Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Turbulente avion
Last Updated: Feb 21 2018 14:37, Started by
alex342
, Feb 15 2018 06:19
·
0
#37
Posted 15 February 2018 - 11:29
born2lose, on 15 februarie 2018 - 10:42, said: la aterizare avionul este usor mai vulnerabil pentru ca reduce din putere. insa ce descrii tu este o aterizare absolut normala pe timp urat, am prins aterizari la care avionul facea ca o frunza in vant. pe de alta parte, pentru linistea ta sufleteasca, pilotii sunt perfect in control in momentele alea, chiar daca nu pare. regulile de siguranta sunt destul de stricte, pilotul va fi directionat sa amane aterizarea sau sa se indrepte spre alt aeroport mult inainte ca conditiile de zbor sa devina periculoase. p.s. accidentul din rusia a fost provocat strict de greseli umane (una chiar stupida in cazul asta ) La aterizare, in mod normal daca totul este calm si bine, motoarele nu-s turate prea mult, dar in caz de turbulente, avionul vine la aterizare cu viteza minima posibila avand motoarele turate aproape la maximum, franand din flapsuri, eleroane, pentru ca trebuie sa fie pregatit in orice moment sa anuleze aterizarea , acel termen specific "go around" , cand trebuie sa ia altitudine imediat daca vantul este prea puternic. Uite un caz cu un ditamai B777 care rateaza aterizarea in ultima clipa [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NjamSDt4SZU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Altu care-i da de rupe fîşu [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XcQI33Kpw1A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#39
Posted 15 February 2018 - 11:33
alex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:
Intrebarea. In cazul turbulentelor, avionul cat de rezistent este, isi poate pierde portanta usor? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/p4DoiUXGDro?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si pentru cine nu intelege de ce de face dezghetare: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/K7R0wzM2y6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by andreic, 15 February 2018 - 11:50. |
#40
Posted 15 February 2018 - 11:33
tfm, nu confunda testele cu situatiile reale de pe aeropoarte
|
#41
Posted 15 February 2018 - 11:34
Al doliea avion este in teste am impresia. Nu avea pasageri la bord.
|
#42
Posted 15 February 2018 - 12:01
Asiana 124 , soldat cu trei morti si peste 200 de raniti.
https://youtu.be/AUb...AUboPQQk6r0Â Â La cum a "zburat" avionul pe pista ma mir ca au fost doar trei decedati. |
#44
Posted 15 February 2018 - 12:15
In primul rand trebuie sa stii ce sunt alea turbulente, sunt diferente de caldura in aer pe plan vertical, cand treci dintr-o zona in alta, in general impreuna cu furtuni sau schimbari de vreme brusca. Turbulentele pot fi produse si de avioanele din fata ta spre exemplu in fata unui A380 trebuie sa lasi mai multa distanta si pot fi intalnite la diferite altitudini.
Pericolul in cazul turbulentelor este scazut, sansa ca avionul sa se prabuseasca din cauza turbulentelor este minima. Cel mai periculos sunt asa zisele clear air turbulences care le intalnesti intre 7 si 12.000m altitudine, aici vorbim de goluri de aer care pot face avionul sa coboare brusc cu 1-2-3 metri. Pentru pasagerii fara centura poate deveni periculos, pentru avion insa nu. Asa zisele CAT le-am intalnit foarte des cu zboruri spre America de Nord in special directia Miami sau America de Sud. In Europa nu am intalnit asa ceva pana acum. Este foarte ciudat, stai linistit si deodata coboara avionul de pe o secunda pe alta cu 1-2 metri, cea ce iti ofera o senzatie de carusel. Fara centura te poate da cu capul de tavan. Edited by business11, 15 February 2018 - 12:16. |
#45
Posted 15 February 2018 - 13:50
Nu va mai speriati de ce se intampla la rusi. Astia sunt campioni mondiali la dat cu avioanele de pamant.
|
#46
Posted 15 February 2018 - 14:03
n-am citit cu atentie toata "dezbaterea" de aici, poate cineva a mai discutat ce urmeaza eu sa va arat. am atasat o harta care se da pilotilor inainte de decolare (e luata de aici). cum se citeste? harta este valabila la ora 12 utc, ora greenwich, ora 14 la noi, intre nivelele de zbor 100-450 (FL 100-450 = 10000-45000ft ~ 3000-13000m). in stanga e o caseta in care scrie "CAT areas" = clear air turbulence intre anumite nivele.. semnul inseamna turbulenta moderata, la zona 4 si 7 apare si semnul de turbulenta severa (ocnl=ocazional). zonele de CAT sunt de obicei in stransa legatura cu curentii jet ("serpii" care-i vedeti pe harta).
de ex, pentru un zbor bucuresti-roma (l-am facut cu rosu), avionul decoleaza (harta asta are limita de jos la 3000m, deci nu stim ce e intre sol-3000m) si sa zicem ca la 3000m iese in zona 5 si inca urca, adica poate da peste o turbulenta moderata intre FL 270 si 370.. apoi trece in 3, trece si prin 4 si aici daca avionul merge pe la 30000ft poate sa intalneasca si o turbulenta severa. deci depinde si inaltimea la care circula avionul, sunt unele care merg foarte sus si nu le pasa de astfel de fenomene, etc. mai puteti vedea pe harta niste zone delimitate cu o linie de "norisori", care au atasate niste casete.. sunt delimitati astfel niste nori care pot da givraj si turbulenta. de ex e o zona noroasa peste moldova si R.moldova, care are turbulenta moderata in nori si givraj posibil in nori intre FL 150 si xxx=sub FL100. etc. deci cand plecati pe undeva puteti sa va uitati pe harta corespunzatoare si sa vedeti ce va asteapta ps. "goluri de aer"! WTF!! ce fizica ati facut voi la scoala! am intalnit si ingineri care vorbeau de asa ceva.. ingineri cu mecanica fluidelor in spate.. nu exista goluri de aer! cel mult diferente de densitate. ar putea aparea in niste fluide mai dense (carora le aplici niste variatii rapide) niste goluri cu dimensiuni ff mici spatial si temporal (cm si ms) (caz care oricum nu se aplica la zonele de CAT). Attached FilesEdited by nlcian, 15 February 2018 - 14:15. |
|
#47
Posted 15 February 2018 - 14:13
offtopic.
Cat costa combustibilul folosit de avioane? |
#49
Posted 15 February 2018 - 16:38
Pe minut un avion consuma 200-240 l.
7200 dolari pe ora. Sau 7200 dolari pt ~850 km parcursi. |
#50
Posted 15 February 2018 - 16:39
r_murphy, on 15 februarie 2018 - 10:42, said:
eh, exact invers .. givrajul apare in special in zbor si uneori la sol .. uneori, adicatelea in perioade de iarna sau in zonele friguroase. dar hai, ca vad ca o tii pe a ta .. fie ca tine, doar ca fa o statistica intre posturile care au primit laic si posturile tale la care ai primit comentarii impotriva celor scrise de tine si dedu, cam pe unde se afla adevaraul Mai așteptăm să ne spui când anume în afară de decolare și aterizare se folosesc flapsurile, ca să facă valabilă afirmația ta: r_murphy, on 15 februarie 2018 - 10:13, said: care flapsuri se folosesc cu precadere la decolare/aterizare[...] Topicul a fost pornit de cineva care e speriat de zbor și de turbulențe. Simplul fapt că și-a pus problema prăbușirii avionului din cauza turbulențelor m-a făcut să cred că nu știe mai nimic despre fenomenele implicate, așa încât am încercat să-i dau explicații suficient de simple ca să le înțeleagă fără să fie mare specialist (cum nu sunt nici eu) și să se relaxeze. Am crezut că dacă știi DE CE se întâmplă ceva în timpul zborului, e mai ușor să treci peste partea mai neplăcută. Dacă lui nu i-a fost de folos ce am scris eu, ok, nu-i problemă, n-avea decât să zică. Dacă se aștepta să-i spunem cu toții "aaa, da, unul din 3 avioane se prăbușesc din cauza turbulențelor, și nici alelalte două nu se simt prea bine", apoi na, nu s-a nimerit. |
#51
Posted 15 February 2018 - 16:41
Stiu ca ele alimenteaza majoritatea de la Bp cu kerosen.Ar fi ieftinache la noi spre deosebire de alte tari.Nu stiu exact pretul.
|
|
#52
Posted 15 February 2018 - 17:42
#53
Posted 15 February 2018 - 17:51
Friskey a zis ca tona ar fi undeva pe la vreo 600 dolari. Nu stiu, nu pot verifica daca este corect.
|
#54
Posted 15 February 2018 - 18:01
Un 747 in medie la cursele intercontinentale consuma cam 10kg pe km, si zboara la 900km/h. Deci 150 pe minut. Vorbim de 747, bine-cunoscutul A320 nu stiu cat consuma dar sigur mai putin de jumate fata de un 747, hai sa zicem 4kg pe km in medie.
La un Cluj-Roma cam 1000km avem 4 tone de cherosen, la vreo 600usd tona sunt 2400 usd. Edited by ionutzitaly, 15 February 2018 - 18:02. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users