Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Frustrari asupra circulatiei cu bicicleta in Romania
Last Updated: Oct 02 2017 07:34, Started by
Thecracker
, Sep 30 2017 00:20
·
0
#1
Posted 30 September 2017 - 00:20
Inainte sa deschid acest subiect doresc sa spun un cuvant inainte, si anume faptul ca stiu prea bine ca nu poti circula oriunde doresti cu bicicleta in general.
Recent stau in Timisoara, un oras despre care am citit inainte unele "mandrii" ale oamenilor cu numarul mare de piste de care orasul dispune in momentul de fata. Eu vin din Bucuresti unde, daca vrei sa mergi cu bicicleta, automat vei circula pe carosabil alaturi de masini. In regulament scrie clar ca daca avem la indemana piste special amenajate pentru biciclete suntem obligati sa le folosim, oriunde ar fi ele trasate(pe trotuar/langa carosabil). Eu folosesc bicicleta ca sa ma pot deplasa mai pe oriunde. Pot spune ca este unul dintre cele mai bune moduri de explorare. Ei, aici apare problema. In Timisoara sunt piste, intradevar, dar pana intr-un punct. Odata ce nu mai dispui de aceste piste esti obligat, conform legii, sa te deplasezi pe carosabil(pe trotuar ai sanse sa "calaresti" pietonii, cum am mai auzit, iar eu ma deplasez la o viteza medie de aproximativ 25 km/h). Dar ce sa vezi! Cateva zeci de metri mai incolo sau chiar mai departe apare iar o pista pe trotuar. Dar daca nu am observat-o? Ideea mea este ca biciclistul este fortat sa schimbe intre carosabil si pista ori de cate ori este nevoit sa faca acest lucru si, credeti-ma pe cuvant, nu este deloc convenabil. Daca se intampla vreodata sa nu ma mai uit dupa pista odata ce sunt pe sosea din cauza precizata anterior si sa vina un nebun cu masina si sa mearga foarte aproape de mine, poate chiar sa ma si stearga din cauza ca e nervos ca nu folosesc pista? Astazi mi s-a intamplat un astfel de eveniment si desi am incercat sa ocolesc persoana respectiva, aceasta a insistat pana in limita bunei vointe umane si mai avea un pic si ma dadea jos de pe bicicleta. Ok, vina este in totalitate a mea pentru ca, teoretic, nu am respectat legea, nu? Ei, mie mi se pare inadmisibil si inuman acest lucru. Ma astept la raspunsuri negative, precum: "De ce nu mergi mai incet atunci?" si alaturi de acesta "Tu ai precizat cel mai bun mod de explorare si tot tu te grabesti." s.a.m.d. O zi buna va doresc tuturor. |
#2
Posted 30 September 2017 - 00:44
E mai riscant pe piste deoarece cand strada/pista se termina si nu e delimitata nici o linie, masinile care vin din intersectie nu dau nici o prioritate. Biciclistul o sa vrea sa continue sa traverseze straduta pana la urmatorul trotuar unde incepe pista din nou.
Daca nu ai mtb, cum urci bordurile? Astia care au facut pistele nici prin cap nu le-a trecut. |
#3
Posted 30 September 2017 - 00:49
Și eu sunt șofer de acum 21 de ani și biciclist în trafic de acum un an. Cunosc destul de bine ambele situații. Da, există unii șoferi foarte obraznici cu bicicliștii. Din fericire, sunt destul de rar întâlniți.
Mai repede îi poți întâlni pe cei neatenți, ori cei care nu știu bine regulile de circulație, sau care le încalcă cu bună știință. La fel există li bicicliști care nu respectă regulile, nu stau la semafor, merg pe contrasens, etc. Și, nu, casca nu e obligatorie pe bicicletă. |
#4
Posted 30 September 2017 - 00:50
Nasol... In Bucuresti aveai sansa sa o f...i pe Firea pentru asta , acu te-ai dat cu Robu...
Cumpara ceva crema.... Ar fi chiar imposibil sa fie piste de biciclete cu continuitate intr-un oras construit pe un vechi sistem ce nu a gandit asta... Edited by keta, 30 September 2017 - 00:52. |
#5
Posted 30 September 2017 - 00:58
din cate stiu, pe autostrada e interzis cu biciclete, in rest nu. dar si acolo, risti o amenda si atat, nu? ideal ar fi o camera care sa filmeze in caz de soferi bizoni.
daca te inghesuie vreunul du-te si tu spre el. |
#6
Posted 30 September 2017 - 01:04
E interzis pe șosea dacă ai pistă de biciclete în paralel, dar sunt extrem de puține piste practicabile(vorbesc despre București, unde cunosc). Sunt valuri, valuri, cu gropi, canale, mașini parcate, staționate și pietoni care merg fără niciun stres pe acolo.
|
#7
Posted 30 September 2017 - 01:23
Eram in oraș cu sotia, pe la Charles de Gaulle, un tip mai grăsan pe bicicleta, nu a acordat prioritate la trecere, era așa, mai zurbagiu, agitat.
Dar soarta... Mergem un pic siiii, il vedem după un chiosc RATB, se ridica de jos, cu mina la burta, se vaita. A reușit să se lovească cu alt biciclist, care venea din sens opus Sper că a invățat o lecție, sau data viitoare... poate sa fie un buldozer, in calea lui. Edited by crisstonne, 30 September 2017 - 01:25. |
#8
Posted 30 September 2017 - 01:35
86-APP, on 30 septembrie 2017 - 00:28, said: Este inuman sa respecti legea ? Ceva idei despre circulatie ai , echipament , adica vesta reflectorizanta , casca , lumini ,ai ? Acte la tine ai ? Cum te-ai pregatit sa iesi pe carosabil cu bicicleta ? Nu m-am referit strict la lege, ci la modul in care cei care s-au ocupat cu crearea pistelor, le-au facut parca in detrimentul oricarui biciclist. Pana si acele piste frumos facute pe Victoriei in Bucuresti au un sfarsit tragic pe cat de impecabile. Revenind la ce ai spus tu. Eu acum sunt la facultate in anul I si nu mi-am luat la mine decat bagaje cu haine. La Bucuresti tin sa-ti spun ca foloseam casca mereu cand ieseam la o plimbare pe bicicleta si respectam, cat puteam eu, regulile, la modul ma opream la toate semafoarele de culoare rosie, imi semnalizam fiecare incadrare pe o banda de facut la stanga, adica circulam, cred eu, regulamentar pe sosea. Aici nu am casca, dar bicicletei i-am facut o inspectie foarte recent, este semnalizata de becuri fata spate, am pana si o oglinda pe partea stanga careia ii vad ajutorul neimaginabil dinainte sa o fi avut. A da. Am si acte la mine si am si permis de categoria B, asa ca fapt divers. |
#9
Posted 30 September 2017 - 02:05
Traiesc in Olanda si e total diferit fata de Romania ciclismul. Este infrastructura ca lumea, nu niste linii desenate pe trotuar / asfalt care costa enorm, ca la noi.
In tara, pe vremea mea nu prea am prins piste. Dar unde aveam, nu mergeam pe ele caci erau impracticabile (denivelari, pietoni pe ele etc) si nu de multe ori ma intersectam cu masinile de la Rutiera. Nu mi s-a reprosat nimic. Iti inteleg durerea, mergi linistit pe carosabil. |
#10
Posted 30 September 2017 - 05:11
Thecracker, on 30 septembrie 2017 - 00:20, said:
Inainte sa deschid acest subiect doresc sa spun un cuvant inainte, si anume faptul ca stiu prea bine ca nu poti circula oriunde doresti cu bicicleta in general. |
|
#11
Posted 30 September 2017 - 06:35
#12
Posted 30 September 2017 - 06:58
Thecracker, on 30 septembrie 2017 - 00:20, said:
Recent stau in Timisoara, un oras despre care am citit inainte unele "mandrii" ale oamenilor cu numarul mare de piste de care orasul dispune in momentul de fata. |
#13
Posted 30 September 2017 - 07:06
@lucifer76"Pietonii sa te injure cand vor respecta si ei legea."
Ce lege sa respecte pietonul, cand vine "onor biciclistul" cu 25 km/h pe trotuar, asa cum a recunoscut singur? Si eu merg mult si cu masina, si cu bicicleta, (cand am probleme in centru, numai cu bicicleta) dar nu cu 25 Km/h pe trotuar, chiar daca e marcata si o "pista pentru biciclete". Nu marcajul asigura o circulatie in siguranta. Si da, timisorenii sunt ceva mai lenti in miscari, nu sunt asa de "agili si sprintari si-n miscari si la gura" ca mititcii. Edited by myshyk, 30 September 2017 - 07:07. |
#14
Posted 30 September 2017 - 07:09
Bube sunt de ambele parti. Am acordat prioritate biciclistilor intotdeauna si am respectat locul lor in circulatia rutiera dar unii dintre ei, ca si unii motociclisti nu stiu ce sunt alea reguli. Si vorbesc de situatia de aici in Germania nu de cea in Romania.
|
#15
Posted 30 September 2017 - 07:13
myshyk, on 30 septembrie 2017 - 07:06, said:
Ce lege sa respecte pietonul, cand vine "onor biciclistul" cu 25 km/h pe trotuar, asa cum a recunoscut singur? Si eu merg mult si cu masina, si cu bicicleta, (cand am probleme in centru, numai cu bicicleta) dar nu cu 25 Km/h pe trotuar, chiar daca e marcata si o "pista pentru biciclete". |
|
#16
Posted 30 September 2017 - 07:17
ca unul care a biciclit destul de mult in vremurile in care conceptul de "pista pentru biciclete" nu se inventase, circotesc si eu o leaca pe marginea temei ..
mai dragilor de biciclisti, de ce aveti voi impresia ca aveti doar drepturi si nici o indatorire?? vroiam sa povestesc o patanie, dar mi-a luat-o crisstone inainte cu una la fel de semnificativa. oricum, a dat unul peste mine pe trecerea de pietoni .. revenind la bicicletareala... cit am fost "mic", mergeam pe trotuar, acesta fiind liber, nu "incarcat" cu masini parcate, iar pentru cunoscatori va dau si zona, trotuarul de pe partea stinga, cum te duci de la piata iancului spre matasari .. pe vremea aia erau doar 2 masini parcate, restul era "al meu" am crescut si am inceput sa gust carosabilul. una din nenumaratele voci din capul meu mi-a spus MONTEAZA-TI OGLINDA RETROVIZOARE .. si mi-am montat. vedeti vreo bicicleta cu acest minuscul accesoriu in ziua de azi .. dar stim sa urlam ca nu ne respecta masinistii (stati linistiti nu sunt masinist, sunt tramvaist convins) cind le luam fatza, fara sa... semnalizam intentia de schimbare a directiei de mers.. |
#17
Posted 30 September 2017 - 07:31
Atenție mersul cu bicicleta pe trotuar care nu are pista sau are pista închisă cum sunt multe în București se sancționează cu 1000 lei amenda.
|
#18
Posted 30 September 2017 - 07:39
O mica corectie. Pista pentru biciclete exista pa vremea lu' ceasca. Minunea se putea vedea si folosi pe bulevardul Colentina din Bucuresti, actualmente distrusa de parcari.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users