Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Turbulente avion

- - - - -
  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#19
Sef-chenko

Sef-chenko

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,475
  • Înscris: 17.04.2006
alex342 - nu ti-e frica de moarte, ti-e frica de "unknown".

Mie imi place sa zbor desi am trecut si eu prin momente mai delicate, in special in Olanda.

#20
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 23.09.2017
Eu ma gandeam la altceva in acele momente: "Sunt prea tanar(termen relativ) sa mor. Mai am o gramada de facut in viata asta" Posted Image

Edited by alex342, 15 February 2018 - 09:19.


#21
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 ionutzitaly, on 15 februarie 2018 - 08:59, said:

Aterizare la Roma anu' trecut din 3 incercari cu turbulente mari
La Fiumicino e ceva normal. Cred ca de vina este locul unde este amplasat. Acolo era loc bun pentru eoliene, nu pentru aeroport.

 alex342, on 15 februarie 2018 - 09:19, said:

Eu ma gandeam la altceva in acele momente: "Sunt prea tanar(termen relativ) sa mor. Mai am o gramada de facut in viata asta" Posted Image
"In acele momente", in loc sa te gandesti la tampenii, ai face bine sa te ingrijesti de paharul tau si sa fii cu ochii si pe ale vecinilor, mai ales daca contin vin rosu. Avioanele nu cad cum credeti voi. Ai mai mari sanse sa te calce o masina pe trotuar sau in timp ce stai la masa la o terasa.

 Sef-chenko, on 15 februarie 2018 - 09:12, said:

am trecut si eu prin momente mai delicate, in special in Olanda.
Si acolo e ceva "normal", probabil tot datorita reliefului.

#22
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

 alex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:

[...]In cazul turbulentelor, avionul cat de rezistent este, isi poate pierde portanta usor? Care este riscul in procente sa cada in cazul unor turbulente mai puternice? [...]
Topicul l-am facut si ca urmare a acelui avion prabusit in Rusia de acum cateva zile.
Avioanele comerciale trec printr-o serie de teste foarte riguroase și de durată ca să poată fi certificate pentru zbor. Riscurile de pierdere a unui avion strict din cauza turbulențelor sunt minime, dacă toate celelalte condiții sunt îndeplinite. Sigur, nenorociri se mai întâmplă, dar în toate cazurile au fost mai mulți factori care au dus la dezastru, nu unul singur. Nu se știe nimic despre cauza accidentului din Rusia, așa că nu are rost să te sperii singur. În plus, în afară de Rusia și zonele limitrofe (fostele republici sovietice, China) nu se folosesc avioane de fabricație rusească.

 alex342, on 15 februarie 2018 - 07:33, said:

Eu am intalnit turbulentele cand se afla in procesul de aterizare, cand incepea sa coboare. Sus la 9-10-11 000 m altitudine totul era ok, soare etc. Insa cand a inceput sa scada din altitudine pe la 2-3-4000m (jos fiind ploaie, furtuna, vant), au aparut si turbulentele, avionul incepuse sa tremure puternic. Ma gandesc ca 2-3-4000m nu este o inaltime suficienta astfel incat sa se poata redresa in cazul in care pierde portanta si intra in picaj sau ceva de genul.
Nu numai altitudinea e un factor important, dar și culoarul de zbor și zona de apropiere. De foarte multe ori zborurile sunt rutate pe deasupra mărilor, din considerente economice. O mare parte din spațiul de deasupra mărilor este spațiu internațional, unde nu se plătesc taxe de survolare/utilizare a spațiului aerian al unei țări. Chestia e că în zonele de coastă apar turbulențe și curenți de aer. Dacă avionul este foarte sus (11000 cum ai zis și tu) influențele curențior ascendenți/descendenți sunt reduse. La altitudinile de pe lângă 3-4000 de metri se simt cel mai puternic dar nu sunt foarte periculoase pentru siguranța avionului.

 alex342, on 15 februarie 2018 - 07:47, said:

Degeaba are sisteme de stabilizare care permit sa tina avionul orizontal. Daca acesta isi pierde portanta, cade. Cel putin asa stiu eu. De exemplu iarna se face degivrarea tocmai ca sa nu se depuna gheata pe aripi si sa perturbe fluxul de aer.
E combinație. Nu numai fluxul de aer este luat în considerare, ci și greutatea suplimentară. Apa se scurge de pe avion și nu adaugă greutate. Gheața rămâne acolo și poate îngreuna semnificativ avionul, sporind distanța de decolare. Combinat cu reducerea portanței din cauza modificării geometriei, poate să ducă la un final nefericit.

 r_murphy, on 15 februarie 2018 - 08:07, said:

atunci de ce in marea lor majoritate, zonele in care functioneaza instalatia de degivrare sunt exact pe bordul de atac al aripii ?
Pentru că acolo e zona cea mai expusă, și multe avioane au flaps și pe bordul de atac al aripii, nu numai pe cel de fugă.

 rosix, on 15 februarie 2018 - 08:38, said:

[...]Plus ca e neplacut sa stii ca te afli deasupra oceanului si avionul se zgaltzaie ca drku... Numai daca te uiti la aripa si faci pe tine de frica[...]
Nu contest factorul psihologic, dar din experiențele mele cu zburatul zonele de deasupra oceanului sunt cele mai liniștite. Turbulențele sunt mult mai dese deasupra pământului, unde factorii locali se schimbă mult mai des. Dacă avionul survolează o zonă industrială de exemplu, turbulențele create de căldura degajată de industrie sunt foarte violente în comparație cu zonele relativ liniștite precedente, iar asta accentuează mult factorul psihologic.

TL;DR version: @alex342: nu-ți bate capul, o să ajungi teafăr la destinație.

 Onan_Barbaru, on 15 februarie 2018 - 09:33, said:

[...]"In acele momente", in loc sa te gandesti la tampenii, ai face bine sa te ingrijesti de paharul tau si sa fii cu ochii si pe ale vecinilor, mai ales daca contin vin rosu[...]
Epic! Posted Image

#23
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002

 alex342, on 15 februarie 2018 - 08:55, said:

Nu ii este nimanui frica ca se zgaltaie aripile. Tuturor le este frica de moarte. Inclusiv tie. De fapt frica de o moarte violenta. Una este sa fi ucis intr-o secunda, si alta este sa te chinui.
Daca avionul se prabuseste, moartea e instantenee. Fii linistit, nu te chinui...Posted Image

 Onan_Barbaru, on 15 februarie 2018 - 09:33, said:

"In acele momente", in loc sa te gandesti la tampenii, ai face bine sa te ingrijesti de paharul tau si sa fii cu ochii si pe ale vecinilor, mai ales daca contin vin rosu. Avioanele nu cad cum credeti voi. Ai mai mari sanse sa te calce o masina pe trotuar sau in timp ce stai la masa la o terasa.
Exact! Asta e riscul cel mai mare. As adauga si sa te asiguri ca ai centura pusa si stransa, ca sa nu risti sa fii aruncat peste vecina de 100 de kg de pe scaunul alaturat, sau sa dai cu capul in plafon.
Avioanele au sisteme de stabilizare pe pilotul automat, e greu sa le prabusesti cu cateva turbulente. Riscul cel mai mare e sa anuleze aterizarea si sa fie redirectionata cursa la alt aeroport, si sa pierzi din timpul personal.

Edited by Wotan, 15 February 2018 - 09:51.


#24
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,082
  • Înscris: 04.03.2014

 Onan_Barbaru, on 15 februarie 2018 - 09:33, said:


La Fiumicino e ceva normal. Cred ca de vina este locul unde este amplasat. Acolo era loc bun pentru eoliene, nu pentru aeroport

Cam da, am decolam si aterizam pa Fiumicino si de 2,3 ori pe luna intr-o perioada. Zgaltaiala multa mai ales cand lovesc furtunile de pe mare dar doar odata am fost intr-o turbulenta severa(cred eu).

#25
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 buntzi, on 15 februarie 2018 - 09:38, said:

Dacă avionul survolează o zonă industrială de exemplu, turbulențele create de căldura degajată de industrie sunt foarte violente în comparație cu zonele relativ liniștite
Tocmai de aceea, dupa granita cu Ungaria si pana la aterizare pe Otopeni, zborul devine confortabil in comparatie cu cel de deasupra Europei.Posted Image
Si mai zic unii pe-aici, ca politicienii nostri nu se ingrijesc de bunastarea poporului. Ganditi-va la amaratii de nemti cu ce stres zboara pe deasupra tarisoarei lor.

Edited by Onan_Barbaru, 15 February 2018 - 09:52.


#26
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,030
  • Înscris: 07.11.2006

 buntzi, on 15 februarie 2018 - 09:38, said:

... turbulențele create de căldura degajată de industrie sunt foarte violente în comparație cu zonele relativ liniștite

Jos cu palaria in fata capitalistilor.
Au avut grija dragii de ei sa beneficieze de calatorii fara turbulente deasupra Romaniei,eliminand industria.
Acum se leaga toate.Nimic nu este intamplator.

#27
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

 Wotan, on 15 februarie 2018 - 09:47, said:

sa te asiguri ca ai centura pusa si stransa
Lucrul asta trebuie facut din momentul inchiderii usilor pana in cel al deschiderii lor la destinatie. Cei care au fost raniti in timpul turbulentelor, au patit-o din cauza ca nu aveau centurile cuplate si stranse.

#28
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

 caiuscorneliu, on 15 februarie 2018 - 08:03, said:

Urmărește "Dezastre în aer".
Daca urmaresti asa ceva nu mai zbori ever Posted Image si nu te mai vindeca nimeni de toate gandurile negre!

 caiuscorneliu, on 15 februarie 2018 - 08:03, said:

Ai să vezi că mai mereu este nevoie de un cumul de factori sau erori pentru ca un avion să se prăbușească.
Foarte corecta observatia!
De fapt asta si vor sa scoata in evidenta cu episoadele alea.

Edited by BlueKing-69, 15 February 2018 - 10:13.


#29
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,112
  • Înscris: 30.04.2007

 buntzi, on 15 februarie 2018 - 09:38, said:

Pentru că acolo e zona cea mai expusă, și multe avioane au flaps și pe bordul de atac al aripii, nu numai pe cel de fugă.

care flapsuri se folosesc cu precadere la decolare/aterizare, perioade in care givrajul nu se prea se exista ;) pentru ca in dimpul zborului, acele flapsuri sunt strins unite cu aripa, deplierea lor stinjenind de-a dreptul zborul ..

nu ar fi mai simplu sa recunoastem ca ACOLO SE STRINGE GHEATZA?


off topic ....

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Nvbk4k8dt0M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016
Pericolul "cel mai mare" e la decolare si aterizare.

#31
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

 r_murphy, on 15 februarie 2018 - 10:13, said:

care flapsuri se folosesc cu precadere la decolare/aterizare, perioade in care givrajul nu se prea se exista Posted Image [...]
Ba chiar aș zice că se folosesc numai la decolare și aterizare, deși în configurații diferite. Givrajul apare în special la sol, deci cred că te-ai hazardat nițel cu afirmația...
Sigur că există situații când givrajul apare și în zbor, dar avioanele comerciale moderne deja au sisteme de protecție.

 baliosss, on 15 februarie 2018 - 10:15, said:

Pericolul "cel mai mare" e la decolare si aterizare.
This.
Parte din cauza proximității solului, parte pentru că avionul este aproape de limitele de exploatare din cauza zonelor de tranziție.

Edited by buntzi, 15 February 2018 - 10:31.


#32
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004

 alex342, on 15 februarie 2018 - 07:33, said:

Eu am intalnit turbulentele cand se afla in procesul de aterizare, cand incepea sa coboare. Sus la 9-10-11 000 m altitudine totul era ok, soare etc. Insa cand a inceput sa scada din altitudine pe la 2-3-4000m (jos fiind ploaie, furtuna, vant), au aparut si turbulentele, avionul incepuse sa tremure puternic.
la aterizare avionul este usor mai vulnerabil pentru ca reduce din putere. insa ce descrii tu este o aterizare absolut normala pe timp urat, am prins aterizari la care avionul facea ca o frunza in vant. pe de alta parte, pentru linistea ta sufleteasca, pilotii sunt perfect in control in momentele alea, chiar daca nu pare. regulile de siguranta sunt destul de stricte, pilotul va fi directionat sa amane aterizarea sau sa se indrepte spre alt aeroport mult inainte ca conditiile de zbor sa devina periculoase.

p.s. accidentul din rusia a fost provocat strict de greseli umane (una chiar stupida in cazul asta  :(   )

#33
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,112
  • Înscris: 30.04.2007

 buntzi, on 15 februarie 2018 - 10:29, said:

Ba chiar aș zice că se folosesc numai la decolare și aterizare, deși în configurații diferite. Givrajul apare în special la sol, deci cred că te-ai hazardat nițel cu afirmația...
Sigur că există situații când givrajul apare și în zbor, dar avioanele comerciale moderne deja au sisteme de protecție.
eh, exact invers .. ;) givrajul apare in special in zbor si uneori la sol .. uneori, adicatelea in perioade de iarna sau in zonele friguroase.

dar hai, ca vad ca o tii pe a ta .. fie ca tine, doar ca fa o statistica intre posturile care au primit laic si posturile tale la care ai primit comentarii impotriva celor scrise de tine si dedu, cam pe unde se afla adevaraul ;)

#34
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007

 florinel, on 15 februarie 2018 - 07:57, said:

Degivrarea se face pentru ca gheata sa nu blocheze flapsurile nu din cauza ca gheata perturba fluxul de aer.
Gandeste-te ca avionul aluneca prin aer cam cum ar merge submarinul prin apa. Sau, mai usor, cand mergi cu masina, scoate o palma afara pe geam si roteste-o. O sa intelegi cum e cu portanta. E foarte dependenta si de viteza cu care circula obiectul.
Turbulentele inseamna, in mare parte - vant lateral, sau care-si schimba rapid directia. Cam ca atunci cand mergi cu masina si bate vantul tare. Insa cat timp exista aer pe care sa pluteasca, e cam greu sa piarda portanta daca nu se intampla ceva catastrofal (aripa rupta, motoare defectate in mers..etc)
Au fost cazuri cu avioane gherlite din cauza depunerii de gheata pe aripi. Trebuie luat in considerare ca aripile au o suprafata  mare, zecinde metri patrati. Un B737 are 91.04mp suprafata aripilor. Daca se maidepune si gheata , creste greutatea si scade si portanta aripilor, forma geometrica a suprafetei avand un rol crucial.  

Ia uite ce s-au mai distrat astia din clip la aterizari, cred ca au avut urme de frana si in chiloti.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w4EQuM_t8Fo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

 rosix, on 15 februarie 2018 - 08:38, said:



Depinde de turbulente. De regula se tureaza motoarele la maxim in astfel de cazuri, lumea isi pune centurile si scapa cu bine. S-au mai cunoscut insa si cazuri de turbulente majore, cand avionul s-a zgaltait puternic si au inceput sa cada bagaze, masti de oxigen, oameni dati cu capul de plafon, etc.  Se intampla.  La astfel de turbulente nu cade neaprat avionul dar iese cu deranj pentru pasageri. Plus ca e neplacut sa stii ca te afli deasupra oceanului si avionul se zgaltzaie ca drku... Numai daca te uiti la aripa si faci pe tine de frica.   Avioanele actuale sunt capabile sa faca fata unor turbulente obisnuite, plus ca zboara foarte sus unde turbulentele sunt mai rare.
La ultimul zbor al sotiei au fost niste turbulente neasteptate,  in timp ce lumea avea probabil centurile desfacute. Povestea ca cineva se afla pe culoar si cand s-au produs turbulentele, respectiva persoana a cazut prin avion.  A fost panica in avion, lumea a inceput sa planga, crezand ca se vor prabusi. Mai trebuie sa se intoarca, si are o spaima de zbor, dar nu sunt alternative.

#35
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,112
  • Înscris: 30.04.2007
SA-MI BAG PICIOARELE ... atr-ul ala a atins solul aproape transversal, se vad cum se indoaie pilonii trenului de aterizare ... oau!!!!

#36
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,570
  • Înscris: 23.09.2017

 r_murphy, on 15 februarie 2018 - 11:10, said:

SA-MI BAG PICIOARELE ... atr-ul ala a atins solul aproape transversal, se vad cum se indoaie pilonii trenului de aterizare ... oau!!!!

Nu conosc modelele de avion. Ce secunda?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate