Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Frustrari asupra circulatiei cu bicicleta in Romania

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
Thecracker

Thecracker

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 29.09.2017
Inainte sa deschid acest subiect doresc sa spun un cuvant inainte, si anume faptul ca stiu prea bine ca nu poti circula oriunde doresti cu bicicleta in general.

Recent stau in Timisoara, un oras despre care am citit inainte unele "mandrii" ale oamenilor cu numarul mare de piste de care orasul dispune in momentul de fata. Eu vin din Bucuresti unde, daca vrei sa mergi cu bicicleta, automat vei circula pe carosabil alaturi de masini. In regulament scrie clar ca daca avem la indemana piste special amenajate pentru biciclete suntem obligati sa le folosim, oriunde ar fi ele trasate(pe trotuar/langa carosabil). Eu folosesc bicicleta ca sa ma pot deplasa mai pe oriunde. Pot spune ca este unul dintre cele mai bune moduri de explorare.

Ei, aici apare problema. In Timisoara sunt piste, intradevar, dar pana intr-un punct. Odata ce nu mai dispui de aceste piste esti obligat, conform legii, sa te deplasezi pe carosabil(pe trotuar ai sanse sa "calaresti" pietonii, cum am mai auzit, iar eu ma deplasez la o viteza medie de aproximativ 25 km/h). Dar ce sa vezi! Cateva zeci de metri mai incolo sau chiar mai departe apare iar o pista pe trotuar. Dar daca nu am observat-o? Ideea mea este ca biciclistul este fortat sa schimbe intre carosabil si pista ori de cate ori este nevoit sa faca acest lucru si, credeti-ma pe cuvant, nu este deloc convenabil.

Daca se intampla vreodata sa nu ma mai uit dupa pista odata ce sunt pe sosea din cauza precizata anterior si sa vina un nebun cu masina si sa mearga foarte aproape de mine, poate chiar sa ma si stearga din cauza ca e nervos ca nu folosesc pista? Astazi mi s-a intamplat un astfel de eveniment si desi am incercat sa ocolesc persoana respectiva, aceasta a insistat pana in limita bunei vointe umane si mai avea un pic si ma dadea jos de pe bicicleta. Ok, vina este in totalitate a mea pentru ca, teoretic, nu am respectat legea, nu? Ei, mie mi se pare inadmisibil si inuman acest lucru.

Ma astept la raspunsuri negative, precum: "De ce nu mergi mai incet atunci?" si alaturi de acesta "Tu ai precizat cel mai bun mod de explorare si tot tu te grabesti." s.a.m.d.

O zi buna va doresc tuturor.

#2
Sephh

Sephh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 28.04.2006
E mai riscant pe piste deoarece cand strada/pista se termina si nu e delimitata nici o linie, masinile care vin din intersectie nu dau nici o prioritate. Biciclistul o sa vrea sa continue sa traverseze straduta pana la urmatorul trotuar unde incepe pista din nou.

Daca nu ai mtb, cum urci bordurile? Astia care au facut pistele nici prin cap nu le-a trecut.

#3
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,809
  • Înscris: 03.02.2007
Și eu sunt șofer de acum 21 de ani și biciclist în trafic de acum un an. Cunosc destul de bine ambele situații. Da, există unii șoferi foarte obraznici cu bicicliștii. Din fericire, sunt destul de rar întâlniți.
Mai repede îi poți întâlni pe cei neatenți, ori cei care nu știu bine regulile de circulație, sau care le încalcă cu bună știință.  La fel există li bicicliști care nu respectă regulile, nu stau la semafor, merg pe contrasens, etc.

Și, nu, casca nu e obligatorie pe bicicletă.

#4
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Nasol... In Bucuresti aveai sansa sa o f...i pe Firea pentru asta , acu te-ai dat cu Robu...
Cumpara ceva crema....


Ar fi chiar imposibil sa fie piste de biciclete cu continuitate intr-un oras construit pe un vechi sistem ce nu a gandit asta...

Edited by keta, 30 September 2017 - 00:52.


#5
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
din cate stiu, pe autostrada e interzis cu biciclete, in rest nu. dar si acolo, risti o amenda si atat, nu? ideal ar fi o camera care sa filmeze in caz de soferi bizoni.

daca te inghesuie vreunul du-te si tu spre el.

#6
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,809
  • Înscris: 03.02.2007
E interzis pe șosea dacă ai pistă de biciclete în paralel, dar sunt extrem de puține piste practicabile(vorbesc despre București, unde cunosc). Sunt valuri, valuri, cu gropi, canale, mașini parcate, staționate și pietoni care merg fără niciun stres pe acolo.

#7
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,296
  • Înscris: 13.01.2011
Eram in oraș cu sotia, pe la Charles de Gaulle, un tip mai grăsan pe bicicleta, nu a acordat prioritate la trecere, era așa, mai zurbagiu, agitat.

Dar soarta...
Mergem un pic siiii, il vedem după un chiosc RATB, se ridica de jos, cu mina la burta, se vaita.
A reușit să se lovească cu alt biciclist, care venea din sens opus :roflmaofast:
Sper că a invățat o lecție, sau data viitoare... poate sa fie un buldozer, in calea lui.

Edited by crisstonne, 30 September 2017 - 01:25.


#8
Thecracker

Thecracker

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 29.09.2017

 86-APP, on 30 septembrie 2017 - 00:28, said:


Este inuman sa respecti legea ?
Ceva idei despre circulatie ai , echipament , adica vesta reflectorizanta , casca , lumini ,ai ? Acte la tine ai ?
Cum te-ai pregatit  sa iesi pe carosabil cu bicicleta ?

Nu m-am referit strict la lege, ci la modul in care cei care s-au ocupat cu crearea pistelor, le-au facut parca in detrimentul oricarui biciclist. Pana si acele piste frumos facute pe Victoriei in Bucuresti au un sfarsit tragic pe cat de impecabile.

Revenind la ce ai spus tu. Eu acum sunt la facultate in anul I si nu mi-am luat la mine decat bagaje cu haine. La Bucuresti tin sa-ti spun ca foloseam casca mereu cand ieseam la o plimbare pe bicicleta si respectam, cat puteam eu, regulile, la modul ma opream la toate semafoarele de culoare rosie, imi semnalizam fiecare incadrare pe o banda de facut la stanga, adica circulam, cred eu, regulamentar pe sosea. Aici nu am casca, dar bicicletei i-am facut o inspectie foarte recent, este semnalizata de becuri fata spate, am pana si o oglinda pe partea stanga careia ii vad ajutorul neimaginabil dinainte sa o fi avut. A da. Am si acte la mine si am si permis de categoria B, asa ca fapt divers. :)

#9
Villefort

Villefort

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,061
  • Înscris: 22.04.2016
Traiesc in Olanda si e total diferit fata de Romania ciclismul. Este infrastructura ca lumea, nu niste linii desenate pe trotuar / asfalt care costa enorm, ca la noi.

In tara, pe vremea mea nu prea am prins piste. Dar unde aveam, nu mergeam pe ele caci erau impracticabile (denivelari, pietoni pe ele etc) si nu de multe ori ma intersectam cu masinile de la Rutiera. Nu mi s-a reprosat nimic. Iti inteleg durerea, mergi linistit pe carosabil.

#10
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 Thecracker, on 30 septembrie 2017 - 00:20, said:

Inainte sa deschid acest subiect doresc sa spun un cuvant inainte, si anume faptul ca stiu prea bine ca nu poti circula oriunde doresti cu bicicleta in general.
Ar mai trebui sa stii ca siguranta ta este mai importanta ca legea si regulamentul. Si inca ceva, legile romanieii sunt facute la misto, implementate aiurea si nerespectate decat extrem de rar. Acestea fiind spuse, legea care chiar se respecta este legea celui mai tare. Pe bicicleta nu esti, asa ca te strecori si tu cum poti. Pe sosea este aglomerat, masinile sunt parcare si pe 2 randuri, cand mergi pe langa trotuar trebuie sa te feresti de canale, daca incerci sa faci stanga in intersectiese cheama ca esti sinucigas. Pe pista sunt parcate masini, pietonii merg pe ea, bordurile au 10 cm. Teoretic, pe trotuar nu ai voie, dar practic nu te intreaba nici un politist de sanatate. Pietonii sa te injure cand vor respecta si ei legea.

#11
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 41ex, on 30 septembrie 2017 - 00:58, said:

daca te inghesuie vreunul du-te si tu spre el.

Asta imi aduce aminte de un film (cred cu Arnold) in care unul facea "who chicken first" el pe bicicleta si "negativii" intr-o masina.

#12
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017

 Thecracker, on 30 septembrie 2017 - 00:20, said:

Recent stau in Timisoara, un oras despre care am citit inainte unele "mandrii" ale oamenilor cu numarul mare de piste de care orasul dispune in momentul de fata.
Și eu am exact aceeași problemă. Sfatul meu e să mergi pe trotuar dacă e liber și pe stradă când e nevoie, dar ar fi bine să ai cască. La noi în țară totul e făcut la mișto, niște linii pe trotuar nu sunt piste, unii mai și parchează pe ele, pietonii merg pe ele, etc. Dacă te atinge vreo mașină, șoferul o belește, că e accident cu victime.

#13
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
@lucifer76"Pietonii sa te injure cand vor respecta si ei legea."
Ce lege sa respecte pietonul, cand vine "onor  biciclistul" cu 25 km/h pe trotuar, asa cum a recunoscut singur? Si eu merg mult si cu masina, si cu bicicleta, (cand am probleme in centru, numai cu bicicleta) dar nu cu 25 Km/h pe trotuar, chiar daca e marcata si o "pista pentru biciclete". Nu marcajul asigura o circulatie in siguranta. Si da, timisorenii sunt ceva mai lenti in miscari, nu sunt asa de "agili si sprintari si-n miscari si la gura" ca mititcii.

Edited by myshyk, 30 September 2017 - 07:07.


#14
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014
Bube sunt de ambele parti. Am acordat prioritate biciclistilor intotdeauna si am respectat locul lor in circulatia rutiera dar unii dintre ei, ca si unii motociclisti nu stiu ce sunt alea reguli. Si vorbesc de situatia de aici in Germania nu de cea in Romania.

#15
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017

 myshyk, on 30 septembrie 2017 - 07:06, said:

Ce lege sa respecte pietonul, cand vine "onor  biciclistul" cu 25 km/h pe trotuar, asa cum a recunoscut singur? Si eu merg mult si cu masina, si cu bicicleta, (cand am probleme in centru, numai cu bicicleta) dar nu cu 25 Km/h pe trotuar, chiar daca e marcata si o "pista pentru biciclete".
Dar cu cât ai vrea să meargă ciclistul? Dacă 25km/h e prea mult, atunci să meargă pe jos.

#16
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,112
  • Înscris: 30.04.2007
ca unul care a biciclit destul de mult in vremurile in care conceptul de "pista pentru biciclete" nu se inventase, circotesc si eu o leaca pe marginea temei ..
mai dragilor de biciclisti, de ce aveti voi impresia ca aveti doar drepturi si nici o indatorire??
vroiam sa povestesc o patanie, dar mi-a luat-o crisstone inainte cu una la fel de semnificativa. oricum, a dat unul peste mine pe trecerea de pietoni ..
revenind la bicicletareala...
cit am fost "mic", mergeam pe trotuar, acesta fiind liber, nu "incarcat" cu masini parcate, iar pentru cunoscatori va dau si zona, trotuarul de pe partea stinga, cum te duci de la piata iancului spre matasari .. pe vremea aia erau doar 2 masini parcate, restul era "al meu"
am crescut si am inceput sa gust carosabilul. una din nenumaratele voci din capul meu mi-a spus MONTEAZA-TI OGLINDA RETROVIZOARE .. si mi-am montat. vedeti vreo bicicleta cu acest minuscul accesoriu in ziua de azi .. dar stim sa urlam ca nu ne respecta masinistii (stati linistiti nu sunt masinist, sunt tramvaist convins) cind le luam fatza, fara sa... semnalizam intentia de schimbare a directiei de mers..

#17
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
Atenție mersul cu bicicleta pe trotuar care nu are pista sau are pista închisă cum sunt multe în București se sancționează cu 1000 lei amenda.


#18
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
O mica corectie. Pista pentru biciclete exista pa vremea lu' ceasca. Minunea se putea vedea si folosi pe bulevardul Colentina din Bucuresti, actualmente distrusa de parcari.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate