de 15 mii de euro.
Cred ca e invers.
In aia de 100k devi pretentios si te derajeaza orice.

View PostSupermax, on 17 martie 2018 - 17:19, said:

Cred ca instructorul tau era vreun plictisit ! Pentru incepatori si nu numai , pentru un condus mai sportiv in traseu in care trebuie sa faci corectii de volan mari , multe si "joc de pedale" sau in trafic aglomerat , Claudiu David explica mai bine decat o pot face eu :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jQtGkUPJMYc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Da, adica eu, multumesc.

P.s. e procedura din manualul de la golf.

P.p.s ce-mi plac mie baietii astia care le stiu pe toate dar in manual nu se uita.

#23
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
A fi instructor auto e echivalentul unei invatatoare de clasa 1 care ii invata alfabetul pe copiii de 6-7 ani , in cazul de fata adulti in faza incipienta a condusului  nicidecum un trainer avansat de pilotaj aferent exemplului unui doctor docent care pregateste elite pentru cursuri de gen MBA serios , asa ca sunt multi "baieti" care "le stiu" muuult mai bine ! In plus exista multi instructori varza(nu e vorba de cazul de fata vorbesc in general) . N-am vrut sa postez dar...aia cu "baietii" m-a cam incitat , eu sper ca nu te-ai referit la mine . In plus cred ca sunt un "baiat" mai in varsta ca tine . Daca tu conduci cum ai spus desi nu s-a inteles ca tu ai fi instructorul e ok , am mai afirmat asta pe topic , dar daca asa ii inveti si pe "elevi" nu e...bine deloc ! Spor si no offence !

Edited by Supermax, 17 March 2018 - 22:31.


#24
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
Nu-s instructor, am carnetul de cateva luni.
Nu am vrut sa supar pe nimeni.
Ca ai experienta e foarte bine, dar sunt multi care se uita la una sau la alta, intreaba in stang si-n dreapta dar in manualul masinii nu se uita.
Practic fabricantul (daca e unul serios) descrie pozitia si setarile optime pentru siguranta si confort.

Pe elevi trebuie sa-i inveti ce scrie in manualul masinii nu povesti din vecini.

Hai sa lamurin un aspect, in momentul impactului frontal mainile si picioarele trebuie sa fie flexate ca altfel se rup.

Edited by arg, 17 March 2018 - 22:37.


#25
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
Atunci nu inteleg propozitia ta "Da, adica eu, multumesc." . Nici eu nu doresc sa supar pe nimeni doar sa imi spun opinia unuia care de copil a cochetat cu "karting" , a condus peste milionul de kilometri in tara si Europa mai legal sau mai "vioi"Posted Image , cu peste 30 de ani de condus , fiind pasionat si de pilotaj . Fabricantul da notiuni elementare de condus preventiv ! De unde manualul masinii daca 50% dintre postarile de pe SP sunt "am 2000 de euro...ce sa cumpar Mercedes ,BMW sau Audi" de "1500 de ani la tenhand" sudate din bucati pe langa Bistrita? Spor !
PS- Hai ca m-ai rupt cu update-ul postului ! "Pe elevi trebuie sa-i inveti ce scrie in manualul masinii nu povesti din vecini."Posted Image
Deci fiecare instructor il invata pe elev din cartea masinii pe care o va conduce Posted Image ? Daca azi are Tico si maine isi ia un Land Cruiser ?
Asta e cea mai tare afirmatie pe care am auzit-o vreodata in domeniul medical si auto "in momentul impactului frontal mainile si picioarele trebuie sa fie flexate ca altfel se rup" ! Tu iti sudezi mainile si picioarele cand conduci ? Crezi ca asta conteaza in cazul unui impact FRONTAL ? Mainile si picioarele vor...fi ultima ta problema(Doamne Fereste) , se pot repara...altele NU se pot repara !

Edited by Supermax, 17 March 2018 - 22:54.


#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
Mie nu mi-a spus instructorul nimic legat de pozitie, pentru ca atunci cand m-am pus la volan stiam ce am de facut.

Te rog eu frumos ia manualul masinii pe care o conduci si uita-te la capitolul cu pozitia la volan.

Edited by arg, 17 March 2018 - 22:57.


#27
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
Normal ca tico e ceva si Land Cruiser altceva.

Acum sunt masini la care marsalierul e in stanga fata jos, altele care buton pe schimbator, iar altele in dreapta spate jos.
La VW butonul de aprins luminile e pe bord in stanga volanului nu in maneta de semnalizare.

Sper sa nu realizezi cand e prea tarziu ca pozitia pe care o folosesti nu e cea care te protejeaza.

Drumuri bune.

Edited by arg, 17 March 2018 - 23:34.


#28
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
Daca as avea 6 luni de cand as fi luat carnetul...asteptam minim 10 ani de muuulti kilometri sa...imi dau cu parerea ! Atat ! Imi pare extrem de bine ca esti atat de documentat , ceea ce e foarte bine ! Spor si dau unfollow la subiect .

View Postarg, on 17 martie 2018 - 23:11, said:

Normal ca tico e ceva si Land Cruiser altceva.

Acum sunt masini la care masalierul e in stanga fata jos, altele care buton pe schombator, iar altele in dreapta spate jos.
La VW butonul aprins lumibile e pe bord in stanga volanului nu in maneta de semnalizare.
"Masalierul" numit in romana marsarier vine din franceza din termenul marche arrier care se citeste marṢarier adica mers inapoi !
"altele care buton pe schombator" este SCHIMBATOR de viteze care poate fi facut mecanic...+cu inel de ridicare difera in functie de motor si cutie de viteze ,  sau electronic de genul Tiptronic  !
Nu inteleg ce inseamna "lumible" desi am 4 masini grup VW...toate peste Golf ! Am inteles dupa ce ai corectat ca "luminile" nu se afla "IN MANETA DE SEMNALIZARE" de fapt in blocul de lumini !
Multumesc mult pentru grija !

Edited by Supermax, 17 March 2018 - 23:34.


#29
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postarg, on 17 martie 2018 - 22:30, said:



Hai sa lamurin un aspect...
Mai arg , pe toate topicele te umflii in pene cat de " sofer " esti si cate stii . Putina modestie nu strica ( alungi membrii forumului ) .

#30
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View PostSupermax, on 17 martie 2018 - 16:16, said:

Unii dintre noi , mai pasionati de "condus"(sa nu zic pilotaj) au avut sansa sa se urce intr-un monopost de F 1(bineinteles la un targ auto...nu pe pistaPosted Image )...asa ca ...sa o lasam mai moale cu controlatul pedalelor !
Pai nu o lasam mai moale ca nu vorbim de F1 si alte fitze, cu cat pleci de la pozitia corecta (fara lasat aiurea pe spate) in masini de serie cu atat forta pe care o poti aplica scade / trebuie sa depui efort mai mare, orice instructor auto iti zice asta in plus fizica poate confirma daca mai e nevoie.

View Postarg, on 17 martie 2018 - 23:11, said:

marsalierul
Ce e asta ?

Edited by andreic, 17 March 2018 - 23:37.


#31
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
@ Baxon
Stai linistit ca revine...

p.s. tu cum ti volanul?

Edited by arg, 17 March 2018 - 23:43.


#32
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
@andreic - Daca ai rabdare putina...ca sunt doar 2 pagini jumate intelegi ce spun foarte usor ! Am spus ce si cum conduc eu precum si ce recomand altora ! Secretul e doar sa pui ambreiajul in podea...ce forta iti trebuie ? In rest sunt feluri de condus...cam cate tipuri de masini exista + ce moduri de deplasare iti alegi + conformatia drumului + oras/exterior/autostrada , desi aici vorbim in modul GENERAL de masini .Spor !

PS- Off Topic - Ma intorc la pagina 132 de pe "Intrebari si raspunsuri pentru incepatori" de pe aria Foto...acolo sunt ucenic , nu imi dau cu parerea , poate in minim 2-3 ani...acum doar invatPosted Image !

Edited by Supermax, 17 March 2018 - 23:50.


#33
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
si aparatele foto se tin conform manualului si au particularitati in functie de marca si model.

Edited by arg, 18 March 2018 - 00:12.


#34
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Mie unuia imi place pozitia "ca pe buda" cum a descris-o plastic @Baxon ...

Am incercat tot felul de masini, si mici si mari, si mai sportive si mai "autobuz"... cel mai mult imi place cum se sta in minivan-uri si in suv-uri, adica asa cum stau pe scaunul de la birou Posted Image
E ok si pozitia intermediara intre "sport" si "buda" insa urasc cu desavarsire pozitia specifica din BMW-urile berlina/break ... acolo unde fundul tau sta efectiv la cativa cmde asfalt; pur si simplu nu o suport.

Imi place ideea de a "te urca" intr-o masina si de a "a cobora" dintr-o masina. Invers nu mi se potriveste.

Edited by ro_explorer, 18 March 2018 - 00:19.


#35
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
Ideile de baza sunt destul de simple ! Vrei viteza , masinile care fac asta au garda joasa la sol, coeficient aerodinamic bun deci inaltime totala mica si suspensie destul de dura , asta pe romaneste iti cam rupe spatele daca coloana verticala sta pe un scaun destul de vertical . Vrei gama profesional/munca = scaune destul de "ca pe buda" , atunci cand mergi pe TIR/Duba/Autobuz toata ziua care au suspensii mai soft(cel putin pe fata) de multe ori cu suspensie suplimentara a scaunului sau scaune de confort . Ia incearca un scaun de "buda" la niste offroadere veritabile cu suspensie pe foi de arc si...mai vorbim ! Cunosc persoane care au renuntat la LandCruiser pentru Fiat Punto pentru drumuri lungi pe sosea .Promit asta e ultimul post al meu pe subiect !

#36
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,682
  • Înscris: 22.01.2015
Ca tot pomenea cineva in urma;Sotia are 1,55 mt,scaun la maxim in fata,ridicat la maxim.Un rahatel! Fara pernita sub popou nu reusea.Masina vag.MEREU EMOTII CAND ERA LA VOLAN.Uff.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate