Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Frustrari asupra circulatiei cu bicicleta in Romania

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#37
fansat

fansat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,336
  • Înscris: 31.08.2006
Mai e o pista de biciclete pe langa lacul Tei, paralela cu linia tramvaiului 16. Pista e intens folosita de corporatistii care au serviciul in zona Pipera. Trec in viteza baietii si fetele care cu biciclete, care cu trotinete  electrice, desigur, pe langa coloanele de masini care abia se taraie la orele de varf spre bulevardul Lacul Tei, sau spre soseaua Colentina

#38
Villefort

Villefort

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,061
  • Înscris: 22.04.2016
Din ce am vazut in Romania, pista de biciclete de pe Calea Victoriei pare cea mai bine realizata. Delimitata de trotuar, dar si de carosabul cu borduri, stalpi. Asa ar trebui sa fie peste tot - incurajat ciclismul prin oferirea unei infrastructuri de calitate. Plus transport in comun de bun-simt. S-ar scapa de traficul infernal din B.

#39
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Titlul putea foarte bine sa fie Frustrari asupra circulatiei si atat. Pe bicicleta esti doar mai implicat si receptiv la toate nesimtirile care se petrec pe strada dar nu e ca si cum intre ei soferii sunt numai zambete si politeturi si cand vad un biciclist turbeaza. Eu vad 3 mari cauze: lipsa de educatie si bun simt, mentalitatea ca masina e rege si pasivitatea autoritatilor in a le schimba pe primele doua.

Lipsa bunului simt e greu de compensat prin legi si coduri rutiere. Asta se invata acasa si la scoala. Si daca exista nu ai neaparat nevoie de super infrastructura si 1000 de pagini de cod rutier care sa acopere fiecare situatie posibila pentru sofer, biciclist sau pieton. Ce s-ar putea face insa cu o farama de efort din partea autoritatilor si fara costuri exagerate este schimbarea mentalitatii soferilor: Masina personala trebuie sa aiba prioritatea iar ceilalti, pietoni, biciclisti sunt doar niste elemente tolerate carora li se permite accesul pe sfantul drum dar nu trebuie sa si-o in cap. Ideile astea ar putea fi schimbate prin masuri subtile dar cu efect. Asa se procedeaza in orasul in care stau de 5 ani de cand am plecat din tara, oras in care zilnic ajung 100.000 de navetisti, dubland populatia locala, fara o infrastructura nemaipomenita pentru biciclisti dar in care totusi nu imi este frica sa merg cu bicicleta la ore de varf, nu ma injura nimeni si nici nu dau cu masina in mine.

In primul rand autobuzele si taxiurile au prioritatea suprema. Unde s-a putut s-au facut benzi dedicate cu semafoare speciale, cum ajunge un autobuz la semafor dupa 15 secunde maxim i se face verde, uneori abia se face verde pentru masini ca vine un autobuz care imediat are el verde si masinile iar rosu. Iar biciclistii au dreptul sa foloseasca benzile de autobuze. La semafor biciclistii sunt OBLIGATI sa depaseasca masinile pe dreapta si sa vina primii. Acolo este locul cel mai sigur pentru ei, nu in mijlocul coloanei, nu in dreapta sau spatele masinii. M-a amuzat prima data cand am mers cu un localnic si la un semafor in coloana era o masina de politie trasa prea aproape de bordura si el a batut in geam si aia s-au dat mai pe stanga sa trecem. Iar cand se face verde soferii trebuie sa astepte pana pleaca toti biciclistii din fata lor. De asemenea daca merg pe strada pe langa masini parcate trebuie sa ma asigur ca am spatiu pentru a evita o portiera deschisa asta insemnand ca merg mai spre centrul benzii. La toate astea se adauga si faptul politistii locali au si ei biciclete si chiar le folosesc in timpul serviciului si nu-i vine nimanui sa taie calea unui politist, fie el pe bicicleta.

Dupa cum ziceam, astea sunt masuri subtile si pasive pentru soferi, pentru ei de fapt nu se schimba nimic, pur si simplu se acorda mai multe drepturi celorlalti participanti la trafic. Uneori e enervant, si eu conduc mult dar cand vezi ca trec pe langa tine autobuze, biciclisti si ei sunt primii care pleaca de la stopuri, eu zic ca-i invata putin pe soferi sa-si vada lungul nasului si ca nu masina personala e prioritara.

#40
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
da, dar aia posibil ca nu au boala caprei vecinului. adica pe principiul: daca ala are voie, eu sunt mai prost? ma bag si eu sunt cetatean european cu drepturi

#41
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Copiii au voie pe bicicleta pe drumurile publice incepand de la 6 ani insotiti de cineva de 15 si de la 10 ani pot circula singuri. Trebuie sa fii idiot sa te bagi peste unu de 10 ani, acum ca au inceput scolile si au fost zile frumoase era plin de pitici pe biciclete. In Romania cand pronunti biciclist lumea se gandeste la unu de minim 15 ani, cu fluturi in cap, numai bun de luat la palme. Dar asa nu poti sa te iei de un pustan de 10 ani si dupa un timp pricepi ca biciclist incepe de la varsta aia. Si ca o buna parte din "favorurile" acordate lor sunt pentru a-i proteja, pentru ca e nevoie de o legislatie care sa-l protejeze si pe ala pe care pe care l-ar zbura vantul daca ar trece un idiot cu 50 la ora razant pe langa el.

Pornind de la ideea asta s-a formulat si legislatia, nu se spune expres, biciclistul are dreptul sa depaseasca coloana si sa se puna in fata la semafor pentru ca ne-am saturat de atatea masini si ambuteiaje (si vrem sa va enervam pana mai lasati naibii masina aia), ci ca este periculos ca un biciclist sa plece de pe loc inconjurat de masini, mai ales intr-o panta (cand citesti biciclist inchipuie-ti un copil de 10 ani cu ghiozdan, incercand se pedaleze la deal cu masini din toate partile, eventual pe ploaie). Cand se spune ca biciclistii au dreptul sa-si rezerve un spatiu de securitate fata de masinile parcate se insista pe ideea ca e posibil sa-i sara ceva in fata si sa dea instinctiv de ghidon si da masina peste el (din nou, cand citesti biciclist imagineaza-ti un copil de 10 ani care se sperie de un caine aflat intre masini). Cand apare vre-o propunere care sa favorizeze bicilistii e plin de comentarii ca saracii soferi, ca ei nu au aceleasi drepturi, etc exista si aici o oarecare mentalitate de "sunt eu mai prost?". Dar apoi se redreseaza formularea si incepe cu "pentru a oferi o mai buna protectie participantilor mai vulnerabili la trafic" sau "pentru a va proteja copilul in trafic" si atunci ce sa zica lumea, hai sa dam cu masina peste copii ca parca prea se rasfata pe drumuri?

Edited by PhaseZ, 01 October 2017 - 20:40.


#42
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Este careva constient ca in vest la semafor linia de oprire a masinilor este 3 metri mai in spate decat linia de oprire a biciclistilor? Daca nu, aflati acum.

Asta este masura de siguranta pentru a preveni masinile sa vireze peste biciclisti aflati in unghiul mort si ca sa le dea prioritate de mers inainte sau viraj la stanga.

In tarile cu civilizatie avansata (say 150-200 de ani mai avansate decat Romania), biciclistul este stapanul absolut in orase. Intai biciclistii au prioritate absoluta, dupa care transportul in comun si taxiurile iar la final soferii masinilor personale.

Autoritatile fac absolut tot ce le sta in putinta sa descurajeze transportul cu masina personala de genul omul si masina. Evident ca esti liber sa faci asta, dar de regula platesti pentru aceasta basina de iti da sangele pe nas (de la parcare de resedinta, parcare la job, taxe de toate felurile pana la asigurari), si stai in trafic ca prostul de inebunesti.

#43
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017

View Postizometric, on 02 octombrie 2017 - 06:24, said:

In tarile cu civilizatie avansata (say 150-200 de ani mai avansate decat Romania), biciclistul este stapanul absolut in orase. Intai biciclistii au prioritate absoluta, dupa care transportul in comun si taxiurile iar la final soferii masinilor personale.

Autoritatile fac absolut tot ce le sta in putinta sa descurajeze transportul cu masina personala de genul omul si masina. Evident ca esti liber sa faci asta, dar de regula platesti pentru aceasta basina de iti da sangele pe nas (de la parcare de resedinta, parcare la job, taxe de toate felurile pana la asigurari), si stai in trafic ca prostul de inebunesti.
Am putea să luăm lecții de la Copenhaga și Amsterdam la capitolul ciclism. Nu știu dacă Bucureștiul va ajunge vreodată la acel nivel (oricum, nu în viața mea scurtă de ciclist). Posted Image

Edited by Mr_nobody_, 02 October 2017 - 07:34.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate