Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lenovo Ideapad 3-15ALC6 LCFC HS46...

filtru de particule benzina GPF

Rascumparare titluri de stat TEZA...

Chirie la Administratia Fondului ...
 Fisuri anvelope?

Valabilitate permis auto cat. A s...

Caramida aparenta peste termosistem

Linistea din timpul penelor de cu...
 Achiziție laptop baterie det...

Cenzura in masa comentarii youtube

Inscriere copil la scoala in Roma...

exista adaptoare pentru baterii P...
 Sa folosim antivirus, antimalware?

SMS suspect livrare "posta ro...

Film original sau pirat?

Cum poti inregistra CD-uri in for...
 

Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila

* * * * * 8 votes
  • Please log in to reply
10333 replies to this topic

#37
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postdoega, on 31 decembrie 2017 - 13:28, said:

.... Dar la mine au costat 400 euro fara tva si ma gandesc la o ghidusie pentru la anul prin octombrie, nu spun ce!
Fii si tu mai precis in exprimare> 400 euro fara tva si fara transport per celula sau per kWh? ca cei care citesc nu au de unde sa stie (nici mie nu-mi e prea clar, din amintiri). Banuiesc ca per kWh.

View Postvast, on 30 decembrie 2017 - 22:08, said:

Addy, ca tu esti electronist, ce parere ai de balancerele active la care am postat link pe pagina precedenta?..
revin, am sarit peste post.

View Postvast, on 29 decembrie 2017 - 23:05, said:

....De asemenea, cine doreste sa aiba bateriile perfect echilibrate in permanenta, sugerez urmatoarele balancere active ce functioneaza cu curenti de pana la 6A nominal si 10A in peak:
https://greenstore.a....48efd458Ov7YIS
Cand nu trecusem inca la litiu ci doar cochetam cu ideea (au fost vreo 2 ani cred) ma gandisem si eu ca vreau sa fac asa ceva. (martor mi-e pisicamatache cu care am discutat despre aceasta)
Dupa ce am pus litiul in functiune si am vazut cat de putin se debalanseaza in timp si cat de putina energie se iroseste pe balancerul pasiv (cu rezistente) am renuntat la idee ca fiind absolut inutila si nerentabila.
Balancerul activ la LiFePO4 [deci NU la Li-Ion] ar "face efectiv ceva" doar pe intervalul 0-15% SOC si pe 95-100%SOC. Adica acolo unde de exemplu la un vehicul electric oricum e indicat sa nu ajungi; si daca ajungi curentii de balansat sunt mari si nu mai e timp.
Intre 20 si 90% SOC balancerul activ sta de pomana pt ca tensiunile intre celule difera doar cu cativa mV.

Edited by addysoftware, 31 December 2017 - 17:10.


#38
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
Pai Adi, daca tu spui ca te-au costat 350 euro/kwh si eu zic ca m-au costat 400 fara tva, nu se intelege?
Da 400/kwh iar transport fix-pix la nivel de kwh. Numai ca acum sunt cu 20% mai ieftine, adica am dat 3000 euro/300ah/3.2v iar acum sunt cam 2400 de euro. Preturile scad cu 15-20% la dublarea productiei fie ea locala sau mondiala. Tesla, cu o fabrica, a dublat productia si ca si consecinta preturile au scazut.

#39
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007

View Postaddysoftware, on 31 decembrie 2017 - 16:13, said:

Ref la injumatatirea calculata de doega, as preciza ca injumatatirea "duratei de viata" datorata curentului mare de incarcare si descarcare as vedea-o mai degraba ca pe o injumatatire a numarului de cicli. Efectul de ansamblu ar fi insa aproape asemanator, doar ca injumatatirea numarului de cicli datorata incarcarii rapide ar fi calculata simultan cu injumatatirea datorata descarcarii rapide, deci s-ar socoti doar o data, nu de doua ori.
Posibil Adi, insa cadem deacord ca pe undeva la incarcare/descarcare exagerata le scade viata la jumatate? Ceea ce am vrut sa punctez e ca le afecteaza grav. Acum, cu 1/2 sau 1/3 nu prea se stie foarte exact si probabil nici intr-un viitor apropriat. Dar oaamenii trebuie sa stie ca nu e ok sa le tii intr-un 2C tot timpul. Mai bine re-dimensionezi bancul de acumulatori si refaci calculele.

PS Referitor la poza, nu a remarcat nimeni nimic?

Edited by doega, 31 December 2017 - 19:31.


#40
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postdoega, on 31 decembrie 2017 - 19:30, said:

  • Posibil Adi, insa cadem deacord ca pe undeva la incarcare/descarcare exagerata le scade viata la jumatate
  • Ceea ce am vrut sa punctez e ca le afecteaza grav....
  • Dar oamenii trebuie sa stie ca nu e ok sa le tii intr-un 2C tot timpul. ...
  • PS Referitor la poza, nu a remarcat nimeni nimic?
  1 si 2. Yep. Desigur, depinde si ce intelegi prin "viata", si cat e efectiv acel "exagerata".
  3.Pai nici eu nu le tin tot timpul in 2C, si nimeni nu prea ar avea cum, ca intr-o juma de ora de 2C le-ai golit de la SOC 100 la SOC 0.
2C doar pt scurt timp, cand e neaparat nevoie, si de preferinta nu prea des... Ele tin si 4-5C ptr cateva secunde (as zice 10-30; depinde foarte mult de marca); tin si 10C ptr o secunda-doua, cat sa pornesti un motor masiv. Sigur ca le afecteaza; nu sunt facute pentru 10C, ca litiu-titanatul; exista baterii speciale pt 10C, dar sunt mai scumpe si oricum n-au 2000 de cicli, abia au 300-500. Sigur ca daca le folosesti pe alea la 1C tin peste 2-3000 de cicli.
  4. Nu-mi dau seama ce arata acolo. Par sa fie parametrii de incarcare sau descarcare la un electrovehicul.

Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 00:53.


#41
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
4.Ah.. Nu ; e instalatia ta, asa-i? 45-56o sunt Fahrenheit... asta m-a indus in eroare.
Ce sa observ ciudat? nu mi se pare nimic ciudat, dar nici nu e ceva evident... si sunt cam ostenit, ca de revelion mda..

#42
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
Nu, sunt gradele Celsius a placii de baza. Ajunge si pe la 60 cand e forjat chargerul. Nu va mai tin mult in suspans, dar pana scriu postul poate remarca cineva. Are legatura cu modul de exploatare a bateriilor, bineinteles.

#43
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008
Cineva care se descurca mai bine cu americana californiana, poate sa ne spuna ce tips & tricks zice nenea din film referitor la Bottom Balancing? Cica bateriile de pe o masina au fost salvate, dupa ce au fost descarcate foarte adanc de proprietar, datorita faptului ca initial a fost facut un BB.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/rQC_9TwyjTk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Mai jos sunt alte doua filme interesante:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AdLVk-KVcL0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qpe2UwvFPXg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#44
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
Vast, am vazut primul film de cel putin 20 de ori pana sa-mi notez si sa calculez totul. Spune exact ce am scris si eu, le-a dus la 0v si si-au revenit. Acum ceva date:

Tot pack-ul trebuie sa aiba 126v, deci apreciez ca sunt 35 de baterii la 3.6v. Proprietarul le-a descarcatt la sub 28v, deci undeva IN MEDIE la 0.8v, dar sigur unele aveau 0v. Si spune ce am zis eu, bateriile nu se strica la 0v decat daca ai reverse current (polarity), adica daca ramane cel putin o baterie incarcata si trece curent invers prin restul. Atunci restul sunt distruse.

Si mai zice ceva confuz nenea mecanicul cu tip of the day. Prima data zice ca trebuie sa te asiguri ca la BB celulele sunt debalansate cand sunt incarcate. Apoi zice ca trebuie sa ai tensiune egala in curba de incarcare.
Presupun ca se rezuma asa: faci BB si cand le incarci pana la 3.4v sa zic, toate sa aiba aceleasi voltaje dar nu te opresti. Te duci cu incarcarea pana un element ajunge la 3.55-3.6v si sa apara acea debalansare datorita capacitatilor diferite.
A doua chestie pe care o zice, e exact ce am spus eu. Nu fa BB prima data si apoi sa uiti de ele ca dupa 20 de cicluri o sa ai surprize. Cum am zis, cel mai slab sa devina, de fapt, cel mai mare. El efectiv zice sa folosesti bateriile asa cum sunt macar un ciclu, apoi sa faci BB ca altfel trebuie sa il refaci. Lucru confirmat de mine  si recomandat ca dupa 1-3 luni sau 20 de cicluri sa verifici tensiunile elementelor la 3.15v. Si ar trebui sa fie perfect echilibrate, daca nu, refaci BB la 2.7v.

#45
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008
Pai la ce zicea nenea mecanicul ma refeream, ca dadea ceva ponturi si pe care nu le-am inteles bine din americaneasca lui.

#46
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
In al doilea video, tipul habar nu are de ce inseamna BB. La 12'30'' zice ca vii cu masina acasa si daca ai BB, iti descarca bateriile apoi le incarca. E putin cam tampitzel rau tipul :)
Despre al treilea, nici nu vreau sa discut. Iti faci la minicicluri de risti sa iti afecteze bateriile. Si la fel, ce se intampla daca da gres utilajul? De ce sa ma risc cu tot felul de scule si bascule pe bateriile mele? Ca sa castig un 5.465%? Nope!

#47
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postvast, on 01 ianuarie 2018 - 10:24, said:

Cineva care se descurca mai bine cu americana californiana, poate sa ne spuna ce tips & tricks zice nenea din film referitor la Bottom Balancing? Cica bateriile de pe o masina au fost salvate, dupa ce au fost descarcate foarte adanc de proprietar, datorita faptului ca initial a fost facut un BB.
Ca de obicei, nu a avut un BMS ca s-a lacomit la bani; sau era BMS de-ala "doar cu alarma" (nu facea "STOP") si tipul a ignorat alarma, storcand bateriile pana la ultimul Wh. Deci le-a dus "jos" de tot, daca avea BMS cum trebuie nu ar fi putut sa le duca "jos" ca BMS-ul i-ar fi interzis; apoi se lauda sau il lauda baiatul ala ca cica "le-a salvat pt ca a avut BB."
Bull shit.
BB este ok pentru de-alde d-astia care nu vor sa foloseasca bateriile cu BMS sau il ignora. Dar nu este ok pentru baterii.
Eu unul nu o sa mai raspund la chestii de-astea. Pierd timpul si ma enerveaza.

Daca avea BMS nu mai era nevoie sa le "salveze".

Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 19:17.


#48
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
Adi, nu te supara, te rog! Ce vroia sa spuna e ca folosind BB nu distrugi bateriile niciodata. Atat! Sunt absolut deacord cu tine ca trebuie LVD si HVD, nu neaparat BMS, dar unii nu vor si nu au. Si tot nu isi distrug bateriile. Cum sa fie OK pentru baterii ca le duci la 0 volti, si ei stiu asta. Dar la TB le distrugeau pe aproape toate, asta e ideea si asta trebuie retinut. Tipul a fost ignorant daca a dus pack-ul de la 126v la sub 28v. Dar nu le-a distrus.

#49
aerodinamic_32

aerodinamic_32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 334
  • Înscris: 10.08.2015
Pe yutube sin tot felu de tepe daca va luati dupa acesti indivizi o sa va distrugeti acumulatori care nu sint prea eftini trebuie respectate tensiunile de incarcare si descarcare.

Edited by aerodinamic_32, 01 January 2018 - 22:07.


#50
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View Postdoega, on 01 ianuarie 2018 - 20:08, said:

....Ce vroia sa spuna e ca folosind BB nu distrugi bateriile niciodata. Atat! Sunt absolut deacord cu tine ca trebuie LVD si HVD, nu neaparat BMS,....
yep.
Chestia e ca nu exista LVD si HVD fara BMS; cele doua (LVD si HVD) apartin celui de-al treilea; al treilea poate exista fara ele, dar cele doua nu pot exista fara al treilea;

Imagineaza-ti BMS fara releele de hvd si lvd, sa sune doar o alarma si omul sa faca deconectarea (cum le zice si numele, LVD si HVD sunt deconectoare, adica niste switchuri sau relee capabile sa intrerupa DC in curenti si tensiuni destul de mari); dar nu pot face nimic doar ele (releele) fara cel de-al treilea (bms-ul) care le da comanda.

Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 23:32.


#51
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
In off-grid LVD e invertorul si HVD e chargerul, insa nu o fac pe fiecare element. Si da, recomand si eu un alt dispozitiv, pentru siguranta, care sa faca LVD si HVD la nivel de element.

#52
gyc968

gyc968

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 11.11.2007
@ady,  poti da cateva exemple de Bms-uri care setezi lvd si hvd .
Pe piata exista cu ele prestabilite, ori  prea jos lvd ori prea sus hvd.

#53
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Doega are unul, "whizbang" ii zicea el.
Eu pt mine, l-am facut eu, cu potentiometri cu care pot ajusta in limite suficiente (de ex la mine intre 3.3-3.8V respectiv 2.5-3.0) tensiunea la care actioneaza. Pentru "sus" am reglat-o la 3.55V iar ptr "jos" la 2.7V

View Postdoega, on 02 ianuarie 2018 - 12:10, said:

In off-grid LVD e invertorul si HVD e chargerul, insa nu o fac pe fiecare element. Si da, recomand si eu un alt dispozitiv, pentru siguranta, care sa faca LVD si HVD la nivel de element.
Pai da, asta e esential mai ales la litiu. Pb si nichelul permit supraincarcare de egalizare, de aceea nu au nevoie de electronica de protectie. Apoi, si Pb si Ni intr-o oarecare masura se distrug la inversiune "jos", dar spre deosebire de litiu, nimeni nu le duce pana "jos", cu exceptia sculelor electrice la care sunt foarte des cazuri de acumulatori stricati foarte devreme pt ca meseriasul le descarca pana jos. La NiCd electrozii chiar permit un pic de inversiune, dar nu foarte multa. De aceea nu e catastrofic (din prima) sa-i descarci pana jos, insa dupa multe astfel de descarcari si acestia se deterioreaza. Si Pb permite inversiune, insa el se deterioreaza prin alt mecanism. Stie toata lumea ca pica pasta de pe electrozi.

Attached Files



#54
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007

View Postaddysoftware, on 03 ianuarie 2018 - 21:59, said:

Doega are unul, "whizbang" ii zicea el.
Eu pt mine, l-am facut eu, cu potentiometri cu care pot ajusta in limite suficiente (de ex la mine intre 3.3-3.8V respectiv 2.5-3.0) tensiunea la care actioneaza. Pentru "sus" am reglat-o la 3.55V iar ptr "jos" la 2.7V
Nu, whizbang-ul cu shuntul imi spun SOC-ul. Eu il am pe al tau, dar inca nu l-am montat. Nu stiu cum sa il fac sa comunice cu invertorul. Si mi s-a recomandat ceva de n-spe milioane de la Victron. Biiine ma! La HVD nu prea e mare riscul ca eu le tin in 27.2v.
Momentan am si un monitor cu alarma.
LE Mi-am adus aminte! Ar mai fi charger-ul de la Dacian care e si LVD si HVD si charger si echilibrare TB. Numai ca daca folosesti si echilibrarea e moartea vietii cu cei 0.2a, in primele 3 luni stai cu bateriile intre 30-80% SOC daca nu le faci tu manual TB inainte de a le instala. Pentru ca daca o celula a ajuns la 3.55 deconecteaza chargerul (si cred ca o descarca) apoi reia incarcarea dar a trecut ziua. Iar la 3v deconecteaza invertorul. Recomand sa dai disable la balancing si sa faci BB apoi il folosesti (pe el ca charger) la HVD, iar pentru LVD are niste configurari si setari in functie de invertor ca sa il poata opri.

Edited by doega, 03 January 2018 - 23:03.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate