Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Turbulente avion

- - - - -
  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#37
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,984
  • Înscris: 15.06.2007

View Postborn2lose, on 15 februarie 2018 - 10:42, said:


la aterizare avionul este usor mai vulnerabil pentru ca reduce din putere. insa ce descrii tu este o aterizare absolut normala pe timp urat, am prins aterizari la care avionul facea ca o frunza in vant. pe de alta parte, pentru linistea ta sufleteasca, pilotii sunt perfect in control in momentele alea, chiar daca nu pare. regulile de siguranta sunt destul de stricte, pilotul va fi directionat sa amane aterizarea sau sa se indrepte spre alt aeroport mult inainte ca conditiile de zbor sa devina periculoase.

p.s. accidentul din rusia a fost provocat strict de greseli umane (una chiar stupida in cazul asta  :(   )

La aterizare, in mod normal daca totul este calm si bine, motoarele nu-s turate prea mult, dar in caz de turbulente,   avionul vine la aterizare cu viteza minima posibila  avand motoarele turate aproape la maximum,  franand din flapsuri, eleroane,  pentru ca trebuie sa fie pregatit in orice moment sa anuleze aterizarea , acel termen specific "go around" , cand trebuie sa ia altitudine imediat daca  vantul este prea puternic.

Uite un caz cu un ditamai  B777 care rateaza aterizarea in ultima clipa

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NjamSDt4SZU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Altu care-i da de rupe fîşu

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XcQI33Kpw1A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#38
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 30.04.2007
al 2-lea, cam de la secunda 30 ..

#39
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,292
  • Înscris: 07.02.2003

View Postalex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:

Intrebarea. In cazul turbulentelor, avionul cat de rezistent este, isi poate pierde portanta usor?
Sunt multe mituri in domeniu, asa ca ne putem informa de la specialisti:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/p4DoiUXGDro?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si pentru cine nu intelege de ce de face dezghetare:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/K7R0wzM2y6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by andreic, 15 February 2018 - 11:50.


#40
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 07.06.2014
tfm, nu confunda testele cu situatiile reale de pe aeropoarte

#41
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,450
  • Înscris: 23.09.2017
Al doliea avion este in teste am impresia. Nu avea pasageri la bord.

#42
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,984
  • Înscris: 15.06.2007
Asiana 124 , soldat cu trei morti si peste 200 de raniti.

https://youtu.be/AUb...AUboPQQk6r0  

La cum a "zburat" avionul pe pista ma mir ca au fost doar trei decedati.

#43
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,450
  • Înscris: 23.09.2017
Nu merge linkul

#44
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011
In primul rand trebuie sa stii ce sunt alea turbulente, sunt diferente de caldura in aer pe plan vertical, cand treci dintr-o zona in alta, in general impreuna cu furtuni sau schimbari de vreme brusca. Turbulentele pot fi produse si de avioanele din fata ta spre exemplu in fata unui A380 trebuie sa lasi mai multa distanta si pot fi intalnite la diferite altitudini.

Pericolul in cazul turbulentelor este scazut, sansa ca avionul sa se prabuseasca din cauza turbulentelor este minima. Cel mai periculos sunt asa zisele clear air turbulences care le intalnesti intre 7 si 12.000m altitudine, aici vorbim de goluri de aer care pot face avionul sa coboare brusc cu 1-2-3 metri. Pentru pasagerii fara centura poate deveni periculos, pentru avion insa nu.

Asa zisele CAT le-am intalnit foarte des cu zboruri spre America de Nord in special directia Miami sau America de Sud. In Europa nu am intalnit asa ceva pana acum. Este foarte ciudat, stai linistit si deodata coboara avionul de pe o secunda pe alta cu 1-2 metri, cea ce iti ofera o senzatie de carusel. Fara centura te poate da cu capul de tavan.

Edited by business11, 15 February 2018 - 12:16.


#45
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Nu va mai speriati de ce se intampla la rusi. Astia sunt campioni mondiali la dat cu avioanele de pamant.

#46
nlcian

nlcian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 27.03.2006
n-am citit cu atentie toata "dezbaterea" de aici, poate cineva a mai discutat ce urmeaza eu sa va arat. am atasat o harta care se da pilotilor inainte de decolare (e luata de aici). cum se citeste? harta este valabila la ora 12 utc, ora greenwich, ora 14 la noi, intre nivelele de zbor 100-450 (FL 100-450 = 10000-45000ft ~ 3000-13000m). in stanga e o caseta in care scrie "CAT areas" = clear air turbulence intre anumite nivele.. semnul inseamna turbulenta moderata, la zona 4 si 7 apare si semnul de turbulenta severa (ocnl=ocazional). zonele de CAT sunt de obicei in stransa legatura cu curentii jet ("serpii" care-i vedeti pe harta).
de ex, pentru un zbor bucuresti-roma (l-am facut cu rosu), avionul decoleaza (harta asta are limita de jos la 3000m, deci nu stim ce e intre sol-3000m) si sa zicem ca la 3000m iese in zona 5 si inca urca, adica poate da peste o turbulenta moderata intre FL 270 si 370.. apoi trece in 3, trece si prin 4 si aici daca avionul merge pe la 30000ft poate sa intalneasca si o turbulenta severa. deci depinde si inaltimea la care circula avionul, sunt unele care merg foarte sus si nu le pasa de astfel de fenomene, etc.
mai puteti vedea pe harta niste zone delimitate cu o linie de "norisori", care au atasate niste casete.. sunt delimitati astfel niste nori care pot da givraj si turbulenta. de ex e o zona noroasa peste moldova si R.moldova, care are turbulenta moderata in nori si givraj posibil in nori intre FL 150 si xxx=sub FL100. etc.
deci cand plecati pe undeva puteti sa va uitati pe harta corespunzatoare si sa vedeti ce va asteapta Posted Image

ps. "goluri de aer"! WTF!! ce fizica ati facut voi la scoala! am intalnit si ingineri care vorbeau de asa ceva.. ingineri cu mecanica fluidelor in spate.. nu exista goluri de aer! cel mult diferente de densitate. ar putea aparea in niste fluide mai dense (carora le aplici niste variatii rapide) niste goluri cu dimensiuni ff mici spatial si temporal (cm si ms) (caz care oricum nu se aplica la zonele de CAT).

Attached Files


Edited by nlcian, 15 February 2018 - 14:15.


#47
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,450
  • Înscris: 23.09.2017
offtopic.
Cat costa combustibilul folosit de avioane?

#48
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Vreo 600 dolari tona care are vreo 1200 litri.

#49
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,450
  • Înscris: 23.09.2017
Pe minut un avion consuma 200-240 l.
7200 dolari pe ora. Sau 7200 dolari pt ~850 km parcursi.

#50
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

View Postr_murphy, on 15 februarie 2018 - 10:42, said:

eh, exact invers .. Posted Image givrajul apare in special in zbor si uneori la sol .. uneori, adicatelea in perioade de iarna sau in zonele friguroase.

dar hai, ca vad ca o tii pe a ta .. fie ca tine, doar ca fa o statistica intre posturile care au primit laic si posturile tale la care ai primit comentarii impotriva celor scrise de tine si dedu, cam pe unde se afla adevaraul Posted Image
Nu țin să am dreptate și nici nu-mi pasă de situația like-urilor, iar în afară de tine nu pare să mă contrazică cineva iar eu la rândul meu nu cred că am contrazis pe nimeni, nici măcar pe tine. Cel mult am completat. Nici tu nu știu cu ce anume mă contrazici, că s-a pierdut în negură motivul pentru care ai pornit disputa asta. Dacă vrei să auzi că gheața se formează în principal pe bordul de atac, da, așa este, ai dreptate. Poți să-ți dai și un premiu dacă vrei.
Mai așteptăm să ne spui când anume în afară de decolare și aterizare se folosesc flapsurile, ca să facă valabilă afirmația ta:

View Postr_murphy, on 15 februarie 2018 - 10:13, said:

care flapsuri se folosesc cu precadere la decolare/aterizare[...]

Topicul a fost pornit de cineva care e speriat de zbor și de turbulențe. Simplul fapt că și-a pus problema prăbușirii avionului din cauza turbulențelor m-a făcut să cred că nu știe mai nimic despre fenomenele implicate, așa încât am încercat să-i dau explicații suficient de simple ca să le înțeleagă fără să fie mare specialist (cum nu sunt nici eu) și să se relaxeze. Am crezut că dacă știi DE CE se întâmplă ceva în timpul zborului, e mai ușor să treci peste partea mai neplăcută.
Dacă lui nu i-a fost de folos ce am scris eu, ok, nu-i problemă, n-avea decât să zică.
Dacă se aștepta să-i spunem cu toții "aaa, da, unul din 3 avioane se prăbușesc din cauza turbulențelor, și nici alelalte două nu se simt prea bine", apoi na, nu s-a nimerit.

#51
KotOR3

KotOR3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 22.05.2009
Stiu ca ele alimenteaza majoritatea de la Bp cu kerosen.Ar fi ieftinache la noi spre deosebire de alte tari.Nu stiu exact pretul.

#52
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,384
  • Înscris: 20.10.2006

View Postalex342, on 15 februarie 2018 - 16:38, said:

Pe minut un avion consuma 200-240 l.
7200 dolari pe ora. Sau 7200 dolari pt ~850 km parcursi.
Nu as crede sa fie asa scump. Nu ar putea fi eficiente economic.

#53
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,450
  • Înscris: 23.09.2017
Friskey a zis ca tona ar fi undeva pe la vreo 600 dolari. Nu stiu, nu pot verifica daca este corect.

#54
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,013
  • Înscris: 04.03.2014
Un 747 in medie la cursele intercontinentale consuma cam 10kg pe km, si zboara la 900km/h. Deci 150 pe minut. Vorbim de 747, bine-cunoscutul A320 nu stiu cat consuma dar sigur mai putin de jumate fata de un 747, hai sa zicem 4kg pe km in medie.

La un Cluj-Roma cam 1000km avem 4 tone de cherosen, la vreo 600usd tona sunt 2400 usd.

Edited by ionutzitaly, 15 February 2018 - 18:02.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate