Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Turbulente avion
#1
Posted 15 February 2018 - 06:19
Stiu ca se spune ca avionul reprezinta cel mai sigur mijloc de transport. Cu toate ca am zburat de nenumarate ori, tot am o oarecare frica. Frica nu este de zborul in sine ci de faptul ca daca pica, sigur murim cu totii. Macar intr-un accident de masina poti sa mai scapi cu viata. Da, iesi sifonat din acel accident, o mana rupa etc dar macar ramai in viata. In schimb, la avion, in cazul in care se prabuseste, 100% mori.
Intrebarea. In cazul turbulentelor, avionul cat de rezistent este, isi poate pierde portanta usor? Care este riscul in procente sa cada in cazul unor turbulente mai puternice? Pana acum n-am avut parte de turbulente puternice, insa la ultimul zbor au fost ceva mai violente si pot spune ca am cam facut pe mine. Topicul l-am facut si ca urmare a acelui avion prabusit in Rusia de acum cateva zile. Edited by alex342, 15 February 2018 - 06:28. |
#2
Posted 15 February 2018 - 07:17
trebuie sa intelegi mai intai ce inseamna turbulenta, modul de creare a ei, modul de reactie al avionului intr-o astfel de zona, tipul turbulentei, efecte, abia apoi poti trage o concluzie vizavi de urmarile trecerii printr-o astfel de zona. este mult de scris ca sa-ti explic. insa documenteaza-te pe tema asta si ai sa intelegi.
unele pot fi catastrofale, insa mult prea putine, iar pilotii capabili au pregatire pt asemenea situatii. insa aici as include pe cei retrasi din armata, nu astia care dupa cateva ore de simulator ies cu avionul pe pista si sunt mari piloti. |
#3
Posted 15 February 2018 - 07:20
alex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:
in cazul in care se prabuseste, 100% mori. alex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:
Care este riscul in procente sa cada in cazul unor turbulente mai puternice? Edited by neagu_laurentiu, 15 February 2018 - 07:22. |
#4
Posted 15 February 2018 - 07:33
Eu am intalnit turbulentele cand se afla in procesul de aterizare, cand incepea sa coboare. Sus la 9-10-11 000 m altitudine totul era ok, soare etc. Insa cand a inceput sa scada din altitudine pe la 2-3-4000m (jos fiind ploaie, furtuna, vant), au aparut si turbulentele, avionul incepuse sa tremure puternic. Ma gandesc ca 2-3-4000m nu este o inaltime suficienta astfel incat sa se poata redresa in cazul in care pierde portanta si intra in picaj sau ceva de genul.
Edited by alex342, 15 February 2018 - 07:34. |
#5
Posted 15 February 2018 - 07:37
Pai si forta curentilor de aer e alta in zona asta joasa iar avionul are viteza suficienta. Eu ziceam deasupra solului, in zeci de metri, cand si viteza e la limita. Nu e asa mare curentul incat sa doboare de la 1000m. Avem coborari spectaculoase dar la altitudini mari unde si avionul are viteza si spatiu de manevra.
Insa per total nu asta-i cea mai stresanta problema, mai degraba factorul uman (azi din nr. accidentelor, vina e a omului: pilotaj inadecvat, tehnicieni de la sol ce fac greseli etc). Edited by neagu_laurentiu, 15 February 2018 - 07:43. |
#6
Posted 15 February 2018 - 07:37
Si eu am frica de avion. Si a naibii treaba, de cate ori am zburat am avut turbulente nasoale. La o aterizare pe aeroportul din Dortmund nici n-am zis ca mai ajungem intregi - batea cu putere vantul, in rafale - facea avionul ca toti dracii ; se inclina cand cu o aripa, cand cu cealalta catre pamant....ce mai.....nasol de tot. Eram convins ca o sa dea cu una din aripi de pista.
Totusi a aterizat cu bine, chiar daca putin agresiv, date fiind conditiile. Solutia e un sfert de vin, baut pe nerasuflate. In cazul meu, care-s nebautor ma anesteziaza suficient cat sa imi amelioreze stress-ul. Plus ca oricum, avioanele au o caruta de sisteme de control automatizat al zborului, cu backup la fiecare - in asa fel incat aproape orice situatie este stabilizata rapid. |
#7
Posted 15 February 2018 - 07:47
Degeaba are sisteme de stabilizare care permit sa tina avionul orizontal. Daca acesta isi pierde portanta, cade. Cel putin asa stiu eu. De exemplu iarna se face degivrarea tocmai ca sa nu se depuna gheata pe aripi si sa perturbe fluxul de aer.
Edited by alex342, 15 February 2018 - 07:48. |
#8
Posted 15 February 2018 - 07:57
Degivrarea se face pentru ca gheata sa nu blocheze flapsurile nu din cauza ca gheata perturba fluxul de aer.
Gandeste-te ca avionul aluneca prin aer cam cum ar merge submarinul prin apa. Sau, mai usor, cand mergi cu masina, scoate o palma afara pe geam si roteste-o. O sa intelegi cum e cu portanta. E foarte dependenta si de viteza cu care circula obiectul. Turbulentele inseamna, in mare parte - vant lateral, sau care-si schimba rapid directia. Cam ca atunci cand mergi cu masina si bate vantul tare. Insa cat timp exista aer pe care sa pluteasca, e cam greu sa piarda portanta daca nu se intampla ceva catastrofal (aripa rupta, motoare defectate in mers..etc) |
#9
Posted 15 February 2018 - 08:03
Urmărește "Dezastre în aer". Ai să vezi că mai mereu este nevoie de un cumul de factori sau erori pentru ca un avion să se prăbușească. Referitor la turbulențe, ele sunt periculoase la altitudini mici, avionul poate pierde portanța foarte aproape de sol. Au fost cazuri dar s-au soldat cu aterizări fericite. A fost și un caz în care un curent descendent în apropierea aeroportului a fost fatal dar se petrecea undeva și într-o perioadă în care vremea și vântul în apropierea aeroportului nu era monitorizată. Nu mai este cazul acum.
|
#10
Posted 15 February 2018 - 08:07
|
#11
Posted 15 February 2018 - 08:23
florinel, on 15 februarie 2018 - 07:57, said:
Degivrarea se face pentru ca gheata sa nu blocheze flapsurile nu din cauza ca gheata perturba fluxul de aer. Tocmai, gheața perturbă fluxul de aer cu rezultat reducerea portanței. Blocarea flapsurilor datorită gheții e posibilă dar acțiunea mecanică a acestora rupe eventuala gheață depusă. |
#12
Posted 15 February 2018 - 08:32
florinel, on 15 februarie 2018 - 07:57, said:
Degivrarea se face pentru ca gheata sa nu blocheze flapsurile nu din cauza ca gheata perturba fluxul de aer. Gresit. "Degivrarea avioanelor De ce este necesar procesul de degivrare al avionului? Înainte să vorbim de degivrare, aduc în discuție fenomenul de givraj. În condiții de temperaturi scăzute și umiditate ridicată poate apărea un strat de gheață pe părțile metalice ale aeronavei. Gheața pe avioane este foarte periculoasă. Poate influența aerodinamicitatea, poate duce la scăderea portanței, totul culminând cu prăbușirea aparatului de zbor. Deci degivrarea aeronavelor (deicing) este necesară pentru siguranța zborului." Le: vazusem mai demult un episod din Dezastre in aer si din cauza ghetii acumulate pe aripi, avionul pur si simplu a picat. A pierdut portanta si a intrat in picaj. Gheata se formase din pricina scurgerii unui lichid in timpul zborului. (nu mai stiu despre ce lichid era vorba) |
#13
Posted 15 February 2018 - 08:38
alex342, on 15 februarie 2018 - 06:19, said:
Intrebarea. In cazul turbulentelor, avionul cat de rezistent este, isi poate pierde portanta usor? Care este riscul in procente sa cada in cazul unor turbulente mai puternice? Pana acum n-am avut parte de turbulente puternice, insa la ultimul zbor au fost ceva mai violente si pot spune ca am cam facut pe mine. Depinde de turbulente. De regula se tureaza motoarele la maxim in astfel de cazuri, lumea isi pune centurile si scapa cu bine. S-au mai cunoscut insa si cazuri de turbulente majore, cand avionul s-a zgaltait puternic si au inceput sa cada bagaze, masti de oxigen, oameni dati cu capul de plafon, etc. Se intampla. La astfel de turbulente nu cade neaprat avionul dar iese cu deranj pentru pasageri. Plus ca e neplacut sa stii ca te afli deasupra oceanului si avionul se zgaltzaie ca drku... Numai daca te uiti la aripa si faci pe tine de frica. Avioanele actuale sunt capabile sa faca fata unor turbulente obisnuite, plus ca zboara foarte sus unde turbulentele sunt mai rare. |
#14
Posted 15 February 2018 - 08:39
Nici eu nu iubesc sa zbor, dar privesc partea buna: daca pica, mor si aia e, in masina poate raman leguma toata viata.
|
#15
Posted 15 February 2018 - 08:47
CoBr4, on 15 februarie 2018 - 08:39, said:
Nici eu nu iubesc sa zbor, dar privesc partea buna: daca pica, mor si aia e, in masina poate raman leguma toata viata. Sentimentul ca vei muri este foarte urat. Si mai ales sa ai acel sentiment 3-4-5 min. Cam nasol. Macar in masina se petrece intr-o fractiune. Edited by alex342, 15 February 2018 - 08:54. |
|
#16
Posted 15 February 2018 - 08:52
Pentru toti fricosii care ati postat va recomand cu caldura ca in timpul turbulentelor sa va uitati pe geam sa vedeti cum aripile fac ca toti dracii,de crezi ca acum se rup.
Ala spectacol,nu zgaltaielile din cabina. Maleficent me Edited by adisz, 15 February 2018 - 08:53. |
#17
Posted 15 February 2018 - 08:55
Nu ii este nimanui frica ca se zgaltaie aripile. Tuturor le este frica de moarte. Inclusiv tie. De fapt frica de o moarte violenta. Una este sa fi ucis intr-o secunda, si alta este sa te chinui.
Edited by alex342, 15 February 2018 - 08:57. |
#18
Posted 15 February 2018 - 08:59
Aterizare la Roma anu' trecut din 3 incercari cu turbulente mari, panica in avion, lumea urla. Ma gandeam ca poaibilitatea de a muri zdrobit sau intr-un incediu pe pista e foarte mica dar exista:)
In turbulente mari cumulate cu alti factori da, pot cadea. Dar aviatia moderna si radarele fac in asa felcincat avioanele sa nu ajunga in tuebulente severe. Ce e o turbulenta severa? E atu ci cand juma din pasageri urla si cativa lesina:) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users