Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

La ce cheltuieli de intretinere sa ma astept de la un 520 euro 6 din 2014?

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Iar tu mihaitza vii dintr o lume de clerici carturari cu limbaj erudit. Iti multumim ca te ai oprit din lectura ta sa ti exprimi opinia pe softpedia ... mare noroc avem sa fii printre noi :(

#20
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Deci sa inteleg ca in GErmania sau alte tari cu apa calduta, rolele, pompa de apa, rulmentii, amortizoarele lucreaza mai putin decat in Romania?
300.000km=100.000km ? sa mori tu?

Da, nu e atat jeg si praf, da, turbina te tine mai mult pt ca aerul nu este asa poluat sa iti intre impuritati in admisie si automat sa contamineze lubrifierea turbinei, dar sa spui asemenea gogomanie...LOL.

Poate voiai sa spui ca orele de functionare sunt mai putine pentru 100.000km facuti in RO decat pt 100.000km facuti in DE, atunci poate avea o noima ce vrei sa zici, dar sa spui ca 100.000km =300.000km, big no!

#21
ct10dre

ct10dre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,038
  • Înscris: 03.05.2006
Ce are lubrifierea turbinei cu praful din aer? Pe unde sa intre praf în ulei?

O masina care a mers la drum lung e mai puțin uzata decât una care a mers în oraș  la același număr de km. Rația binenteles ca nu se poate calcula, sunt 1000 de factori.   Dar dacă o luam logic, pe autostrada motorul sta într-un regim termic constant, cutia la fel , frânele se uzează mai puțin, turbina la fel.  În oraș toate sunt supuse la stres suplimentar mai ales dacă mergi 2, 3 km și te oprești, nici nu are timp motorul sa se încălzească, se colmateaza dpf, cutia e supusa la schimbari repetate, uzura frâne și discuri, uzura tapițerie cu intrat ieșit de zeci de ori din masina.

Nu mai zic de componentele electrice, alternator, electromotor, baterie .
Rolele și rulmenții sunt proiectate sa tina sute de mii, și sa le schimbi nu e un capăt de tara.  Eu personal prefer o mașină cu 100 mii pe autostrada decât una cu 50 mii in București.

Edited by ct10dre, 12 November 2017 - 14:58.


#22
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Stiu cateva autostrazi in De unde stai in stau la fel de des si de mult ca in oras (exagerez, dar cunoscatorii stiu ca nu f mult)

#23
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Cred ca asta cu uzura tine mult mai mult de masina si fostul posesor decat de tara unde a fost utilizata.

Daca ai o masina cu care reusesti sa faci peste 50.000 km / an in Romania inseamna ca mergi mult extraurban si cum avem si ceva autostrazi e posibil ca masina aia sa fie la fel de "uzata" cam ca una din Germania. La fel, la capatul opus poti avea masini din Germania care stau in traficul bara la bara intr-un mare oras sau pe autostrazi. In Germania sunt o multime de locuri pe autostrazi unde este in mod regulat traficul blocat si se merge bara la bara, fix ca in oras, si asta zilnic la orele de varf in special. Iar germanii sunt destul de ok cu o naveta de pana intr-o ora la dus si 1h la intors spre casa. Daca sta in trafic d-asta mizer neamtul si face 50 km intr-o ora, ala face 100 pe zi, deci cam 2000 pe luna. Si asta inseamna pe la 20-25.000 pe an doar din naveta. Si nu stii cum e naveta aia. Mai sunt si o gramada care stau in masina cate 3-4 ore pe zi ca parte din job, si aia poate au parte de aceleasi conditii nasoale de trafic. Aia fac 50-70.000 pe an nu pe autostrada asa cum ne-o imaginam noi (adica mers in regim constant cum zice cineva mai sus) ci mers intr-un regim solicitant de-a dreptul pentru masina. Cand e aglomerat si nu-s restrictii de viteza, unii merg cat duce masina, adica daca prinde liber 1 km inainte ii da pana ajunge la 200 la ora, apoi iese unul de pe prima banda in fata si franeaza de la 200 la 100, apoi ala ce-a iesit termina de depasit tirul si se repliaza, apoi omul nostru iar accelereaza la cat poate masina, si tot asa. Si uite cu autostrada e de fapt accelerat la maxim, tras de masina, frane serioase samd. Cu alte cuvinte, 300.000 km in afara pot fi chiar mai rau decat 300.000 km in Romania. Nu in general, dar e stupid sa dam asemenea verdicte gen X km afara fac cat Y in Romania.

Daca vrei masina de 200.000 km, iei in calcul ca vei avea de schimbat destule relativ curand. Daca vrei sa investesti 20.000+ Euro in masina, presupun ca o sa fie folosita, deci nu faci 5000 pe an cu ea (caz in care poti foarte bine si sa mergi 3 ani fara probleme). Eu as zice ca in urmatorii 100.000 km or sa se adune una-alta de schimbat si sunt multe piese de peste 500-1000 euro care pot sa pice. Ce anume, asta nu-ti poate spune nimeni, dar e clar un risc.

Daca vrei neaparat BMW, si nu-ti trebuie neaparat dimensiunile seriei 5, eu m-as uita la seria 3 mai nou si mai putin rulat in banii aia. La o motorizare similara ai performante mai bune, masina e mai putin "greoaie" daca se poate zice asta de seria 5, ai sanse mai mici sa ai de investit bani seriosi in ea in urmatorii ani si nu in ultimul rand, cand o s-o vrei s-o vinzi o sa aiba probabil sub 200.000, nu sunt 350.000, ceea ce conteaza mult pt cine se uita s-o cumpere.

#24
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Puteti sa ziceti orice, insa in vest se circula mai bine decat in Ro, intr-adevar si acolo sunt portiuni in lucru si acolo se fac ambuteiaje la intrarea in marile orase, chiar si in weekend dar tot se circula mai bine decat in Ro. Mie Cb-ul imi afiseaza inclusiv range-ul placutelor f/s si al uleiului. De cate ori merg in vest acesta creste sau scade semnificativ mai greu. La toate acestea mai adaugam calitatea drumurilor, service-urile, uleiului, pieselor, mentalitatii etc.

Nu sunt genul de om care aplauda afirmatii de genul mai bine 300k km in De. decat 100 in ro, dar decat 100 in Ro prefer oricand 150-160 in vest.

Edited by ionutMembruAnonimut, 13 November 2017 - 12:33.


#25
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Da, in medie se circula mai bine in vest, dar sigur nu e un factor de 3x. E mult mai aproape 1.5x cum zice @ionut_ionut mai sus. Tocmai de asta e mai bine sa mergi sa iei masina dintr-o reprezentanta din Vest (as zice chiar Germania). Cauti un seria 3 la jumate de pret din cat era noua si e cred eu o alegere mai buna decat sa iei un seria 5 obosit din surse dubioase.

#26
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
ce mult imi plac discutiile de genul asta si verdictele unora gen calitatea service-urile, uleiului, pieselor, mentalitatii etc. verdicte date de proprietari auto care isi fac servisarea in Romania (ca e mai ieftina decat in tara cu apa calda) sau servisare facuta in tara unde stau adica Romania. Atunci automat revine intrebarea "stupida" - de unde cunoaste respectivul calitatile net superioare ale service-lui, uleiului, pieselor, mentalitatea. a da servisarea se face la colt pe bani putiniPosted Image

#27
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 tatimeu, on 14 noiembrie 2017 - 13:51, said:

ce mult imi plac discutiile de genul asta si verdictele unora gen calitatea service-urile, uleiului, pieselor, mentalitatii etc. verdicte date de proprietari auto care isi fac servisarea in Romania (ca e mai ieftina decat in tara cu apa calda) sau servisare facuta in tara unde stau adica Romania. Atunci automat revine intrebarea "stupida" - de unde cunoaste respectivul calitatile net superioare ale service-lui, uleiului, pieselor, mentalitatea. a da servisarea se face la colt pe bani putiniPosted Image

Nu te supara, dar ma cunosti ?

#28
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
personal nu - dar crezi ca e cazul

#29
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 tatimeu, on 14 noiembrie 2017 - 14:27, said:

personal nu - dar crezi ca e cazul

Atunci nu iti mai da cu parerea si invata sa scrii corect !

#30
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
nu am stiut ca forumul e marca inregistrata ionut_ionut
va rog frumos domul meu sa ma iertati dar adevarul vis-a-vis de sfaturile si parerile foarte pertinente ale domniei voastre deranjeaza sau care e problema.

#31
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pot sa-ti spun eu o comparatie foarte clara, dar nu stiu cat de relevanta. Ultimele 5 revizii la masinile ce le-am avut le-am facut in Germania, la service-ul marcii. Tot ca o paranteza, singurele probleme tehnice avute in ultimii 4 ani si 130.000 km (primii 100.000 cu o masina, ultimii 30.000 cu alta) au fost ... wait for it.....O baterie care a decedat dupa 4 ani de utilizare.

Apropo, astia 130.000 km au fost facuti in proportie de 90-95% pe drumuri care nu includ Romania. O fi coincidenta ca n-am schimbat pivoti sau alte elemente de suspensie?

Si acum vin niste povesti cu service-ul Ford Romania, povesti care s-au intamplat in perioada 2005-2012. Am avut un Focus, nou, frumos cu garantie. La 22.000 a picat pompa servo. Au inlocuit-o pe garantie. La 1000 km dupa facea zgomote ciudate ceva pe acolo. Au mai inlocuit-o inca odata cu alta, ca pe prima au montat-o putin gresit cica. In fine. Pe la 70.000 a mai picat odata, am fost si-am rezolvat-o la alt service unde mi-au schimbat si pompa si conducta ce era fisurata (cauza picatului de pompe de fapt).

Alta data am ramas in drum la 90.000. Merg la acelasi service de incredere care m-a rezolvat si la 70.000 cu pompa si-mi spun oamenii de acolo ca sunt cam duse fisele de la bujii ca n-au fost schimbate niciodata, desi trebuiau schimbate la 60.000 (cand am facut revizia la service-ul oficial). Deci cam atat despre priceperea mesterilor din service-urile din RO. Si inca asta la care am mers eu nu e cel mai rau, de fapt e cam printre cele mai ok.

Tot interesant e ca de fiecare data cand merg cu masina la service aici in Germania, nu stau cu teama ca incep aia sa-mi fure piese de pe masina (ca dovada ca n-a picat nimic suspect dupa reviziile facute acolo in ultimii 4 ani.

Deci poate unii care scriu pe aici isi serviseaza masinile in alte tari, asa ca mai usor cu pianul pe scari.

Edited by adipelcz, 14 November 2017 - 21:17.


#32
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
pai tot un exemplu similar iti dau si eu
135kkm parcursi in proportie de 99,9% pe drumurile patriei, cu o singura iesire de 2kkm pana in Austria. Revizii 8 la numar efectuate in reprezentanta (Romania) nu s-a schimbat nimic la aceasta masina mai putin consumabile (la fiecare an).  Nici macar un bec sau surub, deci nu mai e cazul sa discutam de  directie, suspensie etc.


a si cu Ford sau orice alta marca cel mai mult e vina proprietarului. Acesta cand face revizia stie ce are minim de facut - conform carnetului de intretinere dar na...e mai greu, cu pianul

#33
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,742
  • Înscris: 08.10.2004
nu stiu cine mai are curaj sa lase masina personala in service-urile din ro fara a fi frate cu cineva de prin service-ul ala.

mai ales daca ai masina in garantie risti sa iti schimbe piese cu altele uzate, piese care vor fi vandute la negru, iar cele uzate care le primesti vor fi schimbate pe garantie in 1-2 luni  ca na...sunt pe garantie.

si nu e poveste e fapt povestit de sef de service, care a lucrat deja in cateva reprezentante mari de la noi.

#34
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pe mine ca posesor de masina noua cu garantie nu trebuie sa ma intereseze lista de operatiuni ce trebuie facute la fiecare revizie. De asta merg la service-ul marcii, pentru ca aia trebuie sa stie, nu sa stau eu sa-i verific. Dar in fine, eu am dat un exemplu personal pentru ca s-a plecat de la presupunerea ca vorbim in necunostinta de cauza sau din povesti de pe net.  Exemplul meu nu se vrea a fi o generalizare si mereu putem gasi contra-exemple.

Revenind la topic, costurile de intretinere la o masina de 200.000 km sunt statistic mai mari decat la una de 70.000 care si alea sunt tot statistic mai mari decat la una cu 0 km. De asemenea, costurile la o masina premium ca seria 5 sunt mai mari decat la marcile de volum. Si in contextul asta, eu sunt de parere ca daca cineva are 20.000 euro, vrea BMW seria 5 si simte nevoia sa intrebe despre costurile de intretinere de fapt nu-si permite acel seria 5 cu adevarat si e indicat sa se orienteze spre o masina mai ieftina.

Costurile de intretinere la un seria 5 in urmatorii 4 ani pot fi 10.000 euro sau pot fi 1000 euro in functie de noroc, unde-si face intretinerea, ce anume pica pe masina, ce fel de anvelope ii cumpara, cati km pe an face samd. Si suma aia de 1000-10.000 e valabila si la un Passat, si la un A6, si la un E Klasse. Pentru ca indiferent ce masina SH iei cu 20.000, daca are un numar mare de km parcursi, te poti astepta la orice.

Vrei predictibilitate? Atunci mergi frumos la o reprezentanta auto, cauti o masina din clasa compacta (Golf, Focus, Astra, Megane, ce vrei tu) si o cumperi cu garantie extinsa 4-5 ani. Atunci stii ca teoretic o sa te coste cam 200 Euro pe an maxim reviziile, ca pe la 50.000 km (daca ai anvelope de iarna si de vara) o sa cumperi 2 randuri de anvelope noi si in rest apa paie si bataie. Daca nu-ti plac masinile astea si vrei sa fii (sau sa pari) boss, atunci iei seria 5 cu 200.000 km si te asiguri ca atunci cand pica una-alta (daca pica) esti pregatit cu banu'.

Edited by adipelcz, 15 November 2017 - 10:39.


#35
flavius18

flavius18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,027
  • Înscris: 03.08.2013

 GhostMan71, on 11 noiembrie 2017 - 17:00, said:

Desigur cu verificare la reprezentanta fara discutii.ms ptr sfaturi.ma intrebam daca ar putea avea defecte mascate?
Normal ca poate se aibe si defecte mascate....

 smoke, on 15 noiembrie 2017 - 10:19, said:

nu stiu cine mai are curaj sa lase masina personala in service-urile din ro fara a fi frate cu cineva de prin service-ul ala.

mai ales daca ai masina in garantie risti sa iti schimbe piese cu altele uzate, piese care vor fi vandute la negru, iar cele uzate care le primesti vor fi schimbate pe garantie in 1-2 luni  ca na...sunt pe garantie.

si nu e poveste e fapt povestit de sef de service, care a lucrat deja in cateva reprezentante mari de la noi.
Ai auzit de faptul ca e posibil nici sa nu-ti schimbe unele piese, mai greu accesibile ochiului? Cati dintre noi am verificat uleiul dupa ce am lasat masina in service si nu am vazut cu ochii nostri? Filtru de aer? Filtru de polen... care la Ford e sub bord. Cati? 10% poate, dar nici macar

Edited by flavius18, 15 November 2017 - 10:54.


#36
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 tatimeu, on 14 noiembrie 2017 - 15:18, said:

nu am stiut ca forumul e marca inregistrata ionut_ionut
va rog frumos domul meu sa ma iertati dar adevarul vis-a-vis de sfaturile si parerile foarte pertinente ale domniei voastre deranjeaza sau care e problema.

Nu ma cunosti, nu stii unde imi repar masinile, asa ca mai usor cu comentarii care nu isi au rostul.

Arata-mi si mie roman care isi face intretinerea la reprezentanta la o masina cu 200k km, acum ca tot vorbim de reprezentante, ai auzit ca mecanicii fura, ai auzit ca uneori uleiul nu se schimba ci doar se completeaza ? Personal am patit-o de cateva ori.
Diferenta de mentalitate exista, romanii, imediat dupa garantie dau bunza la colt si cumpara piese de firma sau mai putin de firma insa la cele mai bune preturi. Multi nu tin cont ca unele sunt contrafacute, exista ulei Castrol si la 19 lei/litru. Multi sunt adeptii lui "merge si asa" sau pieselor sh, asa ca hai sa nu mai comparam Ro cu vestul.

Uite cum arata raportul de intretinere al unui Volvo cu peste 220k km:
Attached File  Volvo.jpg   214.23K   47 downloads

Hai sa vedem si niste masini mai putin pretentioase:
Attached File  Citreon.jpg   194.01K   42 downloads
Attached File  Ibitza.jpg   204.09K   34 downloads

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate