As avea nevoie de un model proiectat in 3D
Last Updated: Apr 03 2018 00:33, Started by
Skyspy
, Feb 25 2018 19:23
·
0
#19
Posted 28 February 2018 - 20:25
Cam ceva in genul asta bănuiesc ca iti trebuie. Am și calculat carenajul aerodinamic asa rapid din ochi, cum se zice la noi în Ardeal: mere de rupe
R01.png 705.62K 8 downloads R02.png 655.05K 8 downloads R03.png 595.64K 12 downloads R04.png 731.59K 15 downloads R06.png 776.05K 15 downloads R05.png 1.39MB 12 downloads |
#20
Posted 01 March 2018 - 20:55
Am impresia ca onor inițiatorul s-a speriat după ce i s-a explicat cat de complicate sunt lucrurile pe care știe sa le facă
Intr-o pauza de cafea am pus si un airframe de împrumut după carenaj, a ieșit cam ultralight... gl03.png 1.04MB 23 downloads gl01.png 939.13K 22 downloads gl08.png 2.05MB 19 downloads |
#21
Posted 05 March 2018 - 14:40
@SIR arata fain.
1. Poate fi cu 50% mai ingust la nivelul soldurilor, altfel castigul aerodinamic vs. pilot "gol" nu e foarte semnificativ. 2. E bine sa aibe forma mai alungita in spate, sa nu se termine "brusc" (forma de picatura), tot pentru imbunatatirea aerodinamicii, dar asta depinde si de amplasarea grupului motor. 3. Suprafata vitrata (geamul) cu curbura dubla e cam greu/scump de confectionat practic, preferabil de gasit o varianta cu curbura pe o singura directie (cam cum poti indoi un carton nu un balon) adica suprafata conica sau cilindrica. Si poate fi mai mic geamul, de la nivelul umerilor pana la cel al mainilor e suficient, atat cat sa permita intrarea. 4. Se poate si "cabrio" cu capul afara, carenajul pana la inaltimea umerilor, asta simplifica mult executia. 5. Manechinu' l-ai facut mata sau ai gasit model? --------- PS exemplu de "carena" din tabla aluminiu care nu are curburi decat pe o directie (cu exceptia botului din plastic) https://etrike.files...lleweder-a4.jpg "largirea" exagerata a botului pe verticala si orizontala e datorata spatiului vertical necesar pedalarii (ridicarea genunchilor) si orizontal datorita distantei intre roti, se poate face mult mai ingust si mai scurt in fata. Edited by blimpyway, 05 March 2018 - 14:53. |
#22
Posted 05 March 2018 - 14:59
ala este manechin de catia. cel implicit. catia v5r21 maxim, ca pe urma au schimbat manechinul.
|
#23
Posted 05 March 2018 - 18:34
Mulțumesc
La vitezele mici implicate factorul aerodinamic este oarecum secundar, scopul principal al unei troscolete este confortul pilotului. Btw, multe aeronave mici "păcătuiesc" prin înghesuirea pilotului, dar asta e altă discuție. Suprafața vitrata e "completă" pt a arata perfecțiunea formei. În realitate se folosesc în construcțiile de amatori fie suprafețe riglate (curvatura simplă), fie suprafețe cu curvatura dubla limitate, gen windshield de motocicleta. Dar formarea complexa 3D a sticlei acrilice nu este foarte complicata: Matrita negativa cu gauri de evacuare aer sau ușoară vidare, folie plana de sticla acrilica de 2-3mm cu strat de rezistente electrice fixate pe ea, băgat în priza și după una-doua ore e gata formata pe matrita, gravitațional sau cu vacuum. Cu una-doua îmbinări s-ar putea face și la forma din imagini- asa de amorul artei Cum zicea și Dany - manechinul e cel uzual din V5R21 - setat bărbat caucazian la 1,90m înălțime. |
#24
Posted 05 March 2018 - 19:12
Ala nu e caucazian, e un fel de dog danez la inaltimea aia,
|
#25
Posted 03 April 2018 - 00:33
Mi-ar trebui ceva mai mult in genul figurii de mijloc si de jos a pozei care o pun.Cum zicea si blimpyway in zona genunchilor nu ai nevoie de o latime asa mare.Mai bine la solduri.
O mere ca-n Ardeal dar alea 20 de cm in latime te-ar putea costa poate 4-5 cai putere in plus la motor sau 1-2 unitati la finetea de zbor. Attached FilesEdited by Skyspy, 03 April 2018 - 00:39. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users