Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

La ce cheltuieli de intretinere sa ma astept de la un 520 euro 6 din 2014?

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#55
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
Nu e rau. a6 l-am luat in conditii similare cu ale tale tot pentru ca era benzina, 78.000 km, vreo 40.000e devalorizare in aproape 5 ani. Cand am tras linie la cheltuieli am descoperit ca daca impart la 6 ani toate costurile de intretinere ajung la aproape 600 de lei pe luna fara benzina (incluzand RCA + impozit + revizii - o revizie normala nu scade sub 1000 de lei - ulei +toate filtrele, daca mai prinzi si schimb de ulei la CVT sub 3000 de lei nu scapi + ECU CVT 2000e + ECU frana de mana - 300e + un vvti - 150e)

#56
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 adipelcz, on 17 noiembrie 2017 - 09:59, said:


Am luat in 2015 o masina veche de 11 luni si 20k km cu 56% din pretul de nou, azi are 55k km, probabil inca valoreaza 40% din pretul de nou, pana acum am bagat 0 lei, revizii si atat. Daca luam o masina noua cu ac suma, probabil ca azi valora 50% din pretul de nou sau chiar mai jos.

#57
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Asadar, despre serviceul BMW.
In ultimii ani au aparut mai multe serviceuri monomarca BMW (unele se ocupa si cu Mini, nu le dau numele pentru ca nu vreau sa le fac reclama absolut deloc, daca vreti le gasiti voi pe google), eu stiu vreo 6, patronate de baieti tineri care au lucrat la Bavaria si apoi si-au deschis propria afacere. In general au 2-3 mecanici si 2-3 rampe. Am trecut pe la vreo 4 din astea 6 pe care le cunosc. Concluzia mea e ca nu merita decat sa faci o revizie sau sa schimbi placute/discuri la aceste asa zise serviceuri specializate BMW.
La probleme mai importante sau mai de detaliu, recomand reprezentanta sau dealerul. Eu am mers mereu la Filaret si am fost foarte multumit. Si dau un singur exemplu: anul trecut a trebuit sa schimb un furtun care facea legatura intre vasul de expansiune si radiator. Pe undeva se pierdea antigelul, nivelul scadea destul de repede. Am fost la 2 serviceuri despre care am vorbit mai sus pentru o constatare, nu au reusit sa afle unde e problema, nici macar nu si-au dat interesul. S-au uitat cu lanterna, nu se vedea nimic, au zis ca e ok si ca pana nu se vede pe unde curge nu au ce sa faca. Practic, le-a fost lene sa demonteze bara, radiator, etc.
Am dus masina la Filaret, am lasat-o la ora 11 si la ora 14 m-a sunat consilierul de service sa-mi spuna care era problema, a doua zi am luat masina.
Schimband acel furtun, s-a constatat ca e nevoie si de alt vas de expansiune, era un pic fisurat. Stiam asta, nu mi l-au bagat pe gat. Mi-au mai schimbat inca un furtun, in sfarsit, nota de plata a fost 1300 ron.
Aici vine partea interesanta. De curiozitate, am trimis o cerere de oferta la toate cele 6 serviceuri monomarca, specificand ce vreau sa schimb (adica exact ce schimbasem la Filaret). Dintre cele 6, o oferta a fost putin sub 1300, doua au fost aproximativ de 1300 si trei au fost peste 1300, spre 1400, adica mai scump decat la Filaret. Plus ca timpul de asteptare pentru piese era de 5-8 zile lucratoare.
Trageti voi concluziile.
Un amic care ein bransa mi-a explicat ca in afara de revizii si eventual placute/discuri, unde poti folosi aftermarket daca vrei sau dealerul are preturi mari (de exemplu o revizie la Filaret m-ar costa 1450 ron fata de 700-800 la alt service monomarca, as fi nebun sa fac revizia la Filaret), atunci cand e necesar sa fie inlocuite piese originale e mai bine sa le schimb la dealer deoarece are preturi mai bune la piese, chiar daca manopera e ceva mai scumpa. De asemenea, mecanicii mai fac cate o specializare in Germania, mai vine cate un specialist BMW pe aici sa le arate una-alta, fata de serviceurile mici cu 2-3 mecanici cu salarii mici, care n-au nicio tragere de inima. Si e logic sa fie mai scumpa manopera la reprezentanta, atat prin prisma specializarii, cat si din cauza costurilor (sediu, nr. de angajati, etc).
Stiu ca sunt probleme cu multe reprezentante, insa eu am fost foarte multumit la Filaret, atat de atitudinea fata de client, cat si de rezultatul interventiei.
Nu mai vorbesc despre atitudinea unora din serviceurile alea 6.....am facut o programare la ora 10 la un service din Vitan si au bagat masina la ora 13 la revizie, nu terminase "baiatul" o lucrare si aveau doar 2 rampe, cealalta fiind ocupata cu o masina care avea motorul demontat. Deci am stat 3 ore degeaba, cu programarea facuta.
In concluzie, eu personal mai merg la serviceurile astea mici doarpentru revizie sau schimbat placute/articulatii, la vreo problema mai importanta (injectoare, sonde lambda, etc) ma duc la reprezentanta sau dealer.

#58
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Faza i ca daca ajungi in reprezentanta cu o problema primul lucru la care se uita e daca ai luat masina de la ei si unde ai facut reviziile. Evident ca nu te refuza dar iti dau un rdv mai indepartat, nu ti dau masina la schimb etc.. uneori iti baga tie pe gat o parte din reparatie chiar daca i in garantie. Nu mai zic de vanzarea masinii, cu alt pret o dai daca faci reviziile n reprezentanta.
Legat de devalorizare cel mai convenabil e sa iei masina de 1 an doi dar sa mai aiba si garantie. Nici nu stai prin service cu ea si esti si asigurat cu garantia.
Acu mai e o categorie de personaje carora le place sa stea prin service uri, au timp berechet, poate chiar le face placere.
Nu mai zic de pasionatii care stau toata ziua sa faca retrofit uri, ma minunez de fiecare data cand intru pe club Audi cum stau baietii toata ziua sa mai faca un retrofit.
Pt categoriile astea nu mai conteaza ca masina o iau la 5, 7 sau 10 ani si cati bani baga dupa.
Eu unu o sa iau tot timpul noua sau max 1 an doi, ca s anti talent la mesterit ..

#59
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,804
  • Înscris: 12.06.2010

 cris26, on 17 noiembrie 2017 - 19:27, said:

Faza i ca daca ajungi in reprezentanta cu o problema primul lucru la care se uita e daca ai luat masina de la ei si unde ai facut reviziile. Evident ca nu te refuza dar iti dau un rdv mai indepartat, nu ti dau masina la schimb etc.. uneori iti baga tie pe gat o parte din reparatie chiar daca i in garantie. Nu mai zic de vanzarea masinii, cu alt pret o dai daca faci reviziile n reprezentanta.
Legat de devalorizare cel mai convenabil e sa iei masina de 1 an doi dar sa mai aiba si garantie. Nici nu stai prin service cu ea si esti si asigurat cu garantia.
Acu mai e o categorie de personaje carora le place sa stea prin service uri, au timp berechet, poate chiar le face placere.
Nu mai zic de pasionatii care stau toata ziua sa faca retrofit uri, ma minunez de fiecare data cand intru pe club Audi cum stau baietii toata ziua sa mai faca un retrofit.
Pt categoriile astea nu mai conteaza ca masina o iau la 5, 7 sau 10 ani si cati bani baga dupa.
Eu unu o sa iau tot timpul noua sau max 1 an doi, ca s anti talent la mesterit ..

Pe clubaudi, daca faci retrofit-uri esti mic copil, acolo se baga flexul in masini :))

#60
InTech

InTech

    Kietata ?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,738
  • Înscris: 23.11.2005
Noi avem foarte multe in oras, sunt frumoase, nu zic nu, imi place ca cei care le au se vede ca nu trebuie sa demontreze nimic si merg incet cu 50, gratios, frumos, parca plutesc.

Pe de alta parte, service-urile la care am fost eu sunt pline de F10-uri, aici vorbim de costuri de reparatii neprevazute.
Tu ai intrebat de intretinere, intretinerea e ieftina la orice masina, nu-s decat 4 cacaturi de filtre si 5 litri de ulei, te pisi pe el de ulei, il schimbi singur.
Da, intr-adevar, tot la intretinere intra si discuri si placute care bineinteles la 520d sunt al naibii de mari, iar la 530d deja e belea. Orice e mai mare e mai scump.

Deci, repet, ce te intereseaza pe tine sunt de fapt eventualele problemele neprevazute.
Din pacate la asemenea rulaj + ca F10 nu a fost gandit sa fie o masina prea fiabila, e clar ca ai sanse mult mai mari sa ai probleme decat cu un F30 cu km mult mai putin.

Daca e sa alegi cu cap alegi F30 si te plimbi cu el toata ziua.
Daca tii sa impresionezi si de fapt vrei sa ne zici ca ti-l iei pentru comfort, i-ati F10 dar risti sa stai cu el prin service.

#61
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,804
  • Înscris: 12.06.2010

Quote

ca F10 nu a fost gandit sa fie o masina prea fiabila
Adica? De ce nu ar fi F10 fiabil? Parerea mea este ca orice masina este fiabila atat timp cat este intretinuta, Nu poti avea pretentii de la masina daca ii pui ulei Bunica si schimbi ce e de schimbat la Dorel in spatele blocului.

Quote

Noi avem foarte multe in oras, sunt frumoase, nu zic nu, imi place ca cei care le au se vede ca nu trebuie sa demontreze nimic si merg incet cu 50, gratios, frumos, parca plutesc.
Eh, de ai sti tu cati stau cu chirie prin garsoniere ca sa isi permita masinile alea Posted Image.

Quote

Daca e sa alegi cu cap alegi F30 si te plimbi cu el toata ziua.
De ce? La F30 nu pot pica lucruri? Si nici nu sunt diferente mari de intretinere intre ele Posted Image

Edited by alliNdanuTz, 19 November 2017 - 15:45.


#62
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
F10 vezi multe prin service pentru ca proprietarii si-au dat ultimul euro pe masina si intretinerea li se pare exorbitanta, astfel ca asteapta pana cand masina nu mai porneste si abia apoi ajung in service. Bine, te poate lasa fara sa te avertizeze in vreun fel, am patit si eu, dar vorbesc de cazurile in care la primul semn ca ceva nu functioneaza corect, trebuie vazut despre ce e vorba, nu mers pe ideea ca merge si asa.
Am vazut o faza intr-un service d-asta monomarca, am crezut ca e ceva cu camera ascunsa.....un cetatean cu F10 isi luase niste roti de iarna cu un ET gresit, se lauda ca le-a luat la  superpret din targ. Venise sa schimbe placutele si dupa ce le-au schimbat au vrut sa puna rotile de iarna, insa nu intrau din cauza etrierilor. Era cam la limita, cativa mm in plus si ar fi intrat. Ei bine, cetateanul s-a rugat de mecanic sa-i polizeze cumva etrierii ca sa intre roata. Mecanicul a refuzat sa faca asa ceva, asa ca proprietarul a cerut sa-i puna inapoi rotile de vara ca o sa-si caute el undeva sa-i pileasca putin etrierii ca sa intre roata.

Edited by feitosak1, 19 November 2017 - 20:17.


#63
InTech

InTech

    Kietata ?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,738
  • Înscris: 23.11.2005
BMW-ul face 3-ar ca masina trista, de volum, ca sa castige market share. Fiind si masina cea mai importanta e facuta sa tina, caci e imaginea firmei.
BMW-ul gandeste ca cine are bani de 5-ar sau 7-ar daca are o problema o face in service pe bani multi.
Nu uitati cat de nefiabile au fost 7-arele de acu 2 generatii.

Bine, poate ca dramatizez si exagerez, nu e ca si cum ar face 5-arele intentionat mai stricaciase, nu cred ca EGR-urile puse pe 5-ar au intentionat vreo 100.000 cicluri de inchis-deschis inainte sa fie montate, dar din ce am vazut, trait, auzit, cam asta e. Stau intr-un oras in care e banal sa ai BMW, sunt atat de multe si e normal sa stiu destul de multe.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate